چگونه دکوراسیون نشیمن مناسب کودکان داشته باشیم؟

0

چندی پیش ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که در آن فرد بزرگسالی شیطنت و حرکات کودکان در اتاق نشیمن، معلق زدن و تحرک آن‌ها روی مبل و حتی خوراکی خوردنشان به صورت ایستاده جلوی تلویزیون را شبیه‌سازی کرده بود. فارغ از طنز بودن این ویدیو، واقعا نمی‌توان اتاق نشیمن را بدون کودکان تصور کرد و با توجه به فعالیت و شیطنت آنها، ممکن است برخی نقاط دکوراسیون نشیمن مناسب کودکان نباشد و برایشان حادثه‌ساز و خطرآفرین شود.

پس به جای اینکه آنها را در کل ساعات روز در اتاقشان حبس کنید، خوب است اتاق نشیمن بزرگسالانه‌تان را با دکوراسیون مناسب خانه‌های بچه‌دار جایگزین کنید. در این مقاله استادکار به نکاتی اشاره خواهیم کرد که اتاق نشیمن خانواده‌های بچه‌دار را کاربردی می‌کند.

ویژگی‌های دکوراسیون نشیمن مناسب کودکان

نشیمن مناسب کودکان باید به نحوی طراحی شود که کودک در آن احساس راحتی کرده و هیچ خطری تهدیدش نکند. حتما شما هم خانه پدر و مادرانی که کودکی نوپا دارند، دیده‌اید که در آن تقریبا تمام وسایل شکستنی و دکوری از روی میز و کنار میز تلویزیون و … جمع می‌شوند تا امنیت کودک حداقل تا سنی که عقلش برسد و به خود آسیب نزند، تامین گردد. راه‌های زیر نیز می‌تواند برای دکوراسیون اتاق نشیمن به شما کمک کند.

استفاده از میزهای گرد

حذف گوشه‌های تیز یک روش عالی برای هرچه امن‌تر کردن اتاق نشیمن(یا هر اتاق دیگری) برای کودکان است. بنابراین هنگام خرید میز جلو مبلی این نکته را در نظر بگیرید. شاید تمایل نداشته باشید همه میزهای موجود در دکوراسیونتان از یک فرم و شکل باشند، اما حداقل میزی مانند میز جلو مبلی یا ناهارخوری را گرد و بدون گوشه‌های تیز در نظر بگیرید.

از آنجایی که این میزها در مرکز اتاق قرار دارند، به همین دلیل ممکن است بچه‌ها حین بازی و شیطنت سرشان به آن بخورد و آسیب ببیند. راهنمای خرید انواع میز جلو مبلی به همراه بررسی استانداردهای لازم برای خرید آن را بخوانید.

دکوراسیون ایمن برای خانه‌هایی که کودک دارند
میزهایی که گوشه‌های گردی دارند، خطر آسیب دیدن بچه‌ها هنگام بازی را کمتر می‌کنند.

میز و صندلی با فضای ذخیره‌سازی

وقتی بچه داشته باشید، همیشه فضا برای ذخیره‌سازی کم می‌آورید. بنابراین خوب است اندکی از فضای ذخیره‌سازی را به اتاق نشیمن منتقل کنید. پس به دنبال میزهای کشودار، میزهای جلو مبلی و ناهارخوری باکس‌دار و حتی صندلی‌ و نیمکت‌هایی باشید که باز می‌شوند.

جدا از ذخیره‌سازی وسایل شخصی خود، داشتن فضای اضافی برای وسایلی که بچه‌ها مرتبا از آن استفاده می‌کنند، بسیار جالب است. به عنوان مثال اگر فرزندان شما اسباب‌بازی، کتاب یا لوازم کاردستی خاصی دارند که روزانه به سراغشان می‌روند، می‌توانید آن‌ها را در این فضاها بگنجانید. انجام این روش موجب می‌شود بچه‌‌ها نظم و مرتب بودن را هم یاد بگیرند.

فرش کردن اتاق

کفپوش‌های بدون فرش و قالیچه زیبا به نظر می‌رسند، خصوصا اگر تازه خانه خود را با سرامیک براق یا پارکت جدید آراسته‌اید. اما در اتاق‌هایی که کودکان حضور دارند، استفاده از فرش‌های نرم برای نشستن و بازی کردن‌شان ایده خوبی محسوب می‌شود.

فرشی که بخشی از مساحت اتاق را بپوشاند به فرش‌های کامل ترجیح داده می‌شوند و به خصوص برای اتاق‌ کودکان بسیار مناسب‌اند. زیرا هم حمل و نقل آنها برای شستن راحت است و هم فضایی امن و نرم برای بازی بچه‌ها پدید می‌آورند. این روزها قالیچه‌ها و فرش‌ها در سبک و رنگ‌های مختلف وجود دارند و گزینه‌های موجود در تنوع رنگ‌ آنها بی‌پایان است. در همین راستا خواندن مقاله نکاتی که باید در هنگام خرید فرش اتاق کودک مد نظر بگیریم توصیه می‌شود.

ویژگی‌های دکوراسیون اتاق نشیمن مناسب کودکان
فرشی روی زمین پهن کنید تا کودک شما بتواند با آرامش و راحتی روی آن بازی کند.

مبلمان راحت برای نشیمن مناسب کودکان

هیچ‌کس مبلمانی که راحت نیست را دوست ندارد، خصوصا کودکان. بنابراین از خرید مبلمان بزرگ با گوشه‌های تیز خودداری کنید و به دنبال مبلمانی باشید که همه افراد خانواده حتی کودکان در آن احساس راحتی کنند. این بدان معنی نیست که شما باید سبک خود را فدا کنید، فقط باید مطمئن شوید که قبل از خرید مبل و صندلی، راحتی آن را امتحان کرده باشید.

مبل‌های راحتی نرم که ارتفاع آنها به زمین نزدیک است، برای بچه‌ها ایده‌آل است. در حقیقت این مبل‌ها با داشتن نرمی و راحتی زیاد می‌تواند فضای مطلوب و دنجی در اتاق نشیمن برای لم دادن کودکان فراهم کند.

محکم کردن قفسه‌‌های دیواری

وقتی صحبت از اتاق‌هایی می‌شود که کودکان در آن بیشتر رفت‌وآمد دارند، اهمیت ایمنی پررنگ‌تر می‌شود. یکی از مهم‌ترین کارهایی که در این اتاق‌ها باید انجام دهید، این است که مطمئن شوید قفسه‌های بلند و وسایل دکوری که داخل کمد یا روی دیوار قرار گرفته‌اند، سر جای خود محکم باشند. بچه‌ها وقتی می‌خواهند به چیزی در طبقات بالای کمد یا قفسه کتاب خود دست پیدا کنند، تمایل به کوهنوردی دارند! و ممکن است قفسه‌ها رویشان افتاده و آسیب ببینند. پس از محکم بودن این وسایل شکستنی و دکوری مطمئن شوید.

اصول چیدمان و دکوراسیون مناسب خانه‌های بچه‌دار
قفسه‌های دیواری را محکم کنید تا احتمال سقوط آنها کمتر شود.

استفاده از پارچه‌های بادوام برای مبلمان

بسیاری از خانواده‌های بچه‌دار از کثیف شدن پارچه رنگ روشن مبلمان خود گله دارند و مدام باید به فکر شستشوی مبل در منزل باشند. مبل‌هایی که برای دکوراسیون نشیمن مناسب کودکان انتخاب می‌شوند، باید دارای پارچه‌ای بادوام با رنگی چرک‌تاب باشند تا به راحتی خراب و کثیف نشوند. اگر به فکر تعویض پارچه مبلمان خود هستید مطلب آموزش تعویض پارچه و رویه مبل گام به گام را بخوانید.

پارچه روفرشی نیز مهم است، پس پارچه‌‌های بادوامی برای آن تهیه کنید. این روزها در بازار روفرشی‌های نانوی ترک به فروش می‌رسند و یکی از مزیت‌هایشان هم این است که مایعات و لکه‌ مواد را به خود جذب نمی‌کنند. همچنین جنس آنها به گونه‌ای است که در مقابل فرسایش ناشی از زیاد راه رفتن مقاومت دارند و موجب می‌شوند فرش شما هم کثیف نشود.

در هرصورت پیش از خرید مبل و فرش و … در مورد نوع پارچه آنها تحقیق کنید. اگر به سرویس مبل‌شویی در منزل هم احتیاج داشتید، روی خدمات استادکار حساب کنید.

مبل‌شویی در منزل

مبل‌شویی در منزل

  • خشکشویی مبلمان اداری و نشیمن خانگی
  • شستشوی مبلمان و خشکشویی مبل در منزل
  • شستشوی مبل سلطنتی، استیل، راحتی، کاناپه و انواع مبل خارجی
  • شستشوی مبل چرم مصنوعی، سفید و رنگی و...
دریافت این خدمت از استادکار

روکش کردن مبلمان

استفاده از روکش یا کاور مبل راهی دیگر برای دکوراسیون مناسب خانه‌های بچه‌دار است. بسیاری افراد از روکش‌های شیشه‌ای برای این منظور استفاده می‌کنند. با توجه به سبک دکوراسیون نشیمن خود می‌توانید از انواع مختلف روکش برای مبلمان استفاده کنید و هنگامی‌که کثیف شدند، آنها را به راحتی داخل ماشین لباسشویی بیاندازید. برای آشنایی با انواع کاور مبل: کاور مبل سلطنتی، ژلاتینی، راحتی و پارچه ای خواندن این مطلب خالی از لطف نیست.

کم کردن شلوغی نشیمن مناسب کودکان

برای اینکه بک اتاق نشیمن مطلوب کودکان فراهم کنید، خوب است لوازم موجود در این فضا مانند گلدان، قاب عکس، اشیای آنتیک و تزیینی، آینه و … را کم کنید یا آنها را از دسترس کودکان دور نگه دارید. شلوغی و به‌هم‌ریختگی فضا علاوه بر اینکه مانع جنب و جوش کودکان می‌شود، می‌تواند برای آنها خطرآفرین هم باشد.

پس سعی کنید جلوی میز کنسول، میز تلویزیون و حتی میز جلو مبلی خود را خلوت کنید و حداقل تا زمانی که مهمان ندارید، روی آن را با گلدان و … پر نکنید. این گونه هم خیال خودتان راحت است و هم مدام نگران شیطنت بچه‌ها و شکستن گلدان و دکوری‌های روی میز نیستید.

مبلمان و دکوراسیون مناسب برای خانه‌های بچه‌دار
اشیای شکستنی و دکوری اضافی را از جلوی دست و پا و نقاطی مانند میز تلویزیون جمع کنید. هیچ چیز مانند سادگی و مینیمال بودن و خلوتی زیبا نیست.

جمع‌بندی

برای اینکه اتاق نشیمن شما برای فرزند دلبندتان نیز راحت و پر آرامش باشد، نکاتی در این مقاله ذکر شد که ایمنی آنها را نیز تامین می‌کند. نیاز نیست حتما روی میز جلو مبلی را با انواع و اقسام دکوری و گلدان و شکستنی‌ها پر کنید. به فکر امنیت و جنب و جوش کودکان‌تان هنگام بازی در منزل باشید. پس زندگی را سخت نگیرید و در ایجاد دکوراسیون نشیمن مناسب کودکان قدم اول را بردارید.

منبع: Thespruce

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × پنج =