تی زون صورت ( ناحیه تی) کجاست و چه اهمیتی دارد؟

1

درباره پوست و اهمیت آن چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می‌دانید پوست یکی از بزرگترین ارگان‌های بدن است. تمام سطح بدن شما با پوست پوشیده شده است و قطعا باید درباره اهمیت آن و مراقبت از آن اطلاعات زیادی داشته باشید. پوست بدن انسان دارای یک سیستم پیچیده و متشکل از لایه‌های سلول و اعصاب مختلف است و جز یکی از آسیب پذیرترین ارگان‌ها است. در نتیجه برای مراقبت از پوست باید با نواحی مختلف آن آشنا شویم. ناحیه تی زون صورت یکی از نواحی بسیار حساس بر روی پوست صورت شما است که در این مقاله بیشتر با آن آشنا می‌شویم.

چرا مراقبت از پوست اهمیت دارد؟

تاکنون متوجه ارتجاعی بودن و نرم و لطیف بودن پوست نوزادان هنگام تولد شده‌اید؟! تمام افراد از جمله ما در نوزادی پوستی بسیار نرم و لطیف داریم و با گذر زمان و بزرگ شدن پوست ما کشیده‌تر، پر چین و چروک‌تر و آسیب پذیرتر شده و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. از این جهت هر چه سن بالاتر می‌رود نیاز انسان به مراقبت از پوست بیشتر می‌شود. پس اگر شادابی و جوانی پوست برای شما اهمیت دارد و دوست دارید پوستی همیشه سالم و درخشان داشته باشید باید مراقبت و محافظت از پوست برای شما اهمیت داشته باشد.

چرا مراقبت از پوست اهمیت دارد؟
مراقبت از پوست کمک می‌کند تا شما همیشه چهره‌ای جوان و شاداب داشته باشید و از عزت نفس بسیار خوبی برخوردار شوید.

ناحیه تی زون صورت چیست؟

صورت شما متشکل از پیشانی، بینی، چانه و ناحیه اطراف دهان و چشم است. اگر در مقابل یک آینه بایستید به راحتی شکل حرف T را از ناحیه چانه به سمت بینی و سپس اطراف لب خود مشاهده خواهید. به همین خاطر است که این ناحیه را تی زون صورت می‌نامند. ناحیه تی زون صورت از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است زیرا بیشترین تعدد غدد چربی پوست در این ناحیه وجود دارد و بسیاری از آسیب‌های پوستی مانند جوش، آکنه و یا سوختگی‌های شدید در اثر اختلال غدد چربی و یا مسدود شدن آن‌ها در ناحیه تی زون صورت است.

ناحیه تی زون صورت چیست؟
مراقبت از بخش‌های مختلف در ناحیه تی زون صورت متفاوت است در نتیجه باید از روش‌های مختلف مراقبتی برای این ناحیه استفاده کنید.

اگر پوست شما از نوع چرب باشد قطعا ناحیه تی زون صورت شما بسیار چرب است و میزان تولید سبوم که نوعی ماده چرب ناشی از غدد چربی است در ناحیه بسیار زیاد است درنتیجه امکان بروز جوش و آکنه روی صورت شما افزایش می‌یابد. حال شما بایستی بیشتر راه‌های درمانی و مراقبتی را روی ناحیه تی زون صورت خود انجام دهید تا میزان جوش و آکنه روی صورت شما کمتر شود.

ناحیه تی زون صورت چیست؟
جوش و آکنه بر روی پوست چرب در ناحیه تی زون صورت همیشه نمایان است در نتیجه بایستی از ماسک و محصولاتی که چربی صورت را متعادل می‌کنند، استفاده کنید.

و اما اگر پوست خشکی دارید ولی ناحیه تی زون صورت شما چرب است این نشان دهنده آن است که پوست شما ترکیبی است و تقریبا اکثر افراد دارای پوست ترکیبی هستند. برای این دسته افراد نیز راه‌ههای درمانی وجود دارد تا یک تعادل میان ناحیه تی زون و نواحی دیگر پوست ایجاد شود.

روش‌های رسیدگی به ناحیه تی زون صورت

به علت تعدد غدد چربی در ناحیه تی زون صورت امکان مسدود شدن نقاط و ایجاد آسیب‌های پوستی بر روی صورت بسیار زیاد است. از این رو بایستی با استفاده از محصولات مراقبت پوست و ماسک‌های مختلف میزان چربی در این ناحیه را به حالت تعادل نگه داشت.

استفاده از ماسک خاک رس

خاک رس قابلیت بسیار خوبی برای درمان منافذ بسته چربی را دارد. علاوه بر این میزان جوش و آکنه را بر روی صورت به شدت کاهش می‌دهد. البته خاک رسی که به عنوان ماسک برای صورت استفاده می‌شود از نوع آرایشی است که برای پوست ضرر ندارد. ماسک خاک رس را می‌توانید در خانه با ترکیب خاک رس و مقداری آب یا آبلیمو تهیه کنید و یا ماسک خاک رس آماده تهیه کنید.

استفاده از ماسک خاک رس
سعی کنید از ماسک خاک رس برای تمام نواحی تی صورت استفاده کنید زیرا علاوه بر متعادل کردن چربی در این ناحیه، نوعی تقویتی برای پوست نیز به شمار می‌رود.

استفاده از فوم شستشو روزانه

اگر پوست چربی دارید برای رسیدگی به پوست خود و متعادل نگه داشتن چربی پوست صورت به خصوص در ناحیه تی زون صورت، شما بایستی روزانه صورت خود را بشویید و برای اینکار چه بهتر از اینکه از یک فوم شستشو روزانه استفاده کنید تا پاکسازی پوست شما به صورت یکدست و کامل انجام شود.

استفاده از فوم شستشو روزانه
شستشو روزانه صورت با انواع شوینده کمک می‌کند تا هرگونه آلودگی از منافذ پوست جدا شود و پوست شما سالم باقی بماند.

پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر نگاهی به مطلب انواع شوینده صورت نیز داشته باشید تا با نکات بسیار مهم در این‌ مورد آشنا شوید.

پاکسازی عمقی پوست

به نظر من هر فردی با هر نوع پوستی که دارد بهتر است پاکسازی پوست را در برنامه مراقبت از پوست خود داشته باشد. درباره روش‌های پاکسازی عمقی پوست قبلا با شما صحبت کرده‌ایم و در اینجا فقط قصد داشتیم به اهمیت ویژه این کار برای متعادل نگه داشتن میزان چربی بر روی پوست اشاره کنیم.

پاکسازی عمقی پوست
پاکسازی عمقی پوست جز موارد بسیار مهم است که برای ناحیه تی صورت فواید زیادی دارد و شما می‌توانید با استفاده از انواع روش‌های خانگی یا غیره این کار را انجام دهید.

سخن پایانی:

شاید اکثر افراد با ناحیه تی زون صورت آشنایی نداشته باشند اما بهتر است حال که با آن آشنا شدیم به این ناحیه اهمیت بیشتر دهیم و مراقبت‌های لازم برای پوست را در کنار تغذیه مناسب در برنامه روزانه خود داشته باشیم تا پوستی شاداب، درخشان، سالم و درخشان داشته باشیم و همیشه با چهره‌ای زیبا در هر مکانی حضور پیدا کنیم.

منبع: ecogenics

1 نظر
  1. مصطفی می گوید

    آیا تکتم دنبال شوهر میگرده؟؟؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − 11 =