راهنمای کامل نصب کاغذ دیواری را همین‌جا بخوانید

1

کاغذ دیواری یکی از انواع پوشش دیواری است که امروزه در دکوراسیون داخلی کاربرد بسیاری دارد و جایگزین بسیار مناسبی برای رنگ دیوار است. کاغذ دیواری انواع مختلفی دارد که در طرح‌های بسیار متنوعی ارائه شده است و شما می‌توانید در هر سبک چیدمانی از طرح‌های مختلف آن استفاده کنید. نصب کاغذ دیواری کار چندان ساده‌ای نیست اما برخی افراد دوست دارند پروژه نصب کاغذ دیواری خانه‌شان را خودشان به دست بگیرند. از این رو ما راهنمایی کامل از چگونگی نصب کاغذ دیواری برای شما فراهم کرده‌ایم تا بتوانید خودتان نصب کاغذ دیواری انجام دهید.

چرا از کاغذ دیواری استفاده کنیم؟

امروزه در بسیاری از پروژه‌های طراحی داخلی، کاغذ دیواری به عنوان پوشش اصلی دیوارها مشاهده می‌شود. یکی از مزایای استفاده از کاغذ دیواری این است که طرح‌های کاغذ دیواری بسیار متنوع است و تقریبا متناسب با هر سلیقه و سبکی یک طرح وجود دارد. علاوه بر این کاغذ دیواری قابل شستشو می‌باشد و به عنوان پوشش دیواری می‌تواند بسیار مناسب باشد.

پیشنهاد می‌کنیم اگر از بابت خرید کاغذ دیواری مطمئن هستید ولی می‌خواهید برآورد قیمت آن را داشته باشید با مطالعه مطلب قیمت کاغذ دیواری و هزینه اجرای آن علاوه بر اطلاع از میزان هزینه با انواع کاغذ دیواری نیز آشنا شوید.

چرا از کاغذ دیواری استفاده کنیم؟

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

راهنمای نصب کاغذ دیواری

اگر مایل هستید که نصب کاغذ دیواری منزلتان را خودتان عهده‌دار شوید، پس بهتر است آستین‌ها را بالا زده و با راهنمایی که برای شما قرار داده‌ایم نصب کاغذ دیواری را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

گام اول: تهیه لوازم مورد نیاز برای نصب کاغذ دیواری

قبل از هرچیز برای نصب کاغذ دیوار بایستی لوازم مورد نیاز برای این کار را تهیه کنید. برای نصب کاغذ دیواری علاوه بر رول‌های کاغذ دیواری که از قبل تهیه کرده‌ای به قیچی، شاقول( جهت اندازه‌گیری دقیق)، اسفنج، رولر، برس کاغذ، برس مخصوص چسب و تیغ نیاز دارید.

گام اول: تهیه لوازم مورد نیاز برای نصب کاغذ دیواری

گام دوم: آماده سازی دیوار برای نصب کاغذ دیواری

قبل از نصب کاغذ دیوار حتما سطح دیوار را کاملا بررسی کنید. سطح دیوار باید کاملا یکدست و صاف باشد و اگر بنا به هر دلیل و خرابی سطح دیوار یکدست نبود قبل از نصب کاغذ دیواری بایستی بتونه کاری انجام دهید تا سطح دیوار کاملا صاف و آماده نصب کاغذ دیواری شود.

گام اول: تهیه لوازم مورد نیاز برای نصب کاغذ دیواری

گام سوم: اندازه‌گیری دیوار برای نصب کاغذ دیواری

در این مرحله با استفاده از شاقول و ابزارهای اندازه‌گیری بایستی خطوطی عمود بر روی دیوار نصب کنید تا هنگام نصب کاغذ دیواری آن را کاملا صاف و عمود بچسبانید.

گام سوم: اندازه‌گیری دیوار برای نصب کاغذ دیواری

گام سوم: چسباندن کاغذ دیواری

پس از رسم خطوط عمودی و اندازه‌گذاری لازم بر روی دیوار با استفاده از برس مخصوص چسب پشت رول کاغذ دیواری را آغشته به چسب کرده و از سمت بالا به پایین شروع به چسباندن می‌کنید. بهتر است قبل از چسباندن کاغذ دیواری بگذارید بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در هوای آزاد قرار گیرد تا کاغذ آغشته به چسب کاملا خیس بخورد.

گام سوم: چسباندن کاغذ دیواری

این مرحله اصلی‌ترین مرحله نصب کاغذ دیواری است از این رو باید نهایت دقت را داشته باشید. می‌توانید برای جلوگیری از ایجاد حباب زیر کاغذ دیواری از یک برس مخصوص کاغذ کمک بگیرید و سطح را صاف کنید. مرحله چسباندن کاغذ دیواری باید کاملا آهسته صورت گیرد.

گام سوم: چسباندن کاغذ دیواری

گام چهارم: نصب رول‌های دیگر کاغذ دیواری

پس از نصب اولین رول کاغذ دیواری، باید رول دیگر را کاملا نزدیک به اولی بچسبانید. به خاطر داشته باشید هرگز لبه دو رول نباید روی هم قرار بگیرد بلکه در کنار هم به صورت کاملا صاف باید قرار بگیرد. اگر در مسیر نصب کاغذ دیواری پریز برق وجود دارد با استفاده از تیغ به صورت منظم و کاملا دقیق محل مورد نظر را خالی کنید.

گام چهارم: نصب رول‌های دیگر کاغذ دیواری

گام پنجم: نصب کاغذ دیواری در محل فرورفتگی

اگر دیوار شما دارای شکست است و یا در مسیر نصب به پنجره برخوردید برای قسمت فرو رفتگی کاغذ دیواری را تا کنید و مقدار اضافه آن را با استفاده از قیچی یا تیغ برش بزنید. علاوه بر این اگر دو رول کاغذ دیواری در محل فرورفتگی به یکدیگر می‌رسند حتما بایستی تناسب بین دو صفحه ایجاد شود.

گام پنجم: نصب کاغذ دیواری در محل فرورفتگی

گام ششم: تمیزکاری پس از نصب کاغذ دیواری

در این مرحله باید توجه داشته باشید که حتما چسب‌های اضافی و بیرون زده از کاغذ دیواری را به کمک اسفنج تمیز کنید تا اثری از برآمدگی در زیر کاغذ دیواری به وجود نیاید.

گام ششم: تمیزکاری پس از نصب کاغذ دیواری

گام هفتم: استفاده از رولر برای صاف کردن کاغذ دیواری

برای اینکه کار نصب کاملا اصولی و تمیز انجام شود بهتر است بعد از چسباندن هر رول کاغذ دیواری سطح آن را با رولر کاملا صاف کرده تا هیچ اثری از برآمدگی یا چسب اضافی در زیر آن باقی نماند.

گام هفتم: استفاده از رولر برای صاف کردن کاغذ دیواری

نکات مهم در نصب کاغذ دیواری

  • زیر سازی صحیح کاغذ دیواری یکی از مهم‌ترین نکاتی است که هنگام نصب باید به آن توجه کرد زیرا اگر هرگونه شکاف، شکستگی یا سوراخ بر روی سطح اصلی دیوار وجود داشته باشدنتیجه مطلوب از نصب کاغذ دیواری حاصل نخواهد شد. معمولا برای یکدست کردن سطح دیوار از بتونه یا گچ استفاده می‌شود.

نکات مهم در نصب کاغذ دیواری

  • قبل از نصب بهتر است تاسیسات برق ساختمان را قطع کنید تا هنگام جداسازی کاغذ دیواری در محل پریز دچار سانحه ناگوار نشوید. و حتما قبل از برش زدن محل پریز، جای آن را بر روی کاغذ دیواری علامت گذاری کنید.

نکات مهم در نصب کاغذ دیواری

  • پس از نصب کاغذ دیواری بهتر است تا ۴۸ ساعت کسی در محیط رفت و آمد نداشته باشد تا کاغذ دیواری کاملا خشک شود.

نکات مهم در نصب کاغذ دیواری

  • حتما قبل از خرید کاغذ دیواری ابعاد فضای مورد نظر را یاد داشت کنید تا هنگام نصب با کمبود رول کاغذ مواجه نشوید و همیشه سعی کنید چند متر بیشتر از متراژ مورد نظر کاغذ دیواری تهیه کنید. علاوه بر این می‌توانید از ترکیب یک کاغذ دیواری طرحدار در کنار یک کاغذ دیواری ساده نیز استفاده کنید که البته برای طرح‌های ترکیبی این چنینی نیز باید متراژ را به صورت دقیق اندازه‌گیری کنید.

نکات مهم در نصب کاغذ دیواری

  • هنگام نصب کاغذ دیواری حتما از یکی از اعضای خانواده درخواست کنید تا در طی این پروسه کنار شما باشد و هنگام نصب کاغذ دیواری به شما کمک کند تا بتواندی کاملا عمود کاغذ دیواری را بچسبانید.

نکات مهم در نصب کاغذ دیواری

بازسازی خانه و ساختمان

بازسازی خانه و ساختمان

  • بازسازی و تعمیرات ساختمان
  • مرمت بنا و تمام خدمات بنایی ساختمان
  • تخریب و بازسازی انواع دیوار و کف
  • خدمات بازسازی خانه، آپارتمان و واحدهای تجاری
دریافت این خدمت از استادکار
1 نظر
  1. پریسا می گوید

    ممنون،مطالبتون فوق العاده بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − پنج =