چگونه می توان تشخیص داد که باتری گوشی خراب است ؟

0

گوشی‌های موبایل در دنیای امروزی بسیار مفید هستند و به‌واسطه امکاناتی که در اختیار ما می‌گذارند بدون استفاده از آن‌ها به‌سختی روز خود را می‌توانیم بگذرانیم. با این حال استفاده از یک گوشی یا هر ابزار اکترونیکی که مشکل باتری دارد همیشه دردسرساز و گاهی خطرناک است. یک راه مناسب جهت استفاده درست از باتری گوشی این است که با دانستن علائم و نشانه‌های یک باتری خراب هر چند مدت به وضعیت باتری توجه کنیم. در این مطلب روش‌های تشخیص خرابی باتری موبایل را برای شما ذکر میکنیم.

وضعیت باتری گوشی موبایل شما به فاکتورهای متعددی ازجمله نحوه درست شارژ کردن گوشی، میزان استفاده شما، مدل و نوع گوشی به‌واسطه ظرفیت باتری و سلامت گوشی و… بستگی دارد. برای مثال احتمال آسیب باتری در مواردی که گوشی شما خیس شده باشد و یا ضربه خورده باشد وجود دارد اما نشانه‌های دیگری نیز وجود دارند که با بررسی آن‌ها متوجه خواهید شد که آیا به تعویض باتری گوشی خود نیاز دارید یا خیر.

تشخیص باتری خراب گوشی
تشخیص باتری خراب گوشی

شش نشانه جهت تشخیص خرابی باتری گوشی:

۱.گوشی شارژ را به‌اندازه کافی نگاه نمی‌دارد

باتری‌ها در بهترین حالت در ۲ سال اول خود عملکرد بهینه دارند و پس‌ از آن بسته به نحوه استفاده و مصرف شما عملکردشان کاهش پیدا می‌کند. اگر مدت‌زمان زیادی است که از گوشی خود استفاده می‌کنید احتمالاً متوجه شدید که نیاز دارید گوشی خود را گاهی چند بار در روز شارژ کنید و یا در شرایط بدتر باتری گوشی شما خیلی زود اصطلاحاً دچار «تخلیه شارژ» می‌شود، اگر این‌طور است زمان تعویض باتری گوشی شما فرارسیده است.

ناتوانی باتری گوشی در نگاه داشتن شارژ
ناتوانی باتری گوشی در نگاه داشتن شارژ

۲.گوشی پس از اتصال به شارژر، شارژ نمی‌شود

این مورد نیز علامت مهمی جهت تشخیص باتری خراب گوشی شما است اگر گوشی پس از اتصال به برق شارژ نمی‌شود (از سالم بودن شارژر خود اطمینان حاصل کنید) احتمالاً مشکل باتری است.

شارژ نشدن گوشی موبایل
شارژ نشدن گوشی موبایل

۳.گوشی فقط در حالت اتصال به شارژر روشن می‌شود

این مورد بیشتر درگوشی‌های آیفون مشاهده می‌شود. در حالتی که باتری گوشی شما به‌طور کامل ازکارافتاده باشد حتی قابلیت بوت شدن هم نخواهد داشت بااین‌حال اگر بااتصال به شارژر گوشی روشن شد با این معنی است که باتری گوشی توانایی ذخیره انرژی الکتریکی را ندارد و زمان تعویض آن فرارسیده!

گوشی به طور دائم باید به شارژ باشد
گوشی به طور دائم باید به شارژ باشد

۴.گوشی خودبه‌خود ریستارت می‌شود

یکی از مشکلات رایج گوشی‌های هوشمند ریستارت شدن تصادفی گوشی است که اگر در هنگام انجام کار مهمی باشید بسیار آزاردهنده خواهد بود. البته خرابی باتری گوشی تنها دلیل این اتفاق نیست و مشکل می‌تواند در دیگر قطعات گوشی باشد که در این حالت پیشنهاد می‌کنیم گوشی خود را به تعمیرکاران متخصص موبایل بسپارید.

ریستارت شدن تصادفی گوشی
ریستارت شدن تصادفی گوشی

۵.ورم کردن باتری گوشی

یکی از راههای ساده تشخیص باتری خراب گوشی مشاهده تغییر ظاهر آن است. هنگامی‌که باتری به پایان عمر معمول خود می‌رسد سلول‌های داخلی آن کم‌کم دچار تخریب می‌شوند و به‌ ظاهر، باتری حالت برآمده به خود می‌گیرد که اصطلاح به آن ورم کردن یا «باد کردن باتری» می‌گویند. برای اطلاع از این موضوع اگر گوشی شما باتری جداشدنی دارد می‌توانید با جدا کردن آن و چرخاندن آن در یک سطح صاف متوجه تغییر حالت باتری بشوید. درواقع با این روش اگر باتری ورم‌کرده باشد بعد از تکان دادن به‌مانند فرفره می‌تواند بچرخد که علامت خوبی نیست.

گوشی‌هایی که قاب پشتی‌شان پرس شده است ورم کردن باتری را می‌توان با مقایسه درزهای گوشی تشخیص داد، درصورتی‌که به این موضوع توجه نکنید امکان آسیب به صفحه‌نمایش گوشی و یا دیگر اجزای آن بسیار بالاست و حتی در موارد نادر آتش‌سوزی باتری ورم‌کرده نیز گزارش‌شده است.

ورم کردن باتری گوشی
ورم کردن باتری گوشی

۶.داغ شدن بیش‌ازحد باتری

در مطالب قبلی در ارتباط با علت داغ شدن گوشی و راهکارهای مقابله با آن صحبت نمودیم؛ اما در اینجا تولید گرمای بیش‌ازحد باتری معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که گوشی به شارژ متصل است، اگر فقط در این هنگام مشکل داغ شدن گوشی را حس می‌کنید ممکن است باتری شما آسیب‌دیده باشد و یا عمر مفید خود را کرده است.

داغ شدن بیش‌ازحد باتری
داغ شدن بیش‌ازحد باتری

سخن پایانی

راه‌های مختلفی برای تشخیص مشکلات باتری وجود دارد که سعی کردیم مهمترین آنها را ذکر کنیم. به طور کلی اگر باتری گوشی شما جدا شدنی باشد راه ساده‌تری برای شناسایی و تعویض آن در پیش دارید اما اگر اینطور نیست پیشنهاد بعدی ما کالیبره کردن باتری است و اگر افاقه نکرد پیشنهاد می‌کنیم ضمن مشاوره رایگان با کارشناسان متخصص استادکار جهت تشخیص خرابی باتری گوشی خود از خدمات تخصصی در زمینه تعمیرات موبایل بهرمند شوید.

استادکار چه خدماتی درزمینه تعمیر موبایل و تبلت ارائه می‌کند؟

می‌توان گفت هر مشکلی که برای موبایل و یا تبلت شما رخ دهد، در حیطه‌ی کاری تعمیرات موبایل قرار می‌گیرد. در حقیقت استادکار با استفاده از تعمیرکاران ماهر موجود، این امکان را به شما می‌دهد تا از بین بهترین‌ها و مورداطمینان‌ترین‌ها، یکی را انتخاب کنید تا تعمیرات خود را به او بسپارید. تمامی تعمیرکاران استادکار دارای تخصص کامل بوده و از هر نظر مورداطمینان استادکار و شما خواهند بود. خدماتی که به شما ارائه می‌شوند عبارت‌اند از:

  • تعویض باتری گوشی و تبلت
  • تعمیر دوربین موبایل و تبلت
  • تعمیر گوشی‌های آب‌خورده
  • حل مشکل وای‌فای و بلوتوث موبایل
  • تعویض تاچ و ال‌سی‌دی گوشی و تلفن همراه
  • تعمیر و تعویض اسپیکر موبایل
  • تعمیر دکمه آیفون و گوشی‌های دیگر
  • حل مشکلات نرم‌افزاری موبایل
  • تعمیر و سرویس کامل موبایل

منابع: innovation-village l mytechreviewer.com

تعمیر موبایل و تبلت در محل

تعمیر موبایل و تبلت در محل

  • تعویض باتری موبایل و تبلت
  • تعمیر و تعویض دوربین موبایل و تبلت
  • تعمیر گوشی­ های آب خورده
  • حل مشکل وای فای و بلوتوث موبایل
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + 11 =