شرح علائم و آموزش کامل کار با ریموت دزدگیر ماجیکار

16

ماجیکار مارکی نام آشنا در حیطه طراحی و تولید دزدگیرهای اتومبیل تلقی می شود. از آنجا که کاربران این مارک از دزدگیر، جامعه آماری بالایی دارند، قصد داریم که در این مقاله درباره نحوه کارکرد ریموت دزدگیر ماجیکار توضیحاتی را ارائه دهیم و به شرح علائم ریموت دزدگیر ماجیکار بپردازیم.

با توجه به این که مدل‌های مختلف دزدگیر ماجیکار، ریموت‌های مختلف با کارایی متفاوت دارند، پس لازم است که شرح علائم ریموت این دزدگیرها به صورت مجزا ارائه شود. در ادامه با شرح علائم ریموت دزدگیر ماجیکار در بخش‌های مختلف آن، آشنا خواهید شد.

راهنمای ریموت دزدگیر ماجیکار

شرح علائم ریموت دزدگیر ماجیکار مدل M 909 F و M 939 F

علامت I

وقتی کلید مربوط به علامت I موجود روی ریموت دزدگیر به مدت ۵ ثانیه فشرده شود، سیستم دزدگیر فعال خواهد شد.

Arming

این مورد، حالتی است که در آن، روی نمایشگر ریموت دزدگیر ماجیکار علامت یا آیکون قفل بسته شده نمایان می‌شود. در همین حال دزدگیر آژیری کوتاه می کشد و درب‌های اتومبیل قفل شده و سیستم دزدگیر به فعالیت می‌پردازد و روشن می‌گردد. لازم است که حتما این مورد را از شرح علائم ریموت دزدگیر ماجیکار به خوبی بشناسید.

علامت I

وقتی مجددا کلید مربوط به علامت I موجود روی ریموت دزدگیر به مدت ۵ ثانیه فشرده شود، سیستم دزدگیر غیرفعال خواهد شد‌.

برای غیرفعال کردن سیستم دزدگیر ماجیکار، لازم است که علامت I روی دزدگیر را برای مدت زمان 5 ثانیه نگه دارید.
برای غیرفعال کردن سیستم دزدگیر ماجیکار، لازم است که علامت I روی دزدگیر را برای مدت زمان ۵ ثانیه نگه دارید.

Disarming

این مورد، حالتی است که در آن، روی نمایشگر ریموت دزدگیر ماجیکار علامت یا آیکون قفل باز شده نمایان می‌گردد. در همین حال دزدگیر دو آژیر کوتاه می‌کشد و درب های قفل شده اتومبیل باز می شوند و سیستم دزدگیر خاموش شده و غیرفعال می‌شود.

علامت II + IV

وقتی کلید مربوط به علامت های I به مدت ۲ ثانیه فشرده شود، بخش فعال و غیرفعال شدن خودکار، شروع به کار می‌کند‌.

AUTO

در این حالت سیستم امنیتی خودرو بدون فشردن کلید ریموت دزدگیر ماجیکار و زمانی که ریموت در فاصله ۱۰ متری خودرو قرار دارد، غیرفعال می‌شود. زمانی که ریموت را از فاصله معین اطراف اتومبیل دور کنیم، قفل مرکزی مجددا بسته شده و سیستم دزدگیر اتومبیل غیرفعال می‌گردد. برای ممانعت از باز و بسته شدن پی در پی سیستم قفل مرکزی، لازم است زمانی که نزدیک اتومبیل هستید، این سیستم را غیرفعال نمایید.

بیشتر بدانید عیب یابی خودروهای دوگانه سوز کارخانه

علامت Auto به زمانی مربوط می شود که بدون فشردن کلید باز شدن قفل درب، با نزدیک شدن به فاصله ۱۰ متری خودرو، قفل مرکزی غیرفعل می گردد.
علامت Auto به زمانی مربوط می شود که بدون فشردن کلید باز شدن قفل درب، با نزدیک شدن به فاصله ۱۰ متری خودرو، قفل مرکزی غیرفعل می گردد.

علامت III

وقتی کلید مربوط به علامت III به مدت ۲ ثانیه فشرده شود، قفل درب صندوق عقب ماشین، به واسطه کنترل از راه دور باز می‌شود.

علامت IV

وقتی کلید مربوط به علامت IV برای دو بار زده شود، می توانید به سیستم اعلام وضعیت اتومبیل ورود پیدا کنید.

QUERY

شرایط خودرو برحسب نوع و تعداد هشدارهای ریموت با نمایشگر تصویری و آژیر، به صورت زیر قابل تشخیص است:

  • درصورتی که از خودرو صدای یک آژیر کوتاه و همچنین سه بار پیاپی از ریموت صدای “بیب” شنیده شود، یعنی بدون اینکه سوئیچ ماشین باز باشد سیستم دزدگیر فعال است.
  • درصورتی که از خودرو صدای دو آژیر کوتاه و همچنین دو بار پیاپی از ریموت صدای “بیب” شنیده شود، یعنی بدون اینکه سوئیچ ماشین باز باشد سیستم دزدگیر غیرفعال است.
  • درصورتی که از خودرو صدای سه آژیر کوتاه و همچنین سه بار پیاپی از ریموت صدای “بیب” شنیده شود، یعنی سوئیچ ماشین باز است و سیستم دزدگیر فعال است.
  • درصورتی که از خودرو صدای چهار آژیر کوتاه و همچنین دو بار پیاپی از ریموت صدای “بیب” شنیده شود، یعنی سوئیچ ماشین باز است و سیستم دزدگیر غیرفعال است‌.
علامت Query به انواع آژیرهای دزدگیر ماجیکار و تفسیر آنها بر حسب باز بودن سوئیچ، فعال بودن سیستم دزدگیر یا غیرفعال بودن آن و غیره مربوط است.
علامت Query به انواع آژیرهای دزدگیر ماجیکار و تفسیر آنها بر حسب باز بودن سوئیچ، فعال بودن سیستم دزدگیر یا غیرفعال بودن آن و غیره مربوط است.

علامت IV

وقتی کلید مربوط به علامت IV دو بار پشت سر هم زده شود، شما به سیستم مربوط به یافتن ماشین خود، وارد شده‌اید.

panic

وقتی در اماکن شلوغ و پر ازدحام و یا محل‌های تاریک به دنبال ماشین خود می‌گردید، این سیستم می تواند کمک کننده باشد و به واسطه فلش‌های سیستم دزدگیر ماجیکار و همچنین صدای آژیر آن، شما راحت‌تر به اتومبیل خود دسترسی پیدا خواهید کرد.

علامت IV

وقتی کلید مربوط به علامت IV به مدت ۵ ثانیه فشرده شود، سیستم ایمنی اصلی یعنی سیستم ضد سرقت فعال خواهد شد.

با نگاه داشتن علامت IV برای مدت 5 ثانیه، می توانید سیستم ضدسرقت ماجیکار را غیرفعال سازید.
با نگاه داشتن علامت IV برای مدت ۵ ثانیه، می توانید سیستم ضدسرقت ماجیکار را غیرفعال سازید.

Anti jacking

در صورتی که خودروی شما با موتور روشن و سوئیچ باز شده دزدیده شود، روش آنتن‌دهی مربوط به سیستم دزدگیر در این سازوکار کاربردی، باعث می‌شود که حدود ۱۵ ثانیه بعد، موتور اتومبیل خاموش شود و علاوه بر روشن شدن صدای آژیر ماشین، درب‌ها قفل شوند. غیرفعال کردن این سیستم به این شکل انجام می‌شود که باید کلید مربوط به علامت I را به مدت ۱ ثانیه بفشارید.

علامت II + III

وقتی کلید مربوط به علامت های II + III به مدت ۵ ثانیه فشرده شود، سیستم دزدگیر به صورت خودکار فعال می‌شود.

Passive

با فعال کردن این سیستم، وقتی اتومبیل را با بستن سوئیچ خاموش می‌کنیم و آخرین درب اتومبیل را می‌بندیم، سیستم دزدگیر بعد از حدود ۳۰ ثانیه و با صدای ۳ هشدار پیاپی به شکل خودکار فعال می شود. درصورتی که بخواهید این سیستم را غیرفعال کنیم باید کلیدهای مربوط را مجددا بفشارید.

علامت I + II

وقتی کلید مربوط به علامت های I + II به مدت ۵ ثانیه فشرده شود، می‌توانید سیستم هشدار دزدگیر یا آژیر آن را با صدا یا بدون صدا فعال کنید. در میان شرح علائم ریموت دزدگیر ماجیکار این مورد کارآمدی زیادی دارد.

MUTE

وقتی این مکانیسم دزدگیر ماجیکار را فعال کنید، سیستم مربوط به دزدگیر بدون ایجاد صدا فعال و غیرفعال خواهد شد. در صورت این که بخواهید این روند را تغییر دهید، باید بار دیگر این کلید را بفشارید.

برای این که فعال یا غیرفعال ساختن سیستم دزدگیر ماجیکار، بدون صدای بیپ آن انجام پذیرد، گزینه Mute کاربرد خواهد داشت.
برای این که فعال یا غیرفعال ساختن سیستم دزدگیر ماجیکار، بدون صدای بیپ آن انجام پذیرد، گزینه Mute کاربرد خواهد داشت.

علامت I + III

وقتی کلید مربوط به علامت‌های I + III به مدت ۵ ثانیه فشرده شود، خودرو برای رفتن به کارواش و یا تعمیرگاه آماده خواهد شد.

Valet mode

فعال شدن این سازوکار باعث می‌شود که مدار مربوط به دزدگیر ماشین غیرفعال شده و فقط سیستم مربوط به قفل مرکزی به واسطه ریموت باز و بسته شود. در صورتی که بخواهید عملکرد این سیستم را لغو کنید، باید کلید مذکور را بار دیگر بفشارید.

علامت I + III

وقتی کلید مربوط به علامت های I + III به مدت ۲ ثانیه فشرده شود، سنسور از حالت شوک خارج خواهد گشت.

Sensor by pass

فعال شدن این سیستم سبب می شود در صورت وارد آمدن ضربه به اتومبیل، هشدار دزدگیر فعال نشود. برای لغو کردن این برنامه می‌توانید کلید مربوطه را دوباره بفشارید.

موارد زیر فقط در مدلM 909 F کاربرد دارند:

علامت II

وقتی کلید مربوط به علامت II به مدت ۲ ثانیه فشرده شود، سیستم استارت از راه دور فعال خواهد شد.

Auto start

درصورتی که مکانیسم استارتر از راه دور در اتومبیل فعال باشد، می‌توانید با استفاده از ریموت، از راه دور موتور ماشین را استارت بزنید.

با استفاده از این گزینه می توانید موتور خودرو را از فاصله ای استارت بزنید و این یکی از امکانات مدرن دزدگیر ماجیکار به حساب می آید.
با استفاده از این گزینه می توانید موتور خودرو را از فاصله ای استارت بزنید و این یکی از امکانات مدرن دزدگیر ماجیکار به حساب می آید.

علامت II

وقتی کلید مربوط به علامت II به مدت ۲ ثانیه فشرده شود، می توانید موتور ماشین را خاموش کنید.

Ign kil

کلید مربوط به استارتر موتور، زمانی که اتومبیل روشن است و می‌خواهید موتور آن را با ریموت خاموش کنید هم کاربرد دارد.

علامت II + IV

وقتی کلید مربوط به علامت‌های II + IV به مدت ۵ ثانیه فشرده شود، سیستم استارت شبانه روزی فعال خواهد گشت.

Timer Starter

فعال کردن این برنامه این امکان را به وجود می‌آورد که در زمان دلخواه سیستم استارتر هر ۲۴ ساعت یک بار فعال شود و بعد از اینکه موتور و باتری ماشین گرم شد، خودرو خاموش خواهد شد. برای لغو کردن این دستورالعمل لازم است کلید ذکر شده را بار دیگر بفشارید.

علامت III + IV

وقتی کلید مربوط به علامت های III + IV به مدت ۵ ثانیه فشرده شود، خنک کننده موتور ماشین شروع به کار می‌کند.

Turbo

وقتی این مورد فعال باشد، با بستن سوئیچ ماشین و همچنین بستن آخرین درب آن، موتور ماشین نزدیک به ۲ ثانیه روشن می‌ماند و بعد به شکل خودکار خاموش می‌شود. برای لغو آن، باید دکمه مذکور را دوباره بفشارید.

علامت I + IV

وقتی کلید مربوط به علامت‌های I + IV به مدت ۵ ثانیه فشرده شود، قفل کودک فعال خواهد شد.

برای فعل کردن قفل کودک در دزدگیر ماجیکار باید از I + IV در دزدگیر ماجیکار استفاده نمایید.
برای فعل کردن قفل کودک در دزدگیر ماجیکار باید از I + IV در دزدگیر ماجیکار استفاده نمایید.

IGN LK

وقتی این سیستم فعال است، به هنگام بسته بودن درب‌های خودرو، با باز شدن سوئیچ، بعد از حدود ۳۰ ثانیه قفل مرکزی خودرو بسته می‌گردد. وقتی سوئیچ بسته می‌شود، قفل مرکزی باز خواهد شد. برای غیرفعال کردن این سیستم نیز کافی است کلید علامت‌های گفته شده بار دیگر فشرده شود.

شرح علائم ریموت دزدگیر ماجیکار مدل GOLD 110

علامت III

در بخش شرح علائم ریموت دزدگیر ماجیکار این علامت بسیار پرکاربرد است. وقتی کلید مربوط به علامت III به مدت ۵ ثانیه و دوبار پیاپی فشرده گردد، چراغ ریموت به مدت ۱۰ ثانیه روشن می‌شود.

علامت IV

وقتی کلید مربوط به علامت IV به مدت ۵ ثانیه فشرده شود، سیستم اعلام شرایط مربوط به خودرو فعال خواهد شد. وقتی کلید IV را بفشارید از میزان درجه حرارت مطلع خواهید گشت و اگر دوباره آن را فشار دهید میزان ولتاژ باطری نمایان می شود. بعد اگر دوباره این دکمه فشرده شود، ولتاژ باطری ریموت دزدگیر ماجیکار نمایش داده خواهد شد. بنابراین علامت مزبور در میان شرح علائم ریموت دزدگیر ماجیکار از اهمیت زیادی برخوردار است.

علامت I

با فشردن این دکمه به مدت ۵ ثانیه، Arming فعال شده و با شنیده شدن یک آژیر کوتاه علامت قفل بسته روی نمایشگر ریموت فعال می‎گردد. سیستم دزدگیر فعال شده و درب ها قفل می‌شوند و اگر دوباره این کلید را فشار دهیم Disarming فعال خواهد گشت و آیکون قفل باز شده روی صفحه ریموت پدیدار شده و قفل درب‌ها باز شده و سیستم دزدگیر غیرفعال می‌شود.

علامت I

اگر کلید این علامت را به مدت ۵ ثانیه و ۲ بار فشار دهید، دکمه‌های ریموت قفل گشته و علامت H بر روی صفحه ریموت ظاهر می‌شود.

با دو بار فشار دادن علامت I، هر کدام به مدت 5 ثانیه؛ دکمه های ریموت دزدگیر ماجیکار قفل خواهند شد.
با دو بار فشار دادن علامت I، هر کدام به مدت ۵ ثانیه؛ دکمه های ریموت دزدگیر ماجیکار قفل خواهند شد.

علامت II

فشردن کلید این علامت به مدت ۵ ثانیه و ۲ بار، باعث استارت از راه دور می‌گردد. اگر سیستم استارتر اتومبیل فعال باشد، باعث می‌شود بتوانید ماشینتان را از راه دور و با استفاده از ریموت استارت بزنید.

علامت III

وقتی کلید این علامت به مدت ۵ ثانیه و ۱ بار فشرده شود و در صورتی که درب صندوق عقب پمپ برقی داشته باشد، درب صندوق عقب باز می‌شود.

علامت I + II

فشردن کلید این علامت ها به مدت ۵ ثانیه، آژیر را فعال و غیر فعال می‌کند.

علامت I + III

وقتی کلید این علامت‌ها ۲ ثانیه فشرده شود، سیستم رفتن به تعمیرگاه یا کارواش فعال می‌شود و سیستم دزدگیر غیرفعال شده و فقط قفل مرکزی فعال می‌ماند. این علامت را در شرح علائم ریموت دزدگیر ماجیکار به خوبی به خاطر بسپارید.

علامت I + III

وقتی کلید این علامت‌ها ۵ ثانیه فشرده شود، سنسور از حالت شوک در می‌آید و وقتی به ماشین ضربه وارد شود، علامتی روی ریموت نشان داده نخواهد شد.

برای این که سنسور خودرو از وضعیت شوک خارج شود و در مقابل ضربه بی‌عکس‌العمل بماند، از علامت I + III استفاده می شود.
برای این که سنسور خودرو از وضعیت شوک خارج شود و در مقابل ضربه بی‌عکس‌العمل بماند، از علامت I + III استفاده می شود.

علامت I + IV

وقتی کلید مربوط به این علامت‌ها ۵ ثانیه فشرده شود، قفل کودک فعال می‌گردد و ۳۰ ثانیه بعد از روشن شدن ماشین درب ها قفل می‌شوند و بعد از بسته شدن سوئیچ، درب‌ها باز خواهند شد.

علامت II + IV

وقتی کلید مربوط به این علامت ها به مدت ۲ ثانیه فشرده شود، سیستم تایمر پارکینگ فعال می‌شود و مدت زمان متوقف شدن خودرو در پارکینگ نمایش داده خواهد شد.

علامت II + IV

وقتی کلید مربوط به این علامت‌ها به مدت ۵ ثانیه فشرده شود، حالت استارت شبانه روزی ماشین فعال می‌شود. یعنی با تعیین زمان دلخواه، ماشین هر ۲۴ ساعت یک بار روشن می‌گردد و باطری خودرو شارژ شده و موتور دوباره خاموش می‌شود.

علامت III + IV

وقتی کلید مربوط به این علامت‌ها به مدت ۵ ثانیه فشرده شود، سیستم خنک کننده موتور فعال می‌گردد. با بستن سوئیچ و همچنین بستن آخرین درب ماشین، موتور مدتی روشن می‌ماند و بعد به شکل خودکار خاموش می‌شود.

علامت IV

وقتی کلید مربوط به این علامت به مدت ۵ ثانیه و ۲ بار فشرده شود، سیستم موقعیت یابی خودرو فعال می‌شود. به عبارت دیگر هر چه به خودرو نزدیک شویم تعداد “بیب”‌هایی که از ریموت شنیده می‌شوند، بیشتر خواهد شد.

سخن آخر

تنظیم ریموت دزدگیر ماجیکار در صورتی که جزء مدل های ذکر شده باشد، با توجه به توضیحات ارائه شده در شرح علائم ریموت دزدگیر ماجیکار کار سختی نیست. می‌توانید با دقت در علائم یاد شده و همچنین تعداد دفعات فشردن کلیدها و دیدن آیکون‌های به نمایش درآمده و آلارم‌هایی که به گوش می رسند، از جزئیات کارایی و عملکرد ریموت دزدگیر ماجیکار مطلع شوید و به راحتی آن را تنظیم کنید.

منبع: carstan | alijohari.blogfa

16 نظرات
  1. اریل می گوید

    متشکرم از مقاله تون…خوب بود.کارایی داشن

  2. مهدی خلیلی می گوید

    با سلام
    خواستم در خصوص ریست کردن دزدگیر ماجیکار سوال کنم که چه کد دستوری وجود داره.ممنون

  3. Toraj می گوید

    سلام من ریموت ماشین مجیکار ۹۰۹ دارم و الان یه مشکل دارم که وقتی دزدگیر میزنم صدا میده ولی دبها باز نمیشن

  4. کبان می گوید

    سلام‌علت‌اینکه‌درب‌ها‌به‌صورت‌خودکار‌توسط‌دزدگیر‌قفل‌میشود‌ودرصورت‌بستن‌به‌وسیله‌ریموت‌هم‌درزدگیربا زهم‌فعال‌میشود(حتی‌باطری‌دزدگیر‌راهم‌که‌خارج‌میکنی‌به‌صورت‌اتوماتیک‌دزدگیرفعال‌میشود)برای‌رفع‌این‌عیب‌چه‌باید‌کرد

  5. عباس می گوید

    سلام ماشین ال۹۰ روشن نمیشه با غیرفعال کردن دزدگیر روشن میشه دزدگیر ماجیکار نصبه عیب از کجا میتونه باشه راهنمایی لطفا

  6. عابدین می گوید

    سلام
    از مطاب ذکرشده بسیار مطلوب بود
    ولی درمورد دزدگیر ماشین من
    ریموت را گم کردم دزدگیر با کاراکال ضربه
    میزنم درب باز میشود ولی بسته نمی شود ودزد گیرفعال نمیشود اگه ممکنه راهنماوم کنید

  7. amir می گوید

    سلام خسته نباشید من یکی از ریموت هام گمشده و دست کسی افتاده اماکنش هست اون ریموت رو حذف کنم؟
    دزدگیر ماجیکار m939f

  8. حسن می گوید

    سلام من دزد گیر ماجیکار رو اتومبیل دارم با ریموت ساده.اگه ممکنه روش کاربا ریموت ساده را توضیح دهید.ممنونم

  9. بنده خدا می گوید

    سلام مرسی از راهنماییتان آنتن ریموت ماجیکار من نمیاد وقتی دکمه ON/OF می زنم عکس گوشی میاد و فقط ویبره می زنه و بعضی از ماقع هم ریستارت می شه .
    علت را ارسال کنیدلطفا

  10. علی می گوید

    سلام
    دزدگیر ماشین من ماجیکار مدل ۹۰۹ هستش وروش فعال کردن استاتر از راه دور بلد نیستم لطفا میشه راهنمایی کنید با تشکر

  11. علی واحدی می گوید

    سلام
    دزدگیر ماشین من ماجیکار مدل ۹۰۹ هستش وروش فعال کردن استاتر از راه دور بلد نیستم لطفا میشه راهنمایی کنید با تشکر

  12. Morad می گوید

    دمت گرم سمیرا…

  13. مصطفی می گوید

    عالی .موفق باشید.

  14. قاسمی می گوید

    سلام.من وقتی سوییچ را میبندم ماشین هنوز روشنه وبه محض اینکه درب راباز وبسته میکنم موتور خاموش میشه.علت چیه

  15. قدرت می گوید

    درود ریست کردن گلد 110چطوریه بعد اینکه. رفته روی حالت تعمیر گاه هر کاری میکنم در نمیاد بعدشم نزدیک ماشین میشیم خودش قفل میشه باز میشه دور هم میشیم همین داستان رو داره ممنون از جواب شما که انشاالله میدید

  16. مصطفی علیزاده می گوید

    سلام ریموت من قبلٲدرست کارمیکردمولی الان موقع بازوقفل کردن ماشین باریموت دزدگیرکارمیکنه وصدای بیب میده ولی قفل ویا باز نمیکنه باید باریموت روی کلید باز وبسته کنم،میشه بازیموت درستتش کنم،لطفا راهنمای کنید،مدل433 .ممنون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × پنج =