تعمیر، عیب یابی و دلیل کار نکردن ریموت دزدگیر مایجکار

17

این مقاله به ذکر نکات مرتبط با تعمیر و عیب یابی دزدگیر می‌پردازد و انواع ایرادهای وارد بر دزدگیر را عنوان نموده و روش‌های لازم برای رفع آن‌ها را نیز بیان می‌کند تا بتوانیم به ساده‌ترین شکل ممکن، نقص‌ها و ایرادهای دزدگیر یا ریموت دزدگیر خود را پیدا کنیم و در جهت حل کردن آن‌ها با صرف کمترین هزینه و سپری کردن کمترین زمان پیش برویم. با استادکار اپلیکیشن درخواست خدمات همراه باشید .

اما قبل از آن لازم است بگوییم که دزدگیر جزء اساسی‌ترین و شاید مهم‌ترین اقلامی است که امنیت خودروی ما را تضمین می‌کند و به همین جهت است که در صورت ایجاد هر گونه ایراد در نحوه کارایی آن، لازم است این مشکلات را بیابیم و عجالتا در صدد رفع این مشکلات برآییم.

در واقع بحث بر سر این است که از آن جایی که کارایی درست دزدگیر رابطه مستقیمی با امنیت خودروی ما داشته و همچنین در تامین فضای امنیتی اتومبیل نقشی انکار ناپذیر دارد، لذا در صورت پدید آمدن هر گونه مشکل در سیستم دزدگیر یا ریموت آن، لازم است هر چه سریع‌تر این مشکل را حل کنیم تا امنیت اتومبیل حفظ شود. اگر علاقه مندید بدانید ردیاب خودرو بهتر است یا دزدگیر ماشین؟ مقاله قبلی ما را در این باره بخوانید .

شرح روش‌های تعمیر و عیب یابی دزدگیر

حال برخی از این مشکلات و روش‌های متداول برای حل کردن آن‌ها را با جزئیات عنوان می کنیم:

۱٫ صدا و غوغای دزدگیر خاموش نمی‌شود

باید ماشین را چک کنیم و ببینیم که آیا در داخل آن عاملی وجود دارد که سبب تاثیر بر سیستم انتشار صدای دزدگیر شده باشد یا خیر! به عبارت دیگر باید گوشه به گوشه سیستم داخلی ماشین بررسی شود تا مطمئن شویم که هیچ عاملی برای به صدا در آمدن دزدگیر، نقش محرک را ایفا نکرده باشد و در صورتی که آن را در هر یک از قسمت‌های ماشین یافتیم، به حل کردن مشکل بپردازیم. اگر هیچ مشکلی وجود نداشت می‌توانیم کلید قطع شدن صدا را از روی ریموت دزدگیر بفشاریم تا صدا قطع شود.

گاهی نیز ممکن است که سنسورهای دستگاه دچار مشکل شده باشند و این مشکلات نیز باعث فعالیت بی وقفه بخش انتشار صدا از دزدگیر ماشین شود. می‌توانیم سنسورها را تعمیر کرده و از ایجاد بی‌دلیل این صداها ممانعت کنیم.

بیشتر بدانید بهترین روش تعویض باتری ماشین

 در صورتی که صدای دزدگیر ماشین بلند شده و متوقف نگردد، احتمال وجود ایراد در سنسورهای آن وجود دارد. البته لازم است که برای جلوگیری از بروز مجدد آن، حتما وضعیت دزدگیر توسط  متخصص بررسی شود.
در صورتی که صدای دزدگیر ماشین بلند شده و متوقف نگردد، احتمال وجود ایراد در سنسورهای آن وجود دارد. البته لازم است که برای جلوگیری از بروز مجدد آن، حتما وضعیت دزدگیر توسط  متخصص بررسی شود.

در صورتی که برطرف کردن این مشکلات در حوزه دانش ما قرار نگیرند و نتوانیم از عهده تعمیر و عیب یابی دزدگیر برآییم، ناگزیر خواهیم بود که حل کردن این مشکلات را به افرادی که در این زمینه تخصص دارند بسپاریم.

۲٫ ریموت دزدگیر کارایی درست خود را از دست می‌دهد

اگر ریموت دزدگیر ماشین ما به درستی کار نمی کند می توانیم این مشکل را در عوامل مختلفی جست و جو کنیم. به عنوان مثال ممکن است حد فاصل به کارگیری ریموت نسبت به اتومبیل آن قدر زیاد باشد که دستورات ریموت در ماشین عملی نشود و به عبارتی سنسورهای دزدگیر اتومبیل قادر به دریافت این دستورات از جانب ریموت نباشند. در حقیقت اگر مسافت بین ریموت و ماشین (دزدگیر ماشین) از حدود مشخص شده تجاوز کند، ریموت کارایی ندارد و در این صورت باید فاصله خود را با ماشین کم کرده و در واقع حد فاصل ریموت و ماشین را به درستی تنظیم کنیم تا ریموت بتواند عملکرد عادی خود را حفظ کند.

گاهی نیز ممکن است خللی در نوع سیم کشی سیستم پدید آمده باشد، یعنی نظام ارتباط سیم‌ها در دزدگیر ماشین با مشکل مواجه شود یا به طور کلی سیم کشی دزدگیر ماشین به درستی انجام نشده باشد و بر مبنای همین موضوع نیز ریموت دزدگیر کارایی صحیح خود را از دست بدهد؛ در این صورت باید با دقت عمل کافی مسیرهای سیم کشی دزدگیر را بررسی کرده و نقص آن را برطرف کنیم تا ارتباط میان ریموت و دزدگیر به درستی برقرار شود و ریموت به کار بیفتد. (برای حل مشکل به این شیوه بهتر است به یک برق کار متبحر در زمینه سیم کشی ماشین مراجعه کنیم.)

در صورتی که ریموت خودرو عمل نکند، احتمال دارد که مشکلی بین سیستم دزدگیر نصب شده روی ماشین و ریموت آن وجود داشته باشد و یا در سیم کشی ماشین ایراداتی پیدا گردد.
در صورتی که ریموت خودرو عمل نکند، احتمال دارد که مشکلی بین سیستم دزدگیر نصب شده روی ماشین و ریموت آن وجود داشته باشد و یا در سیم کشی ماشین ایراداتی پیدا گردد.

در بعضی از موارد هم ترکیب و ادغام انواع موج‌هایی تحت عنوان موج‌های رادیویی در عدم کارکرد درست ریموت اثر گذار هستند. اگر موج‌های رادیویی ساتع شده از دزدگیر اتومبیل ما با امواج ناشی از دیگر سیستم‌ها درگیر شود، دزدگیر و ریموت ارتباط درستی با هم برقرار نمی‌کنند و ریموت کارایی صحیحی نخواهد داشت. بنابراین می‌توانیم فشردن دکمه‌های ریموت را از فواصل مختلف نسبت به اتومبیل امتحان کنیم تا در جریان این تغییرات در فاصله ریموت از دزدگیر، دزدگیر بتواند موج منتشر شده از ریموت مربوط به خود را دریافت کند.

این مشکل حتی می‌تواند به عدم کارایی درست باتری‌های ریموت یا اتومبیل مرتبط باشد. می‌توانیم از ضعیف نبودن باتری ریموت یا ماشین اطمینان حاصل کنیم تا بدانیم که آیا مشکل درست کار نکردن ریموت به باتری‌ها مربوط است یا نه.

اگر بخش Programming خودرو دارای مشکل باشد هم ممکن است ریموت به درستی کار نکند. این بخش به خود سیستم دزدگیر ربط پیدا می‌کند و در واقع برنامه‌ای پیش فرض است که در سیستم دزدگیر تعبیه شده است و در صورت بروز مشکل در آن، می‌تواند کارایی ریموت را نیز دچار اختلال کند؛ پس اگر فعالیت دزدگیر به طور یکنواخت انجام نشود و دارای ایراداتی باشد، لازم است برای مدتی محدود سیستم دزدگیر را متوقف کرده و آن را به افراد مجربی که می‌توان در این زمینه از نظرات کارشناسی شده آن‌ها بهره گرفت، نشان بدهیم.

وجود اشکالاتی در برنامه ریز دزدگیر خودرو، باعث می شود که ارتباط به درستی با ریموت صورت نگرفته و عملکرد آن تحت تاثیر منفی قرار بگیرد.
وجود اشکالاتی در برنامه ریز دزدگیر خودرو، باعث می شود که ارتباط به درستی با ریموت صورت نگرفته و عملکرد آن تحت تاثیر منفی قرار بگیرد.

عیب یابی دزدگیر و یا تعمیر دزدگیر در صورت مواجهه با هر یک از مشکلات بالا، می تواند با راه حل‌های پیشنهادی رفع گردد و تنها در صورتی که مشکلات با پیچیدگی همراه شوند، لازم است از دانش حرفه‌ای صاحب نظران در حوزه های فنی تعمیرات دزدگیر بهره‌مند شویم.

عیب یابی دزدگیر ماجیکار

یکی از انواع دزدگیرهای مورد استفاده توسط اشخاص مختلف، دزدگیرهای ماجیکار هستند که افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند و این نوع دزدگیر را برای حفظ ایمنی خودروهای خود در نظر گرفته‌اند.

عیب یابی دزدگیر ماجیکار نیز در صورت کار نکردن ریموت دزدگیر ماجیکار، به وسیله مواردی که در بالا به ذکر آن‌ها پرداختیم، انجام می‌شود و با مرور این توضیحات که برای تعمیر و عیب یابی دزدگیر بیان شد و تقریبا در تمامی مارک‌های دزدگیر مشترک است، می‌توانیم به راحتی نقص‌ها و ایرادات دزدگیر و ریموت دزدگیر خود را برطرف نماییم و در صورت لزوم به افراد متخصص در این حیطه رجوع کنیم.

 دزدگیر ماجیکار از دزدگیرهای مرغوب و معتبر است که عیب یابی آن طبق موارد بالا انجام می شود و البته کمترین گزارش میزان خرابی را داراست.
دزدگیر ماجیکار از دزدگیرهای مرغوب و معتبر است که عیب یابی آن طبق موارد بالا انجام می شود و البته کمترین گزارش میزان خرابی را داراست.

سخن پایانی

البته شایان ذکر است که در بسیاری از موارد نیز، به نسبت مارک یا برند دزدگیر، مشکلاتی که در نحوه کارایی آن‌ها به وجود می‌آیند متفاوت است و حل این ایرادات در هر برندی می‌تواند با برند دیگر تفاوت داشته باشد.

به عبارتی روش‌های تعمیر دزدگیرها با استناد به نوع آن‌ها و نام برندشان می‌تواند مغایر با یکدیگر باشد و باید برای تعمیر دزدگیر هر مارک، از شیوه‌های خاص آن برند بهره بگیریم.

منبع: negahbansystem | fannikar

17 نظرات
  1. ناصر می گوید

    سلام ، خسته نباشید .
    دزدگیر ماشین من ماجیکار RF2WN است که سال ۸۶ در نمایندگی پژو نصبش کردند .
    ریموت تصویری آن کار می کند اما ریموت دوم آن را گم کردم و یک ریموت ماجیکار دیگر خریدم . الان این ریموت غیرفعال شده است ، چون یک نصاب ناشی ترم افزار ریموت را پاک کرد .? قبلاً کلید باز و بسته کردن ریموت گاهی کار نمی کرد و بعد از اینکه کلید چهار را فشار می دادم در ماشین باز می شد . گاهی باید چند دقیقه صبر می کردیم تا ریموت فعال شود . به مغازه نصب دزدگیر مراجعه می کردند و آنتن آن را کمی شارژ می کرد و تا مدت کمی خوب بود و باز همان داستان تنبلی .
    به نظرتون ، ریموت از نظر نرم افزاری مشکل دارد یا سخت افزاری ؟ ممنون از راهنمایی شما ?? در صورت امکان لطفاً پاسختون را به ای میل من ارسال نمایید . سپاس

  2. حمید می گوید

    سلام ریموت دزدگیر کار میکند اما صدای از ریموت نمیاد

  3. پیمان می گوید

    سلام در تبریز تعمیر کار حرفه‌ای ماجیکار۱۳۰mازکجا میشه پیدا کرد

  4. پیمان می گوید

    دزدگیر ماجیکار۱۳۰mاتومبیل من خودبخود کار نمیکنه ریموت کار میکنه ولی اصلا باز وبسته نمیشه وصداهمنمیاد چکار کنم

  5. مجید می گوید

    سلام و خسته نباشید
    من مجیکار گلد ۱۰۰ دارم. ولی مدتیه که وقتی میخوام به قسمت برنامه برم با باز کردن درب و سوییچ و فشردن کلید ۱ و ۲ پیغام اوپن دور میزنه و بعد فیلد میزنه مشکل از چیه . ممنون میشم راهنمایی کنید .

  6. جواد عزیزی می گوید

    سلام وقت بخیر دزدگیر ماجیکار ۹۰۲ دارم مصرف باتریش خیلی بالاست به نظرتون مشکلش چیه

  7. سهیل می گوید

    چه راهنمای بدرد نخوری . این چه طرز راهنما نوشتنه، معلومه نویسنده خودش سواد لازم رو نداره ….

  8. هادی می گوید

    ببخشید دزدگیر ما افتاده به آب فکر کنم سوخته چه کنیم درست شود

  9. کبان می گوید

    سلام‌دزدگیرماشین‌من‌ایزی‌کارمیباشد‌به‌صورت‌اتوماتبک‌در‌ب‌هارو‌قفل‌میکند‌وخودروحتی‌اگر‌باریموت‌هم‌بسته‌شود‌میرود‌روی‌دزد‌گیر‌‌قبل‌از‌ان‌سه‌بار‌الارم‌مبدهد

  10. کبان می گوید

    علت‌قفل‌شدن‌اتوماتیک‌دزدگیر‌چیست؟

  11. Golill می گوید

    سلام
    آیا میشه سیستم مجیکار را با گوشی مچ کرد
    یعنی بجای ریموت از گوشی استفاده کرد؟

  12. کیوان ارومیه می گوید

    سلام دزگیر مجیکار RF2W دارم الان مدتیه که درب ها قفل نمیشن ریموت کار میکنه حتی جفت راهنما هم میزنه ولی قفل مرکزی کتر نمیکنه

  13. حمید می گوید

    چقد تخیلی و بدرد نخور نوشتی، کاملا مزخرف و چرت و پرت گفتی نویسنده تخیلی

  14. Nima می گوید

    سلام من دزدگیر ایزی کار رو رونیز دارم دیشب یه دفه اژیرش فعال شد من با دکمه قفل آژیر رو قطع کردم بعد از چند دقیقه باز آژیر ر راه افتاد و همینجوری میشد من سر باتری رو برداشتم
    من باید باید چ کار کنم
    راهنمایی کنید لطفا

  15. Nema می گوید

    سمیرا بانو بهتر در مورد چیزی که هیچ اگاهی ندارید مطلب ننویسید .من کل داستانتو خوندم .سوالت خوبی مطرح کردی در مورد عیب یابی ولی به هیچ کدومش جواب ندادی پس لطفا بجای چرت و پرت نوشتن .بری در مورد گلدوزی و سوزن زنی حرف بزنی .یا کارهای که بانوان انجام میدن .پوشک بچه اینا

  16. مجتبی می گوید

    الان اگه صدای دزگیر یه بابای قطع شده یعنی دربازو بست می کنه ولی صداش درنمیاد یا چهار راهنما نمی زنه باید به یه مکان که افراد حرفه ای بلدن مراجه کنه تا درستش کنن یعنی تو الان راهنماییش کردی بلا نسبت ملت گوسفند هستن اینو نمی دونستن باید تو می گفتی

  17. هادی می گوید

    سلام rf2wn روی ماشینم نصب کردم اما به محض قفل شدن درب‌ها بعد چند ثانیه حدود۲ ثانیه باز میشه
    میخواستم بدونم میتونه مشکلش از چی باشه
    البته ماشین من اپل کورسا مدل ۹۵ میلادی هست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + 6 =