هزینه سیم کشی ساختمان: قیمت برقکاری با نرخ اتحادیه سال 1401 چقدر است؟

0

سیستم برق و روشنایی از اصلی‌ترین زیرساخت‌های تاسیساتی ساختمان محسوب شده و در زمان انتخاب متخصص برقکاری ساختمان، نباید قیمت این خدمات را به‌عنوان تنها فاکتور در نظر گرفت؛ چراکه علاوه بر قیمت سیم کشی ساختمان، کیفیت انجام کار نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
البته نباید فراموش کرد که اطلاع از تعرفه رسمی هزینه برقکاری ساختمان و نرخ اتحادیه خدمات الکتریکی، می‌تواند از متضرر شدن شما در فرآیند استخدام متخصص برق ساختمان جلوگیری کند (امری که با استفاده از خدماتی مانند خدمات استادکار دیگر نیازی نیست نگران آن باشید).
در ادامه این مطلب، شما را از نرخ انواع خدمات الکتریکی مطلع خواهیم کرد. پس با این مقاله از استادکار همراه بمانید.

آیا پرداخت قیمت سیم کشی ساختمان، تقبل یک هزینه اضافی است؟

هزینه برقکاری ساختمان ممکناست برای برخی افراد زیاد به نظر برسد، چون از نظرشان این هزینه برق کشی ساختمان، هزینه اضافی بوده و تصور می‌کنند به راحتی توسط خودشان قابل انجام است و نیازی به برقکار حرفه‌ای نیست. ولی سر و کار با برق مخاطرات خود را دارد.

معمولاً ما در شرایط زیر به خدمات برقکاری ساختمان نیاز پیدا می‌کنیم:

  • وقتی یک ساختمان جدید، نیاز به برق‌کشی و سیم‌کشی دارد.
  • وقتی سیم‌های برق اتصالی کرده‌اند و نیاز به رفع اتصالی برق داریم.
  • زمانی‌که به سیم‌کشی جدید مثل برق‌کشی کناف یا سیم‌کشی کولر گازی و کولر آبی و مواردی از این دست نیاز داریم.
  • زمانی‌که به سیم‌کشی و نصب کلید پریز برق نیاز داریم.
دستان یک برقکار در حال نصب کلید و پریز طبق لیست قیمت سیم کشی ساختمان
گاهی هزینه برق کشی ساختمان بالا به نظر می‌رسد. اما پرداخت هزینه برقکاری ساختمان به یک متخصص، کار عاقلانه‌ای است. چراکه کار با ایمنی کامل و دقت بالا انجام خواهد شد و در آینده، مشکلی برای جان شما و خانواده‌تان پیش نخواهد آمد.

برای ثبت سفارش و اطلاع از قیمت سیم کشی هوشمند ساختمان، در کادر زیر، گزینه دریافت این خدمت از استادکار را کلیک نمایید:

سیم کشی و برق کاری

سیم‌کشی و برق‌کاری

  • سیم‌کشی رو‌کار و تو‌کار
  • سیم کشی برق سه فاز و تک فاز
  • خدمات برقکاری و سیم کشی برق خانگی و صنعتی
  • تعویض و نصب کلید و پریز برق
دریافت این خدمت از استادکار

روش‌های برق‌کشی ساختمان و تاثیر آن بر قیمت سیم کشی ساختمان

قیمت سیم کشی ساختمان، به نوع اجرای سیم‌کشی هم بستگی دارد. به طورکلی سیم‌کشی برق به روش‌های روکار، توکار، برق‌کشی از کف و برق‌کشی از سقف انجام می‌شود. در ادامه، به معرفی این موارد خواهیم پرداخت:

  • برقکاری روکار: گاهی پس از پروسه ساخت یک ساختمان، نیاز به نصب کلید پریز اضافی یا روشنایی است. در این صورت، سیم‌های برق را باید از روی دیوار رد کرد. این روش، ارزان‌ترین روش است.
  • برقکاری توکار: این روش در حین ساخت انجام می‌شود. در این روش کلیه سیم‌ها داخل لوله خرطومی در دیوار قرار داده شده و روی آنها گچ و سیمان زده می‌شود.
کلید و پریز نصب شده به روش توکار طبق نرخ اتحادیه برقکاری ساختمان
اگرچه قیمت سیم کشی ساختمان به روش توکار بالاتر است، اما نتیجه آن در پایان کار مطلوب‌تر خواهد بود. چون در ظاهر ساختمان، سیم یا داکتی دیده نمی‌شود. بنابراین خانه شیک و مرتب دیده خواهد شد
  • برق کشی ساختمان از کف: قیمت سیم کشی ساختمان از کف، به دلیل داشتن نقشه برق‌کشی تخصصی، نسبتا گران است. این مرحله حین ساخت پروژه اجرا شود.
  • برق‌کشی ساختمان از سقف: گاهی علاوه بر سقف اصلی، در سقف‌های کاذب هم نیاز به برق وجود دارد. در این صورت باید پس از نصب این سقف‌ها، مجددا عمل شاسی‌کشی و سپس برق‌کشی صورت بگیرد.

استادکار علاوه بر ارائه خدمات سیم‌کشی ساختمان، برای اجرای نورپردازی نیز متخصصانی را تربیت نموده است. پس شما می‌توانید برای این مورد هم روی خدمات متخصصان باتجربه استادکار حساب کنید:

اجرای نورمخفی و نورپردازی ساختمان

نورمخفی و نورپردازی ساختمان

  • طراحی و اجرای خدمات نورپردازی ساختمان
  • اجرای نورپردازی نمای ساختمان
  • نورپردازی باغچه، استخر، حوض و آبنما
  • طراحی و اجرای نورمخفی سقف و دیوار، کناف، پذیرایی، آشپزخانه، اتاق خواب و...
دریافت این خدمت از استادکار
یک تکنیسین در حال نصب چراغ سقفی مطابق هزینه برقکاری ساختمان
برای محاسبه هزینه سیم کشی برق ساختمان، باید در نظر داشت قیمت برق‌کشی از سقف، به طور جداگانه محاسبه خواهد شد. نرخ اتحادیه برقکاری ساختمان برای این کار مشخص است. بنابراین می‌توانید قبل از ورود برقکار به خانه، به طور حدودی، قیمت سیم کشی برق ساختمان را حساب نمایید.

عوامل موثر بر قیمت سیم کشی ساختمان

هزینه برقکاری ساختمان (همان‌طورکه قبلا هم اشاره گردید) به عوامل متعددی بستگی دارد. در ادامه به پنج مورد از آنها اشاره خواهیم کرد:

  • متراژ ساختمان: هرچه متراژ ساختمان شما بیشتر باشد، به طبع هزینه برق کشی ساختمان هم بالاتر خواهد رفت.
  • نوع و جنس سیم‌های به کار رفته: برای برق‌کشی لوازم روشنایی و غیر روشنایی، باید از سیم‌های مخصوص و مناسب استفاده کرد. نوع سیم‌های به کار رفته و کیفیت آنها نیز بر هزینه سیم کشی ساختمان تاثیر می‌گذارد.
  • برق‌کشی وسایل جانبی: لیست قیمت سیم کشی ساختمان برای مواردی مانند لوستر، آیفون و کولر، بالاتر از موارد معمول است.
  • ابزار آلات مورد استفاده: کار با برق بسیار تخصصی و دقیق است. اگر پیمانکار شما از تجهیزات به‌روز و مدرن برای برق‌کشی ایمن استفاده کند، دستمزد نهایی کار هم بیشتر خواهد شد.
  • نصب کلید و پریز: نوع و تعداد کلید و پریزهای نصبی نیز بر هزینه سیم کشی برق ساختمان تاثیر مستقیم خواهند داشت.

قیمت سیم کشی هوشمند ساختمان، به این عوامل محدود نمی‌شود. به‌طور مثال، تخصص و تجربه برقکار نیز در تعیین هزینه سیم کشی ساختمان، دخیل است.

فازمتر در دستان یک برقکار در حال ارایه خدمات برقکاری مطابق لیست قیمت سیم کشی ساختمان
قیمت سیم کشی هوشمند ساختمان با توجه به متراژ و تعداد کلید پریزها، متغییر است. هرچه خانه بزرگ‌تر باشد، نیاز به نصب تعداد کلید و پریزهای بیشتری هم خواهد بود. در نتیجه با افزایش متراژ بنا، هزینه سیم کشی ساختمان شما، بالاتر خواهد رفت.

روش‌های مختلف تعیین قیمت سیم کشی ساختمان

هزینه برقکاری ساختمان مطابق با نرخ اتحادیه برقکاری ساختمان، به رو‌ش‌های مختلفی تعیین می‌شود. این روش‌ها شامل موارد زیر هستند:

هزینه برقکاری ساختمان به صورت متری

یکی از روش‌های رایج برای تعیین هزینه سیم کشی ساختمان، محاسبه بر اساس متراژ بنا خواهد بود. نرخ اتحادیه برقکاری ساختمان در این حالت، به ازای هر مترمربع مشخص است. پس شما باید هزینه سیم کشی برق ساختمان را با توجه به زیربنای منزل خود محاسبه کنید. لازم به ذکر است که در این حالت، هزینه‌های برق‌کشی کولر، آیفون، آنتن، لوستر و غیره، جزء هزینه‌های جانبی به شمار می‌روند و باید آنها را جداگانه پرداخت کنید.

این مقاله را هم بخوانید: نقشه سیم کشی کولر آبی و نکاتی که باید مدنظر داشت

قیمت سیم کشی بر اساس برق‌کشی شعله‌ای

زمانی‌که هزینه سیم کشی ساختمان به صورت شعله‌ای انجام می‌گردد، یعنی هر پریز، یک شعله محسوب شده و هزینه آن باید جداگانه پرداخت شود. این روش جزء روش‌های قدیمی برای تعیین قیمت سیم کشی برق ساختمان است. امروزه این روش چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

یک برقکار در حال نصب کلید و پریز طبق قیمت سیم کشی برآورد شده
محاسبه قیمت سیم کشی ساختمان به صورت شعله‌ای در حال منسوخ شدن است. امروزه روش‌های جدیدتری برای تخمین هزینه سیم کشی برق ساختمان وجود دارند. این روش‌ها دقیق‌تر هستند و به نفع کارفرما تمام خواهند شد.

اگر سیم ارت منزل شما مشکل دارد، باید قبل از سوختن لوازم برقی خود، مشکل آن را رفع نمایید. کارشناسان استادکار برای انجام این خدمت هم آماده هستند:

سیم‌کشی ارت (اتصال به زمین)

سیم‌کشی ارت (اتصال به زمین)

  • طراحی، اجرا و اصلاح سیم‌کشی ارت
  • سیم کشی اتصال به زمین آشپزخانه یا ساختمان
دریافت این خدمت از استادکار

هزینه برقکاری ساختمان به صورت کنتراتی

تعیین قیمت سیم کشی ساختمان به صورت کنتراتی، یکی از بهترین و به‌صرفه‌ترین روش‌ها برای شما خواهد بود. چون زمانی‌که هزینه‌ها را به صورت روزمزد پرداخت کنید، ممکن است شرکت پیمانکار برای سود بیشتر، انجام کار را طولانی کند. اما اگر یک مبلغ مشخص برای صفر تا صد هزینه برق کشی ساختمان در نظر بگیرید، پیمانکار نیز سعی می‌کند در زمان کوتاه‌تر و با کیفیت بهتری کار را به شما تحویل دهد.

بیشتر بخوانید: انواع سیم کدام است و هر کدام چه کاربردی دارد؟

فازمتر در دست برقکار در حال نصب جعبه تقسیم مطابق هزینه برقکاری ساختمان
پرداخت هزینه برق کشی ساختمان به روش کنترات، بیشتر به نفع کارفرما خواهد بود. چون دیگر سرعت کار و مدت زمان انجام کار در نظر گرفته نخواهد شد. یعنی پرداخت هزینه‌ها، صرفا بر اساس حجم کار انجام می‌شود.

قیمت سیم کشی ساختمان بر اساس آیتم

روش جدید برای تعیین هزینه سیم کشی ساختمان در سال ۱۴۰۱، استفاده از روش قیمت‌گذاری بر اساس آیتم است. البته این روش برای واحدهای آپارتمانی بزرگ، واحدهای تجاری و غیره کاربرد مناسب‌تری دارد. در این حالت پیمانکار برق‌کشی، به ازاء آیتم‌های مختلف مانند شیار زدن، لوله‌گذاری، قوطی‌گذاری و غیره هزینه جداگانه‌ای دریافت می‌کند. نرخ اتحادیه برقکاری ساختمان، به ازاء هر آیتم مشخص است. بنابراین می‌توانید هزینه برق کشی ساختمان خود را به راحتی محاسبه نمایید.

خواندن این مقاله هم مفید است: آموزش ساده و گام به گام نصب و سیم‌کشی لوستر

هزینه برقکاری ساختمان  به صورت روزمزد

روش بعدی برای تعیین هزینه برقکاری ساختمان، در شرایطی که مقدار کار کم بوده و به صورت خرده‌کاری و پراکنده هستند، روش روزمزد است. اگر در ابتدا، نمی‌توانید به‌طور دقیق تخمین بزنید که پروژه چه مدت زمان خواهد برد، در این صورت می‌توانید قرارداد را به صورت روزمزد یا ساعتی تنظیم نمایید.

عملیات سیم کشی چند کلید و پریز طبق برآورد قیمت سیم کشی ساختمان
پرداخت هزینه برقکاری ساختمان به صورت روزمزد، به نفع پیمانکار است. کارفرما برای جلوگیری از ضرر دیدن، باید هنگام انجام کار، بر پیمانکار نظارت کافی داشته باشد. چون در غیراین‌صورت، پیمانکار می‌تواند سرعت کار را کم کند و بر اساس زمان، از کارفرما دستمزد طلب کند.

هزینه برقکاری ساختمان در استادکار چقدر است؟

قیمت سیم کشی ساختمان، به نیاز مشتری بستگی دارد. استادکار با ارائه قیمت‌های شفاف و مشخص، به شما کمک می‌کند تا بتوانید با آگاهی کامل انتخابی هوشمندانه داشته باشید. امکان بهره گرفتن از سفارش برق‌کشی آنلاین در وب‌سایت یا اپلیکیشن استادکار نیز وجود دارد.

برقکاری توسط استادکار، شامل تمامی خدمات مربوط به برق ساختمان می‌شود. می‌توانید خدمات سیم‌کشی، تعمیرات سیم‌کشی، نصب کلید و پریز، چراغ و روشنایی، سنسور و تایمر مشاعات، تعمیر جعبه فیوز، طراحی و اجرای انشعاب جدید را از استادکار درخواست کنید:

سیم کشی و برق کاری

سیم‌کشی و برق‌کاری

  • سیم‌کشی رو‌کار و تو‌کار
  • سیم کشی برق سه فاز و تک فاز
  • خدمات برقکاری و سیم کشی برق خانگی و صنعتی
  • تعویض و نصب کلید و پریز برق
دریافت این خدمت از استادکار

استادکار با معرفی بهترین برقکارهای تهران برای پروژه‌های مختلف برق‌کشی صنعتی و مسکونی، به شما کمک می‌کند تا از خدمات ایمن و باکیفیت استفاده کنید. لیست قیمت سیم کشی ساختمان طی سال ۱۴۰۱، در استادکار به شرح زیر است:

شرح خدماتقیمت واحد(تومان)
هزینه برقکاری ساختمان به صورت روکار (متری)۹،۸۰۰
هزینه سیم کشی برق ساختمان  به صورت توکار (متری)۱۲،۶۰۰
قیمت تعویض کلید و پریز روکار (هر عدد)۱۱،۲۰۰
هزینه تعویض کلید و پریز توکار (هر عدد)۱۴،۰۰۰
قیمت نصب کلید و پریز روکار- همراه با سیم‌کشی (هر عدد)۱۸،۲۰۰
قیمت نصب کلید و پریز توکار- همراه با سیم‌کشی و قرار دادن قوطی (هر عدد)۲۲،۴۰۰

لازم به ذکر است که قیمت‌های بالا، با نرخ اتحادیه برقکاری ساختمان هم‌خوانی دارد.

مزیت استفاده از خدمات استادکار این است که اگر از نحوه انجام کار برقکار راضی نبودید یا اگر بدقولی مشاهده کردید، می‌توانید این مسئله را با تیم پشتیبانی ما در میان بگذارید. تیم پشتیبانی استادکار در اسرع وقت عملکرد برقکار را بررسی و مشکل را حل خواهد نمود.
سیستم امتیازدهی و ثبت نظرات مشتریان در انتهای کار هم به مشتریان محترم کمک می‌کند تا اگر نارضایتی از متخصصی دیده شد، در اپلیکیشن اعلام نمایند. این نکته باعث می‌شود سایر مشتریان در ادامه از متخصص بی‌کیفیت، خدمات نگیرند. در نتیجه پس از مدتی، نام این برقکار از لیست حذف خواهد گردید.
همچنین نحوه محاسبه قیمت سیم کشی یا هزینه برقکاری ساختمان هم برای مشتری و هم برای برقکار، روشن است. به همین دلیل پس از اتمام کار، جهت پرداخت قیمت نصب سیم کشی برق ساختمان، اختلافی بین مجری و کارفرما پیش نخواهد آمد.

برای آگاهی از کلیه خدمات استادکار، قیمت این خدمات و ثبت درخواست خود، می‌توانید همین حالا، اپلیکیشن ما را روی تلفن همراه، تبلت یا رایانه خود نصب نمایید:

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − 2 =