در راهنمای خرید قهوه‌ساز چه نکاتی بیشتر اهمیت دارد؟

0

در زمان‌های قدیم چوپانی اهل اتیوپی با نام کالدی متوجه شد که گوسفندان او با خوردن برگ‌های درختانی خاص انرژی زیادی پیدا می‌کنند؛ بله این همان درخت قهوه بود. اگرچه این روزها خرید قهوه‌ساز به یکی از ساده‌ترین مسائل تبدیل شده است، اما روزگاری هیچکس از وجود این نوشیدنی انرژی‌زا آگاه نبود. سالها بعد از ماجرای کالدی و گوسفندانش، نوشیدنی به نام قهوه برای اولین بار در قرن دوازدهم در اتیوپی مصرف شده و بعدها توسط تاجران ترکیه‌ای به سایر مناطق اروپا برده شد. نوشیدنی جذابی که امروزه در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد.

اگر شما نیز از طرفداران این نوشیدنی هستید، بدون تردید دوست دارید یکی از دستگاه‌های قهوه‌ساز را در خانه داشته باشید. در این صورت توصیه می‌کنیم که متن پیش رو را از دست ندهید.

آیا خرید قهوه‌ساز ضرورت دارد؟

اگر به قهوه علاقه دارید، چرا نباید یکی از دستگاه‌های قهوه‌ساز را در خانه داشته باشید؟ هیچ تفاوتی ندارد که کدام نوع قهوه را ترجیح می‌دهید، اسپرسو، فرانسه یا حتی ترک. مهم این است هر زمان که اراده می‌کنید، بتوانید قهوه مورد علاقه خود را در خانه درست کنید. در این صورت حتما ضرورت دارد که یکی از دستگاه‌های قهوه‌ساز را متناسب با نوع قهوه مورد علاقه خود در خانه داشته باشید. اما پیش از هر چیز باید انواع این دستگاه را بشناسید.

چه دستگاه قهوه‌سازی بخرم؟ بهترین دستگاه قهوه‌ساز خانگی کدام است؟
خرید قهوه‌ساز برای هر فردی که به این نوشیدنی علاقه دارد، ضروری است.

انواع قهوه‌ساز

اگر از رفتن به کافه و خرید قهوه آماده خسته شده‌اید، حتما به دنبال راهی برای درست کردن قهوه در خانه هستید. در این صورت این سوال که چه دستگاه قهوه‌سازی بخرم ذهن شما را به خود مشغول کرده است.

پیش از هر چیز باید بدانید که برای درست کردن هر قهوه‌ای، دستگاه‌های مخصوصی در بازار وجود دارد. از این‌رو باید ابتدا مشخص کنید که به کدام نوع قهوه بیشتر علاقه دارید، سپس یکی از دستگاه‌ها را با توجه به کارایی آن و بودجه خود انتخاب کنید. در ادامه دستگاه‌های مربوط به هر نوع قهوه را به شما معرفی خواهیم کرد.

قهوه‌سازهای مخصوص قهوه اسپرسو

بسیاری از علاقه‌مندان به قهوه، اسپرسو را به هر قهوه دیگری ترجیح می‌دهند. برای درست کردن این قهوه دو دستگاه وجود دارد که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

  • اسپرسوساز: اگر به دنبال طعم واقعی اسپرسو با خامه هستید، حتما باید یک دستگاه اسپرسوساز در خانه داشته باشید. با این دستگاه در 30 ثانیه اسپرسوی شما آماده خواهد شد. این دستگاه قابلیت تهیه فوم شیر را نیز دارد. از این‌رو می‌توانید لاته و کاپوچینو نیز تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید اسپرسوساز با این نکات ساده می‌شود

  • موکاپات: ساده‌ترین و ارزان‌ترین دستگاه قهوه‌ساز خانگی برای درست کردن قهوه اسپرسو است که با نام قهوه‌جوش نیز شناخته می‌شود. این دستگاه برای آماده کردن اسپرسو بدون خامه گزینه مناسبی به شمار می‌آید، زیرا کار با آن بسیار آسان است.
راهنمای خرید انواع قهوه‌درست‌کن خانگی | طریقه دم کردن قهوه با موکاپات
در خرید قهوه‌ساز با دستگاه‌های مختلفی مواجه می‌شوید که یکی از ساده‌ترین آن‌ها موکاپات است.

قهوه‌سازهای مخصوص قهوه فرانسه

اگر به دنبال خرید قهوه‌ساز برای آماده کردن قهوه فرانسه هستید، دو گزینه زیر پیش روی شما قرار دارد:

  • فرنچ پرس: قهوه‌ساز فرانسه فرنچ پرس دستگاهی بسیار ساده است که در آن قهوه تنها با فشردن یک اهرم دم می‌شود. در هر موقعیتی که بتوانید به آب جوش دسترسی داشته باشید، فرنچ پرس گزینه خوبی برای دم کردن قهوه به حساب می‌آید.
  • قهوه‌ساز برقی: بهترین دستگاه قهوه فرانسه، قهوه‌سازهای برقی است. این قهوه‌جوش برقی شامل قوری و گرمکن هستند که البته شباهت زیادی با دستگاه‌های چای‌ساز دارند. این دستگاه‌ها معمولا برای استفاده در مکان‌های شلوغ مانند شرکت‌ها گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شوند.

قهوه‌ساز مخصوص آماده کردن قهوه ترک

همه می‌دانیم قهوه ترک را در ظرف‌های مخصوصی از جنس مسی آماده می‌کنند. نام این ظرف‌ها جذوه است که البته قیمت زیادی نیز ندارد. اگرچه خرید این ظرف‌ها هزینه و زمان زیادی نیز از شما نمی‌گیرد، اما درست کردن قهوه با آن کمی دردسر دارد. اگر این ظرف‌ها را برای درست کردن قهوه انتخاب کردید، باید تا زمان آماده شدن قهوه بالای سر آن بایستید. از آن جایی‌که این ظرف‌ها حجم کمی دارند، تنها جوابگوی تعداد افراد کمی خواهند بود.

راهنمای خرید انواع قهوه‌ساز خانگی | طریقه دم کردن قهوه با جذوه یا قهوه‌جوش
اگر به دنبال خرید قهوه‌سازی ساده و ارزان هستید، جذوه گزینه خوبی برای شما محسوب می‌شود.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

ویژگی‌های متفاوت در قهوه‌ساز

تنوع بالایی از دستگاه‌های قهوه‌ساز در بازار دیده می‌شود و هرکدام ویژگی‌های مخصوص خود را دارند. به‌طور کلی یک قهوه‌ساز از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده اما ممکن است دستگاهی را انتخاب کنید که یکی از این ویژگی‌ها را نداشته باشد. در ادامه بخش‌های مختلف قهوه‌ساز را به شما معرفی می‌کنیم. با شناخت این بخش‌ها خرید قهوه‌ساز برای شما به امری آسان تبدیل می‌شود، زیرا می‌توانید با توجه به نیاز خود دستگاهی با ویژگی‌های مورد نظر بخرید.

کارافه یا Decanter

کارافه محفظه‌ای است که قهوه دم‌شده در آن نگهداری می‌شود. کارافه‌ها جنس‌های مختلفی دارند، کارافه‌ از جنس عایق کارایی بیشتری نسبت به سایر کارافه‌ها دارند.

آسیاب

برخی از دستگاه‌ها موتور الکتریکی جداگانه‌ای به‌منظور آسیاب قهوه دارند. با خرید قهوه‌سازهایی با این قابلیت این امکان را دارید که از دانه‌های قهوه استفاده کنید. دانه‌ها در این دستگاه خرد می‌شوند و در نهایت آماده دم کردن خواهند بود.

راهنمای خرید اسپرسوساز و دستگاه قهوه‌ساز خانگی دارای آسیاب قهوه
در خرید قهوه‌ساز متوجه می‌شوید که برخی از این دستگاه‌ها قابلیت‌های اضافی مانند آسیاب دارند.

پمپ برقی

این قسمت از قهوه‌ساز وظیفه پمپاژ آب سرد از مخزن آب تحت فشار بیش از 100 PSI به دیگ بخار را دارد. در واقع این بخش تاثیر زیادی در فرآیند دم‌آوری قهوه می‌گذارد و تمام قهوه‌سازهای برقی این بخش را دارند.

گرمکن

زمانی‌که برای خرید قهوه‌ساز به فروشگاه‌ها مراجعه می‌کنید، هر فروشنده قابلیت‌های مختلف هر دستگاه را به شما معرفی می‌کند. یکی از گزینه‌هایی که در این میان می‌شنوید، گرمکن دستگاه‌هاست. برخی از دستگاه‌ها به صفحه گرم‌کننده مجهز هستند، وجود این صفحه‌ها کمک می‌کند قهوه‌های دم‌کرده در همان دمای اولیه باقی بمانند.

قابلیت تولید کف شیر

یکی از قابلیت‌های اضافی که در برخی از قهوه‌سازها مشاهده می‌کنید، تولید کف شیر است. این فاکتور به خصوص برای کسانی‌که به نوشیدنی‌هایی چون کاپوچینو و لاته علاقه دارند، بسیار اهمیت دارد. اگر به دنبال این قابلیت اضافی در خرید قهوه‌ساز هستید، توصیه می‌کنیم سراغ مدل‌هایی بروید که فشار بخار در آن‌ها بالا باشد. هر چه فشار بخار بیشتر باشد، کف شیر یا خامه بهتری خواهید داشت.

تنظیمات دستگاه

دستگاه‌های قهوه‌ساز در مدل‌های مختلف از نوع ساده و حرفه‌ای در بازار وجود دارند. اگر این دستگاه‌ها را از نزدیک دیده یا در مورد آن‌ها تحقیق کرده باشید، می‌دانید با دستگاه‌های حرفه‌ای امکان تنظیم بسیاری از موارد به صورت اتوماتیک وجود دارد. به عنوان مثال در برخی از دستگاه‌ها قابلیت تنظیم تایمر و توقف خودکار وجود دارد. در حالی‌که برخی از دستگاه‌ها کاملا دستی هستند.

دم سرد

در خرید قهوه‌ساز با دستگاه‌هایی مواجه می‌شوید که قابلیتی با نام حالت دم سرد دارند. وجود این قابلیت به خصوص برای افرادی که به نوشیدنی‌های سرد بیشتر از نوشیدنی‌های گرم علاقه دارند، بسیار مناسب است. معمولا دستگاه‌های قهوه‌ساز قطره‌ای و غلاف این قابلیت را دارند و تهیه قهوه دم‌کرده غلیظ را برای شما آسان می‌کنند.

نمایشگر دیجیتال

برخی از دستگاه‌های قهوه‌ساز نمایشگر دیجیتال دارند. وجود این نمایشگرها کمک می‌کند بر تمام فرآیند دم کردن قهوه نظارت داشته باشید.

معمولا دستگاه‌هایی که این قابلیت را دارند، امکان استفاده از تایمر را به شما می‌دهند. البته وجود این نمایشگرها روی هر دستگاهی به زیباتر شدن آن‌ها و حرفه‌ای‌تر نشان دادن آن‌ها نیز کمک می‌کند. اما مهمتر از ظاهر زیبای آن امکاناتی است که در اختیارتان می‌گذارد.

نکات مهم خرید قهوه درست‌کن | قیمت دستگاه قهوه‌ساز حرفه‌ای با نمایشگر دیجیتال
بسیاری از افراد به دنبال خرید قهوه‌سازهایی با نمایشگر دیجیتال هستند؛ زیرا ظاهر و قابلیت‌های جذابی دارد.

نکات خرید قهوه‌ساز

اگر به دنبال بهترین قهوه‌ساز برای خودتان هستید، باید بدانید بدون راهنمای خرید قهوه‌ساز مدل مناسبی انتخاب نخواهید کرد، مگر آنکه در این مورد تجربه داشته باشید. اما اگر تجربه‌ای در این زمینه ندارید، در ادامه با ما همراه باشید.

عملکرد دستگاه

عملکرد دستگاه بیش از هر مورد دیگری اهمیت دارد. از این‌رو در اولین قدم‌های خود باید بدانید قصد شما از خرید دستگاه قهوه‌ساز چیست؟ سپس با توجه به این موضوع دست به انتخاب و خرید دستگاه مورد نظر خود بزنید. جالب است بدانید که دستگاه‌هایی در بازار با عملکرد دوگانه وجود دارند که با نام هیبرید شناخته می‌شوند. با خرید این دستگاه‌ها دیگر نیازی به قهوه‌ساز و اسپرسوساز به‌صورت جداگانه نخواهید داشت.

بیشتر بخوانید: تفاوت اسپرسوساز و قهوه‌ساز چیست؟

سهولت استفاده از دستگاه

همچنین توصیه می‌کنیم پیش از آن که دست به خرید این دستگاه بزنید، از نحوه استفاده آن آگاه باشید. برخی از افراد به دنبال دستگاه‌هایی با کمترین پیچیدگی هستند که استفاده از آن آسان باشد. این در حالی است که برخی از افراد به دنبال دستگاه‌های حرفه‌ای می‌گردند و پیچیدگی کار با آن را نیز به جان می‌خرند.

چه دستگاه قهوه‌سازی بخرم؟ آشنایی با نحوه کار انواع قهوه‌ساز خانگی
در خرید قهوه‌ساز باید نحوه استفاده از آن را نیز در نظر بگیرید.

ظرفیت مخزن قهوه‌ساز

هر دستگاهی برای درست کردن قهوه در حجمی خاص طراحی شده است. بنابراین هر دستگاه قرار است تعداد فنجان معین از قهوه را به شما تحویل بدهد. از این‌رو باید در هنگام خرید در نظر داشته باشید که این دستگاه برای چند نفر از اعضای خانه نوشیدنی آماده درست کند. البته قهوه‌سازهایی که قابلیت دم کردن 8 فنجان را دارند، طرفدارانشان بیشتر است.

توان مصرفی

یکی‌دیگر از فاکتورهایی که باید در خرید قهوه‌ساز به آن توجه داشته باشید، توان مصرف دستگاه است. این فاکتور نشان‌دهنده زمانی است که باید برای جوش آمدن آب درون مخزن دستگاه صبر کنید. به این ترتیب هرچه دستگاه شما توان مصرفی بالاتری داشته باشد، آب درون مخزن آن نیز زودتر به جوش می‌آید. البته اگر از آن دسته افرادی هستید که به مصرف برق توجه زیادی دارید، بهتر است سراغ دستگاه‌هایی با توان مصرفی بالا نروید.

فشار بخار

یکی‌دیگر از فاکتورهایی که انواع مدل‌های قهوه‌ساز را از یکدیگر جدا می‌کند، فشار بخار است. هرچه فشار بخار پایین‌تر باشد، طعم قهوه تلخ‌تر خواهد بود. اما در خرید قهوه‌ساز دستگاه‌هایی که فشار بخار آن‌ها بین 14 تا 19 بار است، گزینه‌های بهتری محسوب می‌شوند.

قابلیت‌های اضافی

می‌دانیم که هر دستگاه قهوه‌سازی علاوه بر فرآیند دم‌آوری قهوه که در تمام دستگاه‌ها مشترک است، امکانات دیگری نیز دارد. در این مقاله به قابلیت‌ها و امکانات اضافی دستگاه‌ها اشاره کردیم، حال نوبت شما است که با توجه به سلیقه، نیاز و بودجه خود یکی از این دستگاه‌ها را انتخاب کنید.

اندازه دستگاه

آیا در خرید قهوه‌ساز به فضای آشپزخانه خود توجه کرده‌اید؟ اگر هیچ محدودیتی در فضای آشپزخانه ندارید، پس خوش‌شانس هستید و می‌توانید هر دستگاهی را که دوست دارید، انتخاب کنید. در غیر این صورت باید سراغ مدل‌هایی بروید که با فضای آشپزخانه شما همخوانی داشته باشد.

هنگام خرید اسپرسوساز و قهوه جوش برقی به چه نکاتی توجه کنیم؟
در خرید قهوه‌ساز باید به اندازه‌های این دستگاه و فضای آشپزخانه خود توجه کنید.

ضمانت و گارانتی

هیچ فردی را نمی‌بینید که از خراب شدن وسیله‌ای که به تازگی خریده است، ناراحت نباشد. بنابراین دوراندیش باشید و از خرید دستگاه‌هایی که گارانتی ندارد، خودداری کنید.

کیفیت

یکی از مهمترین فاکتورهایی که همیشه در خرید اهمیت دارد، کیفیت است. در خرید قهوه‌ساز باید این نکته را در نظر داشته باشید که به هیچ‌عنوان کیفیت را فدای قیمت نکنید. قرار است نوشیدنی مورد علاقه خود را با این دستگاه درست کنید، از این‌رو به دنبال بهترین مدل از بهترین برند باشید.

بیشتر بخوانید: آموزش پاکسازی لکه شکلات و قهوه از روی پارچه و لباس

معرفی برندهای معروف

این سبک زندگی و سلیقه شما است که تعیین می‌کند قهوه‌ساز در خانه داشته باشید یا نه. اما جالب است بدانید که حتی انتخاب دستگاه قهوه‌ساز میان مدل‌های متنوعی که در بازار وجود دارد، نیز به سلیقه شما بستگی دارد. درست است که شما مدل مورد نظر خود را با توجه به نیاز و سلیقه خود انتخاب می‌کنید، اما مسئله اصلی این است که این مدل از قهوه‌ساز را از کدام برند قرار است بخرید؟

زمانی که برای خرید این دستگاه به بازار مراجعه می‌کنید، با تنوع بالایی از برندها مواجه می‌شوید که انتخاب را برای شما سخت می‌کنند. از این‌رو بهتر است پیش از آن‌که دست به خرید این دستگاه بزنید، با بهترین برندهای موجود در بازار آشنا شوید. در ادامه این برندها را به شما معرفی می‌کنیم:

  • هاردستون: این کمپانی چینی با وجود مدل‌های متنوعی که در قیمت‌های مختلف به بازار عرضه کرده است، طرفداران زیادی در ایران دارد.
  • مولینکس: این برند یکی از مارک‌های سرشناس در حوزه لوازم برقی خانه است. قهوه‌سازهای این برند نیز کیفیت خوبی دارند که انتخاب خوبی برای شما خواهند بود.
  • فیلیپس: چه کسی را دیده‌اید که نام این برند را نشنیده باشد. این برند هلندی سابقه زیادی در تولید لوازم برقی دارد و در تولید قهوه‌ساز نیز بسیار موفق عمل کرده است.

مدل‌های مشهور و پرطرفدار

بدون شک شناخت مدل‌های مشهور در بازار انتخاب و خرید قهوه‌ساز را برای شما بسیار آسان خواهد کرد. از این‌رو قصد داریم چند مدل معروف در بازار را به شما معرفی کنیم:

قهوه‌ساز مولینکس مدل FG1518

با این دستگاه می‌توانید در هر وعده 6 فنجان قهوه داشته باشید. از ویژگی‌های ممتاز این قهوه‌ساز به نشانگر میزان آب، چراغ نشانگر روشن و خاموش اشاره می‌کنیم. همچنین این دستگاه به صفحه گرمکن نیز مجهز است. با خرید قهوه‌ساز مولینکس FG1518 دیگر نیازی به خرید فیلتر نخواهید داشت؛، زیرا فیلتر این دستگاه از نوع دائمی است. به‌منظور خرید این دستگاه باید حدود 3 میلیون تومان هزینه کنید.

قیمت خرید قهوه‌ساز مولینکس مدل FG1518
قهوه‌ساز مولینکس مدل FG1518، گزینه خوبی برای خرید قهوه‌ساز محسوب می‌شود.

قهوه‌ساز فیلیپس مدل HD7457

اگر به قهوه فرانسه علاقه دارید، این مدل از قهوه‌ساز فیلیپس بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود. فیلتر این دستگاه قابل تعویض است. اگرچه این دستگاه قابلیت‌های اضافی ندارد، اما با خرید آن قهوه‌های باکیفیت و خوش طعمی خواهید خورد. برای خرید این دستگاه باید در حدود یک میلیون و هفتصد هزار تومان هزینه کنید.

 قهوه‌ساز دلونگی مدل ec685

این دستگاه مجهز به گرم نگهدارنده فنجان و سیستم کف‌ساز شیر است. با خرید این دستگاه امکان جدا کردن مخزن آب را از آن دارید، همچنین می‌توانید از قهوه‌های کیسه‌ای نیز استفاده کنید. فشار پمپ در این دستگاه در حدود 15 بار است که فشار مناسبی برای درست کردن کف شیر به حساب می‌آید. از دیگر ویژگی‌های آن به آلارم رسوب‌زدایی، قابلیت خاموش شدن خودکار دستگاه، امکان مقداردهی و ریزش قهوه به میزان دلخواه و آماده به کار بودن هر لحظه آن اشاره می‌کنیم. قیمت دستگاه قهوه‌ساز حرفه‌ای دلونگی در حدود 4 میلیون و هفتصد هزار تومان است.

قهوه‌ساز هاردستون مدل CMP2410

این قهوه‌ساز با حجم مخزن 1.5 لیتری امکان دم کردن قهوه برای 10 فنجان را فراهم می‌کند. این دستگاه مجهز به فیلتر دائمی است و شما امکان جداسازی و شستشوی آن را دارید. بدنه این دستگاه از جنس پلاستیک و استیل ضدزنگ است، از این‌رو نسبت به سایر مدل‌های هم‌تراز قیمت پایین‌تری دارد. برای خرید این دستگاه تنها به یک میلیون و 100 هزار تومان بودجه نیاز دارید.

قیمت خرید قهوه‌ساز هاردستون مدل CMP2410
مدل‌های برند هاردستون گزینه‌های مناسبی برای خرید قهوه‌ساز به شمار می‌آیند.

معرفی بورس و محل خرید قهوه‌ساز

دیگر مانند زمان قدیم نیست که تنها افراد خاص توانایی خرید دستگاه‌های قهوه‌ساز را داشته باشند. این روزها در خانه هر قهوه دوستی که پا بگذارید، یکی از این دستگاه‌ها را مشاهده می‌کنید. اصلا به دلیل همین محبوبیت زیاد است که بسیاری از کمپانی‌ها دست به تولید انواع مختلفی از این دستگاه‌ها زده‌اند.

برای این‌که تمامی این مدل‌ها را یکجا ببینید و یکی از آن‌ها را از نزدیک انتخاب کنید، باید به بازار لوازم خانگی تهران بروید. قدم زدن در بازار صالح آباد تهران نیز گزینه‌های زیادی را پیش روی شما قرار می‌دهد. اما پیشنهاد ما به شما فروشگاه‌های اینترنتی است. می‌توانید به راحتی در خانه بنشینید و از مدل‌های متنوع دیدن کنید.

جمع‌بندی

واقعیت این است که علاقه‌مندان به قهوه دوست دارند در هر زمان و مکانی به نوشیدنی مورد علاقه خود دسترسی داشته باشند. طبیعی است که این افراد یکی از دستگاه‌های قهوه درست‌کن را در خانه داشته باشند. اگر شما نیز از این دسته از افراد هستید، امیدواریم نکات خرید قهوه‌ساز که در اختیار شما گذاشتیم، راهنمای خوبی برایتان باشد.

یکی از چالش‌های قهوه‌خوران به خصوص آن‌هایی که بچه‌های کوچک در خانه دارند، ریختن این نوشیدنی روی مبل یا فرش است. پاک کردن لکه‌های این نوشیدنی از روی لوازم خانه معضل بزرگی است که حتما فکر شما را به خود مشغول می‌کند. اگر از عهده این لکه‌ها برنمی‌آیید، پاک کردن آن را به کارشناسان نظافت منزل استادکار بسپارید و با آسودگی خاطر از نوشیدنی مورد علاقه خود لذت ببرید.

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − شش =