ترفندهای حرفه ای برای عکاسی با موبایل

0

گوشی‌های هوشمند این روزها توانسته اند جای دوربین های حرفه ای را بگیرند و بسیاری از ما در سفرهایمان این گوشی‌ها را به دلیل در دسترس تر و سبک تر بودن برای عکاسی ترجیح می‌دهیم. اما عکاسی با موبایل نیز ترفندهایی دارد که با کمک آنها می‌توانید عکس‌های حرفه ای تری بگیرید. در زیر به تعدادی از این ترفندها اشاره می شود.

ترفندهای حرفه ای برای عکاسی با موبایل
در ساعات طلایی اقدام به عکاسی با موبایل کنید

همه چیز به نور بستگی دارد!

درست است، در عکاسی یکی از موارد مهمی که باید مدنظر داشته باشید نور است. این همان چیزی است که به ایجاد عکس‌برداری و ایجاد یک تصویر عالی کمک می کند. به سایه هایی که خورشید روی اجسام می اندازد و نور انعکاسی از ساختمان ها توجه کنید. سعی کنید عکاسی خود را در ساعات طلایی روز که نور خورشید می‌تواند در عکاسی کمک کند بهره بگیرید. ساعات طلایی به ساعات پس از طلوع خورشید تا قبل از غروب می‌گویند. به نوری که در ساعات مختلف به اتاق شما می تابد دقت کنید و عکس های مختلف بگیرید تا دریابید که شرایط نوری ایده آل کدام است. گوشی های هوشمند در شرایط نوری کم نمی توانند آنطور که باید و شاید عمل کنند و بهتر از تنظیمات نور را در دستگاه‌تان تنظیم کنید.

ترفندهای حرفه ای برای عکاسی با موبایل
گوشی های هوشمند در شرایط نوری کم نمی توانند آنطور که باید و شاید عمل کنند و بهتر از تنظیمات نور را در دستگاه تان تنظیم کنید.

زوم نکنید

سعی کنید که هنگام عکاسی از زوم گوشی خود استفاده نکنید. یکی از راه‌های جایگزین زوم کردن این است که خودتان را حرکت دهید و به سوژه نزدیک شوید و از آن عکاسی کنید! زوم کردن می‌تواند کیفیت تصویر را کاهش داده و از شفافیت آن بکاهد. بنابراین بهتر است تا حد امکان برای عکاسی با موبایل از زوم استفاده نکنید و با نزدیک شدن سوژه یا Crop کردن تصویر پس از عکاسی این مسئله را برطرف کنید.

لرزش دست را کنترل کنید

لرزش دست نیز یکی دیگر از عواملی است که می تواند موجب شود عکس‌های خوبی نگیرید. برای حل این مشکل می تواند یکی از راه حل‌های زیر را امتحان کنید.

  • از سه پایه عکاسی مختص دوربین استفاده کنید
  • بخش لرزش‌گیر اپتیکال (Optical Image Stabilizer)یا لرزش‌گیر دیجیتال (Digital Image Stabilizer) را در قسمت تنظیمات اپلیکیشن عکاسی گوشی خود فعال کنید.
  • از گوشی‌هایی استفاده کنید که دکمه شاتر فیزیکی دارند و با فشردن آن بدون لرزش اسکرین بتوانید به عکاسی بپردازید.
گوشی های هوشمند در شرایط نوری کم نمی توانند آنطور که باید و شاید عمل کنند و بهتر از تنظیمات نور را در دستگاه تان تنظیم کنید.
از سه پایه عکاسی برای کنترل لرزش دست استفاده کنید

لنزتان را پاک کنید

از آنجایی که لنز دوربین شما در پشت گوشی قرار دارد و ممکن است انگشت شما بارها به آن بخورد یا موقع قرارگیری در جیب و کیف شما کثیف شود؛ این می‌تواند یکی از دلایل تاری عکس‌های شما باشد. بنابراین نیاز است که لنز دوربین خود را پاک کنید. اگر شیشه لنز کثیف باشد، جلوی ورود نور به سنسور دوربین را می‌گیرد و در عکس های شما لکه های تار ایجاد می‌کند. برای تمیز کردن این لنز از آب و شیشه شوی و … استفاده نکنید، بلکه تنها کافی است که با یک دستمال نرم مانند دستمال عینک این کار را به آرامی انجام دهید تا خط و خشی روی لنز دوربین شما ایجاد نشود.

ترفندهای حرفه ای برای عکاسی با موبایل
از عدم وجود هر گونه لک و گر و خاک و خش روی لنز مطمئن شوید

استفاده از اپلیکیشن های کمکی در عکاسی با موبایل

عکاسی با موبایل با کمک هزاران اپلیکیشن کمکی مانند VSCO که برای گوشی های هوشمند طراحی شده است بسیار جذاب است. بنابراین اگر می‌خواهید عکاسی حرفه ای تری داشته باشید می‌توانید از این برنامه ها کمک بگیرید. این برنامه برای ویرایش تصاویر گرفته شده شما مفید هستند. شاید نتوانید که با تنظیمات گوشی خود مشکلاتی مانند کم نور بودن و روشنایی بد محیط را درست کنید، اما با کمک این اپلیکیشن‌ها می توانید تمام جزئیات را بهبود بخشیده و ویرایش های حرفه ای روی تصاویرتان اعمال کنید.

بسیاری از این برنامه امکان گذاشتن متن و لوگو و جلوه های دیگر را به عکس‌های شما خواهند داد. البته بهتر است حد اعتدال را در ویرایش و استفاده بیش از حد افکت ها رعایت کنید تا عکس‌های شما حالت تصنعی به خود نگیرند.می‌توانید تنظیماتی مانند میزان رنگ و روشنایی تصویر را با کمک این برنامه‌ها اندکی دست‌کاری کنید تا نواقص ناشی از کمبود نور یا تابش مستقیم خورشید به صورت افراد و مواردی از این قبیل برطرف شوند. آموزش این موارد در این مقال نمی گنجند و طی فرصت‌های آتی برایتان شرح داده خواهد شد.

ترفندهای حرفه ای برای عکاسی با موبایل
با کمک اپلیکیشن های کمکی می توانید ویرایش عکس خود را تکمیل کنید

کیفیت و کمیت

از اینکه عکس‌های متعدد بگیرید نهراسید. از یک سوژه در مسافت‌ها و بعدهای مختلف عکاسی کنید و آنچه در ذهنتان در مورد آن سوژه وجود دارد در خصوص قاب بندی و … را اعمال کنید. در اینجا آنچه اهمیت دارد کیفیت است و نباید به کمیت و تعداد عکس‌هایی که می‌گیرید توجه کنید. آنقدر عکس بگیرید تا با سوژه و فضا احساس راحت پیدا کنید. تنها چیزی که شاید شما را نگران کنید میزان حافظه ذخیره سازی روی گوشی شما و میزان باتری است که باید پیش از عکاسی حواستان به این موارد باشد و علاوه بر شارژ گوشی خود، یک حافظه جانبی نیز برایش تهیه کنید.

از آینه ها و انعکاس ها استفاده کنید

یکی از ترفندهای جذاب عکاسی کمک گرفتن از آینه‌ها، شیشه و حتی چاله آب و هر سطح براق دیگر برای رفلکس و انعکاس زیبا در عکاسی است. خودتان را به سطح انعکاسی نزدیک کنید و از زوایای مختلف به عکاسی سوژه‌ها بپردازید. حتی سایه های ساده نور نیز می توانند بازتاب‌های شگفت انگیزی ایجاد کنند. این کار بسیار سرگرم کننده است و اگر به عکاسی علاقه دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما این کار را انجام دهید.

ترفندهای حرفه ای برای عکاسی با موبایل
انعکاس یکی از ترفندهای عکاسی با موبایل است. خودتان را به سطح انعکاسی نزدیک کنید و از زوایای مختلف به عکاسی سوژه ها بپردازید.

نظر شما در مورد ترفندهای بالا چیست؟ شما هم با موبایل عکاسی می‌کنید؟ ایا فکر می کنید که روزی دوربین گوشی‌های هوشمند بتوانند جای دوربین های حرفه ای عکاسی را بگیرند؟

منبع: lifewire

تعمیر موبایل و تبلت در محل

تعمیر موبایل و تبلت در محل

  • تعویض باتری موبایل و تبلت
  • تعمیر و تعویض دوربین موبایل و تبلت
  • تعمیر گوشی­ های آب خورده
  • حل مشکل وای فای و بلوتوث موبایل
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 − 2 =