تغییر دکوراسیون اتاق خواب با چند ایده ساده و کم هزینه

0

آیا می‌دانید که هر فرد به طور متوسط تقریبا یک سوم زندگی خود را در اتاق خواب خود می‌گذراند؟ این موضوع نشان‌دهنده میزان اهمیت و کاربرد اتاق خواب در زندگی هر یک از ماست و نشان می‌دهد که تغییر دکوراسیون اتاق خواب تا چه میزانی می‌تواند روی احساس خوب و تجربه حسی بهتر در زندگی بر ما تأثیر بگذارد. در این مقاله از استادکار قصد داریم تا با هم با شیوه تغییر دکوراسیون اتاق خواب با وسایل ساده آشنا شویم و نکات جذابی در این مورد یاد بگیریم، با ما همراه باشید.

تغییر دکوراسیون اتاق خواب

اتاق خواب منزل شما به عنوان یکی از مهم‌‌ترین مکان‌هایی است که بیشتر از هر جای دیگری در خانه زمان‌تان را در آن سپری می‌کنید، اما ممکن است فکر کنید برای بازسازی و تغییر دکوراسیون اتاق خواب باید هزینه بسیار کنید و از طرفی به تغییرات عمده‌ای نیاز داشته باشید. در ادامه می‌توانید با چند راهکار ساده برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب آشنا شوید.

تغییر دکوراسیون اتاق خواب با راهکارهای ساده و ارزان
تغییر دکوراسیون اتاق خواب را با راهکارهای ساده و ارزان نیز می‌توانید انجام دهید.

ارزش منزل خود را بیشتر کنید

تغییر دکوراسیون اتاق خواب با وسایل ساده نه تنها ظاهر خانه شما را تغییر می‌دهد بلکه به اندازه ۴۰ تا ۸۰ درصد ارزش خانه را بیشتر می‌کند. تغییر در تعداد کمدها و رنگ کردن آن‌ها، یک تغییر دکوراسیون در حمام اتاق خوابتان، تعویض کاغذ دیواری و انجام این‌گونه تغییرات نیز می‌تواند تفاوت اساسی در ظاهر خانه‌تان ایجاد کند. گاهی اوقات تغییر دادن فضای کلی اتاق می‌تواند بیشتر از تعویض تخت‌خواب، لوستر و پرده‌ها دکوراسیون اتاق خواب‌تان را تغییر دهد.

راه‌هایی ساده اما کاربردی برای تغییر چیدمان اتاق خواب‌های منزل
‌تغییر دکوراسیون اتاق خواب تا میزان زیادی ارزش خانه را بیشتر می‌کند.

اصل سادگی را در تغییر دکوراسیون اتاق خواب رعایت کنید

گاهی اوقات لازم نیست برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب حتما همه قسمت‌ها را نوسازی کنید و تنها با صرف هزینه‌های اندک و بدون اختصاص دادن بودجه اضافی به ساخت‌و‌ساز و بازسازی اتاق، یک مکان فوق‌العاده زیبا و دوست داشتنی داشته باشید. متداول‌ترین کارهایی که می‌توانید برای ایجاد این تغییرات در اتاق خواب انجام دهید عبارت‌اند از:

  • رنگ‌ کردن دیوارها یا نصب کاغذ دیواری
  • خرید فرش جدید برای اتاق خواب
  • عوض کردن پرده‌ها
  • تغییر در نحوه قرار دادن تختخواب‌ها و یا خرید ست تختخواب جدید
  • عوض کردن روتختی
  • اضافه کردن یک تابلوی زیبا برای دیوار

همه این گزینه‌ها را می‌توان با صرف هزینه محدودی انجام داد و احساسی متفاوت در این قسمت از خانه تجربه کرد.

نحوه انتخاب روتختی و کالای خواب مناسب
با عوض کردن روتختی و ست کردن آن با پرده‌ها می‌توانید تغییر زیادی در دکور اتاق خوابتان ایجاد کنید.

ابعاد اتاق خواب‌تان را افزایش دهید

اگر می‌خواهید فضای اتاق خوابتان را بزرگ‌تر کنید، برای این کار گزینه‌های مختلفی پیش رویتان قرار دارد که در هر صورت به نوع خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنید و بودجه‌ای که برای این کار در نظر دارید بر می‌گردد؛ اما متداول‌ترین روش‌های افزایش فضای اتاق خواب عبارت‌اند از:

  • برداشتن دیوارهای اضافی داخل اتاق
  • خلوت کردن اتاق و افزایش فضای خالی موجود در آن
  • بزرگ کردن اتاق با پیوستن فضای بیرون از اتاق به اتاق خواب

برای بزرگ کردن متراژ اتاق خواب باید به نکات متعددی توجه داشته باشید. برای مثال اگر امکانش وجود داشته باشد می‌توانید مقداری از فضای نشیمن را به اتاق اضافه کنید یا در صورت امکان دیوار طرف حیاط یا تراس خود را خراب و از این فضا برای بزرگ‌ کردن اتاق استفاده کنید. همچنین می‌توانید با برداشتن دیوارها دو اتاق را تبدیل به یک اتاق کنید.

ایده‌های خلاقانه برای بازسازی و تغییر دکوراسیون اتاق خواب
برای بزرگ کردن اتاق می‌توانید با برداشتن دیوارها دو اتاق را تبدیل به یک اتاق کنید.

اگر برای بازسازی اتاق خود به افرادی متخصص نیاز داشتید، حتماً از همکاران باتجربه ما در استادکار کمک بگیرید.

بازسازی خانه و ساختمان

بازسازی خانه و ساختمان

  • بازسازی و تعمیرات ساختمان
  • مرمت بنا و تمام خدمات بنایی ساختمان
  • تخریب و بازسازی انواع دیوار و کف
  • خدمات بازسازی خانه، آپارتمان و واحدهای تجاری
دریافت این خدمت از استادکار

 برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب سبک نورپردازی را تغییر دهید

نورپردازی و نوع انتخاب لوستر و چراغ‌های اتاق خواب نیز می‌تواند روی دکوراسیون شما تاثیر زیادی بگذارد. انتخاب لوسترها و چراغ‌های خلاقانه تاثیر زیادی بر زیبایی اتاق خوابتان دارد و با صرف هزینه‌هایی پایین می‌تواند سبک اتاق خواب‌ را تغییر دهد.  استفاده از دیوارکوب‌های خاص یا آباژورهایی که می‌تواند روی پاتختی قرار گرفته و به خانه شما نور بیشتری دهد نیز می‌تواند ایده‌ای جذابی برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب باشد.

نکات مهم نورپردازی اتاق خواب
لوسترهای ساده و شیک را برای اتاق خواب انتخاب کنید و از انواع سنگین و پرچراغ خودداری کنید.

به فکر آینده‌تان هم باشید

اگر قرار است که باقی عمرتان را نیز در خانه‌ای که هستید، زندگی کنید باید به فکر آینده نیز باشید. برای مثال اگر اتاق خواب اصلی شما در طبقه دوم خانه قرار دارد، ممکن است با بالا رفتن سن، برایتان سخت باشد که هر روز پله‌ها را تا رسیدن به اتاق طی کنید. پس بهتر است طوری برنامه‌ریزی کنید که یک اتاق راحت در مکانی ساکت و مناسب به عنوان اتاق خواب‌تان استفاده شود و یا قسمتی از خانه را بازسازی کنید و آنجا را برای ساخت اتاق خواب در نظر داشته باشید.

نکات ضروری بازسازی اتاق خواب خانه قدیمی
در هنگام بازسازی اتاق خواب شرایط سال‌های آینده‌تان را نیز تصور کنید و بر همان اساس بازسازی را انجام دهید.

برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب‌تان برنامه‌ریزی کنید

بهتر است اگر قصد ایجاد تغییرات یا بازسازی اتاق خوابتان را دارید، حتما از چند ماه قبل برای آن برنامه‌ریزی کنید. تعیین کنید که قرار است کدام قسمت‌ها را بازسازی و چه تغییراتی در اتاق ایجاد کنید. سبک دکوراسیون اتاق خواب و همه لوازمی را که قصد دارید در اتاق قرار دهید، انتخاب کنید. برنامه بریزید که چه میزان بودجه‌ای برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب لازم دارید. این کار موجب می‌شود تا زمان لازم برای انجام پروژه را داشته باشید و بدون نگرانی بتوانید همه کارهای مربوط به تغییر دکوراسیون را انجام دهید. اما با کارهای ساده‌ای هم می‌توانید اتاق خواب‌تان را تغییر دهید که در ادامه به آنها اشاره می‌شود.

اضافه کردن گلدان به فضا

اضافه کردن یک یا دو گلدان به اتاق خواب و زندگی، رنگ و بافت می‌بخشد و همچنین به تصفیه هوا کمک می‌کند. می‌توانید از گیاهان همیشه سبز آپارتمانی استفاده کنید. خوب است بدانید که کدام گیاهان باید در کنار پنجره قرار بگیرند و کدام یک نور غیر مستقیم دریافت کنند. گلدان‌های رنگارنگی با الگوها و بافت‌های مختلف وجود دارند که می‌توانید زیباترین آنها را برای گیاهان خود انتخاب کنید.

نحوه نگهداری گل‌ها و گیاهان مناسب اتاق خواب
گلدان‌ها می‌توانند هوای اتاق شما را تصفیه کنند اما در استفاده زیاد از آنها افراط به خرج ندهید و اتاق خواب خود را به گلخانه تبدیل نکنید! چون این کار موجب آشفتگی ذهن در هنگام خواب و پس دادن دی اکسید کربن بیشتر در شب بیشتر که برای سلامتی مضر است.

اضافه کردن رنگ سبز برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب

رنگ سبز آرامش‌بخش و باطراوت است. شاید با خود فکر کنید یک اتاق خواب سبز؟ چرا که نه! رنگ سبز شما را یاد طبیعت خواهد انداخت. پس اگر فضای نگهداری گلدان در اتاق خواب خود را ندارید، می‌توانید با رنگ کردن دیوار‌ها، نماد طبیعت را به خانه آورید. با رنگ‌آمیزی یکی از دیوارها به رنگ سبز، اندکی سبزینگی به فضا اضافه کنید. همچنین می‌توانید از ترکیب این رنگ روی پرده‌ها، ملحفه‌ها، بالش‌ها و روتختی خود استفاده کنید. خواندن مقاله راهنمای انتخاب مدل پرده اتاق خواب نیز خالی از لطف نیست. بهتر است برای این منظور رنگ سبز به تنهایی استفاده نشود و کنار آن از رنگ‌های خنثی، خاکی و عناصری مانند چوب و مواد معدنی در اتاق استفاده کنید.

انتخاب بهترین رنگ اتاق خواب منزل
اثر هنری خود را با یک لامپ که سایه‌ای روی دیوار سبز شما ایجاد کرده تکمیل کنید.

تعویض تخت‌خواب

هیچ چیز مانند یک تختخواب با خوش‌خواب یا تشک باکیفیت به خواب بهینه کمک نمی‌کند. پس روی تعویض تخت یا خوشخواب خود سرمایه گذاری کنید تا هر شب خواب آرامی داشته باشید. تشک‌هایی وجود دارند که متناسب با حرکات شما، خود را شکل می‌دهند و این تشک‌ها خصوصا برای افرادی که ناراحتی‌های کمر و عضلانی دارند، توصیه می‌شوند. برخی از آنها حتی دارای ویژگی خنک‌کنندگی نیز هستند و خصوصا در تابستان حسابی پوست شما را سرحال می‌آورند.

نکات طلایی خرید تشک تخت خواب
تختخواب و تشک آن به تنهایی می‌تواند مرزهای کیفیت خواب شما را جابه‌جا کند.

استفاده از کاغذ دیواری برای تغییر دکوراسیون

یک ایده ساده برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب می‌تواند استفاده از کاغذ دیواری باشد. دیگر دوران استفاده از کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های گل‌های درشت و رنگارنگ گذشته است. اکنون کاغذ دیواری‌های ساده و مینیمال مد روز هستند و دوام و کیفیت آنها نسبت به گذشته بیشتر است. اگر این کاغذ دیواری‌ها درست انتخاب شوند، می‌توانند مانند یک قطعه هنری روی دیوار شما به نظر برسند.

مدل کاغذ دیواری اتاق خواب
در خصوص طرح کاغذ دیواری و رنگ آن و هارمونی آن با دیگر اجزای اتاق خواب دقت کنید. می‌توانید رنگ اجزای داخل کاغذ دیواری را با توجه به رنگ پرده یا روتختی خود انتخاب کنید.

از فناوری استفاده کنید

از جمله ترندهای تغییر دکوراسیون در سال‌های اخیر، استفاده بیشتر از فناوری و تکنولوژی است. فناوری‌هایی که به شما کمک می‌کنند خواب بهتری داشته باشید، مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته‌اند. غیر از تشک‌های دارای فناوری خنک کننده، اکنون دستگاه‌هایی وجود دارند که ضربان قلب شما را هنگام خواب کنترل کرده و حتی از خروپف جلوگیری می‌کنند. می‌توانید میزان روشنایی و درجه حرارت اتاق خواب خود را از راه دور با ریموت یا با گوشی هوشمند تنظیم کنید.

راهنمای انتخاب تختخواب مناسب برای خوابی راحت
برخی از فریم‌های تخت‌خواب با دارا بودن پریز شارژر تبدیل به یکی از محبوب‌ترین وسایل موبایل‌بازها شده‌اند.

اتاق خواب خود را چندمنظوره کنید

یکی از روش‌هایی که می‌توانید در دکوراسیون اتاق خواب تغییر ایجاد کنید این است که آن را چندمنظوره کنید. برای مثال آن را به عنوان مرکز سرگرمی یا دفترکار در خانه تبدیل کنید. این تغییر بستگی به سبک زندگی ساکنان آن دارد. اما واضح است که می‌توانید کاربری اتاق خواب خود را تغییر دهید و آن را چندمنظوره کنید. برای مثال همانطور که اتاق نشیمن تنها نباید برای پذیرایی از مهمان‌ها باشد یا آشپزخانه نباید تنها برای آشپزی بلکه مکانی برای صرف غذا و دورهم جمع شدن خانواده باشد، در مورد اتاق خواب نیز همین‌طور است.

اگر خانه شما تک خوابه بوده و قرار است نوزادی در اتاق خواب والدین حضور داشته باشد، بهتر است به نحوه قرارگیری تخت او کنار تخت خودتان و حتی نصب شلف‌هایی که روی آن دکور و اسباب‌بازی‌هایش قرار می‌گیرد، توجه کنید. ایده مبل تخت‌خواب شو یا تخت‌های انعطاف‌پذیر نیز می‌تواند حال و هوای دکوراسیون اتاق خواب شما را تغییر دهد. همچنین می‌توانید با اضافه کردن یک میز کار با یک صندلی نشیمن، یک گوشه دنج برای کار کردن با لپ تاپ یا خواندن کتاب در اتاق خواب خود ایجاد کنید. خواندن مقاله ایده‌هایی برای دکوراسیون دفتر کار خانگی به شما پیشنهاد می‌شود.

راهنمای تغییر دکوراسیون اتاق خواب دخترانه و پسرانه
اگر تخت کودک شما در اتاق خواب خودتان است، می‌توانید برچسب دیواری یا شلف‌هایی بالای دیوارش بزنید و رنگ آن دیوار را برای داشتن دکوراسیونی متفاوت تغییر دهید.

تغییر دکوراسیون اتاق خواب با تابلوهای دیواری

شما می‌توانید با اشیای تزیینی که به دیوار اتاق خواب نصب می‌کنید نیز با کمترین هزینه، حال و هوای اتاق‌تان را عوض کنید. می‌توانید این کار را با چاپ چند عکس و قاب کردن آن‌ها و نصبشان روی دیوار انجام دهید. همچنین می‌توانید چند تابلوی نقاشی به دیوار اتاق خواب خود نصب کنید.

تغییر دکوراسیون اتاق خواب با تعویض کفپوش

این تغییر نیازمند مقداری هزینه است، اما می‌توانید با تغییر کفپوش خود برای مثال از سرامیک به پارکت چوبی محیط را گرم‌تر کنید یا برعکس. حتی می‌توانید کف اتاق خواب را موکت کنید. این مورد خصوصا برای اتاق خواب کودک‌تان توصیه می‌شود. انواع مختلفی کفپوش از جمله لمینیت، پی وی سی و موکت وجود دارد که می‌توانید با توجه به رنگ و مدل دکوراسیون خود آنها را تغییر دهید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

تغییر دکوراسیون اتاق خواب با وسایل دور ریختنی

تغییر دکوراسیون اتاق خواب با وسایل ساده نیز ممکن است و همیشه هر تغییری هزینه‌بر نیست. می‌توانید پارچه‌ها و خرده تکه‌های لباس‌های رنگی را به شکل حروف اول اسم‌تان درآورده و آن را در یک قاب شیشه‌ای روی دیوار اتاق خواب‌تان نصب کنید. می‌توانید برای شلوغ کردن این تابلو از دکمه‌های رنگی و پارچه‌های طرح‌دار استفاده کنید. این وسایل دورریختنی بدون اینکه هزینه زیادی را صرف آنها کرده باشید، می‌توانند حال و هوای جدیدی به اتاق خواب‌ شما بدهند.

از گل‌های سفالی، فوم، مقوا و دیگر وسایل دورریختنی نیز می‌توانید استفاده کنید. میز دراور یا میز آرایش خود را با چسباندن کاغذ کادویی‌های خوشرنگ، جذاب کنید. به هماهنگی نقش و رنگ آنها دقت داشته باشید، چرا که قرار است وسایل اتاق خواب را پوشش دهد.

طرح‌های گلدار و صورتی برای تغییر دکوراسیون اتاق دخترانه فوق العاده به نظر می‌رسند. بنابراین اگر قصد تغییر اتاق خواب دخترانه فرزند خود را دارید، ایده‌های کم هزینه بالا می‌تواند به شما ایده دهد. همچنین از ایده ریسمان نخی و ریسه نور روی دیوار یا پرده‌ها نیز می‌توانید در تغییر دکوراسیون اتاق دخترانه استفاده کنید.

ترفندهای ساده و کاربردی تغییر دکوراسیون اتاق خواب با وسایل دورریختنی
می‌توانید یک ریسمان نخی به دیوار زده و عکس‌هایتان را با گیره و ریسه به آن وصل و دکوراسیون جذابی خلق کنید.

کلام آخر

ایجاد تغییر در دکوراسیون منزل شما می‌تواند تاثیر زیادی بر میزان راحتی و احساس رضایت شما داشته باشد. گاهی اوقات تغییرات ساده و کم هزینه نیز می‌توانند به اندازه یک تغییر دکوراسیون بزرگ، ظاهر خانه‌تان را زیباتر و حسی سرشار از آرامش به شما القا کند. اگر برای بازسازی خانه، ایجاد تغییری اساسی یا تغییرات کوچک مانند نصب کاغذ دیواری به افرادی متخصص نیاز داشتید، حتما از همکاران باتجربه ما در استادکار کمک بگیرید.

خدمات قابل ارائه در سرویس نصب کاغذ دیواری

نصب کاغذ دیواری

  • اجرا و نصب کاغذ دیواری های خارجی و ایرانی
  • اجرای کاغذ دیواری پذیرایی، اتاق خواب و سه بعدی
  • اجرای کاغذ دیواری روی سقف
  • زیرسازی دیوار و سقف برای اجرای کاغذ دیواری
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 + هفده =