راهنمای خرید چراغ قوه چه نکات مهمی به شما می‌گوید؟

0

چراغ قوه یکی از کاربردی‌ترین و شاید مهم‌ترین ابزاری است که باید در خانه، هنگام سفر و… به همراه داشته باشید. با در نظر گرفتن احتمالات و اینکه ممکن است زمانی در جای تاریک قرار بگیرید، قطعا متوجه نیازتان به این وسیله ارزشمند خواهید شد. در برخی موارد چراغ قوه‌ها به شکل کلاسیک طراحی شده‌اند که در زیبایی دکوراسیون منزل تاثیر زیادی دارند. تنوع بالای چراغ قوه در مدل و کاربردش می‌تواند شما را هنگام خرید سردرگم کند، از این‌رو با شما همراه شده‌ایم تا با معرفی انواع و کاربردهای چراغ قوه به شما کمک کنیم بهترین خرید را داشته باشید. با استادکار همراه باشید.

کاربرد چراغ قوه در خانه

با توجه به نیاز ما به روشنایی برای انجام کارها لازم است در هر خانه‌ای یک چراغ قوه وجود داشته باشد تا در هنگام بروز حوادث غیر مترقبه‌ای مانند زلزله، طوفان و… که باعث قطع شدن برق می‌شوند، به یک منبع روشنایی دسترسی داشته باشیم.

بهتر است چراغ قوه را در دسترس قرار دهید تا در مواقع لزوم به راحتی آن را پیدا کنید.

معرفی انواع چراغ قوه و برندهای معروف

چراغ قوه‌ها با توجه به نوع قابلیت و کاربردشان دسته‌بندی می‌شوند. با اینکه همه چراغ قوه‌ها یک نقطه مشترک دارند و آن هم به ارمغان آوردن روشنایی است، اما همانطورکه گفته شد به دلیل کاربردهای مختلفشان دسته‌بندی می‌شوند. در ادامه این مطلب با انواع چراغ قوه آشنا خواهید شد.

بیشتر بخوانید: در جعبه ابزار خانگی چه وسایلی نگهداری کنیم؟

چراغ قوه سفری

این مدل چراغ قوه معمولا دارای بدنه‌ محکم و بادوام است تا در صورت ضربه دیدن کمترین آسیب را ببیند. بند آویز متصل به آن برای وصل شدن به کمربند، کوله‌پشتی و… مناسب است. دکمه تنظیم نور چراغ قوه سفری قابلیت تنظیم نور به میزان کم، متوسط و زیاد را به شما می‌دهد، از این‌رو باعث صرفه‌جویی در مصرف باتری می‌شود.

لوازم ضروری که هنگام سفر باید همراه خود داشته باشیم
چراغ قوه اسمال سان برندی مناسب برای انواع چراغ قوه سفری است.

چراغ قوه پلیسی

چراغ قوه قوی و باکیفیتی است که معمولا نور و برد زیادی دارد. از ویژگی‌های مهم چراغ قوه‌های پلیسی، بدنه محکم و بادوام آنهاست. باتری به‌کار رفته در این مدل چراغ قوه‌ها به دو صورت یک‌بار مصرف و شارژی هستند.

مدل چراغ قوه پلیسی
می‌توان گفت بهترین چراغ قوه جهان، چراغ قوه پلیسی است؛ زیرا کیفیت ساخت فوق‌العاده‌ای دارند.

چراغ قوه دستی

به مدل‌های متداول و رایج چراغ قوه، چراغ قوه دستی می‌گویند که معمولا ابعاد و وزن مناسبی دارند. هر خانه به یک چراغ قوه دستی نیاز دارد تا در مواقع اضطراری از آن استفاده کند.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
هنگام خرید چراغ قوه قوی به چه نکاتی توجه کنیم؟
چراغ قوه دستی به راحتی در جیب لباس یا کوله‌پشتی شما جا می‌شود.

چراغ قوه شکاری

به دلیل قدرت روشنایی و زوم بالا از دیرباز تاکنون طرفداران زیادی داشته است. اگر در فکر خرید چراغ قوه با برد 5 کیلومتر هستید، چراغ قوه شکاری یا پلیسی را انتخاب کنید.

بهترین چراغ قوه برای شکار
بهترین چراغ قوه برای شکار نوعی است که بدنه ضد آب و محکمی داشته باشد.

چراغ قوه پیشانی‌بند

اگر می‌خواهید هنگام استفاده از چراغ قوه دستانتان آزاد باشد، چراغ قوه پیشانی‌بند بهترین گزینه است. ساختار این چراغ قوه به‌گونه‌ای طراحی شده که به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

مدل چراغ پیشانی هدلایت
چراغ قوه پیشانی یا Head Lamp برای افرادی که قصد استفاده طولانی مدت از آن را دارند مناسب است.

معرفی برندهای معروف چراغ قوه

محبوبیت بعضی از برندها به دلیل کیفیت ساخت و به‌روز بودن مدل‌های چراغ قوه بسیار حائز اهمیت است. معروف‌ترین برندهای چراغ قوه عبارتند از:

  • اسمال سان (small sun)
  • کامی سیف (kamisfe)
  • پتزل (ptzle)
  • کملیون (camelion)

با هم بخوانیم: ترفندهای نو برای بهبود روشنایی خانه

کدام مدل برای چه کاری مناسب است؟

همانطور که از اسم چراغ قوه‌ها پیداست، هرکدام کاربرد متفاوتی دارند و برای مصارف مختلفی ساخته شده‌اند. در ادامه با هم مرور خواهیم کرد که کدام مدل برای چه کاری مناسب است.

  • نیروهای پلیس، نگهبانان، ماموران امداد و نجات، گارد ساحلی و… از چراغ قوه پلیسی استفاده می‌کنند، زیرا برد بالایی دارد.
  • چراغ قوه پیشانی مناسب کوهنوردان، معدن‌چیان، غواصان، غارنوردان، دوچرخه‌سواران و… است. این گروه از افراد نمی‌توانند از دستانشان برای حمل چراغ قوه استفاده کنند، بنابراین این مدل چراغ قوه را برمی‌گزینند.
  • چراغ قوه شکاری مناسب شکارچیان، جنگل‌بانان و نگهبانان است.

برای خرید چراغ قوه به چه ویژگی‌هایی باید توجه کرد؟

برای خرید یک چراغ قوه باید به عمر باتری، میزان شدت نور، وزن و ابعاد، مقاومت در برابر ضربه، میزان مقاومت در برابر نفوذ آب و قیمت دقت کنید. باید با توجه به نیاز خود این عوامل را اولویت‌بندی کرده و طبق آن خرید کنید.

عمر باتری

یکی از عوامل مهم که زمان خرید چراغ قوه باید به آن توجه کنید، عمر مفید باتری آن است. دقت کنید منبع تغذیه باتری چگونه است و به چه شکل شارژ می‌شود. بعضی مدل‌های چراغ قوه قابلیت شارژ شدن دارند و با برق شهری شارژ می‌شود، ولی برخی دیگر فقط با باتری کار می‌کنند. این موضوع به کاربرد چراغ قوه و اهمیت دوام باتری برای شما بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: باتری اتمی بهتر است یا باطری اسیدی،چه تفاوتی با هم دارند؟

میزان شدت نور

معیار اندازه‌گیری روشنایی لامپ چراغ قوه‌ها با لومن سنجیده می‌شود. چراغ قوه‌ها با شدت نور 20 الی 1000 لومن و چه بسا بیشتر در بازار موجود هستند که بنابر نوع کاربردشان روشنایی متفاوتی دارند. به عنوان مثال در چراغ قوه‌های پلیسی از لامپ 1000 لومن استفاده می‌شود و در چراغ قوه‌های خانگی  لامپ‌هایی با 30 لومن تعبیه شده‌اند.

وزن و ابعاد

نکته مهمی که برای خرید چراغ قوه باید در نظر داشته باشید، میزان وزن و ابعاد آن است. وزن و ابعاد چراغ قوه باید به گونه‌ای باشد که فضای زیادی را اشغال نکند و بعد از طی مسافتی از حملش خسته نشوید.

مقاومت در برابر ضربه

با توجه به اینکه از چراغ قوه معمولا در فضاهای باز و تاریک استفاده می‌شود، بنابراین امکان زمین خوردن و ضربه دیدن آن زیاد است. از این‌رو هرچقدر بدنه مقاوم و محکمی داشته باشد، بهتر است.

میزان مقاومت در برابر نفوذ آب

هرچه چراغ قوه در برابر نفوذ رطوبت و آب مقاومت بالایی داشته باشد، ایده‌ال‌تر خواهد بود. زیرا عمر مفیدش بیشتری می‌شود.

قیمت

موارد بسیاری در قیمت نهایی چراغ قوه تاثیرگذار هستند که شما با توجه به نیاز و بودجه‌تان می‌توانید هر یک از آنها را انتخاب کنید. اما دقت داشته باشید که کارکرد ساده و آسان آن را فراموش نکنید.

  • چراغ قوه دیجی کالا بالاترین تنوع و مقرون به‌صرفه‌ترین قیمت‌ها را دارد.

در خرید چراغ قوه، قیمت به چه عواملی بستگی دارد؟

عوامل زیادی در قیمت نهایی چراغ قوه تاثیرگذار هستند که باعث می‌شوند قیمت آن کم یا زیاد باشد. میزان برد نور، نوع لامپ به کار رفته در چراغ قوه، قدرت باتری، کیفیت ساخت و ضد آب بودن چراغ قوه از مهم‌ترین عواملی هستند که قیمت چراغ قوه به آنها بستگی دارد.

کلام آخر

با توجه به کاربردهای فراوان چراغ قوه و نیاز ما به این منبع نوری، لازم است برای خرید آن اطلاعات کافی در اختیار داشته باشید. در این مطلب سعی کردیم هر آنچه در رابطه با چراغ قوه نیاز است بدانید را با هم مرور کنیم. امیدواریم خواندن این مطلب برایتان مفید واقع شده باشد.

خدمات مکانیکی سیار و تعمیر خودرو در محل

مکانیکی سیار و تعمیر خودرو در محل

  • تعمیر تخصصی خودرو در محل توسط مکانیک سیار
  • خدمات تخصصی مکانیکی، باطری سازی و تعمیرگاه سیار خودرو
  • تعمیرات اتومبیل ایرانی و وارداتی
  • دیاک و تعمیر موتور خودرو، تعمیر گیربکس، دیفرانسیل و جعبه دنده
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + پنج =