9 ایده جذاب تا برای ساخت لوستر دست به کار شوید

2

در زمان ورود به هر فضایی همچون خانه، اولین بخشی که توجه افراد را به خود جلب کرده و نگاهی کلی از فضا به آن‌ها می‌بخشد، زیبایی و شکل ظاهری سقف آن فضاست. به همین دلیل هم می‌توان گفت که انتخاب یک لوستر مناسب برای بخش ورودی خانه و به طور کلی تمامی فضاها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در این مطلب از وب‌سایت استادکار با شما هستیم تا به طور مفصل به موضوع ساخت لوستر بپردازیم تا شما را با ایده‌هایی آشنا کنیم که می‌توانند یک لوستر خلاقانه و زیبا را برایتان به دنبال داشته باشند.

ساخت لوستر شیشه‌ای با ظرف مربا

یکی از بهترین و در عین حال، آسان‌ترین راه‌ها برای ساخت لوستر این است که به سراغ شیشه‌های مربا، ترشی و… بروید و آن‌ها را به گونه‌ای طراحی کنید که یک لوستر زیبا و متفاوت را شکل دهند. شما می‌توانید با کمک این روش از ساخت لوستر و نحوه طراحی و چیدمان این ظروف شیشه‌ای، از لوستر خود در سبک‌های متفاوت دکوراسیون همچون معاصر، سنتی و… استفاده کنید.

در کنار این نیز بد نیست اشاره کنیم که اگر می‌خواهید تنوع طراحی این نوع از لوستر را افزایش دهید، می‌توانید به سراغ ظروف شیشه‌ای رنگی بروید، حتی آن‌ها را رنگ‌آمیزی کنید و با کمک مدل‌هایی با رنگ‌ قرمز، سبز، فیروزه‌ای و… فضای جسورانه‌تری طراحی نمایید. دقت کنید که ظروف شیشه‌ای شما باید از یک استاندارد مشخصی برخوردار باشند تا در صورت قرار دادن لامپ درون آن‌ها دچار مشکل جدی نشده و جدا از آنکه ظرفیت قرارگیری لامپ را دارند، بتوانند در برابر حرارت لامپ نیز مقاومت بالایی از خود نشان دهند.

بیشتر بدانید: لوستر چند ضلعی را در چه فضایی به کار ببریم؟

ایده‌های جذاب و کاربردی برای ساخت لوستر شیشه‌ای با شیشه مربا
شما می‌توانید با کمک ظرف‌های شیشه‌ای مربای خود نیز لوسترهای خلاقانه و زیبایی داشته باشید.

ساخت لوستر چوبی در خانه با مهره

اگر شما هم از عاشقان سبک بوهو در دکوراسیون منزل هستید، وقت آن رسیده که با کمک هنر و خلاقیت خود به ساخت لوستر اختصاصی‌تان بپردازید. برای این منظور می‌توانید مهره‌های چوبی تهیه کرده و آن‌ها را در اشکال مختلفی که مدنظر دارید، در کنار هم و روی یک حلقه چیدمان کنید. ممکن است در ابتدا، چیدمان این تعداد از مهره به نظرتان کار بسیار سختی بیاید، اما زمانی‌که طرح موردنظر خود را پیدا کرده و پیاده‌سازی نمایید، می‌توانید از نتیجه کار لذت ببرید.

طبیعی است که تعداد مهره‌های مورد استفاده و به دنبال آن ابعاد لوستر شما باید متناسب با فضای موردنظر و همین‌طور لامپی باشد که می‌خواهید با کمک آن، اتاق را روشن کنید. شما می‌توانید با جابه‌جایی و تغییر اندازه‌ها و فاصله‌های مهره‌ها نیز تا حدودی ابعاد لوستر را تغییر دهید. به همین دلیل نیز ایجاد شکل‌های دایره، مربع، مستطیل و… همه و همه قابل انجام خواهند بود.

آموزش ساخت لوستر چوبی در خانه با مهره برای دکوراسیون اتاق خواب مدرن
این مدل از لوسترها، فضای بسیار متفاوت و جذابی را برایتان ایجاد خواهند کرد.

ساخت لوستر صدفی

احتمالاً شما هم به خوبی به یاد دارید که در دوران کودکی با چه شوق و شوری، صدف‌های زیبا را از ساحل جمع می‌کردید. به همین دلیل هم قطعاً تعداد زیادی صدف در خانه‌تان دارید که دقیقاً نمی‌دانید باید با آن‌ها چه کنید. در اینجا می‌خواهیم شما را با ایده‌ای زیبا روبه‌رو کنیم که بهترین فرصت استفاده از این صدف‌ها خواهد بود و در عین حال نیز زیبایی فضای شما را هم افزایش خواهد داد.

همان‌طور که در تصویر نیز مشاهده می‌کنید، شما می‌توانید با کمک وسایلی همچون نخ، سیم، چسب و… تعداد زیادی از صدف‌هایی که جمع‌آوری کرده‌اید را در کنار هم قرار داده و لوستر جذابی بسازید. توصیه می‌کنیم در ساخت لوستر صدفی خود برای فضاهایی که احتمالاً خالی می‌مانند، به سراغ المان‌هایی همچون حلزون بروید یا پوسته‌های خردشده‌ای از حلزون را برای زیبایی بیشتر لوستر خود استفاده نمایید.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید لوستر و نکات مهم برای یک انتخاب بهتر

ایده‌های جالب و متفاوت برای تزیین و ساخت لوستر با صدف توسط خودتان
با استفاده از تعداد زیادی صدف که در خانه‌تان جمع کرده‌اید می‌توانید لوستر متفاوتی طراحی کنید.

ساخت لوستر موزیکال

اگر صفحات گرامافون قدیمی یا سی‌دی دارید، بهتر است آن‌ها را دور نیندازید و با کمی خلاقیت، دست به ساخت لوستر موزیکالتان بزنید. همان‌طور که در این تصویر می‌بینید، طراحی لوستر فانتزی و خلاقانه با کمک این روش، فضای خانه‌تان را شیک‌تر و متفاوت‌تر خواهد کرد.

پیشنهادی که برایتان داریم این است که با دسته‌بندی صفحه‌ها و سی‌دی‌ها بر اساس ژانرها و سبک‌های متفاوت، طراحی خارق‌العاده‌تری ایجاد کرده و به نوعی، خالق روایت‌های داستانی شوید. برای چسباندن این صفحات در کنار یکدیگر هم می‌توانید از چسب حرارتی یا مدل‌های مشابه آن استفاده کنید. قطعاً داشتن چنین لوستری می‌تواند توجه مهمان‌های شما را به شدت به خود جلب کند.

آموزش ساخت لوستر اتاق کودک با وسایل ساده و صفحه گرامافون و سی‌دی‌های قدیمی
داشتن چنین لوستر جسورانه‌ای می‌تواند خلاقیت شما را نشان دهد.

ساخت لوستر با بطری نوشابه

ساخت لوستر با کمک بطری نوشابه نیز یکی‌دیگر از ایده‌های خلاقانه‌ای است که با کمک آن می‌توانید فضای جسورانه و متفاوتی را در خانه‌تان ایجاد کنید. نکته جذابی که می‌توان در رابطه با ساخت لوستر به این سبک گفت، آن است که داشتن چنین لوسترهایی می‌تواند در بازیافت این شیشه‌ها نیز مؤثر باشد و یک حرکت دوستدار محیط زیست به حساب آید.

می‌توانید تعداد و نوع بطری‌ها را بر اساس میزان نور مورد نظر خود انتخاب کنید. طبیعی است که داشتن فضایی بزرگ‌تر، به لوستری نورانی‌تر و به دنبال آن تعداد بیشتری از بطری نوشابه نیاز خواهد داشت. یادتان باشد که ساخت چنین لوستری می‌تواند تا حدودی سخت باشد. به همین دلیل نیز سعی کنید که در زمان ساخت، ایمنی را رعایت کرده و مراقب دستانتان باشید.

بیشتر بدانید: بهترین روش‌‌های تمیز کردن لوستر برنجی چیست؟

ایده‌های خلاقانه ساخت لوستر کریستالی و شیشه‌ای با بطری نوشابه و نوشیدنی
با کمک ساخت لوستر با بطری نوشابه می‌توانید از این شیشه‌ها، استفاده مجدد داشته باشید.

آموزش ساخت لوستر فلزی

برای ساخت لوستر فلزی با کمک لوله‌های فلزی می‌توانید از انواع متریال‌ مس، برنج و… استفاده کنید. برای آنکه بتوانید این لوله‌ها را به هم متصل کنید، می‌توانید به سراغ متخصصین این حرفه بروید یا با سر زدن به فروشگاه‌های مربوطه، ابزار لازم برای این پروژه را خریداری کنید. بعد از انتخاب طرح اصلی کار خود، می‌توانید با کمک اجزای دیگری همچون مهره، واشر، پیج و… طراحی کلی لوستر را انجام دهید. یادتان باشد که شما حتی می‌توانید با کمک یک اسپری رنگ، رنگ لوسترتان را نیز به راحتی تغییر دهید.

آموزش ساخت لوستر فلزی مدرن برای دکوراسیون آشپزخانه به سبک صنعتی
این سبک از لوسترها، ظرافت بسیاری را به فضای شما می‌بخشند.

ساخت لوستر با کارد و چنگال

قطعاً شما هم مثل بسیاری دیگر از افراد از شنیدن این نوع از لوستر، متعجب خواهید شد! ساخت این لوستر متفاوت و جذاب، تنها به تعدادی قاشق، چنگال، کارد و حتی فنجان و نعلبکی نیاز خواهد داشت. توصیه‌ای که برایتان داریم این است که برای ایجاد یکدستی در مدل لوستر خود به سراغ المان‌هایی بروید که از نظر متریال با هم هماهنگی دارند. یعنی برای مثال، صرفاً از قاشق و چنگال‌های برنجی استفاده کنید.

بیشتر بدانید: آموزش روش‌ های تمیز کردن لوستر کریستالی

آموزش ساخت لوستر فلزی خلاقانه با قاشق و چنگال و کارد برای دکوراسیون آشپزخانه
بهتر است با کمک کارد و چنگال‌هایی یکدست، لوستر خود را زیباتر و یکدست‌تر کنید.

ساخت آباژور نخی

داشتن یک لوستر ساده و در عین حال زیبا با کمک نخ می‌تواند فضای متفاوت و جذابی برایتان ایجاد کند. شما می‌توانید با ساخت منگوله و ایده‌های دیگری در حاشیه آباژور، مدل جذاب و متفاوتی ایجاد کرده و فضای خانه‌تان را زیباتر کنید. این مدل از آباژورها برای فضاهای متفاوتی همچون اتاق کودک، مناسب خواهد بود.

آموزش ساخت لوستر اتاق کودک با وسایل ساده | ایده‌های جالب آباژور نخی دستساز
چنین مدل‌هایی از لوستر می‌تواند برای اتاق کودک شما بسیار مناسب باشد.

ساخت لوستر با رنگ آمبره

استفاده از نورافشان‌هایی خلاقانه با کمک رنگ‌های آمبره و کاغذهای رنگی مناسب و مقاوم نیز می‌تواند ایده بسیار متفاوت و جذابی باشد. نکته مهمی که در ساخت چنین لوستری مطرح می‌شود، آن است که بتوانید به سراغ متریالی بروید که در برابر گرمای لوستر، مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند. داشتن چنین مدل‌هایی از لوستر، بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده و زمان و زحمت زیادی نیز از شما نخواهد گرفت.

بیشتر بدانید: آموزش ساده و گام به گام نصب و سیم‌کشی لوستر

ایده‌های جذاب برای تزیین و ساخت لوستر مدرن آمبره دکوراتیو با کاغذ
این مدل از لوستر، فضای لطیف و زیبایی را برایتان ایجاد خواهد کرد.

جمع‌بندی

داشتن وسایل و المان‌هایی که خودتان به صورت خلاقانه و با هنر خودتان ساخته‌اید، می‌تواند به مراتب بیشتر از بسیاری دیگر از وسایلی که حتی شاید بابت تهیه و خرید آن‌ها هزینه زیادی نیز پرداخت کرده‌اید، دوست‌داشتنی و لذت‌بخش باشد. به همین دلیل هم پیشنهاد می‌کنیم که با کمک ایده‌های خلاقانه و مقرون‌به‌صرفه‌ای که برایتان آوردیم، فضای به مراتب زیباتری را در خانه‌تان ایجاد کنید.

منبع: parenting.firstcry

2 نظرات
  1. امیر رضا می گوید

    با وسایل فلزی بخوایم لوستر بسازیم که خطرناکه!

    1. طلوع حقیقت می گوید

      طبیعتا در زمان استفاده از این نوع لوسترها باید به سراغ مدل های خاصی از لامپ بروید. برای مثال، لامپ های کم مصرف گزینه هایی هستند که می توانند در زمان استفاده از چنین مدل لوسترهایی به کارتان بیایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 − 1 =