معرفی انواع نقاشی ساختمان برجسته و سه بعدی

0

در مقاله آموزش نقاشی ساختمان با غلطک به بررسی نقاشی به غلطک پرداختیم در این بخش انواع نقاشی ساختمان برجسته و سه بعدی را بررسی میکنیم . امروزه نقاشی های برجسته در ساختمان ها یکی از تکنیک های مدرن است که برای ایجاد سایه روشن و ایجاد نوردهی در نقاط مختلفی از دیوار استفاده می شود و می تواند جلوه ای خاص خصوصا به ساختمان های لاکچری دهد. اما اگر دیوار شما ترک هایی دارد که قابل ترمیم نیست، نیز می توانید نقاشی ساختمان برجسته را لحاظ کنید تا مشکلات دیوار شما را بپوشاند.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

نقاشی ساختمان برجسته چیست؟

نقاشی های برجسته در ساختمان مانند پتینه کاری، یکی از هنرهای دکوراسیون داخلی هستند که ریشه در کشور ایتالیا داشته و می توانند ظاهری کلاسیک به دیوارهای یک خانه ببخشند. اگر به کاخ های انگلیسی، ایتالیایی و روسی و همچنین خانه های ایرانی قدیمی دقت کنید مواردی از نقاشی های برجسته ساختمان مانند گچ بری و پتینه کاری را می بینید که نشان از قدمت این نوع هنر در ساختمان ها دارد.

در ساختمان هایی که این نوع نقاشی را روی دیوار و سقف ها ایجاد می کنند، سایه روشن و نورهایی به واسطه برآمدگی های مختلف ایجاد می کند. در این صورت سایه کلی دیوار را تاریک تر کرده و فضا هم تاریک تر می شود و مزیت اصلی طرح برجسته همین است، که نقص ها و مشکلات دیوار را پنهان می کند.

بنابراین اگر دیوار شما دارای ترک، خوردگی و کنده کاری هایی است که نمی توانید آنها را پنهان کنید، می توانید از این نوع نقاشی روی دیوار استفاده کنید. این نوع نقاشی را بیشتر از دیوار روی سقف ها پیاده می کنند، چرا که پنهان کردن ترک های سقف دشوار تر است، اما دیوارها را می توان با کاغذ دیواری، تابلو، دیوار کوب و … پنهان کرد. ۱۲ اشتباه رایج نقاشی ساختمان را بخوانید .

نقاشی نمای ساختمان

نقاشی نمای ساختمان

  • نقاشی و رنگ آمیزی نمای ساختمان
  • نقاشی نمای سیمانی، بتنی، آجری، سنگی و...
  • نقاشی نما ساختمان با داربست و بدون داربست
  • رنگ آمیزی نما با رنگ های پایه آب و پایه حلال
دریافت این خدمت از استادکار

نقاشی ساختمان سه بعدی

نقاشی های سه بعدی می توانند حالت برجسته و پرسپکتیو به دیوار داده، گویی به دیوار حجم می دهند. نقاشی سه ‌بعدی نوعی از نقاشی است که با استفاده از تکنیک‌ های خطای دید، به‌صورت هوشمندانه‌ ای ذهن بیننده را به چالش می‌کشدو در واقع این نقاشی ها ذهن بیننده را فریب می دهد که در حال دیدن یک تصویر برجسته دارای بعد است ام در حقیقت این نقاشی روی یک سطح صاف دو بعدی رسم شده است.

شاید نمونه هایی از این نقاشی سه بعدی را در خیابان روی زمین نیز دیده باشید. این طرح و نقش‌ها در ابتدا فقط بر روی زمین و دیوار خارجی ساختمان ‌ها و در فضای باز اجرا می ‌شد ولی اکنون در بعضی از بخش ‌های خانه مانند دیوار اتاق پذیرایی، دیوار اتاق نشیمن یا دیوار اتاق‌خواب نیز مشاهده می ‌شود.

آموزش نقاشی سه بعدی ساختمان

نقاشی ساختمان طرح برجسته

اگر می خواهید از نقاشی طرح برجسته در ساختمان خود استفاده کنید، نیاز است که مواردی را مدنظر قرار دهید. پیشنهاد میکنم در مورد خلاقیت در نقاشی ساختمان اطلاعات بیشتری کسب کنید .

  • ابتدا ارتباط محیط با دیوار موردنظر را بسنجید و ترکیب رنگ دکوراسیون و دیوار را مدنظر قرار دهید. همچنین باید زاویه تابش نور را نیز مد نظر قرار دهید و میدان دید را بسنجید.
  • همچنین پیش از انجام طرح برجسته سطح دیوار را آماده کنید،
  • اگر نیاز به سنباده کشی و بتونه کاری وجود دارد، این کار را انجام دهید و شکاف های ریز دیوار را بپوشانید.
  • سپس با استفاده از کاردک، قلمو و دیگر ابزارها شروع به نقاشی طرح برجسته کنید.
  • یکی از انواع نقاشی برجسته در ساختمان های ایرانی را شاید بتوان پتینه دانست. پتینه ‌ها به طور کلی روی یک رنگ پس‌ زمینه که می‌تواند رنگ روغنی، پلاستیک یا اکریلیک باشد اجرا می‌ شوند.

نقاشی ساختمان سه بعدی و نقاشی ساختمان طرح برجسته

نقاشی ساختمان طرح چوب

یکی دیگر از انواع نقاشی های برجسته و پتینه کاری ها را می توان نقاشی با طرح چوب دانست که برای افرادی که می خواهند طرح و رنگ های سفید را کنار بگذارند، مورد مناسبی محسوب می شود. خلق اثری به نام پتینه کاری طرح چوب فضا را کاملا دگرگون کرده و شما را از داشتن فضایی ساده و یک نواخت نجات می دهد. این طرح برجسته طرح چوب را می توان روی نقاط مختلفی در خانه مانند درب کوچه، دیوار و دیگر نقاط ساختمانی اجرا کرد.

نقاشی ساختمان طرح چوب

نقاشی ساختمان طرح چرم

نقاشی ساختمان با طرح چرم در واقع این حس را به شما می دهد که در حال دیدن یک جنس چرم روی دیوار یا سقف هستید. این طرح که یکی از انواع نقاشی مدرن ساختمان محسوب می شود می تواند دیواری که حالت چرم دارد که پیش روی شما قرار دهد. در خانه های لاکچری طرح چرم را دور ستون ها نیز استفاده می کنند.

این طرح نیز می تواند به راحتی عیوب ساختمان را پوشش دهد و طرحی مقاوم در برابر رطوبت، ترک خوردگی و کثیفی و لک دیوار است. این طرح نیز می تواند به خوبی عیوب گچ کاری ساختمان را به خوبی پوشش دهد و لکه های روی دیوار که پاک نمی شوند را نیز بپوشاند.

بیشتر بدانید انواع لوله ساختمان

نقاشی ساختمان طرح چرم

جمع بندی

هر کدام از تکنیک های بالا را که می خواهید روی دیوار خود نقاشی کنید، پیش از انجام بررسی کرده و با در نظر گرفتن هزینه خرید و نقاشی شروع به انجام این کار کنید. همچنین توجه داشته باشید طرحی که انتخاب می کنید به رنگ دکوراسیون شما و ابعاد اتاق شما نیز بیاید تا آن را کوچک جلوه ندهد.

خدمات نقاشی ساختمان در استادکار

نقاشی ساختمان

  • رنگ آمیزی و نقاشی دیوار
  • رنگ آمیزی و نقاشی سقف
  • پتینه کاری دیوار
  • اجرای انواع رنگ‌های روغنی، اکرولیک و پلاستیک
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × چهار =