علت روشن نشدن چراغ cng پراید و سایر خودرو ها

2

همان‌طور که می‌دانید، امروز کلان شهرها در سراسر جهان با مشکل آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کنند که این آلودگی هوا بیشتر از سوخت حاصل از راندن خودروها ایجاد می‌شود. به همین دلیل است که امروز بسیاری از کارشناسان و فعالان محیط زیست، افراد را به استفاده از سوخت‌های طبیعی مانند گاز CNG تشویق می‌نمایند.

خوشبختانه خودروهایی تولید شده‌اند که منبع سوخت آن‌ها، گاز CNG است. اما حقیقیت این است که بعضا این خودروها با مشکلاتی مواجه می‌شوند که یکی از آن‌ها روشن نشدن چراغ cng است. از این رو افراد جویای کشف علت روشن نشدن چراغ cng و در نهایل دلایل کارنکردن خودروی خود با این گاز خواهند بود.

از آنجایی که پراید یکی از خودروهایی است که می‌تواند با این گاز کار کند، ما در این مطلب علاوه بر معرفی سوخت CNG به بررسی علت روشن نشدن چراغ cng پراید و همچنین علت چشمک زدن چراغ cng پراید خواهیم پرداخت. پس با استادکار همراه شوید.

علت روشن نشدن چراغ cng کدام است؟

همان‌طور که گفته شد، این سوخت علی‌رغم تمام مزیت‌هایی که دارد، می‌تواند کمی مشکل ساز شود. اما پیش از آن که به بررسی علت روشن نشدن چراغ cng بپردازیم، خوب است که در ابتدا نیم نگاهی به سوخت CNG و مزایای آن داشته باشیم.

علت روشن نشدن چراغ cng پراید
گاز CNG یکی از انواع سوخت باکیفیت است که از آسیب رسیدن به محیط زیست و آلوده کردن هوا جلوگیری می کند.

سوخت CNG و مزایای آن

وسایل نقیله برای حرکت کردن به سوخت نیاز دارند. در میان سوخت‌ها، سوخت CNG یکی از کم مصرف‌ترین سوخت‌ها محسوب می‌شود که به محیط زیست نیز آسیب نمی‌رساند. این سوخت‌ها گران نیستند و خطرهایی بزرگتر و بیشتر از سوخت‌های سنتی ندارند.

وسایل نقلیه CNG میزان آلایندگی کمی دارند. در مقایسه با بنزین ، گاز طبیعی فشرده شده میزان انتشار مونواکسید کربن را ۹۰ تا ۹۷ درصد و میزان انتشار نیتروژن اکسید را ۳۵ تا ۶۰ درصد کاهش می‌دهد. گاز طبیعی نیز در بیشتر کشورها تولید می‌شود، بنابراین رانندگی با ماشینی که به سیستم CNG مجهز است به این معنی است که شما به نفت خارجی وابسته نخواهید بود.

وسایل نقلیه گاز طبیعی فشرده مانند اتومبیل‌های معمولی به نظر می‌رسند. در حالی که موتورها و سیستم‌های سوخت آنها برای استفاده از گاز طبیعی طراحی شده‌اند  وسایل نقلیه CNG کاملاً شبیه به وسایل نقیله بنزینی و یا دیزلی موجود هستند. شما حتی می‌توانید سیستم یک اتومبیل معمولی را برای کار با گاز طبیعی تغییر دهید.

البته باید بدانید که این کاز ممکن است نرخ بیمه اتومبیل را کاهش دهد. با توجه به اینکه وسیله نقلیه سازگارتری با محیط زیست دارید ، ممکن است متوجه شوید که بیمه گذاران تعویض کننده می توانند حق بیمه ارزان‌تر اتومبیل را برای شما به وجود آورند.

بیشتر بدانید آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک

به هنگام استفاده از خودروی گازسوز، ممکن است چراغ cng روشن نشود که دلایل آن می‌تواند اتصلات برقی سست و یا فیوز سوخته و موارد دیگر باشد.
به هنگام استفاده از خودروی گازسوز، ممکن است چراغ cng روشن نشود که دلایل آن می‌تواند اتصلات برقی سست و یا فیوز سوخته و موارد دیگر باشد.

دلایل و علت روشن نشدن چراغ cng

هنگامی که قصد استفاده از گاز CNG را دارید، ممکن است خودروی شما به خوبی کار نکند و شما با چراغ cng خاموش مواجه شوید. اما علت روشن نشدن چراغ cng چیست؟ موارد زیر می‌توانند از علل روشن نشدن چراغ cng باشند:

  • اتصال پشت سوئیچ CNG ممکن است سست باشد، پس سوئیچ را بیرون بکشید.
  • سوئیچ مشکل دارد. حتما آن را بیرون آورده و تعویض کنید.
  • فیوزی در کیت cng وجود دارد که ممکن است سوخته باشد، پس باید آن را تعویض نمایید.
  • ممکن است علت روشن نشدن چراغ cng، اشکال در جعبه CNG و یا اتصالات برق باشد. به این منظور می‌بایست خودرو را به دست یک تعمیرکار سپرده تا از اتصال درست سیم‌ها اطمینان حاصل نمایید.
  • اطمینان حاصل کنید که سیم منبع تغذیه (سیم قرمز) به سوئیچ تبدیل خودرو، متصل است.

علت چشمک زدن چراغ cng پراید

همان‌طور که گفتیم، یکی از خودروهایی که می‌تواند از گاز CNG به عنوان سوخت استفاده کند، پراید است. اما گاهی ممکن است شما حین استفاده از این سیستم، شاهد چشمک زدن چراغ cng پراید باشید. خوب است بدانید، هنگامی که حالت گاز را برای سوخت انتخاب می‌کنید، چهار چراغ سبز رنگ وجود دارد که میزان موجودی گاز را به شما نشان می‌دهد.

روشن بودن هر یک از این چراغ‌ها، به معنی وجود گاز CNG به میزان یک چهارم حجم مخزن است. چنانچه گاز مصرفی شما رو به اتمام باشد، تمامی این چهار جراغ سبز خاموش شده و تنها یک چراغ قرمز روشن گشته و چراغ سبز شروع به چشمک زدن می‌کند. پس علت چشمک زدن چراغ cng پراید به همراه صدای بوقی که می‌شنوید، خبر از اتمام سوخت گازی شما می‌دهد.

در این حالت باید منبع سوخت را به بنزین تغییر دهید، در غیر این صورت سیستم به طور خودکار این کار را انجام می‌دهد.

چنانچه چراغ cng چشمک زد، به این معنا است که گاز خودروی شما رو به اتمام است و می‌بایست منبع سوخت رسانی را تغییر دهید.
چنانچه چراغ cng چشمک زد، به این معنا است که گاز خودروی شما رو به اتمام است و می‌بایست منبع سوخت رسانی را تغییر دهید.

علت روشن نشدن چراغ cng پراید

علت روشن نشدن چراغ cng پراید همانند دلایلی است که در بالا برای روشن نشدن این چراغ در تمامی خودروها ذکر کرده‌ایم. چنانچه اتصالات برقی به چراغ، جعبه مربوط به CNG و فیوزها مشکل داشته باشد، می‌تواند یکی از علت‌های روشن نشدن چراغ cng پراید را تشکیل دهند.

سخن پایانی

در نهایت باید بگوییم که گاز CNG یکی از بهترین سوخت‌ها برای جلوگیری از آلودگی هوا و همچنین کمک به حفظ محیط است و امروز در بسیاری از نقاط جهان از این سوخت برای استفاده از خودرو بهره می‌برند.

منابع: enginepower | pakwheels

2 نظرات
  1. افشین می گوید

    سلام من ماشینم پراید دوگانه کارخانه ای هستش چند وقته که روی گاز که می زارم ماشین درجا که باید کار کنه روی گاز خاموش میشه در حال حرکت یکنواخت ولی وقتی سر چهار راه کلاچ می گیرم که دنده کم کنم خاموش میشه در ضمن چراغ گاز حتی اگه پر هم باشه فقط زرد چشمک می زنه

  2. متخصص cng می گوید

    به نظر من علاقه مندان به این کار می توانند با یادگیری دوگانه سوز کردن خودرو به درآمد مناسبی برسند.
    خودروهای گاز سوز آسیب کمتری به محیط زیست وارد می کنند، مصرف سوخت کمتری داشته و سوخت آن ها نیز از بنزین ارزان تر است. دوره آموزش تعمیر CNG با توجه به آنکه حدود 20 میلیون خودروی سبک در کشور وجود دارد، و از حدود 20 میلیون خودروی سبک، حدود 4 میلیون و 400 هزار خودرو به صورت مجاز، غیرمجاز و حتی زیرپله‌ای دوگانه سوز شده اند و با توجه به مصوبه دولت در سال 1398 مبنی بر گازسوزکردن رایگان 1میلیون 500 هزار خودرو عمومی در مجموع حدود 6 میلیون خودرو گازسوز در کشور وجود دارد که حدودا 1/3 از 20 میلیون خودرویی سبک که در سطح کشور در حال تردد هستند، خودرو های گاز سوز می باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 17 =