روش تمیز کردن کفپوش بتنی و دیگر کفپوش‌های فروشگاهی

0

توجه به نظافت محیط کار و زندگی، تاثیر قابل توجهی در کیفیت زندگی ما دارد. گاهی به‌ دلیل مشغله‌های کاری به نظافت اداره و شرکت توجهی نمی‌کنیم. در صورتی‌که این موضوع تاثیر بسیار زیادی بر آرامش روحی و روانی و در نتیجه کیفیت کار می‌گذارد. شما می‌توانید با اقدامات ساده و کم‌هزینه محیطی تمیز داشته باشید. لکه‌بری و پاکسازی لکه‌ها هنگام نظافت، یکی از چالش‌های همیشگی بوده و همه ما کم و بیش درگیر این موضوع شده‌ایم. موضوعی که در ادامه به آن می‌پردازیم، تمیز کردن کفپوش‌ بتنی و دیگر سطوج فروشگاهی است. راه‌ حل‌های ارائه‌شده کم‌هزینه و ساده هستند و حتما خودتان نیز بعد از مطالعه این موضوع را تایید می‌کنید. پس با ما همراه شوید.

بهترین محلول شوینده برای تمیز کردن کفپوش بتنی

شاید باور این‌که استفاده از شوینده‌های لباسشویی و آب بهترین شوینده برای کفپوش بتنی است، کمی سخت باشد. صابون‌هایی که برای شستشوی لباس‌ استفاده می‌کنید، قابلیت تمیز کردن و زدودن آلودگی‌های کفپوش‌های بتنی را نیز دارند. از آنجایی‌که این ماده زبر و خشن نیست، روی کفپوش لکه و خوردگی ایجاد نمی‌کند. علاوه بر این رایحه خوش باعث خوشبو شدن فضا می‌شود. حتما شما نیز تجربه استفاده از شوینده‌های خوشبو را دارید. بوی خوش و مطبوع آن‌ها تا مدت‌ها در فضا باقی مانده و باعث می‌شود از آن لذت ببریم. می‌توانید با چند مرحله ساده، موثرترین و در عین حال ارزان‌ترین محلول شوینده را برای شستشوی کفپوش‌های بتنی آماده کنید:

  1. سطلی را از آب گرم پر کنید.
  2. چند قاشق شوینده لباسشویی به آن اضافه نمایید.
  3. جهت افزایش قدرت پاک‌کنندگی محلولی که درست کرده‌اید، می‌توانید یک فنجان (یا 2409 میلی‌لیتر) سرکه نیز به ترکیب اضافه کنید.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید در زمانی کوتاه محلولی با قدرت پاک‌کنندگی بالا برای تمیز کردن کفپوش بتنی تهیه کرده‌اید.  علاوه بر این هزینه نظافت اداره و شرکت با این روش بسیار پایین است.

نحوه استفاده از محلول شوینده

قبل از استفاده از این محلول شوینده، باید ابتدا گردوخاک روی کفپوش با جاروبرقی یا جارودستی برداشته شود. برای استفاده از این محلول، مرحله شستشوی کفپوش مغازه خود را از یک سمت شروع کرده و در سمت دیگر تمام کنید. مقداری از محلول را روی تمام بخش‌های کفپوش که لکه‌دار شده، بریزید.

با فرچه پلاستیکی بخش‌هایی از کف که لکه‌دار است را بسایید. برای این منظور استفاده از برس‌های فلزی اصلا توصیه نمی‌شوند، زیرا باعث ایجاد خراش و خوردگی کفپوش می‌گردند. برای شستشوی مواد شوینده و سایر آلودگی‌های باقی‌مانده، مقداری آب روی کف بریزید. سپس با استفاده از تی یا دستمال، کل سطح کف را تمیز و خشک کنید. تمام درها و پنجره‌ها را باز بگذارید تا کفپوش بتنی خشک شود.

بهترین روش لکه‌بری و تمیز کردن کفپوش بتنی با استفاده از مواد شوینده و برس پلاستیکی
با استفاده از برس پلاستیکی تمام لکه‌های روی کفپوش را بمالید.

استفاده از سرکه برای تمیز کردن کفپوش بتنی

شما از سرکه نیز می‌توانید برای از بین بردن لکه‌های زنگ‌زدگی و تمیز کردن کفپوش صنعتی استفاده کنید. اگر در کفپوش خود علائم زنگ‌زدگی دیدید، مقداری سرکه روی لکه‌های آن بریزید. بعد از 20 دقیقه با کمک برس مویی کفپوش را بسایید. به این ترتیب زنگ‌زدگی‌های روی کفپوش پاک می‌شوند.

در صورتی که در بازه‌های زمانی کوتاه نظافت و لکه‌بری انجام شود. از تجمع زیاد لکه‌ها و آلودگی‌ها جلوگیری می‌شود. به این ترتیب در صورت انجام نظافت دوره‌ای روش‌های ساده‌ای که معرفی شدند، در پاک کردن لکه‌ها موثر خواهند بود.

بهترین روش تمیز کردن کفپوش اپوکسی با استفاده از آب و سرکه و تی
با استفاده از آب و تی تمام آلودگی‌ها و مواد شوینده باقی‌مانده روی کف را بشویید.

ترکیب آب و شوینده‌های ضد قارچ  برای ساختن محلول شوینده

ترکیب آب و مواد ضد قارچ محلول مناسبی برای تمیز کردن کفپوش بتنی است. برای استفاده از این محلول اقدامات زیر قابل انجام خواهد بود:

  • سطلی را از آب پر کرده و چند قاشق پر از پاک‌کننده‌‌ ضد قارچ به آن اضافه کنید. محلول را هم بزنید تا کف کند.
  • محلولی که تهیه کرده‌اید، را روی کف زمین بریزید. محلول را بیشتر در محل‌هایی که روی کفپوش قارچ مشاهده می‌شود، بریزید. این محلول باید حدود 5 دقیقه روی کفپوش بماند. به این ترتیب خیالتان از بابت تاثیر محلول در از بین بردن قارچ راحت خواهد شد.
  • با استفاده از برس نایلونی، محل کپک‌ها را بسایید تا کپک‌ها زدوده شوند. پس از اینکه تمام کپک‌ها تمیز شد، روی سطح کفپوش آب تمیز بریزید. آب‌های اضافی را با استفاده از دستمال تمیز یا تی زمین‌شوی جمع کنید.
  • اجازه دهید کفپوش خشک شود.
بهترین روش تمیز کردن کفپوش صنعتی برای از بین بردن قارچ و کپک کف
ترکیب آب و شوینده ضد قارچ روشی موثر برای از بین بردن کپک‌ها و قارچ‌های روی کفپوش است.

چگونه از شر لکه‌های روغن روی کفپوش بتنی رها شویم؟

حتما برای شما هم پیش آمده که با لکه‌های روغن روی کفپوش مواجه شده باشید. آیا تابه‌حال برای تمیز کردن این لکه‌ها از روی کفپوش خاک رس یا خاک گربه را امتحان کرده‌اید؟ خاک گربه و خاک رس از بهترین روش‌ها برای تمیز کردن کفپوش‌های فروشگاهی آغشته به لکه‌های روغنی هستند.

برای این منظور کافیست مقداری خاک رس روی لکه‌ها بریزید. سپس با استفاده از برس نایلونی یا جارو، محل لکه‌های روی کفپوش را بسایید. پس از پاک کردن محل لکه‌های روغن، خاک اضافی را جمع نکنید. اجازه دهید خاک روی لکه‌ها باقی بماند. حداقل یک ساعت زمان لازم است تا خاک، چربی‌های روی کفپوش را جذب کند، پس شما نیز صبور باشید. هرچقدر خاک زمان بیشتری روی کفپوش بماند، بهتر است. در نهایت خاک‌های روی کفپوش را جارو و جمع کنید.

لکه روغن روی کف بتنی پارگینگ را چطور از بین ببریم؟ نحوه تمیز کردن کفپوش بتنی
خاک رس یا خاک گربه لکه‌های چربی روی کفپوش را جذب می‌کند.

بیشتر بخوانید: در نطافت اداره و واحدهای تجاری چه مواردی مهم و کلیدی است؟

پاک کردن چربی‌های باقی‌مانده بعد از پاک کردن خاک رس

در صورتی‌که بعد از استفاده از خاک رس یا خاک گربه باز هم لکه‌های چربی روی کفپوش باقی ماند، نگران نباشید! باز هم راه‌های دیگری برای پاک کردن چربی‌ها وجود دارد. لطفا این بار محلول‌های چربی‌زدای قوی را امتحان کنید. مقداری محلول چربی‌زدا را روی کفپوش بریزید یا آن را اسپری کنید. اجازه دهید محلول حداقل یک ساعت روی کفپوش باقی بماند. سپس با استفاده از یک برس نایلونی محل لکه‌های روی کفپوش را بسابید.

راه‌ حل موثر برای پاک کردن لکه‌های سخت روی کفپوش

در این بخش راه‌ حل موثری برای از بین بردن لکه‌های سخت روی کفپوش را به شما معرفی می‌کنیم. اگر روش‌های مختلف را برای تمیز کردن کفپوش بتنی امتحان کرده‌ و از نتیجه آن راضی نبوده‌اید، این روش را نیز امتحان کنید. بدون شک نتیجه رضایت‌بخش است:

  • یک پیمانه (128 گرم) تری‌سدیم‌فسفات (TSP) را با ۳/۸ لیتر آب مخلوط کنید.
  • مخلوط را به آرامی هم بزنید تا تری‌سدیم‌فسفات کاملا در آب حل شود.
  • محلول پاک‌کننده‌ای که آماده کرده‌اید را به آرامی روی کفپوش بریزید. حداقل 30 دقیقه زمان بدهید تا ماده تمیزکننده روی کفپوش باقی بماند.
  • در مرحله بعد با استفاده از برس پلاستیکی، بخش‌هایی از کفپوش که آغشته به محلول است را با حرکات چرخشی و به آرامی بسایید. به این ترتیب لکه‌ها از روی کفپوش برداشته می‌شوند.
  • در مرحله آخر کفپوش را به‌خوبی با آب تمیز شسته و اجازه دهید خشک شود.

نکته: در استفاده از این محلول برای تمیز کردن کفپوش بتنی، باید احتیاط کرد. این محلول نباید با دست، صورت و چشم شما تماس داشته باشد. به همین دلیل قبل از استفاده دستکش را فراموش نکنید و از عینک‌های محافظ چشمی استفاده کنید. بعد از تمیز کردن کفپوش اپوکسی یا سایر انواع کفپوش‌ها، ممکن است سطح زمین لغزنده گردد. به همین دلیل باید صبر کنید تا کفپوش کاملا خشک شود.

حرف آخر

توجه به مسائل بهداشتی زمینه‌ساز افزایش بازدهی پرسنل اداره‌ها، کارگاه‌ها و شرکت‌های مختلف است. اگر شما صاحب فروشگاه هستید، برای جذب توجه مشتری و احترام به او باید به نظافت فروشگاه خود توجه کنید. قدم زدن و خرید کردن در فروشگاه‌های غیربهداشتی برای هیچ‌کدام از ما جذاب و جالب نیست.

شما برای حفظ مشتری‌های خود و برای اینکه محیط سالم‌تر و شادتری برای پرسنل خود ایجاد کنید، چاره‌‌ای ندارید جز اینکه محیطی تمیز و بهداشتی ارائه دهید. در این مقاله برخی روش‌های ساده، کم‌هزینه و در عین حال موثر برای تمیز کردن کفپوش بتنی به شما معرفی شده است، اما درصورتی‌که برای نظافت محیط اداره و شرکت نیاز به کمک داشتید، استادکار برای انجام خدمات تخصصی در کنار شماست.

نظافت اداری و تجاری

نظافت اداری و تجاری

  • نظافت اداره و سازمان
  • نظافت شرکت و محل کار
  • نظافت واحد های تجاری
  • نظافت مجتمع های تجاری و ساختمان های بزرگ
دریافت این خدمت از استادکار

منبع :wikihow

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 2 =