راه حل جا ماندن کلید پشت درب چیست؟

4

راه حل جا ماندن کلید پشت درب چیست؟ مشکلی که برای همه‌ی ما حداقل یکی دوبار رخ داده است. جا ماندن کلید پشت درب از آن اتفاق‌هایی است که می‌تواند حسابی ما را کلافه کند. تصور کنید بعد یک روز سخت کاری و ساعت‌ها تلاش، خسته و کوفته می‌خواهید به خانه برگردید. دنبال کلید در کیف و یا جیب‌تان می‌گردید ولی خبری از آن نیست که نیست!

ناگهان یادتان می‌افتد که صبح کلید پشت در مونده! بدترین خبری که در اوج خستگی می‌توان متوجه شد و یا شنید همین است. موافقید؟

جا ماندن کلید پشت درب یکی از پردردسرترین اتفاق‌هایی است که ممکن است برای هرکسی پیش بیاید. مخصوصاً اینکه چون کلید پشت در مانده نمی‌توان منتظر سایر اعضای خانواده شد که بیایند و از کلید آن‌ها برای باز کردن در استفاده کرد. چون در دیگر با هیچ کلیدی باز نخواهد شد.

استادکار قصد دارد در این مقاله به ما بگوید چگونه دری که پشتش کلید است را باز کنیم؟

وقتی کلید پشت در بماند چکار کنیم؟

جا ماندن کلید پشت درب یکی از اتفاق‌هایی است که در شرایط شلوغ امروزی برای همه‌ی افراد رخ می‌دهد و ربطی هم به سن و سال، جوانی و کهولت، فراموشی و… ندارد. وقتی کلید پشت در مونده به جای اینکه خودمان را توبیخ کنیم، بهتر است به دنبال راه چاره باشیم.

  1. از کارت بانکی استفاده کنید

یکی از راهکارها برای این سوال که «وقتی کلید پشت در بماند چکار کنیم» استفاده از کارت‌های بانکی مقاوم و محکم است. اگر شما کارت دیگری هم دارید که به اندازه کارت‌های بانکی محکم و مقاوم است، می‌توانید از آن برای باز کردن در خانه استفاده کنید. در صورت جا ماندن کلید پشت درب ابتدا کارت بانکی را محکم در دست خود نگه دارید و بخشی از آن را بین در و چهارچوب (کمی بالاتر از قفل) وارد کنید.

سپس همزمان که کارت را به آهستگی بین در و چهارچوب وارد می‌کنید، مدام به سمت بالا و پایین تکان دهید تا کارت راحت‌تر حرکت کند و بیشتر داخل برود. تنها پس از چند ثانیه، در ساختمان باز خواهد شد.

بیشتر بدانید قفل کارتی درب آپارتمان چگونه است؟

وقتی کلید پشت در بماند چکار کنیم؟
استفاده از کارت اعتباری زمانی فایده دارد که شما بیرون در خانه باشید.
  1.  از یک سنجاق استفاده کنید

دومین شیوه برای پاسخ به پرسش «وقتی کلید پشت در بماند چه کنیم» استفاده از یک سنجاق مو، سنجاق قفلی و یا گیره فلزی دفتر است. برای باز کردن در دو نمونه از ابزارهایی که در بالا بدان اشاره شد، نیاز داریم.

  1. ابتدا یکی از سنجاق‌ها را به شکل L خم کنید، سنجاق دوم را هم از وسط باز کرده و قسمت انتهایی آن را حدود ۱۲۰ درجه باز کنید.
  2. سنجاق L شکل را در شیارهای قسمت پایینی مغزی به چپ و راست حرکت دهید تا مغزی قفل تکان بخورد و سنجاق در شیار قرار بگیرد.
  3. دومین سنجاق را به داخل مغزی قفل برده و به بالا و پایین حرکت دهید و سعی کنید پین‌ها را باز کنید. هر گاه صدای تیک مانندی شنیدید، بدانید که یکی از پین‌ها باز شده‌اند. سنجاق دوم را به صورت مداوم جابجا کنید، بلاخره پین‌ها همگی باز خواهند شد.
  4. بعد از بازکردن پین های قفل، سنجاق L شکلی که در پایین مغزی قرار داده بودید را به سمت چپ و راست حرکت دهید تا قفل در باز شود.
باز کردن در با کمک سنجاق
باز کردن در با کمک سنجاق

اگر کلید پشت در ضد سرقت بماند، چکار باید کرد؟

اگر کلید پشت در ضد سرقت بماند به مراتب شرایط عصبی بدتری را تجربه خواهیم کرد، چون درهای ضدسرقت به علت ایمنی بالایی که دارند از قطعات مختلفی مانند ورقه‌های فولادی و یا قفل‌های مخصوص ساخته شده‌اند و معمولاً تنها راه حل برای باز کردن درهای ضدسرقت کلید آنهاست. بنابراین اگر کلید پشت در ضد سرقت بماند، نمی‌توان با ترفندهایی که در قسمت قبلی بدان اشاره شد در را باز کرد.

اگر کلید پشت در ضد سرقت بماند، چکار باید کرد؟
تنها راه حل برای باز کردن درهای ضدسرقت کلید آنهاست.

تنها راه باز کردن انواع درهای ضد سرقت، تعویض قفل و یا باز کردن قفل توسط کلیدساز است. از آنجا که قفل‌سازان افراد متخصص در زمینه‌ی بازکردن قفل‌ها هستند، قطعاً ابزار خاصی برای بازکردن قفل‌های درهای ضد سرقت دارند. بنابراین بدون دستکاری قفل‌های ضد سرقت از افراد متخصص کمک بگیرید.

وقتی کلید پشت در بماند چه کنیم؟ راه حل دائمی برای حل کلید پشت در مونده چیست؟

وقتی کلید پشت در بماند چه کنیم؟ این سوالی است که معمولاً برای همه‌ی ما در این روزهای شلوغ زمانی که پشت در شرکت و یا منزلمان می‌مانیم رخ می‌دهد. بارها به خودمان قول می‌دهیم که کلیدمان را هرجا می‌رویم همراه خودمان برداریم، اما بازهم این اتفاق می‌افتد و ما بارها کلید را پشت در جا می‌گذاریم.

در روزهای شلوغ زندگی مدرن شهری که مسئولیت افراد بسیار زیاد و متنوع است، این فراموشی‌ها کاملاً طبیعی است. در این شرایط استفاده از قفل‌های دیجیتالی یک راهکار بی دردسر است که ما را از این نگرانی تکراری جا ماندن کلید پشت درب، خلاص خواهد کرد.

بیشتر بدانید معرفی انواع مدل درب حیاط + تصاویر

قفل‌های دیجیتالی با قدرت انتخابی که به ما می‌دهند، ما را از شر نگرانی و دغدغه همیشگی جا ماندن کلید پشت درب خلاص می‌کند.
قفل‌های دیجیتالی با قدرت انتخابی که به ما می‌دهند، ما را از شر نگرانی و دغدغه همیشگی جا ماندن کلید پشت درب خلاص می‌کند.

قفل‌های دیجیتالی با قدرت انتخابی که به ما می‌دهند، ما را از شر نگرانی و دغدغه همیشگی جا ماندن کلید پشت درب خلاص خواهند کرد. قفل‌های دیجیتالی در انواع مختلف کارتی، رمزی، تشخیص چهره و اثر انگشت یکی از نمونه‌های بسیار موفق برای برطرف کردن این نگرانی هستند.

قفل‌های دیجیتالی امروزه به وفور در بازار موجودند. یکی از انواع بسیار پرطرفدار قفل‌های دیجیتالی نوع قفل دیجیتالی اثر انگشت است که فقط با گذاشتن انگشت بر روی سنسور قفل در برای شما باز خواهد شد. در این حالت دیگر نگرانی جا ماندن کلید پشت در نیستیم و مدام این سوال را در ذهنمان نخواهیم داشت که: “چگونه دری که پشتش کلید است را باز کنیم؟”

مدل دیگر قفل‌های دیجیتالی همان طور که به آن اشاره کردیم، آن دسته از قفل‌های دیجیتالی هستند که به صورت رمزی کار می‌کنند و فقط شما باید رمزتان را حفظ کنید و برای باز کردن در از آن استفاده کنید.

قفل‌های دیجیتالی جدیدتر دارای یک نرم افزار هستند که بر روی گوشی شما نصب می‌شوند و به محض رسیدن پشت در خانه کافی است از طریق گوشی تلفن همراه‌تان در را باز ‌کنید.

سخن آخر

اگر شما هم از دردسرهای کلید خسته شدید و جزو افرادی هستید که کلیدتان را معمولا فراموش می‌کنید و این سوال را مدام در ذهن خود دارید که چگونه از جا ماندن کلید پشت درب خلاص شویم، می‌توانید از قفل‌های دیجیتالی استفاده کنید. استفاده از قفل‌های دیجیتالی بهترین راهکار به جای داشتن احساس بد و مواخذه کردن پی در پی خود است و در قبال آسایش و آرامشی که این قفل‌ها به شما می‌دهند و برخورداری از ویژگی‌های دیگری همچون اعلام حریق، افزایش امنیت و…، هزینه‌ی آنچنان زیادی نداشته و یک خرید به صرفه محسوب می‌شوند.

منابع: کلیدسرا | یوکا

4 نظرات
  1. S.tavafi می گوید

    جالب بود

    1. شیوا هراتی می گوید

      سپاس

  2. وحید خانی می گوید

    ممنون
    من با کارت اتوبوس بازش کردم.

  3. فرامرز می گوید

    سلام منم یه بار کلیدو جا گذاشتم و نخواستم مادرمو بیدار کنم که کلید بگیرم ازش بنابراین تو ماشین خوابیدم ..امشب هم همین اتفاق افتاد و به لطف مقاله شما الان در بهترین شرایطم و دارم ازتون تشکر میکنم ???

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =