ورزش مخصوص پهلو به صورت تصویری در خانه + رژیم غذایی و لاغری پهلو

0

وضعیت اقتصادی کشور ایجاب می‌کند که بسیاری از افراد سخت مشغول کار باشند و حتی یک ساعت آرامش نیز برای‌شان غنیمت محسوب شود. در این بین، استرس، وضعیت بدِ خواب، وضعیت بد رژیم غذایی، بی تحرکی، ورزش نکردن و برخی عوامل دیگر موجب شده‌اند که برخی از این افرادِ شاغل اضافه وزن پیدا کنند و شکم و پهلوی‌شان همراه شود با توده چربی. این توده چربی اطراف شکم و پهلو نه تنها موجب ظاهری غیرجذاب می‌گردد بلکه افزایش خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها از جمله سندروم متابولیک را در پی دارد.

بنابراین باید از شر چاقی پهلو رها شد تا هم هیکلی زیباتر داشت و هم وضعیت سلامتی بهتر. اما نکته اینجاست که اکثر افراد شاغل فرصت کافی برای رسیدن به خود و سعی و تلاش جهت رهایی از چربی پهلو را ندارند. اگر شما نیز جزو این دسته هستید، نگران نباشید. این نوشتار بر روی معرفی راهکارهایی ساده برای لاغری پهلو تمرکز دارد.

در ادامه برای شما کارمندان و شاغلانی که فرصت و حوصله‌ی کافی جهت پیروی از رژیم‌های غذایی دقیق و انجام ورزش را ندارید راهکارهایی برای لاغری پهلو ارائه خواهیم داد. بنابراین اگر شاغل هستید و فرصت کافی ندارید ولی خواهان لاغری پهلو و رها شدن از چربی شکم هستید تا انتهای این نوشتار با استادکار همراه باشید.

لاغری پهلو و ذهنیت

پیش از آن که به معرفی راهکارهایی برای لاغری پهلو بپردازیم، لازم است یک نکته مهم گفته شود. نکته این است که نباید توقع داشته باشید که در زمانی اندک چربی‌های پهلو و شکم شما از بین بروند. چنین توقعی موجب می‌شود که هیچ یک از راهکارهای لاغری پهلو را تا به انتها انجام ندهید و بنابراین شما بمانید و پهلویی حجیم.

 باید این ذهنیت را داشته باشید که لاغری پهلو فرآیندی زمان‌بر است و بنابراین باید صبر داشته باشید و عجله نکنید. به هیچ عنوان نباید فریب این داروهای تقلبی که شعارشان لاغری در چند روز است را بخورید. افرادی که این داروها را ساخته‌اند و روانه‌ی بازار کرده‌اند سلامتی شما برای‌شان اهمیتی ندارد و صرفاً به دنبال پر کردن جیب خود هستند.

بیشتر بدانید طریقه مصرف خوراکی آلوئه ورا

ورزش و لاغری پهلو

اشتباه نکنید. منظور ما از ورزش این نیست که روزانه کلی وقت بگذارید و لباس ورزشی بپوشید و به بیرون از خانه بروید و مدام و هر روز این کار را انجام دهید تا آن که چربی‌های پهلوی‌تان از بین بروند. نه! در ادامه به معرفی یک سری تمرین می‌پردازیم که روزانه فوق فوق‌اش ۲۰ دقیقه از زمان‌تان را می‌گیرند. همچنین این تمرین‌ها را باید در خانه انجام دهید و نیازی به انجام آ‌ن‌ها در محیط روباز و یا باشگاه نیست.

اگر به دنبال لاغری پهلو هستید، حداقل یکی از این تمرین‌ها را روزانه به مدت یک ربع تا ۲۰ دقیقه انجام دهید:

۱- بازی با توپ ورزشی

یکی از تمرین‌های مناسب برای لاغری پهلو بازی با توپ ورزشی به مانند دراز و نشست است. همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید این تمرین با درگیر کردن عضلات شکم و پهلو می‌تواند در از بین رفتن چربی پهلو مفید باشد.

راهکارهای لاغری پهلو

۲- درگیر کردن پهلوها از بغل

برای انجام این تمرین، مانند شکل زیر، باید یک بالش نرم و مناسب روی زمین بگذارید و به پهلو روی آن دراز بکشید. سپس به تناوب هر یک از پهلوهای‌تان را درگیر کنید و با فشار به عضلات موجب شوید که به تدریج پهلوهای‌تان شکلی زیبا به خود بگیرند.

راهکارهای لاغری پهلو

۳- دراز و نشست

دراز و نشست معمولی یکی از بهترین روش‌ها برای لاغری پهلو است. برای این کار نیازی به استفاده از دستگاه‌هایی مانند توتال کور نیست، بلکه دراز بکشید و به مانند تصویر زیر صرفاً چند دقیقه در روز عضلات شکم و پهلو را درگیر کنید.

راهکارهای لاغری پهلو

۴- دراز و نشست روی توپ ورزشی

می‌توانید برای لاغری پهلو از دراز و نشست روی توپ ورزشی بهره ببرید. برای این کار نزدیک به دیوار شده و به مانند تصویر زیر روی توپ دراز و نشست بروید.

راهکارهای لاغری پهلو

رژیم غذایی و لاغری پهلو

نه ورزش به تنهایی می‌تواند برای هر نوع لاغری مفید باشد و نه رژیم غذایی به تنهایی، بلکه باید از این دو به همراه هم بهره ببرید. یک سری مواد غذایی هستند که مصرف آن‌ها می‌تواند برای لاغری پهلو و رفع چربی شکم مفید باشند. مهم‌ترین و مفیدترینِ این مواد غذایی عبارت اند از:

۱- سبزی‌ها و میوه‌های بنفش‌رنگ

کلم بنفش، بادمجان و انگور سیاه از جمله سبزی‌ها و میوه‌های بنفش رنگ هستند که بر طبق تحقیقات می‌توانند در کاهش چربی شکم نقش داشته باشند. این مواد از فلاونوئیدهای زیادی برخوردار اند و همین فلاونوئیدها هستند که در کاهش چربی نقش ایفا می‌کنند.

راهکارهای لاغری پهلو
کلم بنفش از بهترین مواد غذایی برای لاغری پهلو

۲- سرکه انار

متخصصان باور دارند که انواع سرکه در چربی سوزی و هضم نشاسته مؤثر هستند، اما سرکه انار چند باری در آزمایش‌ها سربلند بیرون آمده و توانسته نشان دهد که اگر به طور مداوم هر روز تقریباً به اندازه ۳۰ میلی لیتر مصرف شود می‌تواند برای لاغری پهلو مفید باشد.

راهکارهای لاغری پهلو
سرکه انار

۳- دانه‌های چیا

دانه‌های چیا از بهترین مواد غذایی روی کره زمین هستند. این دانه‌ها خصوصاً برای کسانی که گیاه‌خوار هستند منبعی عالی از پروتئین و انرژی به حساب می‌آیند. اما شما نیز که به دنبال لاغری پهلو هستید می‌توانید از این دانه‌ها بهره ببرید. دانه‌های چیا دارای آلفا لینولیک اسید هستند که این ماده موجب جلوگیری از قرار گرفتن چربی در اطراف اعضای شکم می‌شود.

راهکارهای لاغری پهلو
دانه‌های چیا

۴- شکلات تلخ

شکلات تلخ یکی از آن مواد غذایی است که سرشار اند از فلاونوئیدها، همان ماده‌هایی که برای لاغری پهلو و چربی سوزی مفید هستند. سعی کنید روزانه از شکلات تلخ ۷۰ درصد به بالا مصرف کنید، اما دقت داشته باشید که نباید در مصرف شکلات تلخ افراط کنید.

راهکارهای لاغری پهلو
شکلات تلخ

نکاتی برای لاغری پهلو

شمایی که وقت کافی برای ورزش کردن و پیروی از رژیم‌های غذایی مختلف ندارید، باید یک سری کار کوچک ولی فوق‌العاده مفید را در طی روز انجام دهید و در واقع به واسطه‌ی این کارها تغییراتی در روند زندگی‌تان ایجاد کنید، تغییراتی که به شما در لاغری پهلو کمک خواهند کرد. این تغییرات عبارت اند از:

  1. سعی کنید هر روز نسبت به روز قبل پیاده روی بیش‌تری داشته باشید. ۵۰۰ متر یا ۱ کیلومتر از فاصله خانه تا محل کارتان را پیاده روی کنید. همین مقدار کم نیز موجب می‌شود که در طول روز کالری بیش‌تری بسوزانید.
  2. قید شیرینی و چیپس و پفک و پاستیل را بزنید. به جای خوردن این مواد، میوه بخورید.
  3. وقتی می‌شود آب‌میوه طبیعی بخورید چرا باید به دنبال نوشابه‌های گازدار باشید؟
  4. هر وعده سعی کنید نسبت به همیشه چند قاشق کم‌تر غذا بخورید. کار سختی نیست!
  5. نمی‌شود قید خوردن سس مایونز و سس هزارجزیره را بزنید؟ به جای این مواد آبلیمو یا آب‌غوره روی سالاد بریزید.
  6. استفاده از ژل لاغری خانگی

سخن آخر

ورزش‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، مواد غذایی‌ای که معرفی شدند و هم‌چنین نکات ریزی که به آن‌ها پرداختیم را در نظر داشته باشید و با انجام توصیه‌های مربوط به آن‌ها از همین فردا کار را برای لاغری پهلو آغاز کنید. آن تمرین‌ها کلاً ۲۰ دقیقه هم نمی‌شوند، مصرف آن مواد غذایی که کاری ندارد و هم‌چنین نکاتی که ذکر شدند نیز به راحتیِ آب خوردن قابل انجام هستند. پس لطفاً بهانه نیاورید و از فردا با عزمی جزم به دنبال لاغری پهلو باشید.

همواره به خاطر داشته باشید که لاغری پهلو نه تنها موجب خوش‌تیپ‌تر شدن شما می‌شود بلکه برای سلامتی‌تان نیز مفید است و به این ترتیب می‌توانید خطر ابتلا به برخی از بیماری‌ها را کاهش دهید.

در آخر آن که اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید یا نکته‌ای قابل ذکر در راستای رفع چربی پهلوها در ذهن‌تان است، لطف کنید و آن را با ما  و کاربران در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت + 10 =