راهکارهایی برای مرتب کردن کابل‌ها و سیم‌های آویزان

0

کابل و سیم‌های آویزان هیچگاه ظاهر زیبا و خوشایندی ندارند اما در هر خانه‌ای وسایل الکتریکی مانند کامپیوتر، لامپ‌ها، تلفن و … نیاز به سیم و کابل‌های مختلف دارد. حال چطور می‌توانید راه حلی برای مرتب کردن کابل‌ها و سیم‌ها پیدا کنید تا ظاهر خانه یا محل کار ما منظم دیده شود؟ با استادکار همراه شوید تا شما را با راهکارهای مرتب کردن کابل‌ها آشنا کنیم.

۵ راهکار اساسی برای مرتب کردن کابل‌ها و سیم‌های آویزان:

پیچاندن کابل و سیم با بست کابل

اگر در دفتر کار خود سیم و کابل‌های مختلفی از میز آویزان است و ظاهر فضا را ناخوشایند کرده است، هیچ نگران نباشید ما یک پیشنهاد بسیار خوب و سریع برای مرتب کردن کابل‌ها برای شما داریم. به کمک بست کابل یک نوع بندهای پلاستیکی هستند شما می‌توانید تمام سیم‌ها و کابل‌ها را بپیچانید و با این بست‌ها آن‌ها را جمع کنید. از این بست‌ها حتی می‌توانید برای کابل‌های قطور نیز استفاده کنید. بااین کار شما می‌توانید در مدت زمان کوتاهی سیم‌ها را بسته بندی کنید و ظاهر میز کار خود را مرتب و آراسته کنید.

راهکارهایی برای مرتب کردن کابل‌ها و سیم‌های آویزان
بست سیم نوعی وسیله پلاستیکی برای دسته بندی سیم و کابل‌ها است که برای مرتب کردن کابل‌ها می‌توان از آن استفاده کرد.

استفاده از برچسب برای کابل‌‌ها

دقت کرده‌اید که گاهی میز کار آنقدر شلوغ و به هم ریخته است و کابل‌های مختلف به یکدیگر گره خورده است که باید مدت زمان طولانی برای جدا کردن کابل‌ها و پیدا کردن کابل مورد نظر باشیم؟! حال برای جلوگیری از این بی نظمی ما یک راهکار بسیار اساسی و ساده به شما پیشنهاد می‌دهیم. شما می‌توانید با استفاده از برچسب‌های مخصوص کابل، نظم خاصی به میز کار خود بدهید. تنها کافی است بر روی هر برچسب مشخصات مربوط به کابل را بنوید تا هنگام نیاز با صرف کردن وقت بسیار کم کابل مورد نظر خود را پیدا کنید.

راهکارهایی برای مرتب کردن کابل‌ها و سیم‌های آویزان
اطلاعات نوشته شده روی برچسب کابل‌ها می‌تواند راهنمای خوبی برای یافتن کابل مورد نظر باشد.

استفاده از استند کابل

یکی از راهکارهای بسیار خوب و ساده دیگر برای مرتب کردن کابل‌ها، استفاده از استند مخصوص کابل( Cable Coral) است. با استفاده از این استند شما می‌توانید کابل‌ها، سه راهی و هر وسیله دیگری را سازماندهی کنید. این استند را می‌توانید بر روی زمین قرار دهید، درست است که در ظاهر سیم‌ها و کابل‌ها به چشم می‌خورد اما مرتب و یکدست بودن آن‌ها باعث می‌شود زیباتر جلوه کند.

راهکارهایی برای مرتب کردن کابل‌ها و سیم‌های آویزان
استفاده از استند کابل،ر اه‌حلی ساده و بسیار خوب برای مرتب کردن کابل‌ها است.

استفاده از گیره اتصال دهنده

حتما تا به حال از گیره‌های اتصال دهنده کوچک برای دسته بندی کاغذها استفاده کرده‌اید. حال می‌خواهیم شما را با مدل گیره اتصال دهنده بزرگ مخصوص مرتب کردن کابل‌ها آشنا کنیم. این مدل گیره درست شبیه به گیره کاغذ اما در مقیاس بزرگ است که ممولا روی میز می‌توان آن‌ها را چسبان و دسته‌ای از کابل‌ها را از داخل آن عبور داد تا کاملا مرتب و یکدست باشند. علاوه بر این می‌توانید یک جعبه کوچک انتخاب کنید و این گیره را داخل جعبه بچسبانید و با سوراخ کردن جعبه کابل و سیم‌ها را عبور دهید و زیر میز خود قرار دهید تا حتی دیگر کابل‌ها قابل دیدن رویت نباشد.

راهکارهایی برای مرتب کردن کابل‌ها و سیم‌های آویزان

استفاده از جعبه یا سبد مخصوص مرتب کردن کابل‌ها

و اما آخرین راه حل ساده‌ای که برای مرتب کردن تمام کابل‌ها و سیم‌های وسایل الکترونیکی به شما پیشنهاد می‌دهیم استفاده از یک جعبه و یا سبد برای مرتب کردن کابل و سیم است. برای این کار تنها کافی است یک آداپتور AC به USB یا سه راهی را به برق متصل کنید و سپس از طریق حفره وارد جعبه یا سبد کنید، سپس  کابل‌هایتان را داخل این جعبه سازماندهی کنید. با وجود این جعبه زیر میز کارتان دیگر هیچ نمایی از کابل‌های تو هم رفته و نامنظم نیست.

راهکارهایی برای مرتب کردن کابل‌ها و سیم‌های آویزان
اگر فضای کافی برای مرتب کردن کابل‌ها دارید می‌توانید از یک جعبه مخصوص یا سبد برای مرتب کردن کابل و سیم‌ها استفاده کنید.

سخن آخر:

با این پنج راه حل پیشنهادی شما می‌توانید کابل‌های خود را مرتب و سازماندهی کنید. قطعا ممکن است راه‌حل‌های دیگری هم برای این کار وجود داشته باشد به همین خاطر از شما می‌خواهیم اگر راه‌حلی برای مرتب کردن کابل‌ها و سیم‌های نامرتب را دارید با ما در میان بگذارید.

منبع: thespruce

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه − 5 =