کاملترین راهنمای خرید کولر آبی اینجاست!

4

با رسیدن و قرار گرفتن در فصل‌های گرم سال، تمامی افراد به نوعی با توجه به شرایط موجود در خانه‌شان به دنبال استفاده از سیستم‌های خنک‌کننده هستند. در این میان استفاده از کولرهای آبی به عنوان یکی از پرطرفدارترین و بهترین انتخاب‌ها شناخته شده و طرفداران بسیاری نیز دارد. اما نکته مهم اینجاست که برای خرید کولر آبی باید به چه نکاتی توجه داشت و چه معیارهایی را در انتخاب، مؤثر دانست؟ در این مطلب از وب‌سایت استادکار با شما هستیم تا به طور مفصل به همین موضوع بپردازیم و شما را با کامل‌ترین راهنمای خرید کولر آبی آشنا کنیم.

چرا خرید کولر آبی را به جای کولر گازی انتخاب کنیم؟

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که افراد در زمان خرید کولر آبی با آن روبه‌رو می‌شوند، این است که چرا معمولاً کولر آبی نسبت به کولر گازی، طرفداران بیشتری دارد و به همین دلیل نیز به خرید آن توصیه بیشتری می‌شود؟

به طور کلی باید بگوییم که خرید کولر آبی نسبت به مدل‌های گازی، مزایای بیشتری به دنبال داشته و به همین دلیل نیز خیال شما را به مراتب راحت‌تر خواهد کرد. برای مثال استفاده از کولر گازی، هوای خانه را به مرور خشک می‌کند و همین موضوع نیز موجب بروز مشکلات بسیاری برای افراد می‌شود. این در حالی است که نوع طراحی و کارایی کولر آبی، رطوبت فضا را تأمین کرده و از این نظر، کارایی بهتری دارد.

در کنار این، استفاده از کولر آبی هزینه کمتری نیز برایتان به دنبال خواهد داشت، چراکه مصرف برق در این مدل‌ها نسبت به کولرهای گازی به مراتب کمتر بوده و موجب اتلاف انرژی چندانی نخواهد شد. به علاوه اینکه فرآیند قبل از استفاده، یعنی خرید کولر نیز به هزینه کمی نیاز دارد. این یعنی خرید کولر آبی، بسیار ارزان‌قیمت‌تر از کولرهای گازی بوده و بودجه شما را چندان تحت تأثیر خود قرار نخواهد داد.

با توجه به تمامی این موارد است که معمولاً خرید کولر آبی نسبت به کولر گازی، طرفداران بیشتری دارد. با این حال، شما می‌توانید با توجه به شرایط و موقعیتی که دارید دست به خرید هرکدام از این کولرها بزنید.

بیشتر بدانید: چگونه نصب کولر گازی را خودتان انجام دهید؟

کولر آبی بخریم یا کولر گازی؟
چگونه بفهمیم که کولر آبی بهتر است یا گازی؟

انواع کولر آبی

به طور کلی لازم است که قبل از خرید کولر آبی، انواع کولر آبی را نیز کاملاً بشناسید و بعد هم با توجه به احاطه و شناختی که نسبت به آن‌ها پیدا کرده‌اید، دست به خرید محصول مورد نظر خود بزنید. اصولاً کولرهای آبی که امروزه تولید شده و در بازار به فروش می‌رسند، از نظر کارکرد خود به 4 دسته کلی تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • کولر آبی پوشالی
  • کولر آبی سلولزی
  • کولر آبی پرتابل
  • کولر آبی دستی

کولر آبی پوشالی

این مدل از کولرهای آبی را می‌توان به عنوان قدیمی‌ترین و رایج‌ترین نوع کولر آبی دانست. در طراحی این کولرها، آب با کمک پمپ از محفظه به سمت پوشال‌های چوبی هدایت شده و روی آن‌ها می‌ریزد. به همین دلیل نیز پوشال‌ها خیس شده و با عبور هوا از میان آن‌ها، موجب خنک شدن هوای داخل کولر می‌شوند. به همین دلیل نیز این هوا به صورت مرطوب و همین‌طور کاملاً خنک به داخل کانال‌کشی‌ها رفته و به فضای خانه انتقال پیدا می‌کند. از جمله مزایا و معایب خرید کولر آبی پوشالی می‌توان به این موارد اشاره کرد:

مزایا:

  • مصرف نسبتاً کم برق
  • دسترسی راحت به خرید قطعات
  • قیمت مناسب
  • راه‌اندازی آسان

معایب:

  • امکان ورود گرد و غبار به داخل خانه
  • نیاز به تعویض سالانه پوشال‌ها
  • احتمال رسوب گرفتن پوشال‌ها
کولر آبی پوشالی بهتر است یا کولر آبی سلولزی؟
امروزه بسیاری از افراد کولرهای آبی پوشالی را نسبت به سایر مدل‌ها، بهتر و هوشمندانه‌تر می‌دانند.

کولر آبی سلولزی

این مدل از کولرهای آبی را می‌توان شکل و مدل مدرن‌تری از کولرهای پوشالی دانست، چراکه به جای استفاده از پوشال‌های چوبی، در این مدل‌ها از پدهای سلولزی استفاده می‌شود و همین مسئله نیز راندمان کاری کولر را افزایش داده و مصرف برق آن را نیز به مراتب کمتر خواهد کرد. از جمله مزایا و معایب این مدل‌ها می‌توان به چنین مواردی اشاره کرد:

مزایا:

  • خنک‌کنندگی بیشتر نسبت به مدل‌های پوشالی
  • جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل فضا
  • نیاز به تعویض در دوره زمانی طولانی‌تر(3 تا 6 سال)
  • عدم ایجاد رسوب

معایب:

  • قیمت نسبتاً بالای پدهای سلولزی
  • کمیاب بودن این پدها
  • امکان انتشار بوی بد کولر آبی از طریق پدها
راهنمای خرید کولر آبی سلولزی با پد سلولزی
طراحی این مدل از کولرهای آبی شبیه مدل‌های پوشالی است، با این تفاوت که به جای پوشال از پدهای سلولزی استفاده می‌کنند.

کولر آبی پرتابل

اگر تصمیم به خرید کولر آبی پرتابل دارید، باید بگوییم که این مدل‌ها، کولرهایی کوچک هستند و صرفاً برای فضاهایی با متراژ کم که کانال‌کشی مناسبی نیز ندارند، کاربرد خواهند داشت. معمولاً توصیه می‌شود در فضاهایی با متراژ 15 تا 20 مترمربع به سراغ خرید کولر آبی پرتابل بروید. این مدل‌ها علی‌رغم شکل ظاهری متفاوت‌تری که دارند، با همان مکانیزم فعالیت خود را ادامه می‌دهند. با این تفاوت که معمولاً به جای پوشال یا پدهای سلولزی، از پارچه‌های نانو استفاده می‌کنند. خیس شدن این پارچه‌ها موجب خنک‌تر شدن فضای داخل کولر شده و بعد از چرخشی که در الکتروموتور اتفاق می‌افتد، هوای خنک به بیرون نیز انتقال داده می‌شود. از جمله مزایا و معایب این مدل‌ها می‌توان به چنین مواردی اشاره کرد:

مزایا:

  • سهولت در جابه‌جایی
  • هزینه کم
  • قابلیت دسترسی و تعمیر بالاتر

معایب:

  • تولید صدای بالا
  • وزن نسبتاً سنگین
  • ضعف در خنک کردن هوا در فضاهایی با متراژ بیشتر
بهترین کولر آبی پرتابل برای سرمایش فضای باز و کوچک
اگر فضای اتاقتان کوچک و محدود است، می‌توانید به سراغ مدل‌های پرتابل بروید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

ویژگی‌های متفاوت در کولر آبی

وقتی تصمیم به خرید کولر آبی می‌گیرید، باید بدانید اصولاً ویژگی‌های متفاوتی در این دستگاه‌ها وجود دارد که سبب تمایز آن‌ها شده و هرکدام را با توجه به موقعیت و شرایط خاصی به انتخاب مناسبی تبدیل می‌کند. در ادامه به بررسی برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های متفاوت در خرید کولر آبی می‌پردازیم:

قیمت کولر آبی

همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم، هزینه و قیمت خرید کولر گازی یکی از معیارهای تفاوت انتخاب و خرید کولر آبی به حساب می‌آید. به همین دلیل نیز شما می‌توانید با توجه به میزان نیاز، متراژ فضا و همین‌طور بودجه خود، کولر آبی مناسبی را برای خود انتخاب و خریداری کنید.

کولر آبی چه مارکی خوبه؟ مشخصات بهترین کولر آبی در بازار ایران
برای خرید کولر آبی مناسب لازم است که به مسائل متفاوتی همچون قیمت محصول، توجه زیادی داشته باشید.

سیستم خاموش‌کننده خودکار

از آنجایی که در بسیاری از شرایط، افراد فراموش می‌کنند که در زمان بیرون رفتن از خانه کولر خود را خاموش کنند، امروزه بسیاری از کولرهای آبی که در بازار به فروش می‌رسند، به سیستم خاموش‌کننده خودکار مجهز شده‌اند. به همین منظور تایمرهایی که در مدل‌های جدید کولر آبی تعبیه می‌شوند، می‌توانند مدت‌زمان روشن و خاموش شدن کولر را تنظیم کرده و خیالی آسوده را برای شما به ارمغان بیاورند. به همین دلیل اگر شما هم از آن دست افراد فراموش‌کاری هستید که کولر خود را خاموش نمی‌کنید، بهتر است با خرید کولر آبی دارای سیستم خاموش‌کننده خودکار، احتمال بروز مشکلات بسیاری را به حداقل برسانید.

بیشتر بدانید: همه چیز در مورد راهنمای خرید کولر گازی

جنس و ضخامت بدنه

از دیگر ویژگی‌های متفاوتی که می‌توان در مدل‌های متفاوتی از کولرهای آبی مشاهده کرد، تفاوت جنس و ضخامت بدنه است. توصیه ما این است که در زمان خرید کولر آبی خود، به سراغ مدل‌هایی بروید که جنس بدنه آن‌ها ضخامت بالایی داشته و در نتیجه طول عمر بیشتری برایتان به دنبال داشته باشد. چنین مدل‌هایی قطعاً دیرتر پوسیده و همین‌طور سوراخ می‌شوند.

بهترین مارک کولر آبی پرفروش در بازار ایران کدام است؟
جنس بدنه کولر آبی می‌تواند اهمیت بسیار زیادی در انتخاب شما داشته باشد.

نکات خرید کولر آبی

علاوه بر تمامی اطلاعاتی که تا به اینجا ارائه کردیم، لازم است که در زمان خرید کولر آبی خود نکات خرید این محصول را نیز مدنظر داشته باشید تا در نهایت با بررسی همه‌جانبه آن‌ها و همین‌طور شناخت ویژگی‌های موردنظر، به بهترین انتخاب دست پیدا کنید. در ادامه شما را با برخی از مهم‌ترین نکات خرید کولر آبی آشنا می‌کنیم:

ابعاد کولر آبی

یکی از مهم‌ترین نکات خرید کولر آبی، ابعاد کولرهای آبی است. در زمان خرید کولر آبی باید با توجه به متراژ فضای خود، ابعاد کولرتان را نیز مشخص کنید. یادتان باشد که عدم تناسب متراژ فضا با ابعاد کولر آبی می‌تواند مشکلات بسیاری به وجود آورد که از میان آن‌ها می‌توان به کاهش کارایی موتور کولر آبی، عدم خنک کردن فضا، تولید سرمای بیش از اندازه، احتمال سوختن موتور دستگاه و… اشاره کرد.

انتخاب ابعاد و مشخصات بهترین کولر آبی با توجه به متراژ خانه
شما باید متناسب با ابعاد و متراژ خانه خود به دنبال کولر آبی باشید که پاسخگوی نیاز فضا باشد.

گارانتی خرید

یکی دیگر از مسائل مهمی که باید در زمان خرید کولر آبی به آن توجه کنید، برخورداری از گارانتی و ضمانت است. در چنین شرایطی در صورت بروز هرگونه مشکل و نیاز به تعمیر، خیالتان از بابت خدمات کامل و استانداردی که دریافت می‌کنید، راحت خواهد بود.

بیشتر بدانید: راهنمای جامع نصب و راه‌اندازی کولر آبی

خدمات پس از فروش

علاوه بر اهمیت گارانتی و ضمانت محصولی که خریداری می‌کنید، لازم است که به اهمیت خدمات پس از فروش نیز توجه کافی داشته باشید. یادتان باشد که حتی اگر بهترین کولر آبی را خریداری کنید و در نگهداری و استفاده از آن نیز توجه بسیار زیادی داشته باشید، باز هم امکان آن وجود دارد که دستگاه شما دچار مشکل شده و آسیب ببیند. به همین دلیل نیز در چنین شرایطی وجود خدمات پس از فروش به شما این اطمینان خاطر را می‌دهد که نمایندگی‌های تعمیرات و همین‌طور مهندسین متخصص به کمکتان آمده و مشکل را برطرف خواهند کرد.

راهنمای خرید کولر آبی با بهترین خدمات پس از فروش و نصب
با خرید محصولی که از خدمات پس از فروش برخوردار است خیال خود را از بروز مشکلات احتمالی در آینده راحت کنید.

برچسب انرژی

مسئله مهمی که لازم است در زمان خرید کولر آبی به آن توجه داشته باشید، برخورداری از برچسب انرژی است. به طور کلی کولر آبی نیز همچون دیگر دستگاه‌ها و وسایل برقی نیازمند برچسب انرژی بوده و باید وضعیت را به طور کامل برایتان شرح دهد. در همین مورد مطالعه مطلب برچسب انرژی روی وسایل مختلف چیست و چه معنایی دارد؟ کمکتان می‌کند.

برند مناسب

یکی دیگر از مسائل و نکات مهم خرید کولر آبی انتخاب برند مناسب است. امروزه در بازار تولید و عرضه کولرهای آبی انواع و اقسام برندها با تجربه‌ها و پشتوانه‌های متفاوت مشغول به کار هستند و طبیعتاً کیفیت تمامی آن‌ها نیز با یکدیگر یکسان نیست. به همین دلیل نیز بهتر است که با شناخت بهترین برندها، انتخاب مطمئن‌تر و درست‌تری داشته باشید.

بیشتر بدانید: انواع موتورهای کولر آبی و اهمیت شناخت موتور کولر آبی

بهترین مارک کولر آبی کدام است؟ حدود قیمت کولر آبی در بازار
شما باید با توجه به معیارهایی که در ذهن دارید به دنبال انتخاب برند مناسبی از کولر آبی باشید.

معرفی برندهای معروف

از جمله برندهای مشهور و معروفی که به تولید و عرضه کولر آبی می‌پردازند، می‌توان به آبسال، انرژی، برفاب، ریتون، موتوژن، هیتما، فریدولین، سپهر الکتریک، گلد استار، مایدیا، الکترو سیستم، الکتروژن و… اشاره کرد. بنابراین بهتر است که با یک بررسی همه‌جانبه، گزینه مناسبی را برای خرید کولر آبی خود انتخاب کنید.

راهنمای خرید بهترین کولرهای آبی سلولزی و پوشالی
انتخاب برند مناسب تاثیر بسیار زیادی در کیفیت محصول شما خواهد داشت.

مدل‌های مشهور و پرطرفدار

برای آن‌که بتوانید بهترین کولر آبی را برای خود خریداری کنید، بد نیست نگاهی نیز به پرفروش‌ترین کولر آبی‌های بازار بیندازید و قیمت آن‌ها را نیز مورد بررسی قرار دهید. در ادامه، شما را با برخی از مشهورترین و پرفروش‌ترین کولرهای آبی آشنا می‌کنیم:

  • کولر آبی آبسال مدل AC70: این مدل از کولر آبی با برخورداری از ویژگی‌های متفاوتی همچون ایجاد رطوبت لازم در محیط، ممانعت از برو لرزش پروانه و صدا، جلوگیری از ورود گرد و غبار و… در میان پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین مدل‌های کولر آبی قرار گرفته است. شما می‌توانید این محصول را با قیمتی حدود 5 میلیون و 500 هزار تومان خریداری کنید.
  • کولر آبی جنرال مدل 2800: این مدل نیز به دلیل داشتن ویژگی‌هایی همچون تولید صدای بسیار کم، راندمان بالای خنک‌کنندگی و… در میان فهرست بهترین کولر آبی‌ها قرار گرفته است. برای خرید این مدل نیز می‌توانید قیمتی حدود 700 هزار تومان هزینه کنید.
  • کولر آبی پرتابل ریتون مدل PC-2500: این مدل نیز با داشتن ویژگی‌هایی همچون عدم نیاز به تعویض سالیانه پدهای سلولزی، جلوگیری از ورود گرد و غبار و ذرات ریز به داخل خانه و… به عنوان انتخاب خوبی شناخته می‌شود. اگر تصمیم به خرید چنین مدلی از کولر آبی دارید باید حدود 2 میلیون تومان هزینه کنید.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید کولر آبی یا کولر گازی

راهنمای جامع خرید کولر آبی خوب و باکیفیت
با توجه به شناخت و آشنایی با ویژگی‌های متفاوت در پرفروش‌ترین مدل‌ها می‌توان در نهایت به انتخابی درست‌تر و هوشمندانه‌تر دست یافت.

معرفی بورس و محل خرید کولر آبی

اگر صرف نظر از روش‌های خرید آنلاین و اینترنتی کولر آبی به دنبال آن هستید که کولر آبی موردنظر خود را به صورت حضوری خریداری کنید، می‌توانید به بورس و محل خرید این محصول در شهر تهران در خیابان‌های شریعتی، سه راه امین حضور، پل حافظ و… مراجعه نمایید.

جمع‌بندی

با یک بررسی همه‌جانبه و آشنایی کامل با تمامی نکاتی که لازم است پیش از خرید کولر آبی بدانید، می‌توانید در نهایت به انتخابی درست‌تر و البته به‌صرفه‌تر دست یابید. چیزی که ظرف مدتی بسیار کوتاه، شما را از انتخاب خود پشیمان نکند!

نصب، تعمیر و سرویس کولر آبی

نصب، تعمیر و سرویس کولر آبی

  • تعمیر کولر آبی پوشالی، پرتابل، سلولوزی و رومیزی
  • رفع نشتی کف کولر
  • تعویض پوشال، برزنت و تعویض کف کولر آبی
  • تعمیر پمپ آب، دینام و موتور کولر آبی
دریافت این خدمت از استادکار

4 نظرات
  1. minas می گوید

    خیلی وقت بود نمی دونستم چه سیستم سرمایشی باید برای خونه ام بگیرم. ممنون این مطلب خیلی بهم کمک کرد.

    1. طلوع حقیقت می گوید

      مینای عزیز!
      خوشحالم که این مطلب برایتان مفید بود. امیدوارم که مطالب بعدی را نیز دنبال کنید و بتوانید از آنها استفاده خوبی داشته باشید.

  2. alirezaaaaz می گوید

    چه جالبه. در عین حال که ساده است ولی شیک و خوشگله فکر نمی کنم هزینه زیادی هم داشته باشه طراحیش.

    1. طلوع حقیقت می گوید

      علیرضای عزیز!
      خوشحالم که این مطلب را دوست داشتید. بله همان طور که خودتان هم گفتید طراحی این سبک از دکوراسیون هزینه زیادی ندارد، ولی در عین حال فضای شما را به شدت زیبا می کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 3 =