با راهنمای خرید اندروید باکس، تلویزیون خود را هوشمند کنید

0

اگر می‌خواهید از هرچه در گوشی خود لذت می‌برید، روی تلویزیون هوشمندتان نیز بهره‌مند شوید، باید به فکر خرید اندروید باکس باشید. اندروید باکس‌ها می‌توانند تلویزیون خانگی شما را شبیه به یک گجت هوشمند اندرویدی نمایند. با پیشرفت فناوری، نسل جدیدی از تلویزیون‌ها به وجود آمده‌اند که قابلیت اجرای نرم‌افزارها و بازی‌های موبایلی را دارند. اما هنوز طیف گسترده‌ای از تلویزیون‌ها موجود هستند که سیستم عامل ندارند. از طرفی امکان خرید یک تلویزیون هوشمند نیز برای همه افراد وجود ندارد. یک راه حل ساده، ارزان و اقتصادی برای تبدیل تلویزیون معمولی به تلویزیون هوشمند، استفاده از یک اندروید باکس است.

شما با کمک اندروید باکس می‌توانید برنامه‌های اندرویدی گوشی را روی تلویزیون خود اجرا کنید. در ضمن با استفاده از اندروید باکس می‌توان جدیدترین فیلم‌های دنیا را در تلویزیون تماشا کرد و بازی‌های اندرویدی انجام داد. این محصول، سخت‌افزار و سیستم‌عاملی مشابه با گوشی‌های اندرویدی دارد. با راهنمای خرید اندروید باکس همراه باشید تا در مورد این دستگاه، کاربرد آن و نکات خرید آن بیشتر بدانید.

آیا خرید اندروید باکس ضرورت دارد؟

انگیزه خرید اندروید باکس برای اکثر کاربران، انعطاف‌پذیری و قابلیت شخصی‌سازی بالاست. باید به این نکته اشاره کنیم که اندروید باکس‌ها بر خلاف تلویزیون‌های هوشمند، می‌توانند با نسخه‌های استاندارد اپلیکیشن‌ها کار کنند. این موضوع دست شما را برای انتخاب و استفاده از انواع اپلیکیشن‌ها بازتر خواهد کرد. اگر تلویزیون شما سیستم‌ عامل ندارد یا برای دیدن محتوای دیجیتال و تفریحات خانوادگی کمبودهایی احساس می‌کنید، وقت خرید اندروید باکس برای خانواده، فرا رسیده است.

علاوه بر موارد گفته شده، می‌توانید با استفاده از اندروید باکس به شبکه‌های مختلف پخش آنلاین دسترسی داشته باشید. یکی‌دیگر از انگیزه‌های افراد برای خرید اندروید باکس، متصل شدن به دنیای ورزش است. با خرید اندروید باکس، می‌توانید از طریق وب‌سایت‌های پخش آنلاین، به تماشای مسابقات زنده ورزشی دسترسی داشته باشید.

یکی‌دیگر از مهم‌ترین علاقه‌مندی‌های افراد برای خرید اندروید باکس، انجام بازی است. بد نیست بدانید تعداد زیادی بازی به‌صورت انحصاری برای اندروید باکس‌ها تولید شده‌اند. توجه داشته باشید شما می‌توانید از طریق گوگل‌پلی هم به جدیدترین برنامه‌ها و بازی‌ها دسترسی پیدا کنید. زمانی‌که با دستگاهی با این همه ویژگی هیجان‌انگیز روبرو هستیم، سخت است  در برابر خرید آن مقاومت کنیم.

بیشتر بخوانید: با راهنمای خرید ساندبار تلویزیون را با صدای بهتر ببینید!

راهنمای خرید اندروید باکس برای مرور اینترنت از طریق تلویزیون
یکی دیگر از مزایای خرید اندروید باکس، مرور اینترنت از طریق تلویزیون است. همچنین مشاهده حساب کاربری شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین، توییتر، فیسبوک و سایر موارد هم با اندروید باکس امکان‌پذیر خواهد بود.

انواع اندروید باکس

در بازار امروز می‌توانید با انواع و اقسام مدل‌های اندروید باکس‌ مواجه شوید. هر مدل، بسته به ساختار فنی خود یک نسخه از سیستم عامل اندروید را پشتیبانی می‌کند. با توجه به عصر مدرن فعلی، امروزه دیگر خرید اندروید باکس با سیستم عامل اندروید کمتر از ۷ توصیه نمی‌شود. به همین خاطر در هنگام خرید، باید به نسخه یا ورژن اندروید دستگاه مورد نظر و همچنین امکان بروزرسانی آن توجه لازم را داشته باشید.

بیشتر بخوانید: تی وی روم چیست؟ آیا با اتاق تلویزیون فرق دارد؟

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

ویژگی‌های متفاوت در اندروید باکس

  • مشخصات ظاهری

یک ویژگی مهم در انتخاب اندروید باکس، مشخصات ظاهری دستگاه است. توجه به اندازه اصلی دستگاه، وزن نهایی آن و نیز جنبه‌های زیبایی بدنه محصول در کنار تلویزیون شما، بسیار مهم است. شما باید به تک‌تک این پارامترها توجه کرده و محصولی را انتخاب کنید که از همه جهات برایتان مناسب باشد.

  • درگاه‌های ارتباطی

به تعداد پورت‌ها و درگاه‌های تعبیه شده روی بدنه دستگاه، توجه لازم را داشته باشید. این درگاه‌ها باید شامل USB، HDMI، AV و درگاه AUX باشد. از طرفی توجه به وجود قابلیت اتصال بی‌سیم از طریق وای‌فای، از دیگر نکات حائز اهمیت در خصوص خرید اندروید باکس است.

بیشتر بخوانید: آموزش ضبط ویدئو از صفحه گوشی موبایل

  • امکانات جانبی

برخورداری از ریموت‌کنترل، حافظه داخلی، ساپورت از حافظه جانبی، همگی از امکانات جانبی یک اندروید باکس هستند. همچنین قابلیت اجرای رقص نور، امکان نصب موس و کیبورد روی دستگاه و امکان استفاده از میکروفون هم از سایر قابلیت‌های این دستگاه محسوب می‌شوند.

قیمت اندروید باکس به همراه ریموت، کیبورد و امکانات جانبی
قیمت اندروید باکس به عوامل مختلفی از جمله داشتن ریموت، کیبورد و سایر امکانات جانبی بستگی دارد.
  • رابط کاربری قابل‌ استفاده و روان

محصولات شرکت‌های معتبر علاوه بر سخت‌افزار بهتر، رابط کاربری مطلوب‌تری هم دارند. در نتیجه استفاده از آن‌ها ساده‌تر است و در بلندمدت، رضایت شما را جلب خواهد کرد. از خرید محصولات ناشناخته‌ای که از نسخه‌های عجیب و غریب رابط کاربری اندروید استفاده می‌کنند، خودداری کنید. تا حد امکان به‌ دنبال دستگاهی باشید که به شما اجازه می‌دهد از نسخه‌های اصلی اندروید استفاده کنید. برای این منظور بهترین پیشنهاد، استفاده از محصولات شرکت‌های معتبر است.

نکات خرید اندروید باکس

برای خرید اندروید باکس لازم است به چند مورد، توجه ویژه‌ داشته باشید. برای راحتی کار شما، در ادامه به این نکات خواهیم پرداخت:

  • قیمت اندروید باکس

شما باید در ابتدا، با توجه به میزان بودجه خود، دستگاه‌های موجود در بازار را بررسی کنید. سپس نسبت به خرید اندروید باکس اقدام نمایید. چون حتی اگر مدرن‌ترین دستگاه را با بهترین امکانات در نظر داشته باشید، تا زمانی‌که بودجه آن را نداشته باشید، نمی‌توانید آن را تهیه کنید.

  • فرمت‌های پشتیبانی

یک نکته مهم دیگر جهت انتخاب و خرید اندروید باکس، مربوط به فرمت‌های پشتیبانی دستگاه در بخش صوتی و تصویری آن است. امروزه با توجه به مدرنیزه شدن تلویزیون‌ها و افزایش سطح کیفی آن‌ها، اغلب اندروید باکس‌ها نیز از قابلیت‌های جذابی در این خصوص برخوردار شده‌اند. گل سر سبد همه آن‌ها، قابلیت پشتیبانی از کیفیت 4K است! البته یادتان باشد برای دریافت تصاویری با کیفیت 4K، حتما باید از تلویزیونی مجهز به این قابلیت نیز برخوردار باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین مکان تلویزیون در اتاق نشیمن کجاست؟

  • وجود سیستم خنک‌کننده

جنس اغلب اندروید باکس‌ها از نوع پلاستیک با درجات کیفی گوناگونی است. پس بهتر است دستگاه شما از یک سیستم خنک‌کننده قدرتمند برخوردار باشد. چون اگر دستگاه در بازه‌های زمانی طولانی مورد استفاده قرار بگیرد، باید بتواند به خوبی حرارت تولید شده در بخش‌های داخلی خود را از بین ببرد.

  • حافظه داخلی

درست مثل گوشی‌های هوشمند، در اندروید باکس‌ها هم یک حافظه داخلی برای ذخیره‌سازی فایل‌های سیستمی، بازی‌ها و محتواهای تصویری به کار می‌رود. هرچه ظرفیت حافظه داخلی بالاتر باشد، میزان فایل بیشتری را می‌توان در آن ذخیره کرد. البته اندروید باکس‌ها به علت اینکه نیازی به فضای ذخیره‌سازی زیادی ندارند، معمولا در ظرفیت‌های ۸ تا ۱۲۸ گیگابایتی تولید می‌شوند.

راهنمای خرید بهترین اندروید باکس موجود در بازار ایران
بهتر است زمان خرید اندروید باکس، یک دستگاه با حافظه داخلی بالا تهیه کنید. در این‌صورت در درازمدت برای ذخیره کردن برنامه‌ها و فیلم‌ها، دچار مشکل نمی‌شوید.
  • پردازنده

پردازنده، مهم‌ترین بخش سخت‌افزار اندروید باکس‌ها و قلب تپنده آن‌هاست. هرچه پردازنده اندروید باکس قوی‌تر باشد، عملکرد رابط کاربری و برنامه‌ها سریع‌تر خواهد بود. همچنین یک پردازنده قوی می‌تواند تصاویر با کیفیت‌تری را نمایش دهد. در حین نمایش هم رزولوشن‌های بالا مانند ۴K دچار افت سرعت و کمبود توان پردازشی نمی‌شود. در هنگام خرید اندروید باکس، حتما دقت کنید که پردازنده استفاده شده حداقل چهار هسته‌ای و با سرعت پردازش ۱.۵ گیگاهرتز یا بالاتر باشد.

بیشتر بخوانید: ۵ تا از مشکلات رایج تلویزیون و راه حل آنها که باید بدانید

معرفی برندهای معروف

معمولا برای خرید هر وسیله‌ای، ابتدا باید به سراغ برندهای مشهور رفت. خرید اندروید باکس هم از این قاعده مستثنی نیست. در همین راستا، ما تعدادی از برندهای معروف را بدون رعایت هیچ ترتیبی، به شما معرفی خواهیم کرد:

  • اندروید باکس تسکو
  • اندروید باکس شیائومی
  • اندروید باکس فیلیمو
  • اندروید باکس بی‌لینک
  • اندروید باکس سینماتیو
  • اندروید باکس جی پلاس
  • اندروید باکس نت باکس
  • اندروید باکس تانیکس
  • اندروید باکس کیو پلاس
  • اندروید باکس ايكس ۹۶
  • اندروید باکس پاناتک

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید محافظ برق یخچال و هر وسیله برقی دیگر

مدل‌های مشهور و پرطرفدار اندروید باکس

مدل‌های پرفروش در بازار کم نیستند. اما افراد با توجه به انتظارات، بودجه و سلیقه خود، اقدام به خرید اندروید باکس می‌نمایند. ما در این بخش، به تعدادی از مدل‌های پرطرفدار و ویژگی‌های آن‌ها اشاره خواهیم کرد. به این ترتیب، شما هم می‌توانید یک مقایسه کلی بین این مدل‌ها داشته باشید. اضافه می‌کنیم که در آوردن مدل‌ها، ترتیب خاصی رعایت نشده است.

  • اندروید باکس فیلیمو مدل FB-102

فیلیمو باکس FB-102 با جدیدترین فناوری برای پخش تصاویر باکیفیت و با وضوح بالا باکیفیت ۸K ارائه شده و در طراحی این اندروید باکس از پردازنده‌ چهار هسته‌ای و ۶۴ بیتی به همراه یک پردازنده گرافیکی بهره گرفته شده است. این دستگاه ۲ گیگابایت حافظه و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی جهت عملکرد سریع و با ثبات دارد.

فیلیمو باکس از درگاه‌ها و اتصالات USB، بلوتوث، وای‌فای و همچنین رابط HDMI پشتیبانی می‌نماید. سیستم عامل این محصول Android TV ۹ است که رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد. برای خرید اندروید باکس فیلیمو با مدل ذکر شده، بودجه‌ای معادل ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیاز است.

راهنمای خرید اندروید باکس فیلیمو مدل FB-102
در هنگام استفاده از این دستگاه، شما می‌توانید به راحتی با محیط سیستم عامل ارائه شده تعامل برقرار کنید. در نتیجه از امکانات و قابلیت‌های متنوع آن بهره‌مند می‌شوید.
  • اندروید باکس سینماتیو مدل LITE

اندروید باکس سینماتیو از تصاویر با کیفیت فول‌اچ‌دی پشتیبانی می‌کند تا شما از تماشای فیلم‌های باکیفیت لذت ببرید. اندروید باکس سینماتیو دارای خروجی های HDMI ،USB و AV است. شما بر اساس نیازتان می‌توانید از این خروجی‌ها برای اتصال به تلویزیون‌های جدید، قدیمی یا هارد دیسک‌ها استفاده کنید.

محیط کاربری نیز به دلخواه شما قابل تغییر است. در هنگام استفاده از این دستگاه هم می‌توانید به راحتی با محیط سیستم عامل ارائه شده تعامل برقرار کنید. به این ترتیب از قابلیت‌های متنوع آن بهره‌مند خواهید شد. شما برای خرید اندروید باکس سینماتیو از این مدل، باید هزینه‌ای معادل ۷۰۰ هزار تومان پرداخت نمایید.

بیشتر بخوانید: راهکارهای افزایش سرعت گوشی؛ از شر کندی موبایل تان راحت شوید

  • اندروید باکس تسکو مدل Tab 100 Plus

اندروید باکس تسکو مدل Tab 100 Plus، محصولی است که در ابعاد جمع‌وجور طراحی و تولید شده است. بدنه این محصول از پلاستیک ABS  ساخته شده که در کاهش وزن کلی آن تأثیر به‌سزایی دارد. این اندروید باکس، با سیستم‌عامل اندروید ۹.۰، امکان استفاده از یک تلویزیون هوشمند را برای شما فراهم می‌کند.

این دستگاه به یک پردازنده چهار هسته‌ای و یک پردازنده گرافیکی مجهز شده و برای آن خروجی‌های HDMI و خروجی اپتیکال برای انتقال صدا و تصویر در نظر گرفته شده است. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به قابلیت اتصال از طریق بلوتوث و وای‌فای نام برد. برای خرید اندروید باکس تسکو با مدل ذکر شده، باید حدود ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه کرد.

راهنمای خرید اندروید باکس تسکو مدل Tab 100 Plus
همراه با اندروید باکس تسکو یک ریموت کنترل هم ارائه می‌شود که کار با دستگاه را راحت‌تر می‌کند.
  • اندروید باکس بی‌لینک مدل  GT-KING PRO WIFI6

اندروید باکس بی‌لینک محصول جدید این شرکت بوده که در سال ۲۰۲۱ در زمره بهترین اندروید باکس‌های موجود از این برند قرار گرفته است. این دستگاه علاوه بر ظاهری بسیار زیبا و منحصربه‌فرد، ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برجسته‌ای دارد. در این محصول از پیشرفته‌ترین پردازنده ۶ هسته‌ای مرکزی که سرعت پردازش بالایی دارد، بهره گرفته شده است.

از دیگر ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فوق‌العاده این اندروید باکس، می‌توان به سیستم عامل اندروید ۹.۰، حافظه سیستمی ۴ گیگابایتی و حافظه ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایتی آن اشاره کرد. امکان اتصال به USB از طریق چهار پورت وجود دارد. همچنین  اتصال به شبکه وای‌فای و بلوتوث هم جهت اتصال به اسپیکر و هدفون ممکن است. هزینه خرید اندروید باکس ذکر شده، ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خواهد بود.

راهنمای خرید اندروید باکس بی‌لینک مدل GT-KING PRO WIFI6
در اندروید باکس بی‌لینک، سیستم پیشرفته صدای های‌فای با استفاده از دو تراشه مجزا در برد اصلی تعبیه شده است. این سیستم پخش صدای دالبی را میسر می‌سازد.
  • اندروید باکس نت‌باکس مدل T95mini – w

اندروید باکس نت‌باکس با مدل اشاره شده، از اندروید باکس‌هایی است که عملکرد بسیار خوبی از لحاظ توان پردازشی ارائه می‌کند. این اندروید باکس از سیستم عامل اندروید نسخه ۱۰ تی‌وی استفاده می‌کند. در مدل اصلی این اندروید باکس از رم ۲ گیگابایتی استفاده شده که برای پخش محتوای آنلاین بسیار مناسب است.

مجموعه نرم‌افزارهای نت‌باکس برای بهبود رابط کاربری تهیه شده‌اند که روی این دستگاه به صورت اختصاصی نصب هستند. اپلیکیشن‌های محتوایی (مانند فیلیمو، نماوا، آنتن، تلوبیون، نواک و …) به‌صورت پیش‌فرض روی دستگاه نصب شده‌اند. کاربران قادرند با نصب اپلیکیشن‌های مرورگر، به وب دسترسی داشته باشند. خرید اندروید باکس مذکور بسیار اقتصادی و قیمت آن ۹۵۰ هزار تومان است.

  • اندروید باکس اچ96 مدل مکس 4/32 – 3318 

این اندروید‌ باکس با ظاهری بسیار زیبا، وزن کم و ابعاد کوچک طراحی و ساخته شده است. کیبورد بی‌سیم ۲.۴GHz  این مدل، تمام نیازهای کاربر برای هوشمندسازی تلویزیون را برآورده می‌کند. این محصول دارای سیستم عامل اندروید ۹.۰، پردازشگر مرکزی و پردازنده گرافیکی است.

به‌علاوه این دستگاه حافظه ذخیره‌سازی ۳۲ گیگابایت پرسرعت نسل جدید و حافظه سیستمی ۴ گیگابایتی دارد. پورت شبکه LAN، شبکه وایرلس برای اتصال پایدار به اینترنت، درگاه USB ۳.۰ برای اتصال کیبورد، موس، فلش مموری، هارد اکسترنال هم تعبیه شده است. برای خرید اندروید باکس نام‌برده شده، لازم است مبلغ ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بپردازید.

معرفی بورس و محل خرید اندروید باکس

برای خرید اندروید باکس هم مثل سایر وسایل صوتی و تصویری، دو روش وجود دارد: خرید حضوری و خرید آنلاین. برای خرید آنلاین، لازم است به فروشگاه‌های اینترنتی معتبر مراجعه کنید. امکان بررسی ویژگی‌ها و قیمت‌های محصولات مختلف در این فروشگاه‌ها وجود دارد. مزیت خرید از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر، اطمینان از اصالت کالا و ضمانت داشتن محصول است.

اما برخی افراد ترجیح می‌دهند مدل‌های مختلف را از نزدیک ببینند و در مورد آن‌ها با فروشنده صحبت کنند. به همین خاطر برای خرید اندروید باکس به فروشگاه‌های لوازم صوتی و تصویری مراجعه می‌نمایند. مراکز مهم فروش اندروید باکس در تهران عبارتند از:

  • خیابان جمهوری
  • خیابان حافظ
  • مجتمع پایتخت در میرداماد

جمع‌بندی

این روزها استفاده از اندروید باکس بسیار معمول شده است. به خصوص نوجوانان و جوانان از چنین وسایلی لذت می‌برند. این موضوع تنها مختص به کشور ما نیست. در سراسر جهان هم کاربران زیادی اوقات فراغت خود را با اندروید باکس می‌گذرانند. اگر از تلویزیون‌های عادی و غیرهوشمند استفاده می‌کنید، با خرید اندروید باکس می‌توانید به تماشای سرویس‌های اینترنتی مانند آپارات، نماوا، فیلیمو یا حتی سرویس‌های خارجی بپردازید. این دستگاه‌ها به لطف وجود سیستم اندروید، قابلیت نصب اپلیکیشن‌های اندرویدی را دارند تا امکانات بیشتری در اختیار کاربران قرار دهند.

بعضی از کاربران لزوم خرید اندروید باکس را متوجه نمی‌شوند. اما اگر فقط یک‌بار گوشی آسیب‌دیده خود را تعمیر کرده باشید، از نسبت قابل‌‎توجه قیمت صفحه نمایش به کل گوشی اطلاع دارید. در واقع در اغلب موارد، گران‌ترین قطعه گوشی هوشمند شما، صفحه نمایش لمسی آن است. مزیت بهره‌گیری از اندروید باکس این است که مدت زمان کار با گوشی را کم می‌نماید. بنابراین گوشی شما مخصوصا صفحه نمایش آن سالم می‌ماند.

امیدواریم مطالعه راهنمای خرید اندروید باکس به شما کمک کرده باشد تا بهترین انتخاب را انجام دهید.

تعمیر موبایل و تبلت در محل

تعمیر موبایل و تبلت در محل

  • تعویض باتری موبایل و تبلت
  • تعمیر و تعویض دوربین موبایل و تبلت
  • تعمیر گوشی­ های آب خورده
  • حل مشکل وای فای و بلوتوث موبایل
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × چهار =