۹ روش های جلوگیری از هک وای فای کدامند؟

1

سالها پیش اضافه شدن یک کاربر به شبکه وایرلس خانه یا محل کار، یک فاجعه بزرگ بود چون حجم و سرعت اینترنت به شدت کم میشد. امروزه اما با کمک شبکه های پرسرعت تر و اینترنت های با حجم های بالاتر، تعداد کاربرانی که از یک شبکه استفاده می کنند، تاثیر به مراتب کمتری روی عملکرد شبکه دارد. اما مسائل امنیتی مهمی مانند هک شبکه وایرلس پررنگ تر شده است. در ادامه مقاله با ۹ روش جلوگیری از هک وای فای آشنا خواهید شد ، با استادکار همراه باشید .

پررنگ شدن مسئله امنیت

پیشرفت شبکه های ارائه دهنده اینترنت به هیچ وجه از اهمیت موضوع امنیت استفاده کنندگان از یک شبکه وایرلس کم نمیکند؛ برعکس این موضوع به دلیل پیشرفت فناوری های سایبری مهمتر از قبل هم شده است. یک کاربر ناخواسته می تواند در بستر اینترنت وایرلس شما هرکاری انجام دهد. در مواردی که این فعالیت ها، فعالیت های مخرب و خلاف قانون باشند، شما به عنوان مالک شبکه مسئول خواهید بود؛ اتفاقی که حتما دوست ندارید بیفتد.

البته به جز این موارد، در بیشتر شبکه های خانگی همچنان مسئله حجم بسته های فعال یک مسئله حیاتی و مهم است. بیشتر کاربران خانگی وایرلس همچنان از بسته های حجمی استفاده می کنند و کاربرانی که بدون اجازه از شبکه دیگران استفاده می کنند، در بیشتر موارد برای استفاده غیرقانونی از این حجم اقدام می کنند.

روش هایی برای جلوگیری از هک وای فای

در ادامه، روش های ساده و موثر جلوگیری از هک شدن وای فای را بررسی می کنیم؛ روش هایی که با کمک آنها و حتی بدون داشتن تجربه و تخصص ویژه می توانید امنیت شبکه وایرلس منزل یا شرکت تان را به شکل چشم گیری بالا ببرید.

۱- یک رمز قوی انتخاب کنید

اولین و ساده ترین قدم این است که یک رمز قوی برای مودم انتخاب کنید. این رمز باید ترکیبی از اعداد و حروف باشد. یک رمز قوی حداقل ۸ کاراکتر دارد. اگر فکر میکنید ممکن است رمز پیچیده ای که برای مودم ایجاد کرده اید را بعدا فراموش کنید، آن را جایی مطمئن بنویسید و از دسترس دیگران دور نگه دارید.

جلوگیری از هک وای فای
اولین گام در جلوگیری از هک وای فای قرار دادن یک پسورد قوی است .

۲- رمز پیش فرض مودم را تغییر دهید

کارشناسان امنیت شبکه توصیه می کنند بلافاصله بعد از فعال کردن مودم، رمز پیش فرض آن را تغیر دهید. رمزهای پیش فرض حتی روی اینترنت هم در دسترس هستند و اگر کسی مدل مودم شما را بداند، می تواند به راحتی به آن دسترسی داشته باشد و هک شبکه وایرلس را انجام دهد.

۳- نام مودم تان را هم تغیر دهید

یکی از روش های پیدا کردن مدل مودم، کمک گرفتن از نام پیش فرض آن است. یک هکر حتی با تجربه کم هم می تواند با یک سرچ نسبتا روی اینترنت، مدل و رمز ادمین مودم شما را از روی نام پیش فرض آن پیدا کند. نام مودم لازم نیست پیچیده باشد چون در حالت عادی در دسترس عموم است و یک کد امنیتی به حساب نمی آید.

۴- مودمتان را مخفی کنید

یکی از راه های بسیار کاربردی و آسان، مخفی کردن مودم است. به جای تغییر نام مودم می توانید SSID آن را مخفی کنید. با این کار هیچ دستگاهی نمی تواند با جستجوی معمولی، مودم شما را ببیند. برای اتصال به شبکه هایی که SSID آنها مخفی شده، علاوه بر رمز و نام کاربری به نام شبکه هم نیاز است. می توانید یک نام معمولی برای مودمتان انتخاب کنید و SSID آن را مخفی کنید؛ به این ترتیب تا زمانی که نام مودمتان را به کسی نگفته اید، نمی تواند به شبکه شما متصل شود.

جلوگیری از هک وای فای ایرانسل
شما می توانید برای جلوگیری از هک وای فای ایرانسل شبکه خود را مخفی کنید .

۵- قابلیت WPS را غیرفعال کنید

WPS مخفف Wi-Fi Protected Setup به معنی راه اندازی محافظت شده وای فای است. این قابلیت در سالهای اخیر به یکی از نقاط ضعف مودم ها تبدیل شده و امکان هک شدن آن با ابزارهایی ساده را به هکرها می دهد. با کمک این قابلیت یک هکر می تواند از طریق پین ۸ رقمی به مودم شما دسترسی پیدا کند. معمولا مسیر دستیابی برای غیر فعال کردن WPS در بخش Wireless مدیریت مودم قرار دارد.

۶- نرم افزار مودمتان را مرتب به روز رسانی کنید

بسیاری از کاربران تصور می کنند نرم افزار مودم، اهمیت چندانی ندارد و توجه زیادی به آن ندارند. این یک اشتباه مهلک در امنیت شبکه های خانگی است. بسیار مهم است که نرم افزار مودم شما همیشه به روز باشد چون به روزرسانی های جدید، معمولا شامل تغییراتی در امنیت شبکه هستند. بعد از به روزرسانی کردن نرم افزار مودمتان Firmware آن را هم آپدیت کنید. به یاد داشته باشید این بخش برای جلوگیری از هک شبکه وایرلس، همیشه باید آپدیت باشد.

۷- شبکه های عمومی و اینترنت های رایگان را فراموش کنید

حتما برای شما هم پیش آمده که در یک محیط عمومی مثل ترمینال فرودگاه یا یک فروشگاه محصولات الکترونیکی، به یک مودم عمومی متصل شده اید. این مودم ها که معمولا سرعتی بسیار پایین دارند، بیشتر جنبه تبلیغی دارند و کارشناسان امنیت شبکه به هیچ وجه استفاده از آنها را توصیه نمی کنند. مهمترین دلیل اینکه استفاده از این شبکه ها توصیه نمی شود این است که معمولا نظارتی روی آنها نیست و کاربران متخلف فرصت خوبی برای شنود اطلاعاتی شما دارند. ممکن است یک هکر روی یک شبکه متصل به اینترنت رایگان منتظر چت های شما باشد پس مراقب باشید از هر اینترنتی استفاده نکنید.

جلوگیری از هک وای فای مودم d-link
وای فای عمومی و اینترنت های رایگان منجر به سرقت اطلاعات شما می شود .

۸- آنتی ویروس و فایروال را فراموش نکنید

آنتی ویروس ها و فایروال ها کمک بسیاری به کنترل شبکه شما می کنند. آنتی ویروس های فعال و مناسب به سرعت انتقال داده مشکوک یا تلاش برای اتصال به شبکه را شناسایی و متوقف می کنند.

۹ – یک شبکه برای مهمان ها بسازید

از بزرگترین دردسرهای اینترنت خانگی، اتصال افراد خانواده و مهمان ها به آن است. هربار که شما رمز وایرلس خود را به یکی از مهمان ها می گویید، یک ضربه به دیواره امنیت شبکه شما وارد می شود. معمولا نمی توانید تضمین کنید رمزی که در اختیار کسی گذاشته اید، لزوما در اختیار خودش بماند. اگر این اتفاق زیاد رخ نمی دهد، می توانید با تغییر رمز وایرلس تان آن را دوباره امن کنید.

اما اگر این اتفاق زیاد رخ می دهد، باید به فکر چاره دیگری باشید. یکی از راه های مطمئن برای این کار، ساختن یک شبکه مهمان است. برای این کار ابتدا باید مطمئن شوید مودم شما چنین قابلیتی را پشتیبانی می کند. برای ساختن شبکه مهمان می توانید به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید چون معمولا این قابلیت برای هر مودم، متفاوت است. یک شبکه مهمان، در واقع شبکه ای متصل به اینترنت شماست که سطح دسترسی مشخصی دارد و می توانید آن را همیشه کنترل کنید.

جلوگیری از هک وای فای مودم هواوی
ساخت یک SSID برای کاربران مهمان می تواند باعث افزابش امنیت وای فای شما شود .

نتیجه گیری

همانطور که در ابتدا اشاره شد، امنیت شبکه یعنی امنیت اطلاعات شخصی شما و این یک موضوع بسیار مهم در زندگی هر فرد است. حتی اگر خودتان تجربه و تخصص راه اندازی وایرلس را دارید، از یک متخصص امنیت شبکه برای بالا بردن سطح امنیت آن و جلوگیری از هک شبکه وایرلس مشورت بگیرید.

منبع: itpro

تعمیر موبایل و تبلت در محل

تعمیر موبایل و تبلت در محل

  • تعویض باتری موبایل و تبلت
  • تعمیر و تعویض دوربین موبایل و تبلت
  • تعمیر گوشی­ های آب خورده
  • حل مشکل وای فای و بلوتوث موبایل
دریافت این خدمت از استادکار
1 نظر
  1. اسیدسیتریک می گوید

    اسید سیتریک چیست ؟
    اسید سیتریک (Citric Acid) جوهر لیمو، یکی از افزودنی‌ها و مواد اولیه غذایی محبوب در اکثر کشورها است. اسید سیتریک اسید آلی میوه ها و سبزیجات مختلف است، اما بیشتر در انواع لیمو بصورت گسترده وجود دارد. زمانی که از اسید سیتریک نام برده می شود در واقع از یک نگهدارنده طبیعی صحبت میکنیم که همچنین برای افزودن طعم اسیدی (ترش) به غذاها و نوشیدنی های غیر الکلی استفاده می شود.
    برای اطلاعات بیشتر وارد لینک زیر شوید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 + 15 =