بهترین لاستیک ایرانی برای ماشین های ایرانی (راهنمای خرید بهترین تایر 1401)

123

کیفیت کدام لاستیک ایرانی بهتر است ؟ این سوالی است که هر راننده‌ای که به لذت سواری گرفتن از خودرو اهمیت می‌دهد، از خود می‌پرسد. بهترین لاستیک ایرانی برای سمند کدام است و بهترین لاستیک و تایر برای پژو پارس را چطور انتخاب کنیم؟ بهترین لاستیک برای ۲۰۶ و سایر خودروها چیست و چه معیارهایی در میان انواع لاستیک از برندهای ایرانی، عامل اثر خواهد بود؟ کدام برندها در این زمینه حرف اول را می‌زنند و تا چه اندازه می‌توان به سازنده‌های ایرانی اعتماد کرد؟

برای دریافت پاسخ سوالات خود در زمینه بهترین لاستیک ایرانی خودرو، با استادکاران بخش خودرو و تجهیزات جانبی آن، همراه باشید.

برخی از افراد بر این باورند که نمی‌توانند بهترین لاستیک ایرانی را پیدا کنند. اگر به دنبال خرید بهترین لاستیک ماشین، بهترین لاستیک برای سمند، بهترین لاستیک برای پژو پارس،  بهترین لاستیک برای ۲۰۶ و … هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم با ما در این مقاله همراه باشید. در این مطلب از استادکار با بهترین مارک لاستیک ایرانی  آشنا خواهید شد.

بهترین لاستیک ایرانی کدام است؟

در نظر یک مصرف کننده ایرانی، گزینه قیمت کفه سنگین‌تری نسبت به کیفیت دارد. این جمله درست است که کیفیت حرف اول را می‌زند، اما قیمت مناسب، چیزی نیست که بخواهیم ساده از کنار آن عبور کنیم. امروز تایرها و لاستیک‌های زیادی از طریق واردات به بازار کشور عرضه می‌شوند که اغلب آن‌ها معمولا تولیدات کشورهایی مانند چین و هند هستند. اما باید دید که آیا کیفیت لاستیک‌های ایرانی بهتر است یا کیفیت محصولات وارداتی کشورهای چین و هند که بازار عرضه می‌شوند.

بیشتر بدانید جدول تنظیم باد لاستیک انواع خودرو و تراکتور

برای آنکه بتوانید لذت فوق العاده ای را از سواری از خودروتان ببرید، خوب است بهترین لاستیک ایرانی را خریداری نمایید.
برای آنکه بتوانید لذت فوق العاده ای را از سواری از خودروتان ببرید، خوب است بهترین لاستیک ایرانی را خریداری نمایید.

می‌دانیم که لاستیک‌های وارداتی کره‌ای یا تایوانی در کیفیت‌های در درجه دوم قرار دارند و این لاستیک‌های اروپایی هستند که در بالاترین کیفیت تولید و عرضه می‌شوند. یکی از بهترین گزینه‌هایی که با آن کیفیت لاستیک را محک می زنند، وزن لاستیک است.

کیفیت لاستیک‌های ایرانی نسبت به لاستیک‌های خارجی مانند میشیلن، رودستون و هانکوک قابل مقایسه نیست. چرا که تکنولوژی ساخت تولید لاستیک در ایران چندان جدید نیست و امکان دسترسی به اطلاعات به روز اروپایی‌ها به دلیل مسائل منطقه‌ای چندان آسان نیست.

اما این بدان معنی نیست بهترین لاستیک ایرانی وجود ندارد و می‌بایست به جنس‌های بی‌کیفیت چینی بسنده کنیم. در ادامه با بهترین لاستیک ایرانی آشنا خواهید شد.

همچنین بخوانید 7 راهکار برای افزایش عمر لاستیک خودرو 

بهترین و نرم‌ترین لاستیک ایرانی

اگر بخواهید بهترین لاستیک ایرانی را از رقبای داخلی و خارجی تمیز دهید، می‌توانید از دو راه بهره بگیرید:

اول اینکه به سراغ فروشندگان کالای مذکور رفته و در بازار لاستیک، بررسی‌های میدانی انجام دهید.
دوم ایجاد یک نظر سنجی ساده است. باورش کمی مشکل است اما تجربه‌های ساده رانندگانی که از لاستیک‌های مختلف تولید داخل استفاده می‌کنند، می‌تواند راه را برای یافتن بهترین لاستیک ایرانی برای شما باز نمایند.

بیشتر بدانید علت لاستیک سایی خودرو چیست؟

با توجه به تحقیقات صورت گرفته، لاستیک های تولید داخل، عملکرد و کیفیت بسیار بهتری نسبت به نمونه های چینی و هندی دارند. به ویژه اگر به سراغ بهترین لاستیک ایرانی بروید.
با توجه به تحقیقات صورت گرفته، لاستیک های تولید داخل، عملکرد و کیفیت بسیار بهتری نسبت به نمونه های چینی و هندی دارند. به ویژه اگر به سراغ بهترین لاستیک ایرانی بروید.

کیفیت کدام لاستیک ایرانی بهتر است و به طور مثال کیفیت لاستیک ایران تایر چگونه است و سایر موارد … .بررسی‌های میدانی صورت گرفته نشان داده است همواره لاستیک‌های تولید داخل، عملکرد و کیفیت بهتری نسبت به لاستیک‌های چینی دارند. اما اگر صاحبان خودرو، مشکلی در خصوص پرداخت هزینه‌های لاستیک‌های خارجی نداشته باشند، لاستیک‌های اروپایی گزینه‌های بسیار باکیفیت و فوق العاده‌ای خواهند بود.

و اما جالب است بدانید که در یک نظر سنجی در یکی از سایت‌های مرتبط با خودرو، نتایج زیر از بهترین لاستیک ایرانی و به نوعی رتبه بندی لاستیک های ایرانی و داخلی، به دست آمده است:

  1.  بارز
  2. کویرتایر
  3. یزد تایر
  4. دنا
  5. ایران تایر

شرکت کنندگان در این نظر سنجی و رتبه بندی لاستیک های ایرانی و داخلی، به انتخاب تنها یکی از این لاستیک‌ها به عنوان بهترین لاستیک ماشین به شرح زیر رای داده‌اند:

  • بارز(۷۴%)
  • کویرتایر(۱۰%)
  • یزد تایر(۶.۵%)
  • ایران تایر(۵%)
  • دنا(۴.۵%)

حال می‌توانیم انتخاب بهتری از بهترین لاستیک ایرانی داشته باشیم.

یکی از بهترین انتخاب ها برای خودروها، لاستیک بارز به عنوان بهترین لاستیک ایرانی است؛ چرا که نرم بوده و کیفیت بالایی دارد.
یکی از بهترین انتخاب ها برای خودروها، لاستیک بارز به عنوان بهترین لاستیک ایرانی است؛ چرا که نرم بوده و کیفیت بالایی دارد.

بهترین مارک لاستیک ایرانی برای پراید

بهترین لاستیک برای پراید کدام است؟ آنچه که در در زمان خرید لاستیک مناسب برای پراید و انتخاب بهترین لاستیک برای پراید باید به آن توجه کنیم، سه مولفه است. این مولفه‌ها برای انتخاب بهترین لاستیک ایرانی برای پراید و خودروهای هم عرض، تاثیر قطعی دارند.

  • رینگ
  • ارتفاع لاستیک
  • پهنای آن

برای اطلاع دقیق از این سه مولفه (تعیین کننده لاستیک مناسب برای پراید و مانند آن) و خرید بهترین لاستیک برای پراید می‌بایست درب سمت راننده را باز نمایید، چرا که در این قسمت می‌توانید جدول کاملی از اطلاعات لاستیک خودرو را بیابید. به این صورت بهترین لاستیک ایرانی برای پراید را انتخاب خواهید کرد.

اما تجربه بسیاری از رانندگان خودرو پراید حاکی از آن است که لاستیک شرکت کویر، بهترین مارک لاستیک ایرانی برای پراید محسوب می‌شود؛ چرا که این لاستیک نرم بوده و هندلینگ خودرو را بهبود می‌بخشد. با این حساب بهتر است به تجربه رانندگان پراید در انتخاب بهترین لاستیک ایرانی برای پراید اعتماد کنید.

کیفیت لاستیک ایران تایر چگونه است و چقدر محبوبیت دارد؟

ایران تایر یکی از شرکت‌های تولید کننده لاستیک ایرانی است که شما می‌توانید لاستیک خودروتان را از این برند خریداری نمایید. لازم به ذکر است که لاستیک‎های این شرکت از کیفیت قابل قبولی برخوردار است اما با توجه به نظرسنجی‌های صورت گرفته، لاستیک بارز جایگاه بهتری در میان لیست بهترین لاستیک ایرانی دارد.

بهترین لاستیک ایرانی ، لاستیک بارز بهترین لاستیک برای ۲۰۶

بهترین لاستیک برای ۲۰۶ کدام است؟ کدام لاستیک ایرانی بهتر است و سوالات مشابه آن! بهترین لاستیک برای ۲۰۶ لاستیک میشیلن فرانسوی است؛ تنها در این صورت می‌توان مدعی بود از سواری با ماشین لذت برده‌اید.
اما باید در نظر گرفت که اگر به دنبال خرید لاستیک ایرانی هستید، پس با بررسی‌های صورت گرفته، نسبت به خرید بهترین لاستیک ایرانی اقدام نمایید.
نکته: بهتر است در خرید لاستیک ایرانی، به سایز دقیق برای خودرو دقت نمایید. امروز شاهد آن هستیم که برخی از رانندگان، از لاستیک‌هایی با پهنای بالاتر برای خودروشان استفاده می‌کنند که البته این کار سبب پایداری بیشتر خودرو هنگام رانندگی می گردد. اما حقیقت این است که استفاده از لاستیک‌هایی با پهنای بیشتر از حد لازم، سبب مصرف بیش از اندازه بنزین می‌شود. زیرا سایز لاستیک برای آن خودرو توسط کارشناسان مربوطه بررسی و سپس روی خودرو قرار داده شده است.

حین خرید لاستیک، به سایز مناسب لاستیک خودرو توجه کنید چرا که لاستیک های پهن، مصرف بنزین را افزایش می دهند.
حین خرید لاستیک، به سایز مناسب لاستیک خودرو توجه کنید چرا که لاستیک های پهن، مصرف بنزین را افزایش می دهند.

بهترین لاستیک ایرانی برای سمند و پژو پارس

بهترین لاستیک ایرانی برای سمند کدام است؟ نرم ترین لاستیک ایرانی را چطور انتخاب کنیم؟ تجربه رانندگان مختلف برای خرید بهترین لاستیک خودرو ایرانی و به ویژه بهترین لاستیک برای سمند و بهترین لاستیک برای پژو پارس ، لاستیک بارز است. در این خودروها نیز باید لاستیکی را انتخاب کنید که ضخامت استاندارد دارد. همچنین اگر لاستیک انتخاب شده، آج درشت‌تری داشته باشد، برای خودروهایی مانند سمند و پژو پارس، کارایی بهتری خواهد داشت.
برای این دسته از خودروها و انتخاب بهترین لاستیک ایرانی برای سمند و پژو پارس به هیچ عنوان از لاستیک‌های چینی موجود در بازار استفاده نکنید، چرا که این لاستیک‌ها به شدت خشک بوده و در مدت کوتاهی سیستم جلوبندی را معیوب نموده و اتاق ماشین را به صدا می‌اندازند.

سخن پایانی

بهترین لاستیک برای سمند چیست؟ بهترین لاستیک برای پژو پارس کدام است؟ نرم ترین لاستیک ایرانی کدام است؟ لاستیک مناسب برای پراید چیست؟ کدام لاستیک ایرانی بهتر است و بهترین لاستیک ماشین را چطور باید انتخاب کرد؟ کیفیت کدام لاستیک ایرانی بهتر است و به طور خاص کیفیت لاستیک ایران تایر چگونه است و … .

در بالا به این سوالات در زمینه بهترین لاستیک و تایر ایرانی پاسخ دادیم. همان طور که در خصوص انتخاب بهترین لاستیک ایرانی گفته شد، شما می‌توانید ضمن در نظر داشتن این مقاله، از تجربیات دیگران و نظرات درست کارشناسان این حوزه استفاده نمایید و بهترین انتخاب تایر را برای خودرو خود صورت دهید.

همچنین مطالعه راهنمای خرید لاستیک به شما کمک می کند اطلاعات بهتر و دقیق تری برای خرید بهترین تایر ایرانی به دست بیاورید.

منبع: avalkhodro.com

123 نظرات
  1. ارمین می گوید

    سلام دوستان گلم من نظر ها رو خوندم و متوجه یه چیز شدم اونم این که برم از یکی از دوستام که توی شرکت تولید لاستیک کار میکنه یه سوال بپرسم اومدم ازش سوال پرسیدم گفتم خداییش کدوم شرکت بهترین لاستیک رو وارد بازار میکنه در جواب بهم گفت اون شانسته که چه لاستیکی گیرت بیاد به هر حال سر حرف خیلی باز شد و اخر واسم مشخص شدش که این لاستیک ها دیگه شانس ادم هست گفت شرکت ها مثل قبل پول نمیدن بخاطر همین کل کارگرا الکی لاستیک میسازن اگر شانست بزنه یه لاستیک که خوب قالب گرفته باشه دستت بیاد دیگه فرقی نداره کدوم مارک باشه بخاطر همین هستش که هر نفری از یک مارک تعریف میکنه یعنی از یک مارک شانسش گرفته و لاستیک خوبش گیرش اومده پس بنظر من تو فکر مارک نباشید تو فکر شانس خودتون باشید که جنس خوب قالب گرفته گیرتون بیاد ولی بازم میگم تحقیق در مورد لاستیک ها رو داشته باشید اینم نظر من بودش، در مورد لاستیک های خارجی هیچ اطلاعاتی ندارم چون هیچ زمان ازشون استفاده نکردم و نمیکنم حمایت از تولید ایرانی اصل ملاک خرید من هستش بزارید پولتون بره تو جیب برادر خودتون ن کشورای دیگه

    1. Tiame می گوید

      بله حق باشماست ماشین فوردوفراری وپورشه و…خارجین ودشمن بهتره بریم خرایرانی سواربشیم وبرای کارایی بیشترخیابوناروشخم بزنیم….منطق قشنگی دارید????

      1. محمدی می گوید

        سلام .میشه شغل خودتون را بگین تا ما تو حرفه شما هم بریم از خارجی استفاده کنیم چون قطعا چون شما ایرانی هستین حتما کارتون باید چرت باشه طبق استدلالتون .ممنون

      2. امیر می گوید

        حق با شماست من لاستیک نو بارز گرفتم تو راه ترکید

        1. آریا می گوید

          احتمالاً زیاد باد کردی. یکبار من به آپارات چی گفتم 32 تا باد بزن .بعد از چند ماه رفتم جایی دیگه برای تنظیم باد، دیدم لاستیک ها 38 تا باد دارند!! یعنی یارو 42 تا باد زده بود عوض 32 تا. و خدا به ما رحم کرد.

      3. محمد می گوید

        دوست عزیز همون خر ایرانی هم که گفتین بومی نیست و بدون واردات امکان تولیدش رو نداریم چه برسه به.
        . ???

      4. ضیا می گوید

        با سلام
        من خودم توی شرکت لاستیک سازی کار میکنم
        خیلی با نظرتون موافق نیستم
        کلا رد نمی کنم، گاها این مسله پیش میاد ولی عمومیت نداره، چون ک همه تایرها به صورت 100% و اونم نه یه بار بلکه دوبار قبل از عرضه به بازار هم توسط دستگاه و هم به صورت چشمی و دستی بازرسی میشن و بعد تایید یا رد میشن
        اون قضیه ای هم که شما فرمودی در مورد نوسان در کیفیت تایرها به علت اینکه ما توی بحث تحریم هستیم و تامین کننده مواد اولیه ثابتی نداریم ، کیفیت مواد فرق میکنه و نمی توان خیلی بازدهی ثابتی رو ازش گرفت

    2. پوریا می گوید

      پول تو جیب برادرای خودمون نمیره تو جیب برادرای دزد و از خدا بی خبری که به فکر سود خودشون هستن میره نه مشتری اینو یادت باشه ادم پولشو بابت لاستیک خارجی که کیفیت داره بده بهتره چون پولش تو جیب برادران خارجی با انصاف و انسان میره نه برادران داخلی دزد…

      1. نصیر می گوید

        کاملا موافقم احسنت . باید برخی از دوستان لاستیک داخلی بگیرند و برای یه بالانس به صد جا برند تا آخر ما جه شوند که به خاطر نرمی زیاد لاستیک قابل بالانس تضمینی و بدون لرزش نیست

    3. محمدی می گوید

      من سال ۹۳ تیبا نو خریدم با این گرونی ها دیگه نمیشه عوش کرد. لاستیک اولیش بارز بود تا ۹۶ کار کرد اونچنان هم که میگن بد نبود و راضی بودم الانم از ۹۶ بارز انداختم با اینکه راضی بودم الان که ۹۹ هست میخواستم یه مارک دیگه را بندازم که با بررسی که برای خودم با معیارهای خودم کردم باز میرم همون بارز را میخرم .
      البته من در تعجبم همه خودشون را کارشناس میدونن اما به نظر من هیچ کس در مورد آب و هوا ( سر یا گرم )(جنوبی یا شمال ) بحثی نکرده و دخیل بودن این عامل را اصلا بررسی نکرده .
      مثلا اینکه آیا بارز که میگین خشک هست برای همهی مناطق اینجور هست یا برای مناطق گرم سیر بهتره نسبت به بقیه؟
      یا اینکه نوع استفاده ی شما بیشتر درون شهری هست یا برون شهری و مسافت های طولانی
      و آیا ماشین شما مشکلات جلو بندی داره یا نه ؟
      به خاطر همین فکر کنم برخی نظرها بدون در نظر گرفتن ملاک های متفاوت هست و کاملا غیر کارشناسی هست و شاید هم به خاطر جهل
      بنده نمیگم کارشناسم چون اصلا اینجور نیست اما میگم چون همه ملاک ها را در نظر نمیگیرید برخی نظرها غیر کارشناسی هست .
      میخواستم ریسک کنم یه لاستیک دیگه امتحان کنم که با نظرات غیر کارشناسی و منفعت طلبانه ی آن تصمیم گرفتم برم سراغ همونی که تجربه موفقی ازش داشتم البته از دوستان و آشنایان هم جویا شدم همین را گفتن.

      1. نصیر می گوید

        لاستیک های بارز زیر صفری بسیار عالیند و دیگر نمیتوان آن را با همان کیفیت و مطلوبیت در بازار پیدا کرد .

    4. قادر می گوید

      شرکتهای ایرانی هرچقدر هم درامد وسوددهی داشته باشن نمیرن دنبال کیفیت فقط دنبال پرکردن جیبشون نمونشم ایران خودرو وسایپا روز به روز دارن کیفیت وقربانی منافعشون میکنن وازاونجایی که سازمان هایی مانند استاندارد بدون هیچ گونه نظارتی بادریافت رشوه وتبانی به این جورشرکتها مجوز میدن تا باجون ملت ایران بازی کنند

    5. Mojtaba می گوید

      درود بر راننده های عزیز
      این خوبه که در مورد لاستیک تحقیق میکنید
      امیدوارم بتونم درصدی به انتخاب خوبتون کمک کنم
      تجربه ۹۵۰،۰۰۰ کیلومتر رانندگی با دوتا پراید داشتم قبلنا به مشغول به کار در آژانس و مسافر کشی بین شهری بودم
      خلاصه کنم تا الان انواع لاستیک هارو تجربه کردم
      به ترتیب بهترینها رو یکی یکی براتون مینویسم و زیرش براتون توضیح میدم که چرا
      1- لاستیک یوکوهاما
      بالانس عالی
      ترمز عالی
      انقد کار میکنه که ازش خسته میشی یه چیزی حدود دو برابر لاستیکهای کره ای یه کم سنگینه و خیلی نرم نیس
      ۲- کومهو
      بالانس عالی
      ترمز خوب
      سبک رانندگی بسیار نرم و راحت
      3-هانکوک
      بالانس خوب
      ترمز خوب
      رانندگی نرم
      ۴-یزدتایر
      بالانس خوب
      ترمز بد
      رانندگی نرم
      عمر مفید طولانی
      ۵-لاستیک دنا
      بالانس متوسط
      ترمز متوسط
      رانندگی متوسط
      عمر کوتاه
      ۶- کویر تایر
      بالانس بد
      ترمز متوسط
      رانندگی خشک
      عمر طولانی اما عمر مفید کوتاه چون قسمت آپارات طوق لاستیک قاش میخوره فقط برای رانندگی درون شهری تاکسی ها پیشنهاد میکنم
      ۷-لاستیکهای چینی
      بالانس متوسط
      ترمز متوسط
      عمر مفید کوتاه
      ۸- لاستیک بارز
      بالانس بد
      ترمز متوسط
      رانندگی رو ویبره !
      عمر کوتاه مشکل قر کردن لاستیک
      ۹-گلدستون
      بالانس متوسط
      ترمز متوسط
      رانندگی نرم و متوسط
      خطر ترکیدن و به فنا رفتن . احتمال ترکیدن بعد از یک سال کار کرد صد درصده خودم یک جفت ترکوندم
      ۱۰-لاستیک هندی
      بالانس بد
      ترمز بد
      رانندگی نرم اما نامتعادل و لغزنده آنچنان که سر پیچ های تند ممکنه پلاک عقب ماشینتو ببینی!

      این ها که این داداش کوچیکتون گفت فقط نظرات شخصی طبق تجربه شخصی بود
      ضمنا باید عرض کنم که من یه راننده کله خراب و پر خطر و پر شتاب بودم دارم سعی میکنم پشت پشت چراغ تیک آف نزنم و سرعت بالای ۱۴۰ نرم
      توصیه میکنم با رینگ و فنر اسپرت و لاستیک پهن تر از فابریک رانندگی کنید که بیشتر زنده بمونید

      1. نوروزی می گوید

        اولین باره که کسی لاستیک دنا رو بالاتر از بارز و کویر تایر قرار میده. لاستیک دنا و گلدستون و ایران تایر بدترین لاستیک ایرانی هستن

      2. انوش می گوید

        سلام دوست عزیز
        لطفاً در صورت امکان در مورد لاستیک ایران تایر هم بفرمایید.
        باسپاس

  2. شاهرخ می گوید

    خوب راست میگه اون دوست عزیز.پولی که بازحمت دراوردیم بدیم لاستیک بی کیفیت ایرانی بخریم که پولش نره تو جیب خارجی.اخه کدوم منطقی این حرفو قبول میکنه؟

    1. سمیرا نقیبی می گوید

      دوست عزیز کاملا حق باشماست، اما با این همه، با خرید از کالای ایرانی (البته با کیفیت معقول)، می تونیم در طول زمان به پیشرفت کیفیت و تولید داخلی کمک کنیم.

      1. Tiame می گوید

        سلام وادب وتشکرازشمابابت تلاش وزحماتتون برای آگاه کردن هموطنان عزیزم….بنده لاستیک ایرانی خریداری کرده بودم وبعد۵ ماه ۵۰٪عاج ازبین رفت وخودبه خودترک برداشت وبازشدگارانتی هم پاسخی نداد….این موضوع شامل تمام اجناس ایرانی هم میشه….????????

        1. محمد می گوید

          اما من بارز را دو دوره ی سه ساله تست کردم خانواده و آشناها هم بارز استفاده میکنن اصلا اینجور نبوده پس برم همون بارز را بخرم احتمالا یا مارک لاستیک شما متفاوت بوده که ترجیح میدم باز بارز بندازم یا اینکه علت دیگه ای تو ماشین یا عوامل دیگه بوده که برای ما لینطور نبوده

      2. پوریا می گوید

        دوست عزیز نویسنده اینو تو گوشتی درازت بکن محصولات ایرانی حالا هرچیزیش اینقد آشغال و کیفیت هست که ارزش خریدن نداره چرا؟ چون مملکت بی در پیکره و مسعولین دزد بالطبع مالکان کارخانه ها هم از سیاست کلی مملکت که اسمش پایین اوردن کیفیت و بالا بردن سوده استفاده میکنند چیزی که در ایرانخوددو و سایپا هم مشهوده شماهم خواهر گرامی خوبه زر مفت نزنی و از تولید آشغال داخل حمایت نکنی…

        1. صادق می گوید

          از نوع ادب شما مشخصه مشکلت چیز دیگه هست عزیز . شما بهتر نیست بری تو هموم آمریکا یا اروپای ی کرونا زده ات زندگی کنی تا طبق معمول با تبلیغات عواملشون مثل خودت تمام ملت ها رو مثل آفریقا به بدبختی بکشونن
          ایران که تو آفریقا حضور نداشته و فقط اروپایی ها بودن پس چرا فقر مطلقه اونجا؟ به نظرت دلیلش این نیست که کوته فکرایی امثال شما اونجا نظر کارشناسی میدادن؟
          علت ضعف ایران در برخی جاها هم تو این دوران ضعفی بوده که همین اروپایی های دزد ماسک ،مثل ایران تو تمام کشور ها نهادینه کردن از قبل

          هر کشوری که بخواد با تفکرات شما زندگی کنه سرنوشتش سومالی هست اگه میبینی کشوری مثل برزیل و ترکیه و فلان (که شما و ما قبول داریم در حال پیشرفتن ) علتش تغییر فکر پوسیده هست . البته بنده منکر ضعف شدید تو خودروسازی و خیانت برخی ها نیستم اما همون خاین ها با تفکرات شما دو لبه ی یک قیچی اند .با عرض شرمندگی
          اومدیم لاستیک بخریم و مشورت بگیریم از بس به جای راهنمایی درست چرت نوشتی اعصابمون را خراب کردی

          1. کامی می گوید

            سلام دوستان من سه سال پیش تو بندرعباس دیدم کسایی که زانتیا دارن برای کار خودشون افتاد لاستیک مکسیس میانداختن بعد که پرسیدم گفتن مکسیس حکم میشلن داره .خارجی فقط مکسیس خودم گرفتم هانکوک کهمو هم خوبه اما مکسیس یه چیزه دیگه .اما حالا دیگه بااین گروهی نمی‌دونم ایرانی کدوم خوبه

          2. سینا می گوید

            لطفا گوز رو به شقیقه ربط ندهید
            و از گه خوری در مورد چیزی که سوادش رو ندارین صرف نظر نکید
            خیلی سعی کردم مودبانه جوابتو بدم

        2. Tiame می گوید

          دوست عزیز.نویسنده نظرخودشون روتحمیل نمی کنندبلکه فقط بررسی هایی انجام دادندوبه مخاطبینشون ارائه دادند.بهترنیست موادبانه ترصحبت بفرماییدتافرمایشاتتون بهتردیده بشه ومقبول بیافته

        3. فریدون می گوید

          چرا بی ادبی میکنی و چرت میگی
          هزاران محصول با کیفیت ایرانی هست که روز به روز هم بهتر میشه
          داداش من توزیع کننده پوشاکه و لباسهایی به من نشون داده که تولید ایرانه و سفارش یه شرکت ترک از ایران فله‌ای رفته ترکیه و از اونجا مجدد میاد ایران حتی مارک هم تو ایران خورده
          یا لوازم ساختمان و تاسیسات و شیرآلات الانه نوع ایرانی بهتر از نمونه خارجی است

      3. مجید سیبیل می گوید

        سلام، دوستم لاستیک بارز خرید فرمونش تو 100 تا میزد بردیم آپاراتی طرف گفت لاستیک بیضی شکله و کاریش نمیشه کرد، شخصا حاضرم پول بیشتری بدم اما جونم تو سرعت 120 تا ب خطر نیفته چون کیفیت تو ایران معنی نداره، بنظرم فقط هانکوک

      4. امیر دغلاوی می گوید

        دربحث کیفیت که شما فرمودین شرکتهای داخلی اگر بخواهند پیشرفت کنند سالها قبل باید پیشرفت می کردند وکیفیت محصولاتشان رابه رخ اروپاییها بکشند مانند کره جنوبی

      5. نصیر می گوید

        دقیقا صحیح فرمودید و کاملا موافقم با تولید داخلی و باکیفیت
        هیچ عقل سلیمی هم مخالف نیست و فکر نکنم که باشه
        فقط بابت تولید داخلی با کیفیت چه تضمینی هست؟
        چه نهادی مسئولیت خسارت و عدم رضایت مشتری را پاسخگوست ؟
        هیچ کس .! بنده از خرید لاستیک داخلی ( به استثنا زیر صفری بارز) توبه کردم

      6. محمد می گوید

        ولا من میخوام لاستیک بخرم موندم چی بخرم قبلا کویر و تری هنگل انداختم میگن کیفیت کویر اومده پایین موندم چی بخرم

  3. شادمهرعقیلی می گوید

    من دوجفت لاستیک ایران تایر خریدم میشه بگیدچطوری لاستیکی هست در دراز مدت ممنون

    1. Tiame می گوید

      سلام.بنده دوبارخریدم ۶ ماه کارنکرده واخیرابعد۵ ماه یکیش خودبه خودبازشدتوجاده….بارزشرایط بهتری داره

    2. محمدصفا می گوید

      من همیشه قبلا لایتیک خارجی میگرفتم ولی با اوضاع اقتصادی الان دوجفت ایران تایر ماسه پراید گرفتم، راستیتش ازش زیاد راضی نبودم و نیستم، چون لاستیک سفت و سختیه . پدر جلوبندی رو اورد،
      به دلیل سفت و سخت بودنش با وجود این که اژانس کار میکنم و کارکردم بالاست زیاد دوام اورد و اچ ساییش کمه.
      در کل لاستیک زیاد جالبی نیست لرزش های اتومبیل رو هنگام حرکت قشنگ حس میکنی بخصوص تو جاده های خاکی و دست انداز که اونم بخاطر همون دلیل که گفتم سفت وسخت.
      الانم به سفارش و پیشنهاد دوستان و همکاران بارز گرفتم

  4. فرید می گوید

    من تجربه اولین ماشینم سال 85 پراید سه سال کارکرد بود که به محض خرید میبایست چهارتا لاستیک براش میخریدم?یه برند ایرانی معروف بهم معرفی کردن و انداختیم زیر ماشین از اول یه لرزش ریز داشت انداختن گردن جلو بندی اونو ردیف کردم لرزه بیشتر شد گفتن رینگ تاب داره بعد از مدتی رینگ عوض کردم بازم بدتر شد بالاخره یه بالانس کار با تجربه یافتم ایشون با دقت بهم نشون داد که لاستیک فوق حالت بیضی داره و هیچ وقت بالانس میزون نخواهد شد لاستیک با عاج هشتاد درصد با یه مدل خارجی نسبتا معروف جایگزین کردیم تو اولین دور امتحانی تازه داشتم از ناشناخته های اون سر در میاوردم و تا امروز که جک5 دارم همچنان نوع خارجی استفاده میکنم البته با کارگر ایرانی سر لج و دشمنی ندارم اما تفاوت نوع ایرانی با خارجی خیلی زیاده مخصوصا اگه اهل رانندگی پرشتاب باشید بیشتر تنش رو لاستیک باید تحمل کنه

  5. جعفر جنابی می گوید

    سلام
    یکی از موضوعاتی که همه ما دغدغه آن را داریم خرید کالا است مهم نیست چه کالایی باشد . بخصوص وقتی برندهای مختلفی وجود داشته باشه. آدم کلافه میشه تا حقیقت موضوع برایش روشن شود. انگار همه دست به دست کردن یک نفر رو سرکار بزارن وآخرشم یک کلاه بزرگ توسرش بزارن
    خلاصه ما مردمانی دروغگو ، حراف ومنفعت طلب هستیم ما فقط شبیه انسانها هستیم ولی ذات مخربی در وجودمان است حسادت در ما موج میزنه ، وقتی ببینیم مکانی نسبت به همه جای دیگر ارزانتر وباکیفیت ترداردکه عموما”اینجور جایی خیلی کم وجود دارد سعی می کنیم کسی جز خودمان از اون اطلاع پیدا نکنه انحصار طلبی ، چشم تنگی درذات ایرانی حرف اول رو میزنه و خلاصه برادر ویا خواهر خوبم از کسی درخواست کمک نکن اگه توچاه نندازنت از چاه بیرون هم نمی اورنت فقط به خودت تکیه کن باید به چند جاههای مختلف مراجعه کنی ویا اینکه از رانندگان قدیمی که دارای خودروهای عمومی مثل تاکسیها وبهتره از کسانی که از سن وسال وتجربه بالاتری دارن سئوال کنید کاملا انسانهای شریف وبا معرفت می باشندتجربه های خودشان را به رایگان در اختیارت قرار خواهند داد. موفق باشید

  6. محسن قادری می گوید

    سلام بر همه شما هموطنان عزیز وجان
    بنده چندین سال است از لاستیک بارز برای اتومبیلم استفاده می کنم وخیلی خیلی از آن راضی هستم اولا” عمری نزدیک به ۴سال ۱۰ ماه داشت حتی یکبار هم پنچر نشدند فقط هردوماه بخصوص در فصل تابستان
    حتما” باید تنظیم باد لاستیک را انجام شود.
    بی توجهی به این موضوع مهم عمر لاستیک را به نصف کاهش خواهد داد .
    خلاصه برای خرید استاندارد ونگهداری از لاستیک رعایت نکات ذیل ضروری است.
    ۱-لاستیک باید از نوع چهار فصل باشد
    ۲-تاریخ تولید آن باید حتما” به روزیا جدید باشد
    ۳- از نمایندگیهای مجاز بارز وتایید شده شرکت مذکور خریداری شود
    ۴-نباید رینگ لاستیک داغ نماید حرارت بالا درکاهش عمر لاستیک تاثیر بسزایی دارد که عموما”بدلیل ترمزهای پی در پی در سراشیبی ودرگیر بودن کاسه چرخ با لنتها بوجود می آید که در بیشتر مواقع دودی از آن متساعد می شود
    ۵-هنگام دور زدن بخصوص در گردنه ها در سراشیلی باسرعت بالا در پله شدن لاستیک نقش مهمی دارد
    در پایان مثالی هست که میگه، هر چقدر پول بدهید همانقدر آش می خورید
    ولی باز کشور خودم بهنر از چینی وهندی وارداتی است ، جدی میگم
    هموطن ایرانی بخر
    تا صنعت کشورت
    به پیشرفت وخود کفایی
    برسد انشاله

  7. هادي می گوید

    سلام.
    من مدت زيادي از ماركهاي مختلف استفاده كردم(كومهو-هانكوك-مارشال و از ايراني ها(يزد و بارز) باتوجه به اين كه درآمد ما اقشار كمه بايد يه بار جنس خوب بخريم و مدتها خيالمون راحت باشه تو كشورما كيفيت و گارانتي معنا نداره هر چي كه بخوان درست كنن اولش كمي خوبه بعدش كاري ميكنن هم جونمون تموم بشه هم پولمون هم راحتي مون كلك تبليغات و نكنين هرچي كارگرا بيشتر كار ميكنن كمتر دريافت ميكنن و ثروتمندها بي رحم تر ميشن-تاير هانكوك و كومهو اولويت دارن چون هم نرمه هم تاير موقعي كه واقعا تموم بشه تيوبلس ميشه هم كيفيتش بالاس هم زود پنجر نميشه(با ميخ كوچك و ..)هم فرمان نرمه و تو سرعت ضربه نميزنه-به نظرم سلامت خودتون و خانوادتونو خطر نندازين يه بار هانكوك استفاده كنين متوجه ميشين كيفيت چيه-اميدوارم اونايي كه از كالاي وطني دم ميزنن تو خلوت خودشون بهترين هاي خارجي و استفاده نكنن-خيليا هستن كه واقعا از كالاي وطني(پسته رفسنجان-فرش تبريز-پنير تبريز-زعفران مشهد و …)كه اصالتا ايرانين استفاده ميكنن-كمي از خدا بترسين و الكلي بنام حمايت از جوانان ايراني مردمو نكشين با محصولات بي كيفيت

  8. هادي می گوید

    سلام.
    من مدت زيادي از ماركهاي مختلف استفاده كردم(كومهو-هانكوك-مارشال و از ايراني ها(يزد و بارز) باتوجه به اين كه درآمد ما اقشار كمه بايد يه بار جنس خوب بخريم و مدتها خيالمون راحت باشه تو كشورما كيفيت و گارانتي معنا نداره هر چي كه بخوان درست كنن اولش كمي خوبه بعدش كاري ميكنن هم جونمون تموم بشه هم پولمون هم راحتي مون كلك تبليغات و نكنين هرچي كارگرا بيشتر كار ميكنن كمتر دريافت ميكنن و ثروتمندها بي رحم تر ميشن-تاير هانكوك و كومهو اولويت دارن چون هم نرمه هم تاير موقعي كه واقعا تموم بشه تيوبلس ميشه هم كيفيتش بالاس هم زود پنجر نميشه(با ميخ كوچك و ..)هم فرمان نرمه و تو سرعت ضربه نميزنه-به نظرم سلامت خودتون و خانوادتونو خطر نندازين يه بار هانكوك استفاده كنين متوجه ميشين كيفيت چيه-اميدوارم اونايي كه از كالاي وطني دم ميزنن تو خلوت خودشون بهترين هاي خارجي و استفاده نكنن-خيليا هستن كه واقعا از كالاي وطني(پسته رفسنجان-فرش تبريز-پنير تبريز-زعفران مشهد و …)كه اصالتا ايرانين استفاده ميكنن-كمي از خدا بترسين و الكلي بنام حمايت از جوانان ايراني مردمو نكشين با محصولات بي كيفيت

  9. سعید می گوید

    کویر از همشون بهترو نرمتره بارز سفت میشه به مرور

  10. اسماعیل می گوید

    ازلاستیک گلدستون چیزی نگفتید

  11. اسماعیل می گوید

    ازلاستیک گلدستون چیزی نگفتید کیفیت آن چطوره ممنون میشم اگه راهنمایی کنید،.

  12. رضا می گوید

    سلام به همگی.
    با احترام به نطرات سرکار خانوم کارشناس خوش تیپ، و با احترام به نظرات همه دوستان،گرچه منم مثل همگی طرفدار محصولات کشورم هستم و ارزو دارم روزی در زمینه محصولات تولید داخل،علی الخصوص لاستیک حرف اول را بزنیم،ولی حقیقت این است که نمیتونم به محصولات داخلی اعتماد کنم چون تلاشی برای ارتقاع سطح کیفیت انجام نمیدهند و در اختیار مافیای داخلی است.من چهار حلقه لاستیک کره ای را پنج سال پیش خریدم و هنوز داره برام کار میکنه در حالیکه یکی از اشنایان من که اونم همزمان با من لاستیک ایرانی خرید تا حالا دو بار لاستیک عوض کرده.خب مگر مغز خر خوردم.گرچه گرانتره ولی به قیمت به فنا رفتنم نمی ارزد و میرم همون کره ای را میخرم.تا مافیا در کشور ما جولان میدهند، همین اش و همین کاسه است.تحریمها همش بهانه ای بیش نیست.اگر تحریم هستیم،پس اینهمه لاستیکهای کره ای و ژاپنی چطور وارد کشور میشود؟
    حالا پیدا کنید پرتقال فروش را..؟

    1. رضا می گوید

      من رفتم مجدد لاستیک کره ای خریدم و انداختم.تا چهار سال دیگه هم خدا بزرگه. حالا کارشناسان عزیز بنشینند و عین شکستهای پی در پی تیم ملی فوتبال و عین گرانی انواع کالاهاها از جمله خودرو ماه به ماه رسانه ای و تلویزیونی مردم را بازی بدهند و اتواع و اقسام جلسات علت گرانی تشکیل دهند!؟ بروید فیلم سینمایی سناتور با بازی فرامرز غریبیان را ببینید، حکایت امروز مملکت ما دقیقا همونه.

  13. رضا می گوید

    سلام به همگی.
    من نظراتم را خیلی منطقی و بدون توهین به کسی یا مسئول دولتی گفتم،لکن چون ظاهرا سیستم نظر سنجی را مثل صداو سیما تنظیم کردن روی به به و چح چح تعریف از دولتمردان بی کفایت،و چون پوشالی بودن تحریمها رو مطرح کردم و نام مافیای داخلی را آوردم،سیستم نظراتم را تایید نکرد.الانم نمیدونم این نظرم را پس بزنه یا تایید کنه. مشکل ما اختاپوس هاست نه تحریمها.

  14. رضا می گوید

    سلام به همگی.
    دو بار نظراتم را ارسال کردم،سیستم پس زد. شما به به و چح چح میخواهید که من دروغگویی مثل دولتمردان را بلد نیستم. خوش باشید

  15. پشتیوان می گوید

    سلام من از ایران تایر،گل رکسانا خیلی خیلی راضی هستم،قبلا هانکوک داشتم به خوبی اون نیست ولی دست کمی از اون ندارد،

    1. میلاد می گوید

      سلام به نظر من لاستیک یزد گل مرکوری از همه ایرانی ها بهتره من تجربه ایران تایر گل روکسانا و بارز p640رو داشتم هیچ کدوم مثل یزد خوب نبودن

  16. حسن می گوید

    سلام من از ایران تایر،گل رکسانا خیلی خیلی راضی هستم،قبلا هانکوک داشتم به خوبی اون نیست ولی دست کمی از اون ندارد،

  17. برهان می گوید

    سلام من از ایران تایر استفاده کردم اشغال بود اصلا استفاده نکنید

  18. ش .م می گوید

    با درود بر هم میهنان گرامی
    از نویسنده مقاله تحقیقی و تقریبا کارشناسی شده در ارتباط با کیفیت و مقایسه برندهای مختلف لاستیکهای موجود در ایران و بخصوص لاستیکهای تولید شده در ایران توسط نیروهای ایرانی کمال تشکر را دارم و سعی می کنم بر مبنای برداشت از مقاله فوق و نظرات دیگر هم میهنانم ، بیشترین بهره و استفاده فکری را ببرم
    امیدوارم با کنار گذاشتن مدیران نالایق در صنعت فوق و دیگر صنایع و همچنین به روز شدن تکنولوژی تولید لاستیک و دیگر نیازهای مردمِ کشورم ، به جایگاهی که لیاقتش را در جهان داریم ، هر چه زودتر دست پیدا بکنیم
    پاینده ایران و ایرانی

  19. مرتضی می گوید

    سلام.
    دوستان گلی که نظراتتون دادین دررابطه با پول ،کیفیت…. منم تو بعضی چیزا مث شمافکرمیکنم وخریدم حارجیه وتوخیلی چیزام ایرانی.
    این خانون نظرشون فقط گفتن وعملکردخودشون به کسی بی احترامی یاشمشیرجومرنگ نذاشتن رو گردن کسی ایرانی بخر هرچی دوس داره هرکس بخره.
    کاش روزی برسه همگی برای نظرات بقیه احترام قائل شیم حتی اگه خلاف نظرخودمون بود.
    همگیتون موفق وپیروز باشید

  20. امیر می گوید

    تجربه ۲۰ سال رانندگیم این و به من میگه که دست دوم خرجی بخرم ولی نو ایرانی نه من یک بار از سر ناچاری کویر تایر خریدم دوتا لاستیک ۱۵۰ گرم با هم اختلاف وزنی داشتن و به هیچ عنوان بالانس نمیشدن

  21. فرشاد می گوید

    فقط دانلوپ ژاپني

  22. شهرام می گوید

    بعضی از دوستان راجب لاستیک گلدستون پرسیدند به نظر من یکی بدترین بی کیفیت ترین لاستیکهای دنیا گلدستون هست من دو جفت خریدم بعد از دو ماه از بغل لاستیکها برآمدگی مانند تاول به وجود اومد بعد برای استفاده از گارانتی به نمایندگی مراجعه کردم سه تا کارشناس وابسته به گلدستون سه دلیل متفاوت آوردند وبه هیچ وجه از مدیر کارخونه گرفته تاکارشناساشون زیر بار گارانتی وتعهدشون نرفتند لا مصب لاستیک نیست که باد کنکه اگر به جان خود وخانوادتون اهمیت میدید به هیچ وجه از این آشغال استفاده نکنید

  23. مهران می گوید

    سلام لاستیک ایرانی فقط یزد تایر مخصوص چهار فصل جاده های ایران

  24. مسعود می گوید

    من چهار ساله لاستیک کویر تایر زیر ماشینم هست و صد هزارتا باهاش هر جا که بگی رفتم همشم ماشینم زیر افتاب بوده حتی یک بار هم پنچر نشده بسیار نرم هست عاجش هم هنوزم که هنوزه در وضعیت خوبی هست . فرمون پذیری و ترمز هم عالیه

  25. sah_6969 می گوید

    سلام
    آیا لاستیک های هر ماشینی که سایز 165/65R13 باشد مثل رنو pk و mvm 110 و… رو میشه برای پراید استفاده کرد؟
    با تشکر.

  26. افشین می گوید

    لاستیک اول کویر دوم میشلن فرانسه

  27. رضا می گوید

    من رفتم مجدد لاستیک کره ای خریدم و انداختم.تا چهار سال دیگه هم خدا بزرگه. حالا کارشناسان عزیز بنشینند و عین شکستهای پی در پی تیم ملی فوتبال و عین گرانی انواع کالاهاها از جمله خودرو ماه به ماه رسانه ای و تلویزیونی مردم را بازی بدهند و اتواع و اقسام جلسات علت گرانی تشکیل دهند!؟ بروید فیلم سینمایی سناتور با بازی فرامرز غریبیان را ببینید، حکایت امروز مملکت ما دقیقا همونه.

  28. محمود می گوید

    دوستان سلام لاستیک‌های اروپایی که عالین ولی گرونن شایدم در کل به صرفه باشه اما توی لاستیک‌های ایرانی در آب و هوای سردسیری و در مسیر پیچ وخم های شدید کوهستانی من بارز رو مصرف کردم که سه سوته صاف شد .به نسبت یزد تایر خیلی بهتر بود ومدتها یزد تایر مصرف کردم سری آخر توی گرونی و بی پولی به اجبار رفتم ایران تایر خریدم که همه میگن بده اما برای من بهترین لاستیک هست که زیر سمند انداختم ودو برابر یزد و بارز برام کار می‌کنه و خشک هم نیس البته ۲۰۵ میگیرم هر مارکی باشه

  29. علی می گوید

    لاستیک های ایرانی کم کم دارن کیفیتشون رو از دست میدن بنده خودرویی داشتم با پنجاه هزار تا کار کرد و یازده سال عمر(لاستیک فابریک یزد تایر از ایرانخودرو) یکبار هم پنچری و ترکیدن لاستیک رو تجربه نکردم و هنوز لاستیک زاپاس زیر ماشین نرفته در حالی که چند روزه مداوم از فامیل و آشنا خبر ترکیدن لاستیک فلانی و خرجی که بعدا روی دستش گزاشته (تصادف و انحراف و شکستگی و…) میشنوم جالبه همشون از لاستیک های ایرانی و به قول خودشون نو استفاده میکردن خلاصه اینکه همان موقع که در کل جهان به فکر افزایش کیفیت محصولات هستن ما در ایران به دنبال سود بیشتر هستیم امیدوارم که این وضع تغیر پیدا کنه هر چند خود من هم با کلی تحقیق لاستیک ایرانی خریدم و زیر ماشین گذاشتم ولی امیدوارم این کار من باعث جاه طلبی بیشتر این شرکت ها نشه و به فکر بالا بردن کیفیت باشن

  30. مهران تقوایی می گوید

    من سال98 بهترین لاستیک ایرانی یعنی بارز!!!! خریدم برای ریو. مدتها فرمون ماشینم به سمت راست میکشید . بعد از کلی جلو بندی رفتن . تنظیم فرمون بالانس و… مشخص شد لاستیک سمت راست از لاستیک سمت چپ سنگین تره. برای همین همه ش میکشه به یه ور…
    واین است بهترین لاستیک ایرانی

  31. ایرانی می گوید

    خارجی هانکوک ۱۷۵ پراید بهترینه نرم وعالی و باکیفیت و دوام،فوق العاده است

  32. ایرانی می گوید

    ایرانی هم کویر و بارز استفاده کردم بد نیست ولی به خارجی نمیرسن ایرانی ها ترمز گیری خوبی ندارند و هنگام رانندگی باهاشون باید احتیاط کرد مثال لاستیک ایرانی به خارجی مثل مقایسه طلا با بدل طلاست

  33. مهدی پورراهدار می گوید

    باسلام
    بنده برای سمند کویر تایر انداختم راضی هستم
    قبلش بارز بود حالا کویر انداختم احساس میکنم نرمتر است و صدای سروصدای جلوبندی ماشینم کمتر شده است

  34. پيمان می گوید

    دوستان عزيز بياييد تعصبات كوركورانه رو بزاريد كنار و با ديد باز به موضوع نگاه كنيد… توي دنيا ، چيزي به نام حمايت وجود نداره ، تنها واقعيت رقابته و اون چيزي كه رقبا رو از هم متمايز ميكنه كيفيته و در پله دوم پشتيباني از محصول توليد شده يا همون گارانتيه… شركت ها و برند هايي مثل اپل و تويوتا و بنز و … با حمايت مردمشون يا دولت مردانشون به اينجا نرسيدن بلكه تنها كيفتشون بوده كه زبانزد شده و باعث شده جهان رو به سلطه خودشون در بيارن….

  35. داود می گوید

    یزد تایر تحت لیسانس یک شرکت هلندی تولید میشه و واقعا عالیه

  36. عرفان می گوید

    واقعا لاستیک خوبیه؟ من امروز یکی به عنوان کاذو تولدم دو جفت لاستیک ۱۸۵ یزد تایر گرفته واسم پست کرده ولی توی فکر این بودم که نوارپیچشونو باز نکنم و برم با بارز عوضشون کنم چون میگن بارز بهتره و نرم تره! آخرش گیج شدم نمیدونم همین یزد تایر رو بندازم یا عوض کنم بارز بندارم؟ درضمن یزد تایر تاریخش واسه ی هفته ی بیست و نهم سال دو هزار بیست هستشطو گلش مرکوری هستش! یعنی فقط سه هفته از تاریخ ساختش گذشته. نطر شما چیه؟

  37. عرفان می گوید

    دوستان لطفا منو راهنمایی کنید، من امروز یکی به عنوان کادو تولدم دو جفت لاستیک ۱۸۵ یزد تایر گرفته واسم پست کرده ولی توی فکر این بودم که نوارپیچشونو باز نکنم و برم با بارز عوضشون کنم چون میگن بارز بهتره و نرم تره! آخرش گیج شدم نمیدونم همین یزد تایر رو بندازم یا عوض کنم بارز بندارم؟ درضمن یزد تایر تاریخش واسه ی هفته ی بیست و نهم سال دو هزار بیست هستشطو گلش مرکوری هستش! یعنی فقط سه هفته از تاریخ ساختش گذشته. نطر شما چیه؟ همین یزد تایر گل مرکوری که تاریخش هفتهذی ۲۹ سال ۲۰۲۰ هستش و سه هفته هست که تولید شده رو بندازم یا برم توی بازار پیش لاستیک فروشا اینا رو بدم بجاشون بارز بردارم؟؟ من فقط واسه اینکه میگن بارز نرم تره دو دل شدم!
    نظر شما دوستان چیه؟

  38. علی می گوید

    سلام دوستان من لاستیک بارز استفاده میکنم با لاستیک ۵۰ درصد تا سرعت ۲۲۰ تا هم رفتم و البته جریمه هم شدم. مشکلی پیش نیومده . بارز تازه ۱۸۰ که رد کنی به ویبره می افته و تا ۱۸۰ اصلن احساس خطر نمیکنید.

  39. مهدی می گوید

    با سلام من لاستیکم دستون تایلند بود205.60.115 91V و M+S بود 3.5 سال کار کردحدود50 هزار تا ولی مابین عاج ترک ریز داشت البته خیلی کم اونم لاستیک عقب از اونجایی که من فقط تو جاده هستم وزیر 100 تا نمیرم ریسک نمیکنم و تصمیم به تعویض لا ستیک گرفتم با توجه به گرونی لاستیک و به پیشنهاد دوستم که مدتهاست تو کار لاستیکه آپولو همون سایز انداختم کومهو داشت ولی تاریخ2018 بود چینی هم که از اسمش ادم میترسه و ایرنی هم گفت همشون خشکن و میکوبن. ولی خداییش یه مسافت 140 کیلومتری اونم یه جاده بد اسفالت رفتم اصلا خراب جاده رو متوجه نشدم از بس که نرم بود وفرمان پذیری عالی داره. اگر بتونم هانکوک یا کمهو 2019 یا 2020 پیدا کنم عوض میکنم.البته خیلی اتوبوس دیدم از اپولو استفاده میکنن.در ضمن یه سرچ تو سایت زدم نوشته اپولو صادرات به اروپا هم داره و همتراز کیفی لاستیکهای مطرح جهانه.
    چون ماشینم ال90 وسال دیگه ماشینم رو عوض میکنم نهایت 1سال استفاده کنم.

  40. محسن می گوید

    اخه حمایت بخوایم بکنیم هم نمیشه .دوست عزیز الان شما وضع خودرو رو نگاه کن !
    خب ما گمرک داریم تا از خودروساز داخلی حمایت کنیم اما من الان حدود یکساله که نتونستم از کارخونه ماشین بگیرم حتی پیش فروش!چند ماهه هی تو قرعه کشی ثبت نام میکنم فقط دلخوشی!خب حالا اگر میزاشتن ماشین چینی میامد یکسال بدون ماشین نبودم

  41. مهدی ستوده می گوید

    دوستان عزیزم
    هر کسی بنا به نظرات شخصی در مورد لاستیک حرفی زده . ولی بهتره به این نکته توجه کنید که مواد اولیه لاستیک کائوچو طبیعی هست. گرید مواد اولیه و کشور تولیدکننده و کیفیت کائوچو حرف اول را میزند و بعد موادی که در کارخانه به ان افزوده میشود. سپس قالب گیری و دقت در قالب گیری توسط دستگاه های اتوماتیک هست و فقط و فقط در تولید نوع ترکیب مواد اولیه و مواد استفاده شده دخیل هستند.
    هر زمان هر مارک و برند لاستیک خریدید به تاریخ تولید حک شده دقت کنید. عمر مفید لاستیک از زمان تولید ۲ سال هست و وقتی لاستیکی میخرید که ۶ ماه الی یکسال از تولید ان گذشته طبیعیست که لاستیک شما به سرعت چسبندگی را از دست میدهد و سایش و سر خوردن ها شروع میشود. پس لاستیکی بخرید که به زمان تولید نزدیک باشد تا این ۲ سال عمر مفید را با ماشین شخصیتان لذت ببرید.

  42. حسین می گوید

    امروز دو جفت گلدستون گرفتم ۱۴۰۰..ارزونترین تایره..تو این مسخره بازار..تایر خوب گرونه..خدا بزرگه..تو این اوضاع بی پولی حق انتخاب با مشتری نیست..انشالا که یکی دوسالی کار بده..راستی کسی خبر داره چگونه لاستیکی هستن؟؟خواهشن اگر کسی تجربه داشته باشه

  43. سامی می گوید

    سلام لاستیک های ایرانی خیلی داغونن یه جفت لاستیک بارز خریدم بعد از ده ماه ترکید اگه جونتون رو دوست دارید لاستیک ایرانی نخرید بهترین لاستیک های موجود توی ایران میشلن و هانکوک بهترینن‌

  44. مهرداد می گوید

    لاستیکهای ایرانی از نظر کیفیت و دوام نزدیک به هم هستن به نظر من یزد و ایران تایر خوب هستن ولی بارز و کویر فقط زودتر صاف میشن . ضعف همگیشان هم بد بالانس میشن

  45. علی می گوید

    تجربه شخصیم رو میگم یک جفت گلدستون بعد از 2 3 سال با اج 60 تا 70 درصد تاول زد و دو پوس شد

  46. بهروز می گوید

    بنده فقط یک سوال از این آقایونی که دم از حمایت تولیدات داخلی میزنن دارم اگر بر فرض محال قیمت یک پراید داخلی با یک بنز یا پورش یا هر ماشین خارجی دیگه یکی باشه بازم از تولید داخلی حمایت میکردید ؟؟؟؟

  47. عباس می گوید

    سلام دوستان حمایت از تولبد داخل خوبه ولی اینجا دیگه پای جون خودت و خانوادت در میونه این کالا یخچال نیست که موتورش خراب بشه بگی حالا اشکال نداره .لاستیک اگه بترکه و عمرت نباشه یعنی انا لله و انا الیه راجعون
    مطمئنا اگه تحریم نبودیم حرف اول رو میزدیم

  48. علی می گوید

    یک نکته خیلی خوبی که بهتون میتونم بگم قابلیت خوب بالانس شدن لاستیک در اصل خود ماشین بستگی داره، خودروهای چینی معمولا جلوبندی ضعیفی دارند و لاستیک خارجی مثل نان شب واجب است، خوردوهای وطنی سبک مثل خانواده تیبا پراید بخاطر جلوبندی ضعیف و وزن کم به کیفیت لاستیک حساس هستند، بنابراین اگر لاستیک فعلی مشکلی نداره که هیچ، ولی برای خرید لاستیک جدید بهتر نوع خارجی خریداری بشه، برخی از خودروها مثل ال 90 اساسا به لاستیک حساس نیست شما 4 لاستیک ایرانی از 4 مارک مختلف با 4 سایش آج متفاوت (ولی نسبتا نزدیک به هم بنداز ) و بعید تا سرعت 140 لرزشی متوجه بشی فقط ممکن در عمر مفید جلوبندی تاثیر داشته باشه.

  49. حامد می گوید

    بله درست میفرمایید- بشرطی که تولید کننده ارزش قائل بشه به مشتری وبه فکر کیفیت هم باشه -یک جنس خارجی مشابه ایرانی با کمی قیمت گرانتر طول عمرخیلیی بیشتر داره.

  50. سمیرا نقیبی می گوید

    با سلام و احترام به کاربران عزیز که نظرات و البته تجربیات ریز و درشت قبلی را با ما و دیگر مخاطبان وبلاگ استادکار درمیان گذاشتند.
    دوستان توجه داشته باشید که این مطلب در خصوص بهترین لاستیک های ایرانی نوشته شده و قیاسی بین لاستیک های ایرانی و خارجی نداشتیم. بدیهی ست که در زمینه لاستیک مانند بسیاری از زمینه های دیگر، همچنان فاصله قابل توجهی میان کیفیت محصولات ایرانی و نمونه های برند خارجی وجود دارد.
    با سپاس از توجه شما.

  51. رضا می گوید

    اون دوست بی اصل و نسبی که شعور نداره و درک درستی از محصولات و کالا نداره لطفا هارت و پورت نکنه
    گوش درازه بیچاره بحث درباره لاستیک ایرانی هستش
    امثال تو هستن که جلو پیشرفت یه کشور رو میگیرن
    اگه فکرت اینه که همه دزدن وجود داری برو جلو دزدی رو بگیر
    بی وجود

  52. داوود می گوید

    مقایسه لاستیک داخلی با اروپایی مثل مقایسه دنا پلاس توربو اتومات فول با بوگاتی شیرون و رولزرویس فانتوم و مرسدس مایباخ هستش.

  53. ایرانی می گوید

    افرین میگم به هموطنم*
    که بجای نظر در مورد بحثمون*
    داره تربیت خوانوادگیش رو به رخ بقیه هموطناش می کشه*
    حالا خوبه بحث لاستیکه،
    اگه موتور بود چی … مینوشتی؟
    باظرفیت

  54. Ario می گوید

    با سلام
    لاستیک فقط ژاپنی بعد کره ای
    اگه بیابون موندی با رینگ سعی کنی بیای نه با لاستیک ایرانی
    واقعا کار شرکت های ایرانی دزدی و تقلب هست
    پول بریزی دور نه از کالای ایرانی استفاده کنی
    نظر شخصی ۴۰ سال تجربه

  55. پدرام می گوید

    باسلام , بنده هم خواستم نظرم و تجربم رو بنویسم , منم اولش از کالای ایرانی حمایت کردم و مثل چی پشیمون شدم ! لاستیک ایران تایر رو ۴۰۵ داشتم لاستیک نبود با اینکه نو بود ولی بیشتر شبیه اسکیت بود , ترمز هیچ معنی ای براش نداشت مخصوصا ت زمین نم یا برف ویا گرمای مرداد ماه , کویر گرفتم ۴تاشم تاب داشت! ماشین عوض کردم ۴۰۵ صفر روش گلدستون بود صفر اونم هر ۴ تاش تاب داشت و بدتر از ایران تایر اصلا ترمز معنی ای روش نداشت! سال ۹۵ تا حلقه هانکوک ۲۰۵ گرفتم قیمت یک ملیون و پنجاه , تا سال ۹۸ باهاشون ۱۰۰ هزارتا رفتم کیفیت صدمرتبه از عالی بیشتر , نرم بی صدا فرمون پذیر , تو زمستون که زمین برف و یخ بود انگار لاستیک برفی بودن یبار نشد من بااینا سر بخورم! اونقدر ازشون راضی بودم که سال ۹۹ اس دی گرفتم و متاسفانه قیمتش اونقدر بالا رفت که رو ۴۰۵ ام ۴حلقه کویر تایر صفر گزفتم هانکوک هارو باز رو اس دی بستم و بی نهایت بازم راضی هستم و از سواری باهاشون لذت میبزم , الان ۴سال تمامه دارمشون باهاشون بیشتر از ۱۳۰ هزار تا رفتم شاید باورتون نشه ولی هنوز ۷۰ درصد هم نشدن! بابا صد شرف داره محصولات این بلاد کفر و کافرایی که اینا اسم میذارن روشون! اگر روزی مجبور هم بشم عوضشون کنم قرض میکنم , وام میگیرم , ولی بازم هانکوک میگیرم , لعنت به این محصولات و تولیدات داخلی

  56. مصطفی عاطفی فر می گوید

    سلام من ۱۳ ساله با ماشین کار میکنم‌حدود یک میلیون کیلومتر رانندگی کردم هم از لاستیکهای ایرانی دنا کویر وبارز وبقیه برندهای ایرانی استفاده کردم هم از هانکوک وکوموهو لاستیکهای ایرانی همه مثل هم هستن وبعد از پنجاه درصد کار لاستیک دچار ترکیدگی میشه ولی لاستیکهای هانکوک وکوموهو این مورد براشون بوجود نمیاد امیدوارم شرکت های ایرانی هم به این فناوری قابل تحسین دست پیدا کنند ولی در مجموع همه لاستیکهای ایرانی در یک حد هستند چون هیچ کدومشون به کارشون عشق نمیدن وگر نه تابحال به فناوری وپیشرفت قابل توجهی دست پیدا میکردن سپاسگذارم از شما دوستان عزیز

  57. مخمد می گوید

    سلام،خدمت همه کاربران محترم،
    بنده ساینامدل96دارم پلاستیک زیرصفری خودش هست که مارک گلدستون هست،البته من باماشین زیادکارنمیکنم،ماشینم حدود41هزارتاکارکرده وتاالعان هیچ مشکلی نداشتم بااین لاستیک،درسته بالاستیک خارجی نمیشه مقایسه کرد،ولی اگرملاحضه کنیدتواین وضعیت گرانی همین لاستیک‌های ایرانی بدنیستن،حالا ازبدروزگاربعضی ازدوستان بالاستیک ایرانی دچارحادثه یاترکیدگی شدند که تولیدکننده ایرانی بایدبیشترمایه بذاره.

  58. محمدعلی می گوید

    هرکسی از ظن خود شد یارمن،
    دوستان، درخرید لاستیک علاوه بر مارک معتبر وتجربه درون شهری وبرون شهری، تاریخ تولید، ماندگاری در انبار، زیرسایه یا زیر اشعه فوق بنفش افتاب ومواردی که حضرات کارشناس فرمودند حتما در نظر گرفته بشه، ایرانی باشه کمک به تولید وطنه، پول داری بازم خارجی بااسم ورسم بخر واسه ماشین مارک اروپاییت همه می دونن جنس اروپایی سابقه 120ساله داره.

  59. باشناس می گوید

    لاستیکها ایرانی بعد از مدتی کار کردن ترک ترکرمیشن ولی لاستیکهای ژاپنی و کره ای با کار کردن لاستیک و آب شدن آج لاستیک ترک بر نمیدارن و به اصطلاح تمیز میسوزن ،برای ماشیهایی با هندلینگ و تعلیق ضعیف لاستیک ایرانی جواب نمیده و بهتره کره ای یا ژاپنی بخرید من برای پراید رودستون می خریدم و برام ۴سال کار میکرد اما زود پنچر میشد البته لاستیکهای که پنچر نمیشن دلیل خوبیشون نیست وپنچری هم طبیعیه دوسال پیش یک تویوتاکارکرده خریدم لاستیک اوتسو زیرش بود و طی یک سال که دست من بود عالی بود از هر نظر ،خلاصه بعداز فروش تویوتا ۲۰۰۹ یک ماشین ایرانی خریدم و باز رفتم براش لاستیک اوتسو تایلندی خریدم یه بار چرخم افتاد تو جدول و لاستیک طاول زد و بعدش ترکید خلاسه نمیدونم مشکل از لاستیک بود یا نه الان به خاطر گرونی لاستیک خارجی شاید یک جفت ایرانی بخرم تا از کیفیت اون سر در بیارم بدرود

  60. مرتضی می گوید

    لاستیک کویر تایر بخریم یا نخریم؟

    هر چند تو این بازار هر چی گیرت اومد مجبوری بخری ولی گفتم قبل خرید یه سوال کنم

  61. ALI می گوید

    بهترین لاستیک ایرانی کویر تایر هست من که راضیم لاستیک نرم و خوبیه قبلا بارز داشتم خشک بود ولی از کویر راضیم البته با این گرونی خریدن لاستیک خارجی واقعا سخته

  62. حسین می گوید

    به نظر من این متن یا خیلی قدیمیه، یعنی برای حدود ۱۰ – ۱۵ سال پیشه ویا خیلی حانب‌دارانه و برای تبلیغ لاستیک بارز تهیه شده. البته خیلی هم ناشیانه این کار رو کرده و تابلو شده.
    بارز الان یکی از بی‌کیفیت ترین لاستیکهای ایرانیه . من ۴حلقه گرفتم و بعد از حدود یکسال مه کمتر از ۲۰هزار کیلومتر راه رفته بودم، هر چهارتاش هم خراب و ترک ترک شدن و انداختمشون دور. من کویر تایر ویزد تایر رو ترجیح میدم.

  63. بهمن می گوید

    باسلام خدمت همه دوستان عزیز
    بنده از لاستیک زیاد سر در نمیاوردم تا اینکه یه ماشین پراید صفر گرفتم که فابریک روش کویر۱۶۵ بود
    بعد از حدود تقریبا ۵یا۶هزار کار متوجه شدم ماشین لاستیکاش یه جوریه خیلی خشک بودن و سروصدا داشتن تا اینکه با مشورت چندتا از دوستان و لاستیک فروش ها کومهو ۱۷۵ دو جفت گرفتم به قیمت چهار میلیون و دویست و انداختم زیر ماشین
    دوستان شاید باورتون نشه ولی زمین تا آسمون ماشین تغییر کرد فوق العاده ماشین نرم و بی صدا و روان شد حسابی راضیم کرد
    دوستان اگه پولشو داشتید لاستیک کومهو یا هانکوک بخرین بهتون قول میدم از خریدتون پشیمون نمیشین و از رانندگی باهاشون لذت میبرین

  64. Sh می گوید

    بهترین نوع لاستیک کوموهو کره است مصرف کننده میدونه چی میگم

  65. وحید می گوید

    هموطنان عزیزم سلام و عرض ادب.
    بنده تمام نظرات رو خوندم و حالا میخوام نظرشخصی خودمو بگم.
    شکی نیست که لاستیکهای خارجی درجه یک از لاستیکهای فعلی ایرانی ازهمه نظر بسیار بهترن ولی بین لاستیکهای ایرانی بارز و یزد تایر و کویر تایر یه درجه بهتر از بقیه هستن.
    ولی در کل اگه آروم و بااحتیاط رانندگی میکنین و مثل من وضع مالیتون خوب نیست هرلاستیکی که ارزونتره بخرید مشکلی نیست ولی اگه سرعت بالا و خطری رانندگی میکنید حتما لاستیک خارجی درجه یک استفاده کنید چون دیگه صحبت جون آدمه.
    اگرهم مثل بنده متوسط رانندگی میکنید یه جفت خارجی بندازید جلو و یه جفت ایرانی هم بندازید عقب.
    امیدوارم مطلب بنده به دردتون بخوره.یاحق

  66. امیر می گوید

    با سلام و عرض ادب خدمت دوستان و هموطنان عزیزم قبل از هر چیز خدمتتون عرض کنم که هر تایری که میخرید برای عمر طولانی تری داشته باشه باید ازش مراقبت کنید باد تایر ها رو چک کنید کم باد نباشه و موقعی که تایر جلو را نو میندازید حتما ببرید یه متر بذارید و زاویه تایر ها رو تنظیم کنید گل تایر ها باید از یکی باشه واسه محور جلو به جهت دار بودن تایر دقت کنید لاستیک خارجی خوبه لاستیک ایرانی هم دو یه سالی جواب میده و اکثرا بعد از دو سال و نیم خشک میشن و احتمال ترک خوردن داخلشون زیاده به تاریخ تولید لاستیک حتما توجه کنید لاستیک کویر نرم و سبک هست و رانندگی را خیلی دلنشین و نرم میکنه بارز نه خشکه و نه نرم متوسطه بد نیست البته کیفیتش این چند سال اخیر کمی افت کرده ولی جواب میده لاستیک ایران تایر هم مثل بارز هست مدل استانزا دقیقا گلش مثل p660 بارزه و ایران تایر خیلی گوشتی و پهن تر به نظر میرسه دنا هم خشکه و کیفیت خوبی نداره گلدستون هم من استفاده کردم تایر نو نو شروع کرد ترک خوردن و زود فاسد شد و زیر ماشین ترکید جلو بندی ماشین هم خیلی مهمه برای لاستیک ساوی و خرابی لاستیک ها که اون را هم چک کنید اینا نظرات و تجربیات من بود گفتم باهاتون در میان بذارم لاستیک هم چه خارجی و چه ایرانی جز مواد مصرفیه دیگه بیشتر کار کنه زودتر نیاز به تعویض داره در پناه حق باشید یاعلی

  67. سعید می گوید

    سلام
    من تجربه سه تا ماشین ایرانی ،پراید،پژو 405 و دنا رو داشتم رو اولی کویر تایر رو دومی بارز و یزد تایر و رو سومی هانکوک ،بحث خارجی که خب به کنار ولی تو ایرانیا به نظرم یزد تایر نرم تر و با کیفیت تر بود اونم گل مرکوری.
    شاد باشید.

  68. سعید می گوید

    در ادامه نظرم باید بگم با کویر دو سال رانندگی کردم و بعد ماشین و فروختم،با بارز 6 ماه و بعد به علت کهنه شدن تعویض کردم با یزد تایر و با یزد دو سال و نیم رانندگی کردم زیر پژو 405 و از اول برا دنا هانکوک گرفتم و از اسفند 95 تا الان که آبام 99 هست زیر ماشینه تازه 70 درصد شده،البته چون بعضا پا بده خاکی هم می رم راستیک سمت راننده قسمت شونه اش پنچر شد که نیاز به آپارات داره.موضوع دیگه هم اینکه چون غالب ماشین های ایرانی دفرانسیل جلو هستند چرخهای جلو زودتر ساییده میشن و بهتر بسته به میزان استفاده از ماشین لاستیکها رو هر چند وقت یه بار (مثلا 6 ماهیا یه سال) اصطلاحا عقب جلو کنید یعنی جای لاستیکهای جلو و عقب رو با هم عوض کنید تا عمر هر چهار حلق لاستیک یکسان به پایانم برسه.
    شاد باشید

  69. لاستیک می گوید

    سلام به همه – خوش باشید و سلامت

  70. یونس می گوید

    سلام بنده هر لاستیکی سرکارخانوم بگن همونو میخرم بنده مخلص خواهرم هستم.
    یه خواهر داریم اونو هر چی میگی باید بگین چشم.

  71. S.Z می گوید

    با سلام و عرض ادب
    بنده لاستیک زیر صفری کارخانه (بارز) رو با رودستون کره عوض کردم اما دوستم از همون لاستیک استفاده کرد.الان ۵ ساله ازش میگذره هنوز یه بار هم پنچر نشده و من رو تو راه نگذاشته
    ولی بارز ماشین دوستم ….
    من شخصاً ترجیح میدم واسه لاستیک و لنت ترمز ریسک نکنم و جنس خوب خارجی استفاده کنم.
    لاستیک های ایرانی هم واسه رانندگی تو شهر و تاکسی ها خوبه.
    من که جرات نمیکنم با سرعت بالا تو اتوبان چند ساعت با لاستیک ایرانی رانندگی کنم شما چی؟

  72. S123 می گوید

    با سلام و عرض ادب
    بنده لاستیک زیر صفری کارخانه (بارز) رو با رودستون کره عوض کردم اما دوستم از همون لاستیک استفاده کرد.الان ۵ ساله ازش میگذره هنوز یه بار هم پنچر نشده و من رو تو راه نگذاشته
    ولی بارز ماشین دوستم ….
    من شخصاً ترجیح میدم واسه لاستیک و لنت ترمز ریسک نکنم و جنس خوب خارجی استفاده کنم.
    لاستیک های ایرانی هم واسه رانندگی تو شهر و تاکسی ها خوبه.
    من که جرات نمیکنم با سرعت بالا تو اتوبان چند ساعت با لاستیک ایرانی رانندگی کنم شما چی؟

  73. امیرحسین می گوید

    سلام و عرض ادب
    بنده کارشناس فنی خودرو ام ولی نظرمو بر اساس تجربه می‌نویسم نه مطالب تئوری:
    تو ایرانیا بارز و یزد و کویر پیشتازن، بارز خشک تر از یزده، کویر تو برف و بارون خوبه. گلدستون کلا آشغاله و واسه زاپاس خوبه چون ارزونه، گلدستون تو بارون ترمز نداره انگار رو یخه و بجز لاستیک پرایدی، بقیه بالانس نمیشن یا بالای صدتا فرمون میزنه. انتخاب تایر به نوع خودرو هم بستگی داره، هرچه سایز رینگ بزرگتر باشه بهتره برید سراغ جنس مرغوبتر چون لاستیکای ایرانی در سایز بزرگتر، خوب بالانس نمیشن.
    اواخر دهۀ هفتاد، لاستیک گودیر تو بازار فراوان بود، میشلن، بریجستون، هانکوک و… که همشون عالی هستن. در بین لاستیک‌های موجود در بازار، تری انگل و جی تی چین و اندونزی هردو عالی هستن و روی لیفان X60 فابریکش جی تی زده و ۸۰هزار تا کارکرده. لاستیک های خارجی وزن کمتری دارن، مصرف سوختشون پایین تره، خطر ترکیدگی کمه، عمرشون بالاست، ترمز گیری خوبه، ایرانیا تو دست انداز نرمترن، وزن بالا، سایش زیاد، بهم ریختن بالانس در اثر ضربه یا افتادن تو چاله، حتی بعضا لاستیکای ایرانی در اثر افتادن تو چاله دفرمه و بیضی میشن که البته بدون ابزار سنجش به چشم قابل رویت نیست ولی رو ماشین خودشو نشون میده و بالانس هم نمیشه. لاستیک تیوبلس خارجی وقتی میخ می‌ره توش، دیر تر از ایرانی بادش کم میشه. خارجیان تا لحظۀ آخر قابل اطمینان هستن ولی ایرانیا وقتی عاج(گل) لاستیک ضعیف شد، شروع میکنم به اذیت کردن و کم کردن باد و…
    در کل اگه سایز رینگتون بزرگتر از ۱۵ هست و شاسی بلند چه چینی چه اروپایی دارین حتما خارجی بخرین حتی ارزونترین مدلشو ولی اگه پراید و تیبا دارین یا کمتر جاده میرین، لاستیک ایرانی اونم بارز و یزد و کویر بخرین. شاسی بلندها معمولا خشکتر از سواری ها هستن، با لاستیک ایرانی نرمتر میشن ولی بلا استثنا در سرعت بالای ۹۰ و ۱۰۰ فرمون خواهد زد ولی خارجی یکبار بالانس میشه و تا آخر با همون بالانس میمونه.
    بحث حمایت از کالای داخل جای خود، ما همیشه در صحنه بودیم و همه جوره حمایت کردیم ولی چه کسی از ما حمایت باید بکنه که پرایدو می‌خریم ۱۵۰میلیون؟

  74. امیر سلیمانی می گوید

    سلام دوستان یک سوال از داشتم از کسانی که تجربه ش رو دارن
    من همیشه لاستیک خارجی زیر ماشینم بوده و هست ، همه جوره هم ازشون راضی بودم ، چ دانلوپ،فالکن، رودستون و الانم که نکسن دارم که حرف نداره
    (هنکوک و کمهو خشک هستن )
    ولی به دلیل مشکلات مالی الان دیگه مجبورم لاستیک ایرانی (کویر) بخرم
    سوالم اینه که تو سرعتهای بالا ، دست انداز و شرایطهای برفی بارانی و… چطور هستن ؟ میشه باهاشون سرعت رفت و بهش اطمینان کرد؟
    ماشینم تندر90 هست

  75. حسین غلامی می گوید

    با سلام
    من هم از لاستیک کره ای استفاده کرده ام هم ایرانی
    کره ای ها به تبع بهتر از ایرانی ها هستند .همه ما هم عاشق پیشرفت مملکت هستیم ولی آیا لاستیک سازها پس از این همه سال حمایت ملت تغییری در روند بهبود کیفیت برداشته اند .
    یک زمانی لاستیک چینی را قبول نداشتیم و مدام می ترکید الان در طول ده سال تولیدشان بعد از کره ای ها قرار گرفته . به این می گویند پیشرفت .
    تازه اعلام کرده اند بخاطر حمایت از مردم فقط 50 درصد لاستیک را گران می کنیم
    امشب لاستیک بارز 15 قیمتش 1/3 میلیون بود خوب 50 درصد گرانتر می شود 2 میلیون بعد لاستیک مکس ترک چینی 1/5 میلیونه .

    قضاوت با شما از کدوم استفاده می کنید

  76. Saeed می گوید

    شما یک جنسی و وقتی میخری به مقدار پولی که دادی باید ازش انتظار داشته باشی…دوستان اینجا اومدن میگن خارجی خوبه ایرانی اشغاله…خوب برادر من لاستیک سه میلیونی و با لاستیک هفت صدتومنی مقایسه میکنی.!!!!??و اما لاستیک خریدن واسه ماشین به اب و هوای منطقه.نوع ماشین نوع رانندگی..و کاری که از لاستیک میکشی بستگی داره….و اما موردی که در مورد لاستیک داخلی میخواستم بگم و به چشم دیدم این بود که…تمامیه لاستیک های ساخت داخل صادر هم میشه.و نوع صادراتیش کیفیتش خیلی خیلی فرق داره…بشخصه لاستیک ایران تایر که کیفیت خوبی نداره ..مدل صادراتیشو دیدم..خیلی از بارز و کویر با کیفیت تر بود…قیمتش هم دویست تومن جفتی گرون تر بود…خلاصه که اشنا داشته باشین سفارش بدین …جنس صادراتیشو بگیرید.دستت تون خیلی جلوعه.

  77. یاسراکبری می گوید

    باسلام و درود خدمت دوستان عزیز
    بنده تجربیات خودم رو در استفاده از انواع لاستیک‌های ایرانی و خارجی عرض میکنم و امیدوارم که مفید باشه
    بارز: یک جفت نو خریدم و زیر ماشین، محور جلو انداختم همون روز اول از تهران به سمت کرمان حرکت کردیم به یزد نرسیده در سرعت 70کیلومتر بر ساعت ترکید (خدا رحم کرد که کنار جاده شن ریزی کرده بودند که ماشین رو به سمت شن ها هدایت کردم تا واژگون نشه)
    کویرتایز: به یکسال نرسیده چندین بار از نقاط مختلف پنچر شد و نهایتا آپارات کردم، درضمن مدام باد خالی میکنه (رینگ و والف هام همه سالم بودند) ترمز گیری و چسبندگی مناسبی هم نداره
    یزد تایر : عمر متوسط به بالا داره اما چسبندگی و ترمز گیری خوبی نداره
    کمی خشک هست اما از نظر کیفیت نسبت به دیگر تولیدات داخلی بالاتره
    گلدستون : عمر کوتاه داره چسبندگی به شدت ضعیف و هندلینگ مناسب خودرو نخواهید داشت، ضمنا بعدا 50%استفاده پله میکنه
    کومهو : هندلینگ و ترمز گیری بالا داره و خیلی نرم و با کیفیت هست تنها ایرادش اینه که در مسیرهای خاکی لبه های آجش زود خورده میشه
    رودستون : هندلینگ و ترمز گیری بالا داره و خیلی نرم و با کیفیت هست و چسبندگی فوق العاده حتی در جاده های برفی داره
    نکسن : هندلینگ و ترمز گیری بالا داره و نرم و با کیفیت هست الان 3 ساله زیر ماشینمه نه کم باد شده نه پنچر شده و در حدود 70هزار کارکرد هنوز 60% آج داره

    اینها تجربه شخصی بنده بود
    دوستانی که اعتقاد به استفاده از کالای ایرانی جهت حمایت از تولید ملی دارند توجه داشته باشند که ما با نیت خیر اینکارو میکنیم اما اغلب تولید کنندگان داخلی با نیت پلیدشون کالای بی‌کیفیت روانه بازار می کنند.
    به اعتقاد من کسی که به بشریت خدمت کنه انسان واقعی و باشرفی هست، کاری هم به دین و مذهبش ندارم
    لاستیک شوخی بردار نیست
    جنس خوب تهیه کنید و با خیال آسوده رانندگی کنید
    التماس دعا

  78. محمد می گوید

    با سلام.بنده ۱۰ سال تو شرکت تایر سازی کار کردم.با صراحت به اون دوستانی که میگن به شانست بستگی داره ک چه تایری نصیبت بشه،میگم دقیقا راسته.
    کاری به لاستیک های وارداتی ندارم و اصلا اطلاعاتی در مورد اونها ندارم،ولی تو شرکت ایرانی اینو دیدم که تایر با هزارتا ایراد مهر تایید خورده و فروش رفته.
    بازرسی چشمی و دستگاه و …. همه اش چرته.
    وقتی تو ایستگاه اول تولید(بنبوری)عشقی تولید بشه ایستگاهای اخر عمرا بفهمن ایراد کار کجاست.
    ما خودمون کلی کامپاند ایزوله رو فرستادیم خط تولید.
    دو دره بازی توی تولید کالای ایرانی یک اصله مهم برای تولید کننده اس.

  79. ایرانی می گوید

    اینکه پول بره توجیب برادر خودمون درست و حرفی توش نیست ولی برادر من جون برادرا و خواهرای ایرانی چی؟ صحبت از لاستیک خودرو هست اگه خدای نکرده بترکه جون آدما کجا میره؟؟؟

  80. جواد می گوید

    من چندین ساله لاستیک جینیو لاستیک چینی درحه یک استفاده میکنم خیلی نرم است با دوام باورکنید قبلش بارز بود دادم اپاراتی فروخت با کلی ضرر،، الان با لاستیک جینیو از ماشین لذت میبرم چند درصدی گرونه ولی ارزشش داره

  81. نعمت می گوید

    دوستان خیلی ساده و روان بخوام بگم تفاوت لاستیک ایرانی و خارجی تو هر حلقه 300 تومن حدودا اما بازده کارکرد بیش از دو برابر هست شاید باور نکنید مکسس خریدم الان سال ۶ هست رو ماشین مرتب درحال استفاده از ماشینم ،ایرانی هم داشتم بعد یک سال عقب ماشین گیج میزد که با تعویض لاستیک مشکل حل شد،قضاوت با شما .

  82. comforser می گوید

    لاستیک کامفورسر نخرید این میشه نتیجش
    این لاستیک نو هست 1ماه کار کرده پاره شده از بقل و باد میده. تاریخشم به روزه.
    نه آفرود رفته نه جاده نه فشاری چیزی. 500 کیلومترم نرفته.
    پولتون رو دور نریزید

    گارانتی هم قبولش نکرد. کارشناسشون گفت:
    ((مشمول گارانتی نمی باشد ، آسیب ناشی از صدمات جاده ای و برخورد))
    فیلمشم تو آپارات هست ببینید

  83. فرشاد می گوید

    ❤️کویر❤️
    لاستیک ایرانی فقط کویر تایر
    دقیقا پنج تا شش سال عمر مفید و کاربردی داره
    خیلی نرم و با دوام
    برا عشق بازی هم خیلی آسون میشه دور لاستیکو برق بندازی

  84. حسین می گوید

    سلام
    من تازه لاستیک ایرانی خریدم اونم ایران تایر
    تجربه رانندگی با لاستیک ایرانی رو نداشتم.
    ولی از تجربیات شما فهمیدم علت فرمان زدن ماشینم بعد از بالانس و تنظیم فرمان چی هست.
    اما بازم یه بار دیگه بالانس درجا میبرم و به شرکت ایران تایر اعتماد میکنم و زود تصمیم نمی‌گیرم
    ممنون از همه دوستان

  85. رضا می گوید

    کسی تفاوت تایر strong و perfect کویر تایر رو میدونه؟

  86. شهرام می گوید

    سلام ماشینم پرایده همیشه کویر میگیرم هم از عاجش خوشم میآد هم نرمه ولی میگن کناره هاش ترک میخوره البته همینطوره در عمر بالا بهتره لاستیک کم باد نباشه و همیشه تنظیم باشه، اینو میگم چون دارم با ماشین کار میکنم گردشی و مدام در حرکتم خیلی راضی هستم استهلاکش کمه، البته لاستیک خارجی حرف نداره یک عمر کار میکنه ولی ایرانی هم خوبه همیشه فکر میکنم اگه ماشینم شخصی کار میکرد نه عمومی همین کویر همیشه میموند واسم اونوقت مسئله مرور زمان و کیفیتش پیش میومد! سعی کنید عاج لاستیک 40% شد تایر را تعویض کنید همیشه جفت جفت تایر عوض کنید نو را در جلو بیاندازید و کهنه را برای چرخ های عقب! جلو 50% شد با نو تعویض کنید و کهنه را برای جفت چرخ های عقب بگذارید.

  87. مهدی می گوید

    کلا این مقاله و نظر سنجی اشتباه است و من به عنوان مصرف کننده میتونم هر کی خواست ببرم پیش چندتا پنچرگیر لاستیک فروش و حتی می تونم از هر نوع لاستیک تو هر چرخ ماشین بندازم و ثابت کنم این نظرسننجی اشتباهه الان من اولین بار که رفتم لاستیک بخرم خیلی پرسیدم و همه با اتفاق گفتن بارز عمر بیشتری داره ولی سفت سفته بهمین خاطر کویر خریدم یکی نخ کش شده بقیه هم از چرخ در بیاری و توش رو نگاه کنی سیم هاش زدن بیرون عزیزای من خارج از تعصب واسه پولتون زحمت کشیدن اول تحقیق درست کنید از چند خبره و مصرف کننده بپرسید بعد خرید کنید ولی الان یزد طرح مرکوری خریدم ازش راضیم باز شما به حرف من استناد نکنید برید لاستیک فروشی به بارز هم دست بزنید یزد و کویر و چندتا خارجی ببینید نرمی لاستیک قابل لمسه بعد هم یه نفر که اشناتون یه لاستیکش کویر یکی یزد یه بیست تومن بدید واستون در بیارن توی لاستیک رو ببنید که چجوری سیم های کویر زده بیرون بنظرم یزد تایر بهترینه تو ایرانی خودتون تحقیق کنید تا باورتون بشه سرتون کلاه نره

  88. سید می گوید

    سلام و ممنون از همه دوستانی که دلسوزانه و محترمانه تجربیاتشون رو درباره لاستیکهای خوب ایرانی و خارجی در اختیار دیگران قرار دادند.
    یه جفت لاستیک تیبای بنده کویره که حدود ۴ ساله جلو کارکرده، یه جفت لاستیک بارز هم حدود ۷ ساله روی ماشینه، البته بنده حدود ۶۰هزار داخل شهری کارکردم، ولی الآن با نظرات تجربی متفاوت دوستان بیشتر باید بررسی کنم.
    یاحق

  89. حسین می گوید

    هیچ لاستیکی نیتو ژاپن نمیشه.وسلام

  90. فرهام می گوید

    خیلی خوب توضیح داده بودید. تشکر. یکی از سایتهای ایرانی دیگر هم هست که توی خرید لاستیک خیلی خوب توضیح داده و نشسته همرو از اول توضیح داده لاستیک چجور ساخته شده اجزای لاستیک چیه، چجور بخریم و …
    شاید به کار شما و دوستان هم بخوره.

  91. محمدرضا می گوید

    من برای پراید پنج سال هست که لاستیک رودستون انداختم و خداییش تا الان بدون دردسر برام کار کرده . همون اول که خریدم فقط یک بار بالانس کردم و تا الان دیگه لازم نشده ، از لحاظ نرمی و هندلینگ ماشین هم خیلی راضی ام ، توی این پنج سال نزدیک چهل هزار کار کرده و هنوز آج هاش شاید بالای هشتاد درصده ، در ضمن توی این پنج سال فقط دو بار جلوبندی ساز رفتم اون هم فقط برای پاره شدن گرگیر های پلوس ، در کل یک بار هزینه کنید و یک عمر لذت ببرید ، مطمئن باشید آخرش متوجه میشید با اون هزینه کلی صرفه جویی هم کردید

  92. بهامین می گوید

    بهترین لاستیک و با کیفیت ترین لاستیک ایرانی یزد تایر گل مرکوری هست اینو تمام کسانی که ازش استفاده کردن می‌دونن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − چهار =