گیاهان مقاوم آپارتمانی که هرگز خشک نمی شوند

1

گیاهان مقاوم آپارتمانی یکی از بهترین گزینه ها و راهکارهای موجود برای ایجاد فضایی مطبوع و دلپذیر در زندگی مدرن امروزی است که در فضاهای کوچک و غالبا بسته ای چون آپارتمان جریان دارند. حضور این گیاهان در فضای زندگی روزمره ما در چنین فضاهایی می تواند علاوه بر ایجاد زیبایی، با فراهم نمودن فضایی پاک، تاثیر بسیار مثبتی بر جسم و روح ما داشته باشند.

دلایلی چون کوچک بودن فضا و نبود نور کافی و همچنین دل مشغولی های مربوط به کار و زندگی روزمره  که می تواند منجر به عدم رسیدگی یا مراقبت ناکافی از این گیاهان شود، از جمله عواملی هستند که افراد را کمتر به سمت استفاده از گیاهان در فضای زندگی خود می کشاند. اما با آگاهی و شناخت گیاهان مقاوم آپارتمانی و شرایط آسان نگهداری آنها این موضوع دیگر اهمیت ندارد.

بیشتر بدانید خواص گیاه آلوورا چیست ؟

دانستن این موضوع که گیاهان مقاوم آپارتمانی وجود دارند که می توانند در مقابل نورکم، میزان آبیاری کم و حتی در صورت نادیده گرفته شدن و رسیدگی کم باز هم سرسبز باقی بمانند، ممکن است شما را به استفاده از آنها ترغیب نماید.

گیاهان مقاوم آپارتمانی متفاوتی دارند. در این مطلب به برخی از این گیاهان اشاره و ویژگی های آنها شرح داده می شود.

گیاهان مقاوم آپارتمانی
اگر به دنبال عناصری زیبا برای افزایش شادابی و نشاط محیط منزل خود می گردید بدون شک گیاهان مقاوم آپارتمانی می توانند یکی از بهترین انتخاب های شما باشند

گیاهان مقاوم آپارتمانی چه ویژگی هایی دارند؟

گل ها و گیاهانی که به عنوان گیاهان مقاوم آپارتمانی شناخته می شوند، چند ویژگی دارند؛ از جمله اینکه این گیاهان می توانند در مقابل تغیرات دمای محیط مقاومت کنند، آنها می توانند به خوبی سرما و گرمای محیط را تحمل کرده و به رشد خود در این شرایط ادامه دهند.از این رو به آنها گیاهان مقاوم آپارتمانی می گویند که به خوبی شرایط و تغییرات محیطی را تحمل می کنند.

علاوه بر این آنها می توانند در مقابل کم آبی دوام بیاورند و غالبا به آبیاری چندان زیادی نیاز ندارند. برای گیاهان مقاوم آپارتمانی مقاومت در مقابل نور کم و ادامه زندگی در سایه نیز از ویژگی های دیگر این گیاهان است. شما می توانید با توجه به شرایط محیط زندگی خود نسبت به انتخاب گیاه مناسب بر اساس ویژگی های هر گیاه اقدام نمایید.

گیاهان مقام آپارتمانی
گیاهان مقاوم آپارتمانی انواع مختلفی دارند که به دلیل آبیاری کم و مقاومت در برابر گرما و سرما به راحتی می توان در آپارتمان از آنها نگهداری کرد

انواع گیاهان مقاوم آپارتمانی

گیاهان مقاوم آپارتمانی
گل آسپیدیسترا یا گل برگ عبایی

گل آسپیدیسترا یا گل برگ عبایی: برای شروع گیاهی را به شما معرفی می کنیم که به عنوان مقاوم ترین گیاه آپارتمانی در بین این دسته از این گیاهان شناخته می شود. ویژگی این گیاه مقاوم آپارتمانی این است که حساسیت چندانی به نور و دما ندارد و از مقاومت بسیار زیادی در شرایط  متفاوت دمایی برخوردار است. میزان آبیاری این گیاهان در طول سال، یک یا دوبار در سال است. پس بدون شک شما می توانید با داشتن یک گلدان زیبا از این گیاه مقاوم آپارتمانی به فضای خانه خود روحی تازه ببخشید.

گیاهان مقاوم آپارتمانی
گیاه پتوس

گیاه پتوس:  این گیاه یکی دیگر از گیاهان مقاوم آپارتمانی است که علاوه بر مقاومت بالا در مقابل گرما و سرما، در محیط هایی که به اندازه کافی نور وجود ندارد نیز می تواند رشد نماید. این گیاه علاوه بر برخورداری از ویژگی مقاوم بودن به دلیل بالارونده بودن آن، قابلیت بسیاری برای ایجاد فضایی زیبا در منزل دارد. بدین منظور می توانید آن را در فضایی در پایین اتاق قرار دهید تا با رشد برگها به سمت بالا به ایجاد فضایی زیبا کمک نماید.

گیاهان مقاوم آپارتمانی
گیاه گندمی

گیاه گندمی: این گیاه نیز در زمره گیاهان مقاوم آپارتمانی محسوب می شود. هر چند قسمت های پرنور و روشن خانه برای این گیاه مناسب ترین مکان است اما نور طبیعی و مصنوعی برای رشد این گیاه کافی است و در شرایط وجود نور کمتر نیز می تواند دوام بیاورد. با توجه به اینکه ریشه های قطور این گیاه می توانند آب را درون خود ذخیره کنند، نیاز به آبیاری در فواصل زمانی کوتاه مدت وجود ندارد.

گیاه گندمی در ایران از قدمت زیادی برخوردار است و معمولا در فضاهای بسته هم به خوبی رشد می کند. می‌توانید چنانچه علاقمند به نگهداری گیاهان هستید، گیاه گندمی را در راه پله های ساختمان خود هم نگهداری نمایید چون این گیاه از دسته گیاهان مقاوم آپارتمانی به حساب می آید و به خوبی با شرایط کنار می آید.

گیاهان مقاوم آپارتمانی
گیاه سنسوریا

گیاه سانسوریا یا معجزه سبز: این گیاه با داشتن برگ های سبزرنگ و شمشیری و همچنین داشتن بافت پرآب  جزو گیاهان مقاوم در برابر خشکی محسوب می شود. این گیاه در نور غیرمستقیم یا سایه به خوبی رشد می کند.  و علاوه بر ویژگی مقاوم بودن، می تواند هوای آلوده اطراف را به بهترین شکل تصفیه نماید. به همین دلیل می تواند یکی از بهترین گزینه های انتخاب رشد و نگهداری گیاه در آپارتمان باشد.

گیاهان مقاوم آپارتمانی
گیاه استنوکارپوس

گیاه استنوکارپوس : این گیاه استرالیایی یکی دیگر از گیاهان مقاوم آپارتمانی ست که در مقابل تغییرات زیاد دمای محیط به خوبی مقاومت می کند. این گیاه نیز مانند سایر گیاهان آپارتمانی به آبیاری زیاد حساس است. نکته قابل توجه در مورد این گیاه این است که در ابتدای رشد به قیم نیاز دارد ولی با رشد و قوی تر شدن ساقه ها می تواند به تنهایی بایستد.

گیاهان مقاوم آپارتمانی
پاپیتال

پاپیتال : این گیاه با داشتن نیاز کم به نور و آب از جمله گیاهان مقاوم اپارتمانی محسوب می شود. اما علاوه براین ویژگی های دیگری نیز دارد که آن را قابل توجه ساخته است. این گیاه قابلیت تصفیه هوا را دارد و می تواند ذرات سمی همچون بنزن را جذب کند و محیطی مطبوع برای تنفس فراهم سازد. علاوه براین شما می توانید با وجود برگ های زیبای این گیاه فضایی زیبا برای محیط زندگی خود فراهم کنید.

گیاهان مقاوم آپارتمانی
تیلاندزیا یا گیاهان هوازی

تیلاندزیا یا گیاهان هوازی: این گیاه دارای این ویژگی است که در خاک کاشته نمی شود. انتهای برگ های این گیاه پوشیده از کرک هایی است که می توانند آب و مواد غذایی را جذب کنند و درست مانند ریشه های گیاهان خاک زی عمل می کنند. می توانید این گیاه را هفته ای یک بار به مدت یک ساعت در ظرفی از آب قرار دهید و بعد آن را خشک کنید.

گیاهان مقاوم آپارتمانی
نخل شامادورا

نخل شامادورا : اگر از آن دسته از افرادی هستید که چندان توجهی به گیاهان دور و برشان ندارند، این گیاه گزینه بسیار مناسبی برای نگهداری در منزل است. این گیاه می تواند به راحتی بی توجهی را تحمل کند. علاوه بر این، این گیاه در مقابل نور کم، دمای پایین و رطوبت کم نیز به خوبی مقاومت می کند.

گیاهان مقاوم آپارتمانی
اکسالیس یا گل عشق

اکسالیس یا گل عشق : یکی از ویژگی های این گیاه که در دسته گیاهان مقاوم آپارتمانی قرار دارد، این است که در میان سایر گل ها تحت شرایط مناسب نگهداری، از عمر نسبتا بالایی برخوردار است و می تواند بین ۵ تا ۱۰ سال عمر کند. این گیاه در مکانی که مرطوب بوده و از نیم سایه برخوردار باشد به خوبی رشد می کند.

گیاهان مقاوم آپارتمانی
گیاه برگ قاشقی

گیاه برگ قاشقی : این گیاه نیز از جمله محبوبترین گیاهان مقاوم اپارتمانی است. این گیاه به خوبی می تواند در نور کم دوام آورده و نور مورد نیاز آن در شرایط سایه و دور از نور مستقیم خورشید تامین می شود. این گیاه دارای رشد خوب و برگهای سبز شاداب است و بهترین انتخاب برای میز کار یا روی میز غذاخوری آپارتمان شماست.

 

گیاهان مقاوم آپارتمانی
گیاه آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا : این گیاه از آن دسته گیاهانی است که به نور آفتاب زیاد نیاز دارد ولی در شرایط کم آبی به خوبی مقاومت می کند. اگر در منزل آن را در مکانی نورگیر قرار دهید با خیال راحت می توانید به کارهایتان رسیدگی کنید. این گیاه علاوه بر اینکه در دسته گیاهان مقام آپاتمانی جا دارد، یک گیاه دارویی نیز هست که می تواند به شما در حفظ زیبایی و نشاط پوستتان کم نماید.

گاهی پیش می آید که گیاهانی آپارتمانی ما، باغ و یا باغچه ما دچار آفت می شوند و شادابی خود را از دست می دهند. شما می توانید برای رفع مشکلات گیاهان باغچه خود کار را به تیم تخصصی نگهداری از گیاهان استادکار بسپارید تا با

سمپاشی باغچه و فضای سبز

سمپاشی باغچه و فضای سبز

  • نابود کردن انواع آفت‌ها
  • قارچ‌ها و علف‌های هرز
  • ازبین بردن انواع حشرات، موریانه و...
دریافت این خدمت از استادکار
شما بدون هیچ خطری شما را از دست پشه های مزاحم راحت سازند.

دوستان عزیز همراه، نگهداری از گیاهان مقاوم آپارتمانی همانطور که گفته شده بسیار آسان است و شما می توانید با داشتن چند گیاه مقاوم آپارتمانی به محیط خانه نشاط ببخشید و از طرفی با داشتن گیاهان مقاوم آپارتمانی مثل پتوس به پاکسازی فضای خانه و مطبوع شدن هوای داخلی خانه نیز کمک نمایید.

1 نظر
  1. دیوار سبز: چگونه دیوار سبز درست کنیم؟ - روبیتو

    […] بر نور طبیعی با نور مصنوعی نیز به خوبی رشد می‌کنند. انواع گیاهان آپارتمانی مناسب برای داخل خانه می‌توانند بعنوان یک گیاه برای […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + دوازده =