بازدید خودرو قبل از سفر نوروزی + توصیه‌های طول سفر

0

بازدید خودرو قبل از سفر نوروزی موضوع مهمی ست که حتما باید پیش از حرکت کردن به سمت مقصد گردشگری خود، به آن توجه داشته باشید. بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی و چک کردن تمام ریزه‌کاری‌ها، جان خود و همراهانتان و همین طور دیگر مردمی که در جاده‌ها سفر می‌کنند، را به خطر می‌اندازید.

بدیهی ست که همه ما برای گذراندن یک تعطیلات شاد و پر از نشاط به سفرهای نوروزی می‌رویم، اما کمی سهل انگاری و توجه نکردن به ضرورت بازدید خودرو قبل از سفر نوروزی ، می‌تواند شیرینی سفر را به تلخکامی بکشاند.

بازدید خودرو قبل از سفر نوروزی شامل چه مواردی می‌شود؟

برای این که بازدید خودرو قبل از سفر نوروزی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، می‌توانید پیش از هر کاری به سراغ یکی از مراکز معاینه فنی خودرو مراجعه کنید. در این مراکز به وسیله دستگاه‌های پیشرفته، عیوب خودروی شما مشخص خواهد شد. به علاوه یک مکانیک ماهر نیز قادر به عیب یابی خودرو خواهد بود.

اما اگر بخواهیم مورد به مورد چک لیست خودرو برای رهسپار شدن به سفرهای جاده ای را مرور کنیم، موارد زیر برجسته تر هستند:

همراه داشتن تجهیزات زمستانی

اگر چه اپلیکیشن‌های پیش بینی آب و هوا با ضریب دقت بالایی از آب و هوای مقصد به شما خبر می‌دهند، اما با این همه همیشه احتمال تغییرات جوی وجود دارد. به همین دلیل پیش از شروع سفر و به راه افتادن حتما تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ همراه داشته باشید. همچنین سلامت و عملکرد بخاری خودروی خود را بررسی نمایید.
به علاوه از عملکرد درست برف پاک کن خودروی خود نیز مطمئن شوید. اگر تیغه برف پاک کن مستعمل شده و روزهای آخر عمر خود را می‌گذراند، تعویض آن را کمی جلو بیندازید.

همراه داشتن تجهیزات زمستانی
بازدید خودرو قبل از سفر نوروزی و همراه داشتن تجهیزات زمستانی

بررسی وضعیت ترمز

وضعیت ترمز همیشه از مهم ترین نکاتی ست که باید در مورد یک خودرو به آن توجه داشت. اما پیش از سفر، این موضوع اهمیت بیشتری می‌یابد و در لیست بازدید خودرو قبل از سفر نوروزی جای می‌گیرد. حتما سطح روغن ترمز و کیفیت آن، همین طور لنت ترمز را مورد بازبینی قرار دهید.

تعویض لنت ترمز خودرو در محل

تعویض لنت ترمز خودرو در محل

  • خدمات تعویض لنت ترمز خودرو در محل
  • تعویض لنت ترمز عقب و جلو انواع ماشین‌های ایرانی و خارجی
  • تعویض لنت ترمز پراید، سمند، تیبا، ال 90، پژو پارس، 206، 405 و تمامی خودروهای داخلی
دریافت این خدمت از استادکار

تایرها و لاستیک زاپاس

با فکر این که لاستیک زاپاس در صندوق عقب ماشین جای داشته، با خیال راحت به دل جاده نزنید. این لاستیک زاپاس ممکن است بر اثر زمان کم باد شده یا مشکلاتی داشته باشد. حتما باید زاپاس را مورد بازبینی قرار داده و در صورتی که نیاز باشد، به میزان کافی به آن باد بزنید. در مورد دیگر، تایرهای خودرو نیز به همین منوال باید از لحاظ داشتن آج کافی و میزان باد مورد بازبینی قرار بگیرند. لاستیک‌های بدون آج به راحتی روی مسیرهای لغزنده سر خورده و مصائب بزرگی به بار می‌آورند.

روغن موتور

اگر زمان تعویض روغن شما نزدیک است، کمی آن را جلوتر انداخته و پیش از سفر تعویض روغن خود را در چک لیست بازدید خودرو قبل از سفر نوروزی انجام دهید. در غیر این صورت به دلیل مسافت زیادی که قرار است بپیمایید، ریسک وارد آمدن صدماتی به خودروی خود را از پیش پذیرفته‌اید. همین طور توصیه می‌شود که ضمن تعویض روغن، فیلتر روغن و فیلتر هوا را نیز تعویض نمایید.

تعویض روغن انواع خودرو های ایرانی و خارجی تعویض روغن گیربکس روغن دنده و روغن ترمز در منزل و محل کار

تعویض روغن در محل

  • تعویض روغن خودروهای ایرانی و خارجی
  • تعویض صافی بنزین
  • تعویض فیلتر روغن، فیلتر هوا و فیلتر کابین
  • تعویض روغن گیربکس، واسکازین، تعویض روغن ترمز، ریختن ضد یخ و شیشه شور
دریافت این خدمت از استادکار

چراغ‌های اتومبیل

رانندگی با حتی یک چراغ سوخته هم خطرناک و غیراصولی محسوب می‌شود. در شرایطی که در جاده رانندگی می‌کنید، اوضاع حساس تر می‌شود و به هیچ وجه نباید با چراغ‌های معیوب یا سوخته و حتی کم نور رانندگی کنید.
پیش از سفر تمامی چراغ‌ها را چک کنید و از عملکرد صحیح آن‌ها مطمئن شوید.

سیستم صوتی

سیستم صوتی خودرو نیز در سفر نقش پررنگی ایفا می‌کند. علاوه بر این که در مسیر علاقه مند به شنیدن موسیقی‌های دلخواه خود هستید، طنین موسیقی از خواب آلودگی راننده نیز جلوگیری به عمل می‌آورد.

بازدید خودرو قبل از سفر نوروزی و بررسی سیستم صوتی
از سالم بودن سیستم صوتی پیش از سفر مطمئن شوید.

کمربندهای ایمنی، ایربگ و مثلث خطر

از سالم بودن کمربندهای ایمنی، ایربگ‌ها و همراه داشتن مثلث خطر کنار جاده ای مطمئن شوید. ممکن است به هر دلیل نیاز پیدا کنید که کنار جاده توقف کرده و منتظر امداد خودرو یا … شوید، در این صورت مثلث خطر به دیگر خودروها از توقف اتومبیل شما آگاهی می‌دهد.

بازدید خودرو قبل از سفر نوروزی و چک کردن کمربند ایمنی و ایربگ
در برنامه بازدید خودرو قبل از سفر نوروزی کمربندهای ایمنی و ایربگ ها را بازبینی کنید

مایع شیشه شور

به خاطر داشته باشید که حتما مخزن مایع شیشه شور خودرویتان را پر کرده و در صورت امکان یک بطری مایع شیشه شور هم همراه داشته باشید. پیش از این روش تهیه مایع شیشه شور در منزل را با هم مرور کردیم. می‌توانید از این روش به سادگی و با هزینه اندک مقدار لازم مایع شیشه شور آماده نمایید. به علاوه از سلامت تیغه‌های برف پاک کن نیز مطمئن شوید.

بازدید خودرو قبل از سفر نوروزی
حتما به میزان کافی مایع شیشه شور در مخزن آن بریزید

۱۰ فرمان طول سفر

  •  در طول سفر لازم است که آرامش خود را حفظ کرده و از سبقت‌های ممنوع و نابه جا خودداری کنید.
  • در حاشیه جاده و بزرگراه‌ها توقف نکرده و از تعویض مسیر ناگهانی بپرهیزید.
  • حتما اطمینان حاصل نمایید که تمام سرنشینان خودرو کمربندهای ایمنی خود را بسته‌اند.
  •  کودکان را در صندلی جلو ننشانید و از صندلی کودک استفاده نمایید.
  •  به علائم راهنمایی و رانندگی کاملا توجه کنید.
  •  از خوردن و آشامیدن حین رانندگی خودداری نمایید.
  •  بیش از ظرفیت خودرو سرنشین نداشته باشید.
  •  در حالت خواب آلودگی و پایین بودن سطح هشیاری رانندگی نکنید.
  •  در مسیرهای دو طرفه از چراغ نور پایین خودرو استفاده کنید.

سفر نوروزی به خیر

با رعایت نکات ایمنی فوق و بازدید خودرو قبل از سفر نوروزی می‌توانید سفری لذت بخش را تجربه کرده و با کمترین ریسک خطر تصادف یا در راه ماندگی ناشی از خرابی خودرو، اوقات مفرح و فراموش نشدنی را رقم بزنید.

همان طور که برای سال نو خانه‌هایمان را خانه تکانی می‌کنیم؛ پیشنهاد می‌شود که اتومبیل‌هایمان را نیز نظافتی اساسی کرده و رسم اتومبیل تکانی را بین خود جا بیندازیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − نه =