چگونه رنگ پاییزی را در دکوراسیون خانه وارد کنیم؟

0

رنگ پاییزی در دکوراسیون داخلی چه جایگاهی دارد؟ فصل پاییز برای هریک از ما بیانگر احساسات متفاوتی است. حتما شنید‌ه‌اید که بسیاری از افراد عاشق پاییزند و عده دیگری با حس منفی از آن یاد می‌کنند. دنیای رنگ‌ها به قدری پیچیده و جذاب است که با استفاده از آن می‌توان کارهای خلاقانه بزرگی انجام داد. بدون شک می‌دانید ترکیب رنگ قدرت زیادی در دکوراسیون دارد. از این‌رو می‌توان در فصل پاییز و با استفاده از ترکیب رنگ پاییزی به دکوراسیون شیک و متفاوتی رسید. در این مطلب از استادکار سعی داریم با استفاده از رنگ پاییزی در دکوراسیون، زیبایی‌های این فصل را پررنگ‌تر کرده و از سرمای آن بکاهیم. با ما همراه باشید.

رنگ‌های پاییزی کدامند؟

با کمی دقت به طبیعت هنگام فرا رسیدن پاییز، متوجه می‌شوید که منظور از رنگ‌ پاییزی چیست. وجود رنگ‌های متنوع پاییزی به شما این امکان را می‌دهد که در انتخاب آنها برای استفاده در دکوراسیون کاملا آزادانه تصمیم بگیرید. با هم مروری بر رنگ‌های پاییزی داشته باشیم.

بیشتر بدانید: روانشناسی رنگ و تاثیر رنگها از نظر روانشناسی بر روان افراد

قرمز تند

قرمز تند یا آتشین نماد قدرت و هیجان است. رنگ قرمز به عنوان یک رنگ پاییزی به‌راحتی با سایر رنگ‌ها ترکیب شده و جذابیت زیادی به منزل شما می‌بخشد.

تم انرژی‌بخش با رنگ قرمز تیره دکوراسیون پاییزی پذیرایی و نشیمن
استفاده از رنگ قرمز تند در دکوراسیون پاییزی انرژی‌بخش است.

زرشکی

رنگ زرشکی یکی از بهترین و پرکاربردترین رنگ‌ها برای دکوراسیون پاییزی است. شما می‌توانید پرده خانه، پارچه مبل یا رومیزی‌تان را به رنگ زرشکی انتخاب کنید یا اکسسوری‌هایی با این رنگ را به دکوراسیون خانه‌تان اضافه کنید.

مبلمان خاکستری و زرشکی محبوب‌ترین رنگ پاییزی در صنعت مد و دکوراسیون
زرشکی علاوه بر کاربردی که در دکوراسیون و چیدمان دارد، به عنوان محبوب‌ترین رنگ پاییزی در صنعت مد شناخته شده است.

زرد

رنگ زرد یکی از رنگ‌های شاد و روشن پاییزی است که طیف رنگی آن از تیره به روشن، هرکدام زیبایی منحصر به‌فرد خود را دارند. با به کار بردن این رنگ در دکوراسیون خانه جلوه‌ای از پاییز را به خانه‌تان می‌آورید. مطلب ۱۵ ایده برای استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون ایده‌های بیشتری به شما می‌دهد.

ایده جذاب برای استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون پاییزی نشیمن و پذیرایی
استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون پاییزی، جذابیت چشمگیری به فضا می‌بخشد.

نارنجی

نارنجی از محبوب‌ترین رنگ‌های پاییز و یادآور طبیعت و برگ درختان نیز است. طیف رنگ نارنجی از روشن به تیره بسیار گسترده بوده و انتخاب آن برای استفاده در دکوراسیون پاییزی به سلیقه شما بستگی دارد.

کاربردهای خلاقانه نارنجی محبوب‌ترین رنگ پاییزی در چیدمان خانه مدرن
بسیاری از افراد نارنجی را به عنوان رنگ پاییزی می‌شناسند.

قهوه‌ای مایل به قرمز

قهوه‌ای مایل به قرمز یکی از رنگ‌های گرم پاییزی است که حس گرمای محیط خانه را افزایش می‌دهد. اگر قصد ایجاد دکوراسیون پاییزی دارید، توصیه می‌کنیم حتما از این رنگ استفاده کنید تا تاثیر چشمگیر آن را ببینید.

اکسسوری قهوه‌ای، قرمز و جگری رنگ‌های پرطرفدار برای دکوراسیون پاییزی کلاسیک
رنگ قهوه‌ای از جمله رنگ‌های پرطرفدار برای استفاده در دکوراسیون پاییزی است.

سبز

همانطور که می‌دانید سبز همواره رنگ طبیعت بوده و نماد شادابی و سرزندگی است. معمولا برای دکوراسیون پاییزی از سبز تیره استفاده می‌شود و ترکیب آن با زرشکی یا کرم، فوق‌العاده جذاب خواهد شد.

ایده‌های جالب ست کردن رنگ سبز در مبلمان با سایر رنگ‌های گرم و خنثی
رنگ سبز طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را در برمی‌گیرد و جزو رنگ‌هایی است که به‌راحتی با سایر رنگ‌ها ترکیب می‌شود.

خاکستری یا طوسی

خاکستری یا طوسی ملایم رنگ مناسبی برای خنثی کردن درجه گرمی رنگ‌ها در دکوراسیون پاییزی محسوب ‌می‌شود. از این‌رو اگر به دنبال رنگ مناسبی برای ترکیب با رنگ‌هایی همچون قرمز یا زرد هستید از این رنگ استفاده کنید.

ترفندهای چیدمان مبلمان منزل با معجزه ترکیب رنگ طوسی و زرد
استفاده از طوسی در دکوراسیون پاییزی، فضایی آرام و دلنشین ایجاد می‌کند.

خوب است بخوانید: ست رنگ طوسی دکوراسیون با چه رنگ‌هایی بهتر است؟

کرم

کرم یکی دیگر از رنگ‌های پاییزی روشن است که استفاده از آن در دکوراسیون خانه طرفداران زیادی دارد. استفاده از این رنگ پاییزی زیبا جلوهای خاص به منزلتان می‌دهد.

رنگ کرم جایگزین مناسب رنگ سفید در دکوراسیون در ترکیب با رنگ‌های گرم پاییزی
رنگ کرم جایگزین مناسبی برای رنگ سفید در دکوراسیون است و ترکیب آن با سایر رنگ‌های پاییزی زیبا می‌شود.

چرا باید دکوراسیون را نسبت به فصل تغییر داد؟

حتما به این موضوع دقت کرده‌اید که خلق‌وخوی افراد با تغییر فصل تعییر می‌کند. فصل پاییز که فصل بارندگی و سرماست را می‌توانیم با گرم کردن خانه‌هایمان زیباتر کنیم. از این‌رو تغییر دکوراسیون می‌تواند شروع خوبی برای شروع این فصل باشد. دلایل زیادی وجود دارد که ما را برای تغییر دکوراسیون نسبت به فصل ترغیب می‌کند از جمله دلایلی که می‌توان نام برد:

  • ایجاد احساس آرامش در اعضای خانواده
  • تغییر و تنوع به محیط زندگی
  • مرتب و تمیز شدن فضای خانه

بیشتر بخوانید: تغییر دکوراسیون اتاق خواب با چند ایده ساده و کم هزینه

تغییر دکوراسیون پاییزی

منظور از دکوراسیون پاییزی، دکوراسیونی با رنگ و بوی پاییز است که آمدن این فصل را به ما نوید می‌دهد. دکوراسیون پاییزی می‌تواند اضافه کردن یک اکسسوری زیبا به خانه باشد یا تغییری اساسی مانند رنگ کردن کل فضا، هر یک از این تغییرات در نوع خود زیبایی خاصی به منزل ما می‌بخشند.

ایجاد حس آرامش در خانه و تاثیر تغییر دکوراسیون بر روحیه اعضای خانواده
تاثیر تغییر دکوراسیون بر روحیه افراد بسیار زیاد بوده و حس مثبتی در ما ایجاد می‌کند.

ایده‌های کاربرد رنگ پاییزی در دکوراسیون

ایده‌ و ترفندهای جذابی برای تغییر دکوراسیون متناسب با هر فصل از سال وجود دارد که جذاب‌ترین آنها استفاده از رنگ پاییزی در فضاهای مختلف خانه است. هر یک از ایده‌هایی کاربرد رنگ پاییزی در دکوراسیون که در ادامه به آن می‌پردازیم، در نوع خود بی‌نظیرند و می‌توانند تاثیر خوبی بر اجرای یک دکوراسیون پاییزی در محیط زندگی‌ یا محل کارتان داشته باشد. با توجه به نیاز و سلیقه‌تان می‌توانید هرکدام را به مرحله اجرا در آورده و از نتیجه کارتان لذت ببرید.

استفاده از ریسه‌هایی با رنگ پاییزی

در بخشی از خانه‌تان که نور کمتری به آن می‌تابد و بیشتر مواقع تاریک است، ریسه‌هایی به رنگ زرد و با نور آفتابی آویزان کنید. روشن کردن این ریسه‌ها که بیانگر رنگ‌های پاییزی هستند، در روزهای ابری پاییزی و شب‌ها جلوه زیبا و رمانتیکی به خانه‌تان می‌دهد.

جذاب‌ترین ایده‌های دکوراتیو با ریسه‌های تزیینی در فصول سرد سال
نور همیشه یادآور گرما و انرژی است. نصب ریسه‌هایی با رنگ گرم به فضای خانه گرمی خاصی می‌بخشد.

تعویض پارچه‌های مبل

یک از راه‌های تغییر دکوراسیون تعویض پارچه مبل‌ و به کار بردن رنگ‌ پاییزی در آنهاست. با استفاده از پارچه‌های با کیفیت و خوش رنگ می‌توانید نمایی متفاوت و جذاب در دکوراسیون خانه به وجود آورید. آموزش تعویض پارچه و رویه مبل گام به گامراهنمای شماست.

برای تعمیر مبلمان و تعویض پارچه‌های آن نیاز به خدمات تخصصی دارید. استادکار در کوتاه‌ترین زمان و با تیم حرفه‌ای خود این خدمات را به شما ارائه خواهد کرد.

[“promotion id=”7575]

ترفندهای ارزان تغییر دکوراسیون خانه با تعویض پارچه مبلی
تعویض پارچه مبل قدیمی حال وهوایی خوبی به خانه می‌دهد و نسبت به خرید مبل جدید مقرون به‌صرفه‌تر است.

کاشت گل‌های پاییزی در باغچه

استفاده از گل‌های پاییزی در باغچه، باعث حفظ شادابی آن می‌شود. گل‌های پاییزی نسبت به سایر گیاهان، مقاومت بیشتری در برابر سرما دارند و با توجه به تنوع رنگشان از سردی حال و هوای پاییزی می‌کاهند.

در فصل پاییز چه بکاریم؟ کاشت زیباترین گل‌های پاییزی در فصل سرما | گل سیکلامن
گل جعفری، اشرفی، نرین، سیکلامن، گلایل سفید از جمله گلهای زیبای پاییزی هستند.

تعویض پرده‌ها

استفاده از رنگ پاییزی در پرده‌ها که بخش مهمی از دکوراسیون خانه را تشکیل می‌دهند، بسیار مهم است. می‌توانید همه یا قسمتی از پرده را تعویض کنید و پارچه‌ای که رنگ پاییزی در آن به کار رفته را جایگزین کنید.

ترفندهای استفاده از ترکیب رنگ‌های متضاد برای پرده و مبلمان منزل
برای جذابیت بیشتر نمای پرده‌ها از ترکیب رنگ‌های متضاد استفاده کنید.

استفاده از گل‌های پاییزی

خوب است گاهی برای ایجاد تنوع و انرژی بخشیدن به اعضای خانواده چند شاخه گل بخرید و در گلدان‌های گوشه و کنار منزل بگذارید. برای فصل پاییز گل‌های آفتابگردان معرکه هستند.

با گل آفتابگردان حس و حال پاییزی را به خانه خود بیاورید
انتخاب گل آفتابگردان زیبایی خاصی به محیط اطراف می‌بخشد.

بیشتر بدانید: فنگ شویی با استفاده از گل و گیاه و جذب انرژی به وسیله آنها

تعویض فرش

فصل پاییز فرصت مناسبی برای خانه‌تکانی و تغییر دکوراسیون است. از آنجایی‌که فرش در فرهنگ ما ایرانیان ارزش زیادی دارد، باید در انتخاب آن دقت لازم را به عمل آوریم. برای ایجاد یک تغییر اساسی در دکوراسیون منزل تعویض فرش با فرش‌هایی به رنگ گرم پاییزی گزینه مناسبی است.

نکات مهم انتخاب و خرید فرش و چیدمان اتاق نشیمن و پذیرایی ایرانی
طرح و رنگ فرش نقش مهمی در دکوراسیون داخلی ایفا می‌کند.

رنگ کردن دیوار یا سقف

برای ایجاد دکوراسیون پاییزی و تحول جذاب در منزل، می‌توانید دیوارهای منزل یا بخشی از آنها را رنگ کنید. پیشنهاد می‌کنیم از رنگ‌های خاص پاییزی که که پیش‌تر معرفی کردیم، متناسب با سلیقه و رنگ وسایل منزل‌تان استفاده کنید.

چنانچه برای نقاشی‌ و رنگ‌آمیزی ساختمان نیاز به خدمات حرفه‌ای داشتید، در لینک زیر ثبت‌نام کنید.

[“promotion id=”4062]

ایده‌های جذاب نقاشی سقف و دیوار نشیمن و پذیرایی با رنگ‌های گرم پاییزی
برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، می‌توان تنها سقف یا یک دیوار را رنگ‌آمیزی کرد.

همین‌طور بخوانید: 10 ترکیب رنگ برای دیوار مورد تایید طراحان داخلی

استفاده از شال مبل

شال مبل که رنگی متضاد با پارچه‌های مبل شما دارد و در آن رنگ پاییزی به کار رفته، ایده کم‌هزینه و جذابی برای تغییر در دکوراسیون خواهد بود.

کاربرد خلاقانه شال مبل در دکوراسیون پاییزی پذیرایی و نشیمن کوچک
استفاده از شال مبل بافت و طرح زیبایی به دکوراسیون خانه می‌دهد و انتخابی خوب برای شب‌های سرد پاییز است.

تعویض رومیزی

میز غذاخوری به عنوان محلی که همه افراد خانواده دور آن جمع می‌شوند و اوقاتشان را می‌گذارنند، بخش مهمی از دکوراسیون آشپزخانه را تشکیل می‌دهد. استفاده از رومیزی که ردی از پاییز در نقش‌و‌نگار آن وجود دارد، ایده خوبی برای داشتن دکوراسیون پاییزی است.

نحوه استفاده از رنگ‌های گرم برای پاییزی کردن دکور خانه در فصل سرما
ترکیب شمع و رومیزی که رنگ‌های پاییزی در آن به‌کار رفته، بسیار جذاب و دلنشین خواهد بود.

اضافه کردن وسایل چوبی

استفاده از وسایل و تزئینات چوبی در منزل سطح استرس را در افراد کم می‌کند و همین‌طور بیانگر طبیعت و فصل پاییز است. بد نیست بدانید عنصر چوب گیرنده و دفع‌کننده انرژی منفی است.

ایده‌های ساده و ارزان برای دکوراسیون پاییزی با استفاده از وسایل چوبی
استفاده از وسایل چوبی در منزل از نظر زیست محیطی بسیار مناسب هستند زیرا قابل بازیافتند.

جمع‌بندی

هر زمان صحبت از تغییر دکوراسیون می‌شود، ناخودآگاه ذهنمان به سمت هزینه آن می‌رود. در حالی‌که می‌توان با کمی خلاقیت و سلیقه بهترین دکوراسیون را اجرا کرد. ایده‌هایی که برای دکوراسیون پاییزی در این مطلب خواندید، بر مبنای قدرت رنگ‌ها هستند و نیاز به صرف هزینه یا زمان زیادی ندارند. ضمن اینکه می‌توانید از آنها در فصل‌های دیگر سال، البته با در نظر گرفتن رنگ‌های مناسب همان فصل استفاده کنید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − هفت =