راهنمای کامل استفاده از کرم دور چشم و نکات مهم آن

0

حتما شما نیز بارها درباره فواید استفاده از کرم دور چشم شنیده‌اید. کرم دور چشم به شما کمک می‌کند چروک‌های دور چشم را کنترل کرده و حتی در برخی مواقع بتوانید کبودی زیر چشم را نیز درمان کنید. با وجود فواید بسیاری که انواع کرم‌های دور چشم دارند، اغلب افراد هنوز اعتقادی به استفاده از این کرم ندارد. شاید تصور برخی از آن‌ها این باشد که کرم دور چشم فقط یک محصول اضافه برای تبلیغات و بالا بردن فروش برندهای مختلف آرایشی بهداشتی است. بنابراین ما تصمیم گرفتیم به شما بگوییم چرا باید از کرم دور چشم استفاده کنید و بهترین کرم دور چشم کدام است؟

چرا باید از کرم دور چشم استفاده کنیم؟

شاید این اولین سوالی باشد که برایتان پیش بیاید. چرا باید کرم دور چشم بزنیم؟ پوست اطراف چشم بسیار شکننده و حساس بوده و بیشتر مستعد خشک شدن است. خشکی پوست اطراف چشم موجب می‌شود علائم بالا رفتن سن در آن خیلی زودتر نمایان می‌شود. جالب است که بدانید حتی پلک زدن‌های ما در طول روز می‌تواند به روی ظاهر شدن خطوط و چروک‌های پوست تاثیر بگذارد. در هر حال ما نمی‌توانیم پلک نزنیم اما می‌توانیم از چروک افتادن اطراف چشمانمان با روش دیگری پیشگیری کنیم. کرم‌های دور چشم با ترکیبات مخصوصی که دارند می‌توانند از بوجود آمدن چروک‌ها جلوگیری کرده و مشکلاتی نظیر تیرگی و همچنین پف زیر چشم را نیز درمان کنند. به همین دلیل مهم است که از این کرم استفاده کنیم.

 

فواید استفاده از کرم دور چشم چیست؟

علاوه بر از بین بردن چروک‌های دور چشم، کرم‌های دور چشم خواص دیگری نیز دارند:

  • مرطوب کننده. به مرور زمان که سن افراد بالاتر می‌رود، پوست دور چشم چربی خود را از دست می‌دهد و خشک می‌شود. بنابراین مهم است که پوست اطراف چشم ما مرطوب و چرب باشد تا هنگامی که لبخند می‌زنیم در اثر خشکی زیاد پوستمان، جای خط و خطوط دور چشممان روی پوست باقی نماند.
  • آبرسان. آبرسانی به پوست بسیار مهم است. فرقی نمی‌کند پوست دستانتان باشد یا پوست اطراف چشمانتان. مهم است که به میزان کافی به آن آب برسد. کرم دور چشم به شما کمک خواهد کرد به پوست اطراف چشمانتان که حساس‌تر و نازک‌تر هم هستند به میزان کافی آبرسانی کنید.
  • سفید کننده. این خاصیت کرم دور چشم برای افرادی که زیر چشمانشان تیره و کبود است بسیار مفید است. چرا که کرم دور چشم کمک می‌کند پوست زیر چشم روشن‌تر شده و مشکل تیرگی آن برطرف شود.
  • سفت کننده پوست. حتما متوجه شده‌اید برخی از افراد با بالا رفتن سنشان دچار افتادگی پوست اطراف چشمانشان می‌شوند. این در حالیست که استفاده از کرم دور چشم از بروز چنین مشکلی جلوگیری می‌کند.
  • آنتی اکسیدان. شاید این ویژگی چیزی نباشه که خیلی زود متوجه آن شوید. وقتی می‌گوییم یک کرم خاصیت آنتی اکسیدان دارد یعنی شما با گذشت زمان باید متوجه تاثیر آن شوید. زمانیکه سایر افرادی که کرم دور چشم نمی‌زنند دچار چین و چروک اطراف چشم هستند ولی شما بخاطر استفاده مکرر از کرم دور چشم چنین مشکلی ندارید.
راهنمای کامل استفاده از کرم دور چشم و نکات مهم آن
نبود چروک اطراف چشمانتان موجب می‌شود لبخند زیباتری داشته باشید.

از چه سنی باید از کرم دور چشم استفاده کنیم؟

وقتی نوبت به مراقبت از پوست می‌رسد، هر چه سریع‌تر اقدام کنید نتیجه بهتری می‌گیرید. یعنی شما نباید بگذارید پوستتان به قدری آسیب ببیند که احساس کنید نیاز است از یک کرم خاص استفاده کنید. کرم دور چشم نیز همینطور است. شما در دوران جوانی خود هیچ چروکی اطراف چشمتان نمی‌بینید، آیا این بدین معناست که نباید از کرم دور چشم استفاده کنید؟ برعکس، این دقیقا زمانیست که باید از کرم  به دور چشمتان استفاده کنید تا بگذارید پوست اطراف چشمتان به همین زیبایی باقی بماند. برخی از متخصصان پوست و زیبایی پیشنهاد می‌کنند از اواسط ۲۰ سالگی یا اوایل ۳۰ سالگی استفاده از کرم دور چشم را در برنامه روزانه خود قرار دهید. همچنین اگر پوست خشک دارید یا زیر چشمانتان همیشه تیره است، مهم نیست چه سنی دارید باید از کرم دور چشم استفاده کنید.

راهنمای کامل استفاده از کرم دور چشم و نکات مهم آن
مهم نیست چند سال دارید یا حتی زن یا مرد هستید، در هر حال برای مراقبت از پوست اطراف چشمانتان نیاز است از کرم دور چشم استفاده کنید.

بهترین کرم دور چشم حاوی چه ترکیباتی است؟

اغلب اوقات وقتی می‌خواهیم بهترین محصول را بخریم بدون دقت به اینکه از چه ترکیباتی تشکیل شده است، بر اساس نام برند، آن را انتخاب می‌کنیم. این درباره خرید بهترین کرم دور چشم نیز صدق می‌کند. اما ما تصمیم نداریم به شما بگوییم دقیقا از چه برندی استفاده کنید بلکه به شما می‌گوییم بهترین کرم دور چشم باید حاوی چه ترکیباتی باشد.

راهنمای کامل استفاده از کرم دور چشم و نکات مهم آن
کرم‌های دور چشم حاوی ترکیبات مختلفی هستند که هر یک فواید خاصی برای پوست اطراف چشم شما دارند.
  • هیالورونیک اسید و سرامید (Hyaluronic Acid,Ceramides). هیالورونیک اسید که به آن هیالورونان نیز گفته می‌شود به طور طبیعی در بدن وجود دارد و آب را به خود جذب می‌کند. به همین دلیل، زمانیکه به مرطوب کردن پوست اطراف چشم فکر می‌کنید هیچ چیز به اندازه این ماده مفید نخواهد بود. سرامید نیز ماده‌ای است که به جذب رطوبت کمک می‌کند بنابراین در کنار اسید هیالورونیک می‌تواند آبرسان خوبی برای پوست اطراف چشم شما باشد.
  • رتینول (Retinol). رتینول به نوعی ویتامین A محسوب می‌شود و به ساخت کلاژن‌های پوست کمک می‌کند. علاوه بر این‌ها، رتینول موجب می‌شود پوست تقویت شده و رنگ آن روشن‌تر شود. بنابراین اگر تیرگی دور چشم دارید بهتر است به دنبال کرم دور چشم حاوی رتینول بگردید. اما این نکته را فراموش نکنید، رتینول موجب می‌شود پوست شما در برابر اشعه خورشید حساس‌تر شود، به همین دلیل پیشنهاد می‌شود کرم دور چشم را شب و هنگام خواب بزنید.
  • Neuropeptides. اگر پوست حساسی دارید بهتر است در کرم دور چشم شما به جای رتینول، پپتیدها وجود داشته باشند. Neuropeptides همانند رتینول به تولید کلاژن و سفت کردن پوست کمک می‌کند با این تفاوت که ماده سبک‌تری نسبت به رتینول است، بنابراین برای پوست‌های حساس مناسب‌تر خواهد بود.
  • ویتامین C و E. در کنار ویتامین A، که در رتینول وجود دارد، ویتامین‌های C و E نیز آنتی اکسیدان‌های خوبی برای جوانسازی پوست هستند. ویتامین C به تولید کلاژن کمک کرده و از افتادگی پوست جلوگیری می‌کند و ویتامین E نیز نقش ریلکس کردن پوست و محافظت از آن را ایفا می‌کند. به ویتامین‌های A، C و E، سه ویتامین برای مبارزه با چروک‌های پوست گفته می‌شود.
  • کافئین. اگر زیر چشمانتان پف دارد، کرم دور چشمی که حاوی کافئین است به بهترین شکل می‌تواند این مشکل را برطرف کند. کافئین خاصیت آرامبخش داشته و کمک می‌کند رگ‌های زیر پوست جمع شوند که در نتیجه آن پف چشم از بین می‌رود.

کرم دور چشم را چگونه استفاده کنیم؟

همانطور که بارها به این نکته اشاره شد، پوست اطراف چشم بسیار حساس و نازک است. بنابراین وقتی می‌خواهید به دور چشمتان  کرم بزنید باید به آرامی این کار را انجام دهید و از فشار دادن انگشت به روی پوست یا حرکات تند انگشت به این طرف و آنطرف در زیر چشم خودداری کنید تا کرم دور چشم بتواند به بهترین شکل نتیجه دهد. ابتدا کرم را به صورت نقطه‌ای زیر چشمتان بزنید. سپس با کمک انگشت حلقه سعی کنید به آرامی آن را پخش کنید. کرم دور چشم را به پلک بالا و زیر ابروهایتان نیز بزنید تا از افتادگی و چروک افتادن آن‌ها جلوگیری کنید. بهتر است حرکات دست از پایین به بالا و به سمت داخل یا استخوان بینی باشد. همچنین بهترین زمان برای استفاده از کرم دور چشم، شب هنگام خواب است.

راهنمای کامل استفاده از کرم دور چشم و نکات مهم آن
کرم دور چشم را علاوه بر زیر چشم به بالای پلک‌هایتان نیز بزنید.

سخن پایانی

کرم‌های دور چشم متنوعی در بازار وجود دارند که شاید شما را گیج کنند که کدام را باید تهیه کنید. علاوه بر این‌ها، اغلب این کرم‌ها ارزان نیز نیستند. بنابراین ما سعی کردیم به شما کمک کنیم بتوانید بهترین کرم دور چشم را با توجه به ترکیبات موجود در آن و شرایط پوستی خودتان انتخاب کنید. همچنین فراموش نکنید، استفاده از کرم دور چشم بهتر است پیش از بوجود آمدن خطوط اطراف چشم باشد تا بتواند از بوجود آمدن چروک‌ها جلوگیری کند. اگر به زیبایی و جوانی پوست خود اهمیت می‌دهید، بهتر است نسبت به خرید بهترین کرم دور چشم اقدام کنید.

منابع: ellewebmdannmariegianni

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 + دو =