۶ تا از کاربردهای موبایل که احتمالا از آنها بی خبر هستید

1

همه ما روزانه از گوشی‌های هوشمند خود برای مصارف گوناگون استفاده می‌کنیم. اما ممکن است هر روز از تعداد اپلیکیشن‌های خاصی برای برطرف کردن نیازمان استفاده کنیم و از بسیاری از قابلیت‌های گوشی خود بی‎خبر باشیم. اما آیا می‌دانستید که کاربردهای موبایل فراتر از چیزهایی است که هر روزه با آنها سروکار داریم؟ در زیر با تعدادی از آنها آشنا خواهید شد.

گرفتن عکس در حین ضبط ویدئو

شاید برایتان جالب باشد که بدانید حین تصویربرداری و فیلمبرداری از مناظر، می‌توانید به صورت همزمان از همان صحنه نیز عکس بگیرید. بسیاری فکر می‌کنند که باید حالت دوربین را به عکاسی تغییر داده و سپس عکس بگیرند اما می‌توانید در همان لحظه که در حال ضبط ویدئو هستید، با لمس دکمه ای که تصویر دوربین عکاسی دارد از همان صحنه عکس هم بگیرید. البته لازم به یادآوری است که عکاسی با موبایل در این حالت اندکی کیفیت کمتری نسبت به عکس‌هایی دارند که با حالت اصلی دوربین گرفته شده اند، اما در کل این ویژگی می‌تواند شکار صحنه عکاسی و ویدئو در بیشتر گوشی های هوشمند به طور همزمان با یکدیگر و بدون قطع ویدئو باشد.

بیشتر بدانید راهنمای ست کردن ایمیل در گوشی (آیفون و اندروید)

شش تا از کاربردهای موبایل که احتمالا از آنها بی خبر هستید
همزمان با فیلمبرداری عکاسی کنید!

خواندن متون با صدا یکی از کاربردهای موبایل

آیا هنوز از چشم های خود برای خواندن پیام های متنی استفاده می‌کنید؟ بد نیست پس از این از گوشی خود نیز در این راه کمک بگیرید. دستیارهای هوشمند موجود در گوشی ها می توانند پیامک ها شما را با صدای خودشان بخوانند و به فرمان های صوتی شما مانند تماس با مخاطبین و … گوش داده و آن تماس را برقرار کنند.

این ترفندی است که هم در گوشی های اندرویدی با کمک دستیار صوتی گوگل و هم در گوشی‌های آیفون یا کمک دستیار صوتی سیری اجرا می‌شود. برای این کار کافی است در آیفون به انگلیسی بگویید: « hey Siri, read me my texts» و پس از پاسخ دستیار صوتی مراحل او را اجرا کنید. در گوشی‌های اندرویدی نیز تنها کافیست بگویید  hey Google, read me my texts و دستیار صوتی آن را برایتان بخواند.

بیشتر بدانید رفع مشکل زیرنویس فارسی در KM Player،Media Player

شش تا از کاربردهای موبایل که احتمالا از آنها بی خبر هستید
دستیارهای صوتی می توانند پیام های متنی را برایتان بخوانند

رینگتون و ویبره اختصاصی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید می‌توانید برای هر فرد یک زنگ و ویبره اختصاصی در هنگام تماس برقرار کنید. این قابلیت از طریق سفارشی کردن در بخش رینگتون ها در گوشی های اندروید و ios به عنوان یکی از کاربردهای موبایل امکان پذیر است. با کمک این ویژگی و شنیدن صدایی خاص بدون نگاه کردن به صفحه موبایل متوجه خواهید شد که چه کسی پشت خط است. برای این کار در گوشی‌های آیفون به بخش Contact بروید و روی گزینه Edit یا Ringtone ضربه بزنید تا بتوانید تغییرات فردی را اعمال کنید. در گوشی‌های اندرویدی نیز روی Contact ضربه بزنید و در دکمه منو (یا علامت سه نقطه بالای صفحه) ضربه بزنید و سپس Ringtone را انتخاب کنید. برای تغییرات ویبره نیز مشابه همین کار را انجام دهید و به بخش vibration بروید یا از اپلیکیشن‌های کمکی استفاده کنید.

شش تا از کاربردهای موبایل که احتمالا از آنها بی خبر هستید
می‌توانید برای هر فرد یک زنگ و ویبره اختصاصی در هنگام تماس برقرار کنید

آماده خواب شدن!

اخیرا ویژگی‌های سلامت دیجیتال زیادی به سیستم عامل های iOS 12 و اندروید ۹ اضافه شده است تا سبب کاهش زمان کار با گوشی و آماده شدن فرد برای خواب است. از برخی از این ویژگی‌ها می توان به مواردی مانند کم شدن نور صفحه نمایش، غیرفعال کردن برنامه های خاص مانند قطع پخش ویدئو و عدم دسترسی بیشتر مخاطبین و تماس گرفتن با شما اشاره می‌شود تا در ساعاتی که می‌خواهید به خواب بروید کسی مزاحم شما نشده و چشمانتان کم کم گرم شود!

اپل این ویژگی را Downtime نامیده است و به شما امکان این را می دهد که از طریق تنظیمات زمان انجام این قابلیت را خودتان تعیین کنید. گوگل نیز این ویژگی را Wind Down  نامیده است و آن را در بخش سلامت دیجیتال یا Digital Wellbeing در قسمت تنظیمات گوشی قرار داده است. در گوشی‌های اندروید ۹ به بالا نیز می توانید همانند ios وارد تنظیمات خاص این بخش شوید و زمان شروع و پایان و گزینه‌های سکوت و … را فعال کنید.

بیشتر بدانید ۷ روش برای بالا بردن امنیت گوشی های هوشمند

شش تا از کاربردهای موبایل که احتمالا از آنها بی خبر هستید
وقتی این ویژگی را فعال کنید کسی مزاحم ساعات خواب شما نخواهد شد!

وقتی موبایل کنترل تلویزیون می شود!

یکی دیگر از کاربردهای موبایل این است که از آن می‌توان به عنوان کنترل برای صفحه نمایش‌های بزرگ استفاده کرد. اگر یک تلویزیون مجهز به سیستم عامل Android TV در خانه داشته باشید، می توانید از دستگاه اندرویدی خود برای تبدیل کردن به ریموت کنترل آن استفاده کنید. برای تلویزیون های Apple TV نیز باید برنامه Apple TV Remote را در گوشی خود فعال کنید. البته تنظمیات به همین محدود نمی‌شود و نیاز است که یک گیرنده دیجیتال مانند Roku نیز داشته باشید و با اتصال گوشی به آن به صورت ریموت، تلویزیون خود را از راه دور کنترل کنید.

از دستیار صوتی سیری بخواهید پیام های متنی شما را بخواند
از موبایل به جای کنترل ریموت استفاده کنید

فلش دوربین و نونیفیکیشن ها

آیا می دانستید که می توانید از فلش دوربین برای اعلام رسیدن یک نوتیفیکیشن به گوشی استفاده کنید؟ با کمک این ترفند هنگامی که نوتیفیکیشنی به گوشی شما می رسد، چراغ LED فلش دوربین روشن و خاموش می شود و شما را از وجود پیامک، تماس از دست رفته یا هر نوتیفیکیشن دیگری که این قابلیت را برایش فعال کرده باشید با خبر می کند. در فعال کردن این ویژگی در گوشی آیفون به بخش Setting  رفته و روی general & accessibility کلیک کنید و سپس گزینه LED Flash را روی حالت فعال قرار دهید.

شش تا از کاربردهای موبایل که احتمالا از آنها بی خبر هستید
با کمک این مراحل در آیفون، هنگامی که برایتان نوتیفیکیشن بیاید چراغ فلش دوربین تان چشمک خواهد زد

این ویژگی در گوشی‌های اندرویدی سامسونگ نیز موجود است، اما در گوشی های دیگر باید از اپلیکیشن‌های خاص مانند Flashlight alert برای فعال کردن این ویژگی استفاده کنید. اگر گوشی شما سامسونگ است وارد تنظیمات شوید و سپس قسمت‌های Accessibility، Hearing و بعد Flash notification را لمس کنید. برای برخی گوشی‌های غیر سامسونگی نیز وارد قسمت Flash Notification یا  Flashlight Notification شوید تا آن را فعال کنید.

کدامیک از موارد بالا برای شما جذاب تر است؟ شما چه تجربه دیگری از کاربردهای موبایل دارید که بسیاری آن را نمی‌دانند. خوب است تجربه خود را با ما نیز در میان بگذارید و نظرتان را در مورد مقاله بالا به ما بگویید.

منبع: msn

تعمیر موبایل و تبلت در محل

تعمیر موبایل و تبلت در محل

  • تعویض باتری موبایل و تبلت
  • تعمیر و تعویض دوربین موبایل و تبلت
  • تعمیر گوشی­ های آب خورده
  • حل مشکل وای فای و بلوتوث موبایل
دریافت این خدمت از استادکار
1 نظر
  1. حسین ابراهیمی می گوید

    ممنون، مقاله وبلاگ در این مورد جالب بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 5 =