ادکلن بلک افغان : چگونه از خودتان شخصیت قدرتمندی بسازید

1

عطر و ادکلن از جمله ابزاریست که می‌تواند از افراد شخصیتی به یاد ماندنی باقی بگذارد. تصور کنید فردی از کنار شما رد می‌شود که بسیار خوشبو است، حتی اگر با اون هیچ صحبتی نداشته باشید هم اولین تصور شما از او فردی موفق و قدرتمند خواهد بود. عطرهای محبوب و پرطرفدار نیز چنین نقشی دارند و شاید یکی از دلایل گرانقیمت بودنشان تا حدودی همین شخصیت قدرتمندی باشد که از افراد می‌سازند. همین امر نیز موجب می‌شود برخی از ادکلن‌ها تا سالیان سال محبوب و مشهور باشند. از جمله ادکلن بلک افغان که از سال ۲۰۰۹ تا به امروز همیشه زبانزد خاص و عام بوده است. اگر دوست دارید کمی بیشتر درباره این ادکلن محبوب بدانید، با ما همراه باشید.

  • تاریخچه کوتاهی درباره ادکلن بلک افغان

همیشه نام شخصی پشت یک طرح یا محصول موفق دیده می‌شود. الساندرو گوالتیری (Alessandro Gualtieri) نامیست که پشت نام این عطر محبوب و مشهور قرار گرفته است. هرچند شاید نام این فرد تا به امروز خیلی بر سر زبان‌ها نیفتاده و سایر محصولات او به اندازه ادکلن بلک افغان معروف نشده باشد، اما در هر حال الساندرو گوالتیری خالق ادکلن بلک افغان است. او که زاده‌ی کشور ایتالیا بود پیش از اینکه بخواهد خط تولید محصولات خودش را راه اندازی کند برای شرکت‌های خوشنام و معروفی همچون ورساچه، فندی و دیزل کار کرده است. اما او نیز همانند هر فرد موفق دیگری تصمیم می‌گیرد تا شرکت خودش را در زمینه تولید عطر و ادکلن در آمستردام افتتاح کند. Nasomatto نامیست که او برای خط تولید محصولات خود گذاشت.

الساندرو گوالتیری خالق ادکلن بلک افغان

به دلیل حس بویایی خوبی که داشت، نام «بینی» به روی گوالتیری گذاشته شد و اغلب اوقات او را Nose می‌خوانند. او قادر بود از هر بویی یک عطری بسازد. او می‌گذارد حس بویاییش او را راهنمایی کند تا بتواند بهترین ترکیبات را برای ادکلن‌های خود پیدا کند. از بوی خون گرفته تا بوی محصولات طبیعی و حتی مواد مخدر! گوالتیری از هیچ بویی به سادگی نگذشته است. ترکیبات مختلفی که او برای تولید محصولاتش به کار می‌گیرد موجب شده تا لقب کیمیاگر را به او اختصاص دهند.

ادکلن بلک افغان
سه ادکلن دیگر از لاین ناسوماتو که همگی دارای پکیج‌های یک شکلی هستند.

فلسفه گوالتیری این بود که ادراک حسی ما کاتالیزورهای اصلی همه اقدامات و تصمیم گیری‌های ما هستند. بنابراین وقتی یک عطر خوشبو و مطرح به خودتان می‌زنید ناخودآگاه احساس بهتری نسبت به خودتان دارید و با قدرت بیشتری حرکت می‌کنید. با این تصور، گوالتیری ادکلن‌هایی را تولید کرد: Duro برای قدرت، Black Afgano برای شادی و آسایش، Silver Musk برای جذابیت و گیرایی و ادکلن‌های دیگری که شاید به اندازه این سه به محبوبیت نرسیدند. در میان این سه نام، بدون شک Black Afgano شهرت بالاتری پیدا کرد. اما چه چیزی ادکلن بلک افغان را تا این حد مشهور کرده است؟

  • دلیل شهرت ادکلن بلک افغان چیست؟

چرا ادکلن بلک افغان محبوب است؟
چرا ادکلن بلک افغان محبوب است؟

چیزی که ادکلن بلک افغان را بر سر زبان‌ها انداخت استفاده از حشیش در ترکیبات آن بود. هرچند نکته جالبی که درباره ادکلن‌های ناسوماتو وجود دارد این است که هیچ چیزی درباره ترکیبات موجود در ادکلن به روی آن یا روی وب سایت آن نوشته نمی‌شود. گوالتیری نیز در هیچ جا از تمام ترکیباتی که برای تهیه این ادکلن استفاده کرده‌ است چیزی به زبان نیاورده. اما او در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که در ادکلن بلک افغان واقعا از گیاه شاهدانه یا حشیش استفاده کرده است. ایده استفاده از این مواد مخدر نیز زمانی به ذهن او رسید که در یک کافه در آمستردام با دوستانش مشغول صحبت بود که متوجه می‌شود بویی که از استعمال حشیش به مشامش می‌رسد خوشایند است و در او احساس شادابی ایجاد می‌کند. بنابراین تصمیم می‌گیرد از بوی این ماده مخدر برای ساخت یک ادکلن استفاده کند.

شاید جالب باشد که بدانید برای اینکه ادکلنی با نام بلک افغان تولید شود ۶ سال طول کشیده است. گوالتیری در این ۶ سال از عصاره شاهدانه در ترکیبات مختلفی استفاده کرده تا بتواند عطر دلخواهش را تولید کند. هرچند با توجه به محبوبیتی که این ادکلن در بازارها پیدا کرد به نظر می‌رسد این زمان گذاشتن ارزشش را داشته است. شاید دیگر عجیب نباشد چرا در هیچ جا نامی از سایر ترکیبات استفاده شده در این ادکلن برده نشده است.

  • آیا ادکلن بلک افغان واقعا بوی حشیش می‌دهد؟

ادکلن پرطرفدار بلک افغان
ادکلن پرطرفدار بلک افغان

درست است که در تولید این ادکلن از عصاره شاهدانه استفاده شده است اما این بدین معنا نیست که این ادکلن کاملا بوی حشیش بدهد. عطری که از ادکلن بلک افغان به مشام می‌رسد ترکیبی از مواد مختلفی است که در کنار عصاره شاهدانه موجب می‌شود احساس خوبی داشته باشید. شاید حس شادابی موقتی که از مصرف شاهدانه به انسان دست می‌دهد با استفاده از این ادکلن نیز به فرد دست بدهد. یعنی احساس سرخوشی و شادی بدون اینکه بخواهید هیچ مواد مخدری به بدنتان وارد کنید و اثرات جانبی آن را در بدنتان احساس کنید.

  • ترکیبات موجود در ادکلن بلک افغان چیست؟

همانطور که پیش‌تر به آن اشاره شد هیچ لیست دقیقی از ترکیبات موجود در این ادکلن وجود ندارد. به غیر از عصاره شاهدانه که تولیدکننده این محصول خودش به وجود آن اشاره کرده است هیچ اطلاع دقیقی از سایر مواد موجود در این محصول وجود ندارد. اما افرادی که حس بویایی خوبی دارند یا عطرشناس هستند هرکدام سعی کرده‌اند تا بتوانند به ترکیبات موجود در آن پی ببرند. در برخی از سایت‌ها به وجود قهوه، تنباکو و شاهدانه اشاره شده است، هرچند این لیست بسیار کوتاهی برای بوی عجیب و به یادماندنی ادکلن بلک افغان است. سایر سایت‌ها معتقدند بوی چوب، قهوه، رزین، کندر، گیاهان دارویی، وانیل و تنباکو از استفاده این ادکلن به مشام می‌رسد.

ادکلن پرطرفدار بلک افغان
هنوز از تمامی ترکیبات موجود در ادکلن بلک افغان اطلاعات دقیقی وجود ندارد.
  • سخن پایانی

ادکلن بلک افغان یکی از مشهورترین ادکلن‌ها بوده است که خط تولید آن از سال ۲۰۰۹ تا به امروز متوقف نشده و هنوز از جمله محبوب‌ترین ادکلن‌های موجود در بازار است. این ادکلن پرطرفدار، قدرت ماندگاری بالایی دارد که با هر بار استفاده حداقل تا ۲۴ ساعت عطر آن باقی می‌ماند. علاوه بر این‌ها گفته می‌شود از کمترین سرب در این ادکلن استفاده شده است.

1 نظر
  1. سیروس یوسفی می گوید

    من یک دکتر داروسازم. از کودکی عاشق عطر و بوی خوش بودم. بعدهای شنیدم که پیامبر مان(ص) بیشترین خرج شخصی اش حتی بیش از توجه به خوراک… برای عطر و مواد خوشبو بوده و این قطعا به دلیل اثر روی روح پاک و معنویتش بوده… کمتر عطری به چشمم خورده که نخریده و استفاده نکرده باشم. اما از روزی که با بلک افغان آشنا شدم بقیه عطور و خاطراتشان از یادم. برفت. بر اساس تجربه ام در صد بالای ترکیبات طبیعی و آمیختن استثناییشان است که این جاذبه را به آن داده. به طراحش آقای گوالتیری تبریک میگم و ادای احترام دارم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده + 2 =