۹ روش عالی برای تمیز کردن گل مصنوعی

0

اگرچه گل‌های مصنوعی طراوت و عطر گل‌های طبیعی را ندارند، اما می‌توانند در زیباسازی فضاهای مختلف به خوبی مورد استفاده قرار گیرند. می‌توان گل‌های مصنوعی را در فضاهای مختلفی نظیر سالن پذیرایی، لابی هتل‌ها، مطب پزشکان و … به کار برد و با استفاده‌‌ی به جا و هنرمندانه از آن‌ها، چیدمانی زیبا، شیک و همه‌پسند را طراحی کرد. اما نکته‌ای که در مورد استفاده از گل‌های مصنوعی به عنوان یکی از فاکتورهای زیباسازی فضای محیط‌های گوناگون حائز اهمیت است، توجه همیشگی به پاکیزه بودن آن‌هاست. همان‌طور که پژمرده شدن گل‌های طبیعی جلوه‌ای ناخوشایند دارد، نشستن گرد و غبار، سیاه شدن و به طور کلی کثیف شدن گل‌های مصنوعی نیز چنین حالتی دارد. به همین منظور تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به روش‌هایی برای تمیز کردن گل مصنوعی بپردازیم. با ما همراه باشید.

روش‌های مختلف تمیز کردن گل مصنوعی

۱- روش سنتی گردگیری برای تمیز کردن گل مصنوعی

یکی از روش‌ها برای زدودن و پاک کردن گرد و غبار از روی گل‌های مصنوعی، که باعث تیره جلوه دادن آن‌ها می‌شود، همان روش گردگیری‌ای است که از آن برای پاک کردن گرد و غبار تمامی وسایل منزل استفاده می‌کنیم. برای این کار گل‌های خود را از گلدان بیرون بیاورید و آن‌ها را اندکی تکان دهید تا گرد و غبار نشسته روی آن‌ها جدا شود. سپس با استفاده از یک دستمال تمیز یا یک قلم‌مو آن‌ها را تمیز کنید.

تمیز کردن گل مصنوعی
پیشنهاد می‌کنیم گردگیری گل‌ها و گیاهان مصنوعی را تقریباً هر هفته انجام دهید، تا این گل‌ها درخشندگی و جلای خود را همواره حفظ کنند.

۲- استفاده از سشوار برای تمیز کردن گل مصنوعی

می‌توانید با استفاده از سشوار نیز، البته در شرایطی که سشوار روی درجه‌ حرارت کم تنظیم شده باشد، گرد و غبار روی گل و گیاهان مصنوعی را از روی آن‌ها بزدایید.

تمیز کردن گل مصنوعی
سشوار نیز وسیله‌ای کاربردی برای تمیز کردن گل مصنوعی است.

۳- استفاده از اسپری هوای فشرده‌ گردگیری

یکی از دیگر روش‌های بسیار کارآمد برای گردگیری قسمت‌های دور از دسترس، همانند لابه‌لای گلبرگ‌های گل‌های مصنوعی، استفاده از اسپری هوای فشرده‌ گردگیری است که دقیقاً به همین منظور، یعنی گردگیری نقاط ریز دور از دسترس اشیاء، طراحی شده و از بسیاری از فروشگاه‌ها قابل تهیه است.

این روش اگرچه ممکن است کمی گران تمام شود و شاید پیدا کردن این اسپری شما را اندکی به دردسر اندازد، اما نتیجه‌ای که به دنبال خواهد داشت، بر این نکات منفی غلبه خواهد کرد و شما را راضی خواهد ساخت.

اسپری هوای فشرده نیز برای تمیز کردن گل مصنوعی کاربرد دارد.

۴- استفاده از جاروبرقی برای تمیز کردن گل مصنوعی

با استفاده از جاروبرقی در حالی‌که سری مخصوص برس‌دار به آن متصل است، می‌توان گرد و غبار نشسته روی گیاهان مصنوعی، خصوصاً گیاهان مصنوعی بزرگ، را از روی آن‌ها پاک کرد. استفاده از جاروهای شارژی مخصوص تمیز کردن ماشین، در حالی‌که یک جوراب با استفاده از بند یا کش، روی خروجی آن قرار گرفته و آن را پوشانده نیز می‌تواند همین عملکرد را داشته باشد.

به طور کلی پوشاندن لوله جاروبرقی در صورت استفاده از آن برای گردگیری هر شئ ظریفی مثل گیاهان مصنوعی، توصیه می‌شود.

۵- استفاده از نمک برای تمیز کردن گل مصنوعی

یکی از دیگر روش‌ها برای زدودن گرد و غبار و تمیز کردن گل مصنوعی استفاده از کیسه‌ نمک است. برای استفاده از این روش، مقداری نمک را داخل یک کیسه بزرگ ریخته و گل‌ها را نیز در آن کیسه قرار دهید. سپس به مدت حدود یک دقیقه کیسه را تکان دهید. نمک موجود در کیسه به عنوان نوعی ساینده عمل کرده، گرد و غبار موجود روی گیاهان مصنوعی را از بین برده و آن‌ها را تمیز خواهد کرد، ضمن آن‌که آسیبی به این گل‌ها وارد نخواهد ساخت.

این روش را با استفاده از مقداری برنج خام نیز می‌توان انجام داد.

۶- استفاده از ترکیب آمونیاک برای تمیز کردن گل مصنوعی

تمامی روش‌هایی که تا این‌جا مورد بررسی قرار گرفته شده، در راستای زدودن گرد و غبار از روی گل‌ها و گیاهان مصنوعی بوده است. اما گیاهان مصنوعی در فواصل زمانی طولانی‌تر برای حفظ جلای خود، نیاز به شست‌وشویی اساسی دارند. در ادامه به یکی از روش‌های شست‌وشو جهت تمیز کردن گل مصنوعی اشاره خواهیم داشت.

تمیز کردن گل مصنوعی
شما می‌توانید از یک محلول‌ شوینده‌، مانند شیشه‌ پاک‌کن، که بر پایه‌ی آمونیاک باشد یا در ترکیب آن‌ مقدار زیادی آمونیاک وجود داشته باشد، برای تمیز کردن گل مصنوعی خود استفاده کنید. اما از آن‌جا که گل‌های مصنوعی هر کدام از مواد اولیه متفاوتی ساخته می‌شوند و رنگ‌های مختلفی در طراحی آن‌ها به کار گرفته می‌شود، بهتر است تا پیش از امتحان یک محلول شامل آمونیاک، آن را روی سطح کوچکی از گل مصنوعی خود امتحان کنید و چنان‌چه محلول تأثیر مخربی بر بافت و رنگ گل نداشت، از آن برای تمیز کردن گل مصنوعی استفاده نمایید.

۷- استفاده از آب برای تمیز کردن گل مصنوعی

در بسیاری از موارد، شست‌وشوی اشیاء با استفاده از آب خالی کفایت می‌کند و نیازی به استفاده از شوینده‌های مختلف، که بعضاً مضر نیز هستند، نیست. این نکته در مورد تمیز کردن گل مصنوعی نیز صادق است. چنان‌چه مشاهده کردید که گل‌های مصنوعی شما زیاد آلوده نیستند، تنها به گردگیری و شستن آن‌ها با آب خالی یا کشیدن یک دستمال مرطوب روی برگ‌های آن‌ها اکتفا کنید.

۸- استفاده از مایع ظرفشویی برای تمیز کردن گل مصنوعی

برای استفاده از مایع ظرفشویی جهت تمیز کردن گل مصنوعی مقداری مایع ظرفشویی را در ظرفی ریخته و روی آن آب گرم بریزید. سپس با به هم زدن آب، محتویات داخل ظرف را به کف تبدیل کنید و آن‌گاه گل‌ها را داخل کف قرار داده و چند بار به خوبی، و البته به گونه‌ای که گل‌های آسیب نبینند، بچلانید و دست آخر آن‌ها را آبکشی کنید.

بیشتر بخوانید: ۸ کاری که هرگز نباید با مایع ظرفشویی انجام دهیم

۹- استفاده از گوش‌ پاک‌کن برای تمیز کردن گل مصنوعی

یکی از روش‌های بسیار کاربردی برای پاک کردن قسمت‌های دور از دسترس گل‌های مصنوعی، مانند قسمت‌های مرکزی آن‌ها، استفاده از گوش پاک‌کن است. شما می‌توانید برای کسب نتیجه بهتر گوش پاک‌کن‌هایی که مورد استفاده قرار می‌دهید را به مقداری شیشه پاک‌کن، مایع ظرفشویی یا حتی آب خالی آغشته کنید.

سخن آخر در مورد تمیز کردن گل مصنوعی

همان‌طور که ملاحظه کردید، تمیز کردن گل مصنوعی کار دشوار یا زمان‌بری نیست و در هر شرایطی با یکی از روش‌های ذکر شده قابل اجراست. اما مسئله این جاست که ما برای زیبایی محیط زندگی و کار خود اهمیت قائل شویم و نسبت به گل‌ها و گیاهان مصنوعی‌ای که سال‌ها گوشه‌ی اتاق، دفتر، لابی و … قرار دارند، بی تفاوت نباشیم.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × سه =