قیمت لوله کشی ساختمان: دستمزد لوله کش و هزینه لوله کشی با نرخ اتحادیه در سال 1401 چقدر است؟

0

اگر شما هم برای بهبود ساختار تاسیساتی منزل خود نیاز به خدمات لوله‌کشی ساختمان دارید، باید بدانید قیمت لوله کشی ساختمان بر اساس معیارها و اصول خاصی محاسبه می‌شود. یکی از معیارهای مهم در این زمینه، انتخاب لوله‌کش دارای مهارت و تجربه کافی است. چراکه این موضوع نقش تعیین‌کننده‌ای در میزان دستمزد لوله کش دارد. لوله‌کش باید کار را طبق اصول مهندسی و شرایط جغرافیایی و اقلیمی منطقه انجام دهد تا عمر لوله‌ها بیشتر شده و هزینه‌های آتی مربوط به تاسیسات ساختمان کاهش یابد.

به‌علاوه در فرایند لوله‌کشی، می‌توان از لوله‌هایی با جنس‌های متفاوت و برای کاربردهای گوناگون بهره گرفت. مثلا لوله پلی‌اتیلن اغلب برای لوله‌کشی فاضلاب به کار می‌رود، اما لوله پلاستیکی برای لوله‌کشی آب انتخاب می‌شود. جنس هرکدام از این لوله‌ها، در محاسبه قیمت لوله کشی ساختمان، نقش تعیین‌کننده‌ای دارند که در ادامه، درباره هرکدام صحبت خواهیم کرد. پس اگر شما هم در حال برنامه‌ریزی برای کارهای لوله‌کشی منزل خود هستید، برای اطلاع از نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان با این مقاله از استادکار، همراه باشید.

یک لوله کش در حال بررسی لوله روشویی سرویس بهداشتی برای برآورد قیمت لوله کشی
در ازای پرداخت هزینه لوله کشی ساختمان، این کار باید مطابق با استانداردهای لوله‌کشي ساختمان و با استفاده از مصالح باکیفیت انجام گردد. چون در غیراین‌صورت، ساکنین، بعد از مدتی با مشکلات متعددی مواجه خواهند شد.

عوامل مؤثر بر قیمت لوله کشی آب ساختمان

قیمت لوله کشی آب ساختمان همان‌طور که اشاره شد، به عوامل متعددی وابسته است که به برخی از آنها اشاره کردیم. در ادامه این بخش به عوامل مهم اثرگذار بر هزینه لوله کشی آب ساختمان خواهیم پرداخت:

متراژ لوله‌کشی

قیمت لوله کشی ساختمان بر اساس متراژ فضایی که قرار است لوله‌کشی شود، برآورد می‌گردد. بنابراین بدیهی است که هرچه متراژ فضا بیشتر باشد، دستمزد لوله کش نیز افزایش می‌یابد. طبق نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان، دستمزد لوله کش تا متراژ ۵۰ متر باید کمتر از قیمت لوله کشی آب ساختمان برای متراژهای بیشتر از ۵۰ متر باشد.

یک لوله کش در حال نصب شیرآلات آشپزخانه طبق قیمت لوله کشی آب ساختمان
قیمت لوله کشی ساختمان، علاوه بر متراژ، به اینکه تنها آب سرد نیاز است یا لوله‌کشی آب گرم و سرد هم‌زمان باید انجام شود هم بستگی دارد. مثلا در حمام، هم آب سرد و هم آب گرم مورد نیاز خواهد بود. اما برای شستشوی پارکینگ یا آبیاری باغچه، وجود لوله آب سرد کافی است.

شما در هر ۲۴ ساعت شبانه‌روز، می‌توانید درخواست خدمات لوله‌کشی خود را در اپلیکیشن یا وب‌سایت استادکار ثبت کنید تا همکاران ما برای انجام کار، با شما تماس بگیرند و هماهنگی نمایند:

خدمات لوله کشی آب و فاضلاب

لوله‌کشی آب و فاضلاب

  • لوله کشی آب سرد و گرم
  • لوله کشی فاضلاب و سرویس بهداشتی
  • نشت یابی لوله فاضلاب و رفع ترکیدگی فاضلاب
  • لوله کشی فاضلاب آشپزخانه، سرویس بهداشتی و توالت
دریافت این خدمت از استادکار

نوع و جنس لوله

قیمت لوله کشی، طبق نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان و بر اساس نوع لوله‌‌ای که لوله‌کش به کار می‌برد هم تعیین می‌شود. چون میزان سختی و آسانی نصب و نحوه اتصال آنها، با هم متفاوت است. جنس لوله‌ها عبارتند از:

  • لوله گالوانیزه (فولادی و آهنی)
  • لوله چدنی
  • لوله پلیکا
  • لوله پی‌وی‌سی
  • لوله پلاستیکی
  • لوله پلی‌اتیلن (لوله سبز)
  • لوله سوپرپایپ (چندلایه)

برای برآورد هزینه لوله کشی ساختمان لازم است از نرخ انواع لوله و دستمزد لوله کش برای انجام کار اطلاعاتی داشته باشید. برای مثال قیمت لوله کشی آب ساختمان با استفاده از لوله سبز، متفاوت با لوله‌کشی با لوله پی‌وی‌سی است. سایز لوله به کار رفته نیز نقش تعیین‌کننده‌ای در برآورد قیمت لوله کشی ساختمان دارد. هرچه سایز لوله بزرگ‌تر باشد، طبیعتا دستمزد لوله کش هم بیشتر خواهد بود.

لوله‌های آبی رنگ چیده شده روی هم به منظور فروش و نصب طبق نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان
جنس و کیفیت لوله‌ها، تعیین‌کننده دوام آنها هم هست. قیمت لوله کشی آب ساختمان و دستمزد لوله کش نیز به جنس لوله بستگی دارد. اما باید در نظر داشت کمی هزینه کردن بیشتر، سال‌ها آسایش خاطر را برای ساکنین ساختمان به ارمغان خواهد آورد.

اتصالات به کار رفته

انواع اتصالات لوله‌کشی و لوازم و مصالحی که در لوله‌کشی ساختمان به کار برده می‌‌شود نیز بر قیمت لوله کشی آب ساختمان تاثیرگذار است. برای مثال هزینه لوله‌کشی آب سرد و گرم ساختمان، با توجه به اتصالات به کار رفته محاسبه می‌شود. اتصالاتی که در نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان نقش عمده‌ای دارند، عبارتند از:

  • اتصالات مغزی
  • سه‌راهی اتصال
  • چهارراهی اتصال
  • درپوش لوله
  • داکت لوله‌کشی
  • اتصالات زانویی
  • مهره ماسوره
  • فلنچ و واشر

هرچه اتصالات و تجهیزات لوله‌کشی باکیفیت‌تر باشند، قیمت لوله کشی آب ساختمان هم بالاتر می‌رود. از طرف دیگر به هنگام بروز خرابی‌ و رفع آن (برای مثال رفع گرفتگی لوله)، لوله‌ها آسیب کمتری می‌بینند.

اگر شما تاکنون با خدمات استادکار آشنا نبوده‌اید، می‌توانید برای آشنایی با انواع خدمات ما و بهره‌گیری از آنها، اپلیکیشن استادکار را روی گوشی هوشمند یا رایانه خود دانلود نمایید:

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

تجربه کاری و مهارت لوله‌کش

دستمزد لوله کش، بر اساس مهارت و تجربه او تعیین می‌شود و همین موضوع در نهایت بر قیمت لوله کشی آب ساختمان نیز تاثیر خواهد گذاشت. بی‌شک دستمزد لوله کش باتجربه، بالاتر از دستمزد لوله کش تازه‌وارد است. البته برای حصول نتیجه بهتر، توصیه می‌شود از افراد متبحر دعوت به کار شود. چون هرچند این افراد حق‌الزحمه بیشتری درخواست می‌کنند، اما در پایان، نتیجه کارشان بسیار بهتر خواهد بود.

یک آچار در دست یک تکنیسین لوله کشی ساختمان در حال تعویض شیر آب
در کنار نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان، باید بدانیم دستمزد لوله کش ماهر هم بر قیمت لوله کشی آب ساختمان موثر است. پس در زمان برآورد هزینه پروژه لوله‌کشی ساختمان، باید همه عوامل را مد نظر قرار دهیم.

نوع ساختمان و تاثیر آن بر دستمزد لوله کش

قیمت لوله کشی آب ساختمان، به نوع ساختمان هم بستگی دارد. در خانه‌هایی که در حال بازسازی هستند، لازم است کنده‌کاری و تخریب زیادی بابت پیدا کردن لوله‌ها و تعمیر آنها انجام شود. اما در بناهای در حال ساخت، همه چیز برای اجرای لوله‌کشی آب و فاضلاب مهیا است. در نتیجه لوله‌کش برای انجام کار، با هیچ محدودیتی مواجه نیست.

بنابراین قیمت لوله کشی ساختمان و دستمزد لوله کش، برای ساختمان‌های در حال بازسازی، به مراتب بیشتر از ساختمان‌های در حال ساخت است.

انواع لوله و بست و ابزار لوله کشی روی نقشه ساختمان برای محاسبه دستمزد لوله کش
قیمت لوله کشی ساختمان ساخته نشده، بسیار پایین‌تر از خانه تکمیل شده است. اگر در حال برآورد هزینه‌ها هستید، باید بدانید که برای بازسازی منزل، علاوه بر هزینه لوله‌کشی، هزینه‌های کنده‌کاری و بنایی پس از تعمیر لوله‌ها را هم باید در نظر بگیرید.

استادکار چه خدماتی را برای تعمیرات لوله‌کشی ساختمان ارائه می‌نماید؟

علاوه بر ارائه قیمت لوله کشی آب ساختمان به صورت شفاف، استادکار با معرفی بهترین لوله‌کش‌های آب و فاضلاب در تهران، به شما کمک می‌کند تا از خدمات حرفه‌ای و باکیفیتی بهره ببرید. لیست انواع خدمات این شرکت در حوزه لوله‌کشی ساختمان، به شرح زیر است:

  • اجرای لوله‌کشی ساختمان با انواع لوله‌های سبز، پلاستیکی، فلزی، چدنی و غیره
  • لوله‌کشی آب سرد و گرم برای حمام، سرویس بهداشتی، آشپزخانه، آبگرمکن، پکیج و غیره
  • لوله‌کشی فاضلاب برای آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام
  • پیدا کردن نشتی و رفع ترکیدگی انواع لوله‌ها
  • نشت‌یابی لوله‌های فاضلاب و رفع ترکیدگی آنها
  • لوله‌کشی رادیاتور شوفاژ‌، آبگرمکن، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، موتورخانه و غیره
  • تعمیر و تعویض لوله‌کشی روکار و توکار
  • کلیه خدمات لوله‌کشی ساختمانی

البته خدمات استادکار به همین موارد ختم نمی‌شود. شما هر خدمتی که برای تعمیر لوله‌کشی و تعویض لوله‌های آب ساختمان نیاز داشته باشید را می‌توانید به متخصصان استادکار بسپارید. قیمت این خدمات هم مطابق با نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان است.

یک لوله سیفون در دستان یک لوله کش در حال نصب توالت فرنگی طبق قیمت لوله کشی آب ساختمان
با توجه به خدمات باکیفیت همکاران لوله‌کش ما در استادکار، قیمت لوله کشی ساختمان برای شما بسیار به‌صرفه‌تر تمام خواهد شد. علاوه بر این، شما می‌توانید سال‌ها با خیال راحت، در محل سکونت خود زندگی کنید و در مورد لوله‌کشی، نگرانی خاصی نداشته باشید.

استادکار علاوه بر ارائه خدمات لوله‌کشی، در صورت گرفتگی لوله‌ها نیز آماده کمک‌رسانی و رفع گرفتگی آنها است:

تخلیه‌چاه و لوله‌بازکنی

لوله‌بازکنی و فنرزنی لوله

  • فنرزنی لوله
  • باز کردن لوله توالت ایرانی
  • لوله‌بازکنی انواع لوله‌ها
  • باز کردن لوله کف شور آشپزخانه
دریافت این خدمت از استادکار

چطور به خدمات لوله‌کشی ساختمان استادکار اعتماد کنیم؟

قیمت لوله کشی ساختمان، تنها عامل مهم برای انتخاب لوله‌کش نیست. بلکه برای بسیاری از افراد، برخورد شخص و قابل‌ اعتماد بودن هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به همین دلیل هم رزومه همکاران ما و هم نظرات استفاده‌کنندگان از خدمات، در وب‌سایت وجود دارد. به این ترتیب شما می‌توانید پس از بررسی کامل، استادکار مورد تایید خود را انتخاب نمایید.

متخصصان فعال در استادکار، همگی دارای تأییدیه‌های فنی لازم برای خدمت‌رسانی به شما هستند. به همین دلیل دریافت خدمات لوله‌کشی آب و فاضلاب ساختمان از استادکار، تضمین شده است. در ضمن، در صورت بروز هرگونه مشکل، می‌توانید با پشتیبانی این شرکت تماس بگیرید تا مشکل خیلی سریع برطرف شود.

به همین دلیل افراد بسیاری برای دریافت خدمات گوناگون، روی استادکار حساب می‌نمایند.

انواع لوله و اتصالات روی نقشه برای محاسبه قیمت لوله کشی ساختمان
دستمزد لوله کش در استادکار، در مقایسه با کیفیت کار متخصصان، بسیار منصفانه است. به علاوه با توجه به اینکه این افراد مدت زیادی است در حال خدمت‌رسانی هستند، از نظر اخلاقی هم خود را ثابت کرده‌اند. به همین دلیل شما می‌توانید با آرامش‌خیال از خدمات استادکار بهره ببرید.

لیست قیمت لوله‌کشی آب و فاضلاب در استادکار

دستمزد لوله کش و لیست قیمت لوله کشی ساختمان در استادکار، مشخص و شفاف است. با توجه به تطابق این قیمت‌ها با نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان، شما می‌توانید قبل از ورود کارشناسان به منزل‌تان، قیمت لوله کشی آب ساختمان خود را محاسبه نمایید.

شرح و قیمت این خدمات، به شرح زیر است:

شرح خدماتقیمت واحد(تومان)
قیمت لوله کشی اطفا حریق هر متر طول۷۸،۴۰۰
تاسیسات مرکزی هر متر طول۸۴،۰۰۰
قیمت لوله کشی آب سرد و گرم داخل واحد هر متر طول۵۶،۰۰۰
قیمت لوله کشی آب ساختمان بین واحد هر متر طول۵۶،۰۰۰
قیمت انشعاب اصلی ساختمان هر متر طول۵۶.۰۰۰
قیمت کنتور اصلی آب هر متر طول۵۸،۸۰۰
قیمت لوله‌کشی کولر آبی هر متر طول۴۹،۰۰۰
قیمت لوله‌کشی پکیج هر متر طول۶۳،۰۰۰
قیمت لوله‌کشی شوفاژ هر متر طول۶۳،۰۰۰
قیمت لوله‌کشی فاضلاب هر متر طول۴۴،۸۰۰
قیمت لوله‌کشی هواکش هر متر طول۳۶،۴۰۰
قیمت تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه۲۷۵،۰۰۰

اما اگر در رابطه با خدمات لوله‌کشی، قیمت لوله کشی و دستمزد لوله کش، سوالات دیگری هم داشتید، می‌توانید با ثبت سفارش خود و توضیح کامل به کارشناسان، از قیمت لوله کشی آب ساختمان و سایر موارد مطلع شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + 10 =