بهترین مکان تلویزیون در اتاق نشیمن کجاست؟

0

انتخاب بهترین مکان تلویزیون در نشیمن منزل جدید، از دغدغه‌های بسیاری از افراد است. از لحاظ طراحی داخلی، تعیین محل قرارگیری تلویزیون، یکی از مراحل سخت و حساس محسوب می‌شود. دلیل این موضوع صرف‌ نظر از کوچکی یا بزرگی فضا، این است که تلویزیون در نهایت نقطه کانونی نشیمن شما خواهد شد. قرار دادن تلویزیون در فضای نشیمن، به نوع نقشه و طراحی داخلی منزل شما بستگی دارد.

انتخاب بهترین مکان تلویزیون و تناسب آن با دکوراسیون داخلی، به کمی سلیقه و توجه نیاز دارد. محل مناسب میز تلویزیون در اتاق نشیمن، در دکوراسیون و چیدمان منزل شما بسیار تأثیرگذار خواهد بود. شما باید بتوانید از فضای نشیمن خود به صورتی بهره بگیرید که لحظات دلنشینی همراه با اعضای خانواده و مهمانان خود سپری کنید.

شاید به تازگی به یک منزل جدید نقل مکان کرده‌اید و هنوز مکان تلویزیون خود را تعیین نکرده‌اید. شاید هم دوست دارید در فضای نشیمن خود تغییر و تحولاتی ایجاد کنید تا فضای نشیمنتان راحت‌تر شود. ما در این مقاله از استادکار، نکاتی درباره تعیین بهترین مکان تلویزیون در اتاق نشیمن به شما خواهیم گفت. پس با ما همراه باشید.

فاصله لازم مبل با تلویزیون بر اساس اندازه آن

برای تعیین بهترین مکان تلویزیون، باید فاصله مبلمان خود را نسبت به بزرگی صفحه نمایش تلویزیون محاسبه نمایید. زیرا نزدیکی مبل به تلویزیون، چشمتان را خسته می‌کند. در نتیجه فاصله افراد هنگام تماشای تلویزیون، باید به گونه‌ای باشد که به ‌سلامتی چشمان آسیبی نرساند.

بهترین مکان تلویزیون نسبت به مبلمان، بستگی به اندازه تلویزیون دارد. هرچه تلویزیون بزرگ‌تر باشد، لازم است فاصله مبلمان از تلویزیون بیشتر باشد. به‌عنوان‌ مثال اگر یک تلویزیون ۳۲ اینچی دارید، فاصله بهینه مبلمان تا صفحه نمایش، ۱۵۰ الی ۱۸۰ سانتی‌متر است. اما اگر تلویزیون شما ۴۲ اینچی است، فاصله‌ استاندارد برای تماشای تلویزیون ۱۸۰ تا ۲۳۰ سانتی‌متر خواهد بود.

به‌طور کلی کارشناسان برای راحتی در محاسبه فاصله مناسب چشم افراد تا صفحه تلویزیون، فرمولی اختراع کرده‌اند. این فرمول به‌طور حدودی، فاصله به اینچ را به ما می‌دهد. سپس شما باید عدد به دست آمده را به متر یا سانتی‌متر تبدیل کنید و مبلمان خود را بچینید. فاصله مناسب از تلویزیون، برابر اندازه تلویزیون به اینچ ضربدر ۲ تا ۲.۵ است.

انتخاب بهترین مکان ال سی دی و فاصله مبلمان اتاق نشیمن با دکور تلویزیون
انتخاب بهترین مکان تلویزیون و فاصله مبلمان اتاق نشیمن با آن، با سایز تلویزیون ارتباط مستقیم دارد. پس شما نمی‌توانید مبلمان خود را با فاصله خیلی زیادی از یک تلویزیون کوچک بچینید.
نصب و تعمیر آنتن مرکزی و دیجیتال

نصب و تعمیر آنتن مرکزی و دیجیتال

  • نصب آنتن تلویزیون دیجیتال و آنالوگ
  • نصب آنتن مرکزی ساختمان
  • تقویت کننده آنتن تلویزیون
  • تنظیم آنتن گردان، محرک، ثابت و تنظیم آنتن دیجیتال تلویزیون
دریافت این خدمت از استادکار

نکات مهم برای قرارگیری تلویزیون

محل قرارگیری تلویزیون می‌تواند باعث ایجاد آرامش و جمع شدن اعضای خانواده کنار یکدیگر شود. پس باید با در نظر گرفتن بهترین مکان تلویزیون، فضای دلنشینی برای خود و خانواده‌مان مهیا کنیم. ما در این بخش نکاتی در مورد انتخاب بهترین مکان تلویزیون به شما ارائه می‌نماییم. با رعایت این نکات می‌توانید حین تماشای برنامه‌های دلخواه خود، زمان مفید و جذابی را همراه با خانواده خود سپری کنید:

۱- نکته اصلی برای انتخاب بهترین مکان تلویزیون این است که اندازه تلویزیون باید با ابعاد اتاق نشیمن شما هماهنگ باشد. برای دستیابی به بهترین مکان تلویزیون در اتاق نشیمن، اول ‌از همه باید مساحت اتاق نشیمن را در نظر بگیرید. اتاق‌های کوچک یا بزرگ، متقارن یا نامتقارن، دراز و طویل، هرکدام سبک چینش متفاوتی برای محل تلویزیون طلب می‌کنند.

بیشتر بخوانید: خرید تلویزیون مناسب براساس متراژ خانه

۲- بسیاری از خریداران تلویزیون دوست دارند بزرگ‌ترین تلویزیون موجود در فروشگاه‌های لوازم صوتی وتصویری را تهیه کنند. اما در ابتدا باید بدانید تلویزیون در چه اندازه‌ای مناسب فضای شماست. اندازه تلویزیون نباید به گونه‌ای باشد که به ‌سلامتی چشمان آسیب برساند. در حالت بهینه، فاصله تماشاگر تا صفحه نمایش، باید تقریبا دو و نیم برابر قطر صفحه نمایش باشد.

۳- محل تلویزیون در اتاق نشیمن، مکان سایر لوازم منزل شما را نیز تعیین می‌کند. اگر تلویزیون خود را روی دیوار نصب کنید، در فضای اتاق نشیمن خود صرفه‌جویی خواهید کرد. اکثر افراد عادت کرده‌اند که در فضای اتاق نشیمن حتماً میز تلویزیون قرار داده و تلویزیون را روی آن بگذارند. اما با نصب تلویزیون روی دیوار، در هزینه خرید سایر وسایل و حتی در فضا بسیار صرفه‌جویی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: هرچه از راهنمای خرید میز تلویزیون باید بدانید

۴- شاید ایده نصب تلویزیون روی دیوار را امتحان کرده باشید اما همچنان این ایده برای شما جذاب و خوشایند نیست. ما برای شما پیشنهاد دیگری هم داریم. می‌توانید تلویزیون خود را روی شلف دیواری قرار دهید. این روزها شلف‌های از پیش ساخته‌شده از جنس‌های گوناگونی مثل چوب، نئوپان یا پی‌وی‌سی به بازار آمده‌اند. این شلف‌ها در طراحی داخلی و چیدمان دکوراسیون منزلتان به شما کمک خواهند کرد.

شما می توانید یکی از این شلف‌ها را روی دیوار نشیمن خود نصب کنید و تلویزیون را روی آن بگذارید. حتی می‌توانید از این شلف‌ها در سایزهای کوچک‌تر در اطراف تلویزیون و برای قراردادن اقلام دکوری نیز بهره بگیرید. این موضوع به خلاقیت و اندازه دیواری که تلویزیون روی آن نصب می‌شود، بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت شلف دیواری به سبک صنعتی

۵- تلویزیون نقطه کانونی اتاق نشیمن شماست. بنابراین توصیه می‌شود در قسمتی قرار بگیرد که از تمام نقاط خانه، دید داشته باشد. مبل‌ها و صندلی‌ها، نباید پشت به تلویزیون چیده شوند. چون دید افراد به تلویزیون را از بین می‌برند.

۶- یکی از اشتباهات رایج در انتخاب بهترین مکان تلویزیون، گذاشتن آن جلو یا پشت به پنجره است. زمانی‌که میز تلویزیون پشت به پنجره قرار می‌گیرد، نور ورودی از پنجره، سایه‌ای روی صفحه آن ایجاد می‌کند. در نتیجه این نور باعث می‌شود صفحه نمایش را تار ببینید. این امر با گذشت زمان، باعث اذیت شدن و آسیب رسیدن به چشمان می‌شود. چنان‌چه به دلیل کمبود فضا، مجبور به قرار دادن تلویزیون جلوی پنجره هستید، از پرده‌های ضخیم استفاده نمایید تا مانع از عبور نور شوند.

۶- با سرد شدن هوا، بهترین مکان برای استراحت و نشستن، کنار شومینه و لوازم گرمایشی مثل شوفاژ است. اما بهتر است تلویزیون خود را در مجاورت شومینه و لوازم گرمایشی قرار ندهید. زیرا گذاشتن تلویزیون کنار رادیاتور و شوفاژ، به مرور زمان به میز و تلویزیون آسیب وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید: چگونه دکوراسیون اتاق نشیمن را خانوادگی‌تر کنیم؟

نکات مهم انتخاب بهترین محل نصب تلویزیون روی دیوار نشیمن و پذیرایی
یکی از اشتباهات رایج هنگام برگزیدن بهترین مکان تلویزیون، نصب آن روی شومینه است. اما این کار عمر تلویزیون شما را به شدت کاهش می‌هد و به دستگاه شما آسیب می‌رساند.

ارتفاع مناسب نصب تلویزیون روی دیوار

متاسفانه یک اندازه ثابت برای ارتفاع تلویزیون روی دیوار وجود ندارد. کارشناسان ارگونومی بر این باورند که مرکز صفحه نمایش تلویزیون باید هم سطح با ارتفاع چشمان بیننده در حالت نشسته روی مبل باشد. بنابراین ارتفاع مبل خود را اندازه بگیرید. سپس روی مبل نشسته و فاصله کف زمین تا چشم‌هایتان را به‌طور دقیق اندازه بگیرید.

البته لازم است یک ارتفاع میانگین از کسانی که قرار است در اتاق نشیمن بنشینند و تلویزیون ببینند، تعیین نمایید. ارتفاع استاندارد برای نصب هر تلویزیونی فارغ از اندازه‌گیری‌ها، حدود ۶۰ سانتی‌متر بالاتر از سطح مبل راحتی خواهد بود. نصب تلویزیون بالاتر از این ارتفاع باعث می‌شود افراد برای تماشای فیلم و سریال‌های مورد علاقه‌شان، سر خود را بالا بگیرند. این موضوع باعث ابتلا به گردن‌درد می‌شود. در دراز‌مدت هم این امر، موجب آسیب‌دیدگی مهره‌های گردن خواهد شد.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل دکوراسیون تلویزیون اداری

ارتفاع نصب تلویزیون روی دیوار | بهترین مکان تلویزیون در دکوراسیون نشیمن
برای محاسبه ارتفاع مناسب برای نصب تلویزیون، یادتان باشد که ارتفاع محاسباتی شما، مربوط به مرکز صفحه نمایش است. پس آن عدد باید با نصف عرض تلویزیون جمع شود تا ارتفاع نصب تلویزیون روی دیوار مشخص گردد.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

به جز اتاق نشیمن چه فضایی را برای نصب تلویزیون انتخاب کنیم؟

به‌طور معمول، اتاق نشیمن بهترین مکان تلویزیون است. اما گاهی تلویزیون در آشپزخانه یا اتاق خواب هم نصب می‌گردد. به‌طور مثال خانم‌های خانه‌دار ساعات زیادی از روز را در فضای آشپزخانه سپری می‌کنند. پس ترجیح می‌دهند در حین آشپزی، برنامه‌های تلویزیون را تماشا کنند یا از اخبار روز مطلع شوند.

اما برخی افراد تمام روز سرکار هستند و می‌خواهند تنها دقایقی قبل از خواب، کاووشی در کانال‌های تلویزیون داشته باشند. در این شرایط، بهترین مکان تلویزیون برای این افراد، روبروی تختخواب‌شان است. البته امروزه با توجه به شرایط دورکاری، گاهی لازم است برای برگزاری ویدیو کنفرانس‌ها از تلویزیون بهره گرفت. از آنجایی‌که صفحات لپ‌تاپ یا تبلت به اندازه کافی بزرگ نیستند، برای جلسات آنلاین مناسب نخواهند بود. بنابراین بعضی اوقات تلویزیون روی دیوار اتاق‌های کار خانگی هم نصب می‌گردد.

تی وی روم هم در برخی از منازل، برای تماشای فیلم در کنار خانواده طراحی و دکوراسیون شده است. بنابراین در چنین خانه‌هایی، این اتاق بهترین مکان تلویزیون خواهد بود.

بیشتر بخوانید: تی وی روم چیست؟ آیا با اتاق تلویزیون فرق دارد؟

نکات مهم انتخاب بهترین مکان تلویزیون دیواری در اتاق خواب منزل
الزاما اتاق نشیمن بهترین مکان تلویزیون نیست. بسته به کاربری این وسیله، می‌توان آن را در جاهای مختلف خانه نصب کرد.

جمع‌بندی

به منظور دستیابی به بهترین مکان تلویزیون در اتاق نشیمن، ابتدا باید فضای اتاق را در نظر بگیرید. اتاق‌های کوچک، بزرگ، متقارن، کشیده و طویل، از آن دسته مواردی هستند که در همان ابتدا همه محاسبات را به هم می‌ریزند. شاید شما هم برای رسیدن به بهترین مکان تلویزیون در اتاق نشیمن در تلاش هستید. بنابراین کافیست یک فریم یا قاب بزرگ و براق با قطر کم (نازک) در حاشیه تلویزیون نصب کنید. با این کار بدون آن که هزینه گزافی پرداخت کرده باشید، بزرگ‌ترین اثر هنری خانه خود را ساخته‌اید.

نکته مهم دیگر این است که اندازه قاب اطراف تلویزیون به سلیقه و ترجیح شما بستگی خواهد داشت. به‌طور معمول هیچ محدودیتی برای اندازه قاب تلویزیون وجود ندارد. پس در این زمینه، با جستجوی تصاویر مرتبط در فضاهای مجازی، بهترین گزینه از دید خود را انتخاب نمایید. امیدواریم با مطالعه این مطلب، توانسته باشید بهترین مکان تلویزیون را در خانه خود بیابید و از تماشای آن لذت ببرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.