در هنگام خرید هارد اکسترنال به چه فاکتورهایی توجه کنیم؟

0

آیا برای شما هم پیش آمده که بخواهید فایل‌های حجیم را بین کامپیوتر خود و دوستانتان جابجا کنید اما حجم فلش کافی نباشد؟ در این حالت وجود یک هارد اکسترنال می تواند مفید باشد. با کمک هاردهای اکسترنال می‌توانید حجم زیادی داده را بدون نیاز به اینترنت بین دستگاه‌های خود جابجا کنید.

مزیت استفاده از هارد اکسترنال

استفاده از یک هارد اکسترنال راهی مقرون به صرفه برای پشتیبان گیری از داده‌های لپ تاپ و کامپیوتر شماست و از پاک شدن آن و سایر مشکلات احتمالی جلوگیری می کند. ذخیره سال روی یک درایو خارجی خصوصا وقتی کامپیوتر شما جا ندارد، می‌تواند فضای لازم برای حافظه کامپیوتر را آزاد کند.

بنابراین یکی از ساده‌ترین و مقرون به صرفه ترین راه‌هایی است که می تواند فایل‌ها را جابجا یا پشتیبان تهیه کرد خرید هارد اکسترنال است. هاردها در دو نوع هارد دیسک سخت (SSD) و درایو حالت جامد (HDD) وجود دارند. اما پیش از خرید آن نیز لازم است نکاتی را در مورد فاکتورهای خرید هارد اکسترنال با توجه به بودجه خود بدانید.

راهنمای خرید هارد اکسترنال؛ به چه فاکتورهایی توجه کنیم؟
هاردهای اکسترنال راهی مقرون به صرفه برای پشتیبان گیری از داده‌های لپ تاپ و کامپیوتر شما هستند

فاکتورهای خرید هارد اکسترنال

ظرفیت حافظه

بی شک مهم‌ترین ویژگی یک هارد اکسترنال میزان حافظه ذخیره سازی آن است و اولین نکته ای که یک کاربر در مورد آن فکر می‌کند هاردی با فضای بیشتر است تا بتواند میزبان فیلم، اسناد، عکس ها و دیگر موارد پرحجمی باشد که در کامپیوتر خود نگهداشته اید. هر چه قدر حجم داده های شما بیشتر باشد به فضای بیشتری برای ذخیره سازی احتیاج خواهید داشت. اگر قادر است کارهای مهندسی و گرافیکی سنگین و ویرایش ویدئو و … انجام دهید بهتر است هاردهایی با ظرفیت بالا انتخاب کنید.  این روزها هاردهای ۱-۲ ترابایتی به خوبی می‌توانند نیاز شما را مرتفع سازند.

بیشتر بدانید بهترین رم کامپیوتر برای شما کدام است؟

سرعت انتقال داده ها

یکی دیگر از مواردی که برای کاربران خرید هارد اکسترنال مهم است، سرعت انتقال داده‌هاست که به تکنولوژی های مورد استفاده از هارد و نحوه اتصال هارد به کامپیوتر از طریق کانکتور و پورت‌های مختلف بستگی دارد. به طوری که اکثر هاردها از یک رابط USB برای انتقال داده استفاده می‌کنند. اما بهتر است بدانید که پورت USB 2.0 که استانداردی قدیمی تر است سرعت کمتری دارد اما USB 3.0 تا میزان ۵ گیگابایت در ثانیه فایل ها را انتقال می‌دهد و سرعت USB 3.1 سرعت انتقال ۱۰ گیگابایت در ثانیه دارد.

راهنمای خرید هارد اکسترنال؛ به چه فاکتورهایی توجه کنیم؟
در هنگام خرید هارد به نوع پورت های آن و پورت های کامپیوتر خود دقت کنید و مناسب ترین گزینه سرعت انتقال را بخرید.

همچنین هاردهایی که از پورت تاندربولت ۳ پشتیبانی می‌کنند نیز سریع ترین سرعت انتقال یعنی ۴۰ گیگابایت بر ثانیه را دارند. البته کامپیوتر شما نیز باید از این میزان پورت پشتیبانی کند. بنابراین در هنگام خرید هارد به نوع پورت‌های آن و پورت‌های کامپیوتر خود دقت کنید و مناسب‌ترین گزینه سرعت انتقال را بخرید.

امنیت و استحکام

اگر میخواهید از هارد خود در سفر و محل کار استفاده کنید و مدام در کیف‌تان با خود به این طرف و آن طرف ببرید، بهتر است هاردی بخرید که ضدضربه و مقاوم باشد تا اگر احیانا این هارد از دستتان افتاد، اطلاعات شما در آن آسیب نبیند. همچنین هاردهای با مقاومت بالا از فایل های شما در مقابل شوک الکتریکی و … نیز محافظت می کنند. بنابراین هارد اکسترنال بی‌کیفیت نخرید و برایش هزینه بپردازید. به قول معروف هر چقدر پول دهید همانقدر آش می خورید! پس هزینه مناسبی برای خرید یک هارد مقاوم ساخته شده از مواد اولیه بادوام کنار بگذارید.

دارا بودن فن داخلی یکی دیگر از فاکتورهای انتخاب هارد است که می تواند از گرم شدن آن خودداری کرده و طول عمر هارد را افزایش دهد. همچنین اگر هارد همیشه در کیفتان است به مقوله وزن آن نیز توجه کنید اما اگر بیشتر در خانه از هارد اکسترنال استفاده می‌کنید منطقی‌تر است که گزینه‌هایی با قیمت پایین تر و وزن بیشتر تهیه کنید.

بیشتر بدانید آموزش گام به گام ساخت اپل آیدی برای کاربران ایرانی

راهنمای خرید هارد اکسترنال؛ به چه فاکتورهایی توجه کنیم؟
برند ADATA یکی از برندهای معروف در زمینه تولید هاردهای مقاوم و مستحکم است

انواع هارد اکسترنال

  • هارد HDD

این هاردها که مخفف Hard Disk Drive اند، همان هاردهای مرسوم موجود در بازار هستند که حدود ۶۰ سال قدمت دارند. این هاردها دارای یک قسمت چرخشی هستند که با کمک بازوی متحرک اطلاعات روی هارد را می‌خواند. مزیت این هاردها قیمت ارزان تر آنها نسبت به هاردهای SSD است. خریدارانی که بودجه محدودی دارند و نیاز به ظرفیت بالاتری دارند بهتر است انواع هارد HDD را انتخاب کنند.

  • هارد SSD

هارد SSD یا Solid State Drive به معنای دیسک حالت جامد است که ویژگی های پیشرفته تر و سرعت بالاتری نسبت به HDD دارد. این هاردها بسیار گران قیمت تر از انواع هاردهای معمولی بوده و ظرفیت و توان مصرفی کمتری دارند. این هاردها سر و صدای کمتری دارند و گرمایی که تولید می‌کنند نیز کمتر است. به طور کلی آنها دوام بیشتری نسبت به هاردهای HDD دارند. اگر به دنبال کیفیت و دوام بوده و سرعت انتقال برایتان مهم است این هارد و اگر قیمت و ظرفیت برایتان مهم است نوع  HDD را انتخاب کنید.

راهنمای خرید هارد اکسترنال؛ به چه فاکتورهایی توجه کنیم؟
انواع هاردهای مختلف با برندهای مختلف

شما کدامیک از این هاردها را در منزل یا محل کار خود دارید و برای چه کارهایی بیشتر از هارد اکسترنال استفاده می کنید؟

منبع: windowscentral

نصب نرم‌افزارهای پرکاربرد

نصب نرم‌افزارهای پرکاربرد (این خدمت موقتا غیرفعال است)

  • نصب نرم افزارهای پرکاربرد روزمره
  • آفیس، ویندوز، فتوشاپ و...
  • نصب نرم افزارهای مهندسی و بازی
  • اتوکد، کتیا، مطلب، مولتی مدیا و...
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − 10 =