راهکارهایی عالی برای رفع سیاهی لب

0

سیاهی لب موردی است که خوشایند هیچ‌کس نیست، از این رو کسانی که دارای لب‌های تیره هستند سعی بر آن دارند که از راه‌های مختلف به مبارزه با سیاهی لب بروند. اگر شما نیز یکی از این افراد هستید، با ما تا انتهای این نوشتار همراه باشید. در ادامه به معرفی روش‌هایی برای رفع سیاهی لب می‌پردازیم، روش‌هایی که اگر به درستی به کارشان گیرید می‌توانند گزینه‌هایی عالی برای رفع سیاهی لب‌های‌تان باشند.

روش‌های رفع سیاهی لب

پیش از آن که به معرفی این روش‌ها بپردازیم ذکر این نکته لازم است که علل و عوامل مختلفی می‌توانند در سیاه شدن لب‌ها نقش داشته باشند و بدیهی است که در صورت مشخص بودن علت سیاهی لب‌ها باید برای رفع سیاهی لب ابتدا به دنبال رفع علت بود. به عنوان مثال در بسیاری موارد، علت اصلی سیاه شدن لب‌ها استعمال سیگار است. در صورتی که روش‌های رفع سیاهی لب به کار گرفته شوند اما همچنان به استعمال سیگار پرداخته شود اثر مثبتی از درمان‌ها دیده نخواهد شد.

به هر حال، بسیاری از افراد برای رفع سیاهی لب به سراغ لیزر می‌روند، ولی درمان‌های طبیعی دیگری برای سیاهی لب‌ها وجود دارند از جمله:

۱- استفاده از کرم ضد آفتاب برای لب

برای هر یک از من و شما کاملاً جا افتاده که از کرم ضد آفتاب جهت محافظت از پوست‌مان در برابر مضرات نور خورشید استفاده کنیم. اما آیا می‌دانستید که لب‌ها نیز باید در برابر نور خورشید محافظت شوند؟ نور خورشید نه تنها می‌تواند موجب تیره شدن رنگ لب‌ها شود بلکه حتی احتمال ابتلا به سرطان پوست را نیز افزایش می‌دهد.

برای محافظت از لب‌ها در برابر نور خورشید چه بهتر که از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. فقط توجه داشته باشید که SPF کرم ضد آفتابی که برای لب‌ها به کار می‌برید نباید کمتر از ۱۵ باشد.

۲- لایه برداری پوست لب با استفاده از شکر

پوست مرده‌ی خشک روی لب به تدریج موجب کدر و تیره شدن لب می‌شود، بنابراین باید هر چند وقت یک بار با انجام لایه برداری پوست لب اقدام به حذف این پوست‌های مرده کنید. یکی از موادی که می‌توانید برای این امر به کارتان بیاید، شکر است.

یک قاشق چای خوری روغن زیتون را با یک قاشق چای خوری شکر قهوه‌ای یا شکر معمولی ترکیب کنید تا یک خمیر غلیظ به دست آید. سپس خمیر را روی لب‌ها بمالید و پس از ۵ دقیقه بشویید. این اسکراب می‌تواند به تدریج از طریق از بین بردن پوست مرده‌ی روی لب موجب روشن شدن رنگ لب‌ها شود.

۳- استفاده از عسل برای رفع سیاهی لب

رفع سیاهی لب
عسل ماده‌ای عالی برای رفع سیاهی لب ناشی از نور خورشید

عسل یک مرطوب‌کننده‌ی عالی برای لب‌ها است، اما غیر از این در درمان زخم‌ها و هم‌چنین آفتاب سوختگی لب‌ها نیز مفید است. بنابراین اگر تیرگی لب‌ها ناشی از آسیب‌های خورشید باشد عسل می‌تواند در رفع سیاهی لب مفید باشد.

۴- استفاده از موم

موم ماده‌ای است که توسط زنبورها برای کندو ساخته می‌شود. از موم نیز می‌توان برای کاهش از دست دادن رطوبت لب استفاده کرد. افزون بر این، دریافته شده که موم دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد.

برای استفاده از خواص موم، یک چهارم فنجان از آن را با یک چهارم فنجان کره‌ی آووکادو ترکیب کنید و مخلوط آن‌ها را روی لب‌ها بمالید.

روشن‌کننده‌های طبیعی پوست لب

فارغ از موارد بالا، یک سری ماده‌ی طبیعی برای روشن کردن لب وجود دارند. توضیح آن که یک ماده در پوست ما وجود دارد به نام ملانین که کنترل رنگ پوست را بر عهده دارد. این ماده در لب‌ها به طور طبیعی کمتر است، اما از طریق مصرف برخی از مواد طبیعی می‌توان سطح ملانین را کمتر کرد و موجب روشن شدن رنگ لب شد.  این مواد عبارت اند از:

۱- زردچوبه

رفع سیاهی لب
از زردچوبه برای روشن کردن پوست لب استفاده کنید.

از دیرباز در آسیای جنوب شرقی از زردچوبه به عنوان ماده‌ای برای روشن شدن رنگ پوست استفاده می‌شده است. کورکومین موجود در زردچوبه در واقع به عنوان یک مهارکننده‌ی ملانین عمل می‌کند. شما نیز می‌توانید از زردچوبه برای رفع سیاهی لب استفاده کنید، اما توجه داشته باشید که زردچوبه به طور موقت می‌تواند در اوایل استفاده موجب زرد شدن لب‌ها شود. برای استفاده از زردچوبه، یک قاشق چای خوری از آن را با یک قاشق غذاخوری شیر خامه‌ای ترکیب کنید و مخلوط آن‌ها را روی لب‌ها بمالید. پس از ۵ دقیقه مخلوط را بشویید. در آخر می‌توانید مقداری موم به لب‌ها بمالید.

۲- آووکادو

گلوتاتیون، نوعی آنتی اکسیدان در آووکادو، می‌تواند با مهار آنزیم تولید کننده‌ی ملانین با نام تیروزیناز، موجب کاهش تولید ملانین شده و در نتیجه روشن شدن رنگ پوست لب را در پی داشته باشد. برای استفاده از خواص آووکادو در راستای رفع سیاهی لب نیاز به کار خاصی نیست، فقط کافی ست این میوه را ریز کرده و مقداری از آن را به لب‌های خود بمالید.

۳- آب لیمو

آب لیمو همواره به عنوان یک سفید کننده‌ی پوست مورد استفاده قرار گرفته است. افزون بر این، آب لیمو حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که این ویتامین در ممانعت از به وجود آمدن ملانین نقش دارد. برای استفاده از خواص آب لیمو جهت روشن شدن لب می‌توانید یک قاشق چای خوری آب لیمو، گلیسیرین و عسل را با یکدیگر ترکیب کرده و روی لب‌ها بمالید. هر روز به مدت ۱۰ دقیقه این کار را انجام دهید. پس از یک هفته احتمالاً شاهد اثرات مثبت آن خواهید بود.

سخن آخر

هر یک از روش‌های بالا را اگر به درستی و با نظم مورد استفاده قرار دهید احتمالاً از شر تیرگی لب‌ها رها خواهید شد. در ضمن هر تجربه‌ای که در ارتباط با رفع سیاهی لب دارید می‌توانید آن را با ما و کاربران از طریق قسمت نظرات درمیان بگذارید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − 13 =