شیشه های مشجر را چطور تمیز کنیم؟

0

یکی از کارهایی که در نظافت خانه باید انجام شود، شستن و برق انداختن شیشه ها است که جلوه زیبایی به خانه می دهد. شیشه ها انواع مختلفی دارند و در شستشوی آنها باید یکسری نکات را مد نظر داشت. شیشه های مشجر از انواع شیشه هایی هستند که کاربرد زیادی در دکوراسیون منزل دارند و در نتجه تمیز کردن آن ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

تمیز بودن شیشه ها در منزل بسیار مهم است. اگر شما تمامی اقدامات لازم را برای نظافت منزل انجام داده باشید اما شیشه ها را تمیز نکنیدف جلوه تمیزی خانه مشخص نیست. در نتیجه بهتر است در مراحل تمیزکاری خانه حتما به تمیز کردن شیشه توجه ویژه ای داشته باشید. به ویژه شیشه های مشجر خاک زیادی به خود می گیرند و در نتیجه نیاز بیشتری به تمیز کاری دارند.

در ادامه سعی می کنیم با شیشه های مشجر بیشتر آشنا شویم و کاربردهای مختلف آن در دکوراسیون خانه را مورد بررسی قرار دهیم و در نهایت به نکاتی برای تمیزکاری آن اشاره کنیم.

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار

بهترین طرح های شیشه های مشجر

شیشه مشجر چیست و در کجا کاربرد دارد؟

شیشه مشجر نوعی از شیشه هایی است که بر روی سطح خود برخی ناهمواری هایی دارد که باعث شکست نور و دیده نشدن طرف دیگر شیشه می شود. شیشه های مشجر در مکان های مختلف قابلیت استفاده دارند و در نمای داخلی و خارجی ساختمان ها به کار برده می شوند. طرح و رنگ مختلف این نوع از شیشه باعث شده تا کاربردهای آن مختلف و گوناگون باشد. قیمت شیشه های مشجر با شیشه های دیگر تفاوت دارد و در نتیجه بهتر است هدفمند از آن استفاده شود.

انواع شیشه مشجر با طرح ها و رنگ های مختلف می توانند برای انواع در و پنجره مورد استفاده قرار گیرند. به ویژه برای قسمت هایی از خانه که نیاز است شیشه کار شود ولی آنطرف آن مشخص نباشد، شیشه مشجر گزینه فوق العاده مناسبی است. برای مثال در دستشویی و حمام از شیشه های مشجر استفاده می شود.

علاوه بر این در نمای خارجی ساختمان به ویژه برای اینکه داخل بالکن مشخص نباشد از شیشه های مشجر استفاده می شود. این شیشه ها در برخی مواقع حتی به صورت دستور از طرف شهرداری به دلیل عدم اشراف به خانه های رو به رو یا حیاط منازل اطراف نصب می گردد. علاوه بر این، شیشه مشجر کاربردهای فراوان دیگر دارند که برخی برای زیبایی و برخی برای عدم شفاف بودن شیشه به کار گرفته می شود.

بیشتر بدانید نحوه پاک کردن رسوب آب از شیشه پنجره

کاربرد شیشه مشجر در بالکن

اهمیت نظافت شیشه های مشجر

همه شیشه ها نیاز به تمیزکاری دارند؛ اما شیشه های مشجر باید به طور ویژه تمیز شوند. علت این است که شیشه های عادی اگر کثیف شوند، هم به صورت واضح خود را نمایان می سازند و هم تمیزکاری آن ها بسیار ساده است. این در حالی است که شیشه مشجر ممکن است خیلی کثیف شده باشد اما شما متوجه آن نشوید. برای اینکه متوجه شوید شیشه کثیف شده باید دقت بیشتری خرج کنید. علاوه بر این شیشه های مشجر به سختی تمیز می شوند و کار بیشتری می برند. در نتیجه باید زمان بیشتری برای آن صرف کرده و از محلول های قوی تری استفاده کنید.

اگر می خواهید از آلودگی ها محیطی در امان باشید باید حتما هر چند وقت یکبار به سراغ شیشه های مشجر رفته و گرد و خاک آن را پاک کنید. در صورت نشستن چربی بر روی این نوع شیشه و عدم پاک کردن به موقع آن، دردسر زیادی برای نظافت خواهید داشت. بهتر است اگر در خانه خود شیشه مشجر دارید، حتما طبق یک برنامه ریزی دقیق آن را تمیز کنید.

شیشه های مشجر در بالای وان

نحوه تمیزکاری شیشه های مشجر

برای تمیزکاری شیشه مشجر باید چند نکته ساده توجه کنید تا بتوانید همواره شیشه های تمیز و زیبا داشته باشید. البته با توجه به اینکه مدل های مختلفی از شیشه های مشجر تولید و مورد استفاده قرار می گیرد، هر کدام از شیشه ها ممکن است ویژگی های خاص خود را داشته باشد؛ اما به طور کلی می توانید از نکات زیر برای تمیز کردن این نوع شیشه ها استفاده کنید.

فاصله تمیزکاری را کوتاه کنید

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، اگر می خواهید زحمت کمتری برای تمیزکاری بکشید، بهتر است تمیز کردن شیشه های مشجر را به تعویق نیاندازید. این کار باعث می شود تا زحمت شما چند برابر شود. به ویژه اگر شیشه های مشجر در آشپزخانه است، ممکن است چربی بر روی فرورفتگی های آن نشسته و شستن آن خیلی سخت شود. شیشه مشجری که در نمای ساختمان یا بالکن قرار گرفته نیز دوده و آلودگی می گیرد و باید زودتر تمیز شود تا کار شما سخت تر نگردد.

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار

از دستمال نانو و میکرو فایبر استفاده کنید

برای شستشوی شیشه های مشجر بهتر است از دستمال های خاصی استفاده کنید که بتوانند تو رفتگی ها و بیرون زدگی های این نوع شیشه ها را با پرزهای خود شستشو دهند. دستمال های نانو و میکرو فایبر گزینه های مناسبی برای شستشوی شیشه مشجر هستند. دستمال هایی که تخت نیستند و اصطلاحا ۳بعدی هستند، به صورت خودکار قسمت های مختلف شیشه های مشجر را تمیز می کنند و نیاز به صرف انرژی بیشتر توسط شما نخواهد بود.

شیشه های مشجر و دوش حمام

مواد شوینده مرغوب به کار ببرید

برای اینکه شیشه های مشجر خوب تمیز شده و به این زودی ها کثیف نشوند، بهتر است از مواد شوینده مرغوب استفاده کنید. مواد شوینده مرغوب علاوه بر اینکه شستشوی بهتر شیشه های مشجر را برای شما امکان پذیر می کنند، کمک می کنند تا مدت زمان زیادی گرد و خاک در لابه‌لای برجستگی ها و تور فتگی های شیشه مشجر قرار نگیرد.

سرکه سفید؛ محلولی برای نظافت شیشه های مشجر

یکی از محلول های خانگی مناسب که در نظافت منزل کاربرد زیادی دارد، محلول سرکه سفید است. این محلول برا تمیز کردن شیشه های مشجر نیز کاربرد دارد. یک پیمانه سرکه سفید را با ۴ پیمانه آب مخلوط کرده و در آب پاش بریزید. این محلول در پاک کردن چربی و دوده از روی شیشه های مشجر معجزه می کند.

محلول های خانگی برای شیشه های مشجر

سخن پایانی: از افراد با تجربه استفاده کنید

استفاده از نیروهای خدماتی به شما کمک می کند تا بدون در نظر داشتن موارد بیان شده، شیشه مشجر کار شده در ساختمان خود را تمیز کنید. نیروهای خدماتی و متخصصان نظافت منزل گزینه های مناسبی هستند تا به صورت بسیار دقیق شیشه های مشجر را تمیز کنند. اپلیکیشن استادکار محل مناسبی است تا شما بهترین متخصصان برای نظافت منزل به ویژه برای تمیزکردن شیشه مشجر را بیابید.
این افراد با استفاده از مواد شوینده حرفه ای و دستگاه های مختلف مثل بخارشوی، ساده تر و حرفه ای تر تمیزی را به شیشه های مشجر شما می بخشند. کافی است به اپلیکیشن استادکار مراجعه کرده و بهترین متخصص در این زمینه را پیدا کنید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × یک =