اینورتور چیست و چه کاربردی دارد؟

0

نام اینورتور به گوش‌ بعضی از ما آشنا است. همچنین ممکن است این اسم را تا به حال نشنیده باشیم و این اصلا اشکالی ندارد. اگر برایتان جالب است که بدانید اینورتور چیست، کافیست مقاله ما را تا انتها دنبال کنید. ما جواب سوال های شما را خواهیم داد. با استادکار همراه باشید .

اینورتور چیست؟

تعریفی که از اینورتور می شود به این صورت است: «اینورتور تبدیل کننده جریان مستقیم(DC) به جریان متناوب(AC) است». لازم است بدانید که فرکانس و سطح ولتاژی تولید شده توسط این دستگاه می تواند به وسیله تقویت کننده ها، به سطح ولتاژ و فرکانس دلخواه تبدیل شود.

به بیان ساده تر، شما با استفاده از بعضی اینورتور ها می توانید برق ۱۲ ولت خودرو را به وات‌ های مختلف تبدیل کنید. با این حساب، استفاده از لوازم برقی ای که احتیاج به برق ۲۲۰ ولت دارند و همچنین اینورتور شما وات آن ها را پشتیبانی می کند، در ماشین ممکن است. با توجه به نوع اینورتور، در نقاطی که به برق شهری دسترسی ندارید، می توانید تلفن همراه خود را شارژ کنید، سشوار داشته باشید و کلی کار های دیگر انجام دهید. همچنین می توانید مقاله اسپلیت بهتر است یا کولر گازی را نیز مطالعه کنید .

اینورتور چیست

انواع اینورتور ها

اینورتور ها مدل های گوناگون و هر کدام کاربردهای خاصی دارند. این دستگاه ها با توجه به توانشان، در بسیاری از امور نظیر: جوشکاری، پزشکی، صنایع کوچک و بزرگ و غیره ایفای نقش می کنند. اما به طور کلی، به دو نوع تک فاز یا سه فاز تقسیم می شوند. اگر مایلید یک اینورتور داشته باشید، می توانید آن را در اندازه و ولتاژ های گوناگون تهیه کنید. نمونه های زیادی از اینورتور در بازار موجود است.

انواع اینورتور ها ساختمان داخلی اینورتر

اینورتور چه کاربردهایی دارد؟

به دلیل اینکه اینورتور ها دارای قطعات متحرک نیستند، در طیف گسترده ای از ابزار های کاربردی مورد استفاده قرار می گیرند. همانطور که پیش تر اشاره کردیم این دستگاه ها در اکثر امور نقش مفید دارند. بطور مثال در صنعت حمل و نقل ، پزشکی ، صنعتی و غیره کاربرد دارند و این امر باعث ایجاد تحول در صنعت شده است.  در ادامه به چند مورد کاربرد های اینورتور اشاره می کنیم.

۱-منبع تغذیه

این دستگاه، برق DC را از منابعی مثل باتری و پانل های خورشیدی به برق AC تبدیل می کند. در ادامه می توان برق خروجی را به هر ولتاژی که لازم باشد تبدیل کرد.

اینورتور چه کاربردهایی دارد اینورتر چند سطحی چیست

۲- برق اضطراری

تا به حال شده که در قطعی برق، آرزو کنید که خانه شما برق اضطراری داشته باشد؟ یکی ار کارایی های اینورتور همین است. این دستگاه، بعنوان منبع تغذیه اضطراری (یو پی اس) جهت تامین برق AC زمانی که برق اصلی در دسترس نیست، مورد استفاده قرار می گیرد.

۳- وسایل نقلیه برقی

با پیشرفت تکنولوژی در تمام زمینه ها، شاهد استفاده اینورتور در موارد گوناگون هستیم. یکی از کاربردهای اساسی این دستگاه، کنترل قدرت کشش موتور در بعضی از وسایل نقلیه برقی است. از این دستگاه در قطار های برقی و برخی از خودروهای الکتریکی و هیبریدی استفاده می شود.

۴- انتقال انرژی به روش  HVDC

در انتقال برق با شیوه HVDC (انتقال مقدار زیادی انرژی در مسافت‌های زیاد و با تلفات کم)، ابتدا برق AC به برق DC با ولتاژ بالا تبدیل می شود و به مکان دیگری انتقال می یابد. بعد از آن در محل دریافت، به کمک اینورتر آن را به برق AC تبدیل می کنند.

۵- اینورتور ها در سفر یا کمپینگ

در این قسمت قصد داریم در مورد اینورتور ها در سفر یا کمپینگ صحبت کنیم. در دنیای امروز نیاز به برق در هر نقطه ای از جهان امری اجتناب ناپذیر است. ما انسان های امروزی خواسته یا ناخواسته به صورت دائم با وسایل برقی سروکار داریم و تصور نبود برق برای همه ما دشوار است.

اگر اهل سفر رفتن هستید و گاهی به دل طبیعت می زنید، تهیه یک اینورتور مناسب برای شما ضروری است. این دستگاه یکی از تجهیزات مهم برای راحتی و لذت بردن از سفر بشمار می آید. به طور مثال می توان از اینورتور برای روشنایی محیط پیرامون و شارژ کردن وسایل برقی که نیاز به جریان برق ٢٢٠ ولت یا ولتاژهای مختلف دارند استفاده کرد . بخصوص این دستگاه در سفرهای ماجراجویانه و کمپینگ معجزه خود را نشان می دهد. شاید باورتان نشود که  اینورتور تا چه اندازه مفید و کاربردی است. شما می توانید با وصل کردن اینورتور به باطری خودرو، برق مورد نیاز خود را تامین کنید. البته ناگفته نماند که بهتر است با توجه به نیازتان، دستگاه مورد نظر و مناسب را انتخاب و تهیه کنید.

انتقال انرژی به روش  HVDC اینورتور ها در سفر یا کمپینگ

سخن آخر

به طور کل می توان گفت، تمام افرادی که سرو کارشان با مکان های  دور از مناطق شهری است و همچنین نیاز مبرم به برق دارند، بهتر است به فکر تهیه اینورتور باشند.

سرویس کولرگازی در محل

سرویس کولرگازی در محل

  • نصب کولر گازی اینورتر، اسپلیت، پنجره ای، دیواری و ایستاده
  • شارژ کولر گازی و رفع نشتی گاز کولر
  • تعمیر و سرویس کامل کولر گازی
  • تعمیر اینورتر کولرگازی
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده + 19 =