سمپاشی منازل و نکات حیاتی که قبل از سمپاشی باید بدانید

1

سمپاشی منازل یکی از مهمترین اقدامات برای رفع آلودگی‌های محیطی در منازل است. آلودگی‌هایی که می‌توانند باعث بروز برخی بیماری‌های میکروبی در کودکان و بزرگسالان شوند. توجه به سمپاشی منازل برای بهبود وضعیت سلامت خانواده اهمیت فراوانی دارد. به همین علت است که توصیه می‌شود به ویژه در فصول گرم سال، حتما به صورت کامل سمپاشی آپارتمان یا خانه ویلایی خود را انجام دهید.

اینکه از چه نوع سمی استفاده کنید و یا میزان غلظت سم و حجم اسپری یا ریختن سم تا چه میزانی باشد، بستگی به درصد احتمال وجود حشرات یا آلودگی‌ها در منازل مختلف دارد. در واقع شما باید حدس بزنید که به چه میزان سم و چه نوع سمی احتیاج دارید.

حساسیت بسیار زیاد استفاده از سم در منازل باعث شده تا افراد کمتری به سراغ سمپاشی منازل به صورت شخصی بروند. استفاده از افراد متخصص در این زمینه که دستگاه‌ها و تجهیزات لازم برای سمپاشی را در اختیار دارند، خطر بروز مشکلات جانبی را کم می‌کند. اپلیکیشن استادکار یکی از بهترین مراجع برای دسترسی به متخصصانی است که در زمینه سمپاشی منازل تبحر دارند.

اگر تصمیم گرفته باشید که برای از بین بردن آلودگی‌های میکروبی و حذف سوسک، کنه و دیگر حشرات از منزلتان، سمپاشی کنید و این کار را به متخصصان حرفه‌ای بسپارید، باید خانه خود را برای حضور تکنسین سمپاشی مهیا سازید. سپردن سمپاشی به افراد حرفه ای، دغدغه شما نسبت به انتخاب سم، نوع استفاده، خرید دستگاه یا شیشه اسپری مخصوص و… کم می‌کند. شما تنها باید منزل خود را برای سمپاشی آماده کنید؛ اما چگونه؟

سمپاشی مسکونی

سمپاشی منازل و ساختمان

  • سمپاشی منزل، آپارتمان، مغازه و رستوران
  • سمپاشی بیمارستان، ادارات، شرکت و مراکز تجاری
  • سمپاشی اماکن مسکونی و عمومی
دریافت این خدمت از استادکار

در ادامه به برخی از نکات حیاتی که باید قبل از سمپاشی منازل رعایت شود اشاره می‌کنیم

نقاط هدف را مشخص کنید

هرچند سمپاشی منازل به صورت کلی انجام می‌شود تا در صورت وجود هر نوع حشره و آلودگی، کل منزل شما پاکسازی شود؛ اما با این حال بهتر است برخی از نقاط هدف را مشخص کنید. این کار به بالابردن اثرگذاری سمپاشی کمک می‌کند.

فردی که برای سمپاشی منازل مراجعه می‌کند، اگر بداند که حشرات بیشتر در کدام منطقه دیده شده اند یا احیانا در کدام سوراخ تجمع دارند، بهتر می‌تواند سمپاشی را انجام دهد. با دانش نسبت به نقاط هدف، در قسمت‌های حساس سم بیشتری مصرف شده و احتمال از بین رفتن حشرات بیشتر خواهد شد.

چرا باید سمپاشی منازل انجام شود

نوع حشرات دیده شده را بگویید

شاید کمی چندش آور باشد! اما سعی کنید حشرات مختلفی که تاکنون دیده اید را با کسی که قرار است سمپاشی منزل شما را انجام دهد درمیان بگذارید. این کار را باید قبل از اینکه فرد به منزل شما مراجعه کند انجام دهید. داشتن اطلاعات در مورد نوع حشرات یا آلودگی‌ها، می‌تواند به متخصص سمپاشی کمک کند تا مواد، تجهیزات و سم مد نظر برای منزل شما را در اختیار داشته باشد. در صورتی که اطلاعات صحیحی در اختیار این افراد قرار نگیرد، سمپاشی منازل زمان بیشتری خواهد گرفت و متخصص سمپاشی باید پس از مراجعه به منزل شما، برای خرید یا تهیه وسایل دوباره به محل کار خود مراجعه کند. پس لطفا اطلاعات دقیق بدهید!

وسایل خانه را جمع و جور کنید

یکی از مهمترین کارهایی که باید قبل از سمپاشی منازل انجام شود، توجه به جمع کردن وسایل خانه است. شما باید حتما وسایل مختلف را جمع و جور کنید. حتی اگر سمپاشی آنقدرها گسترده نیست، وسایل محل مورد نظری که قرار است سمپاشی شود را به اتاقی دیگر برید. همچنین بر روی وسایلی که ممکن است امکان جا به جایی آن‌ها وجود نداشته باشد، حتما پارچه یا پلاستیک بیاندازید

بهترین افراد برای سمپاشی منازل

به خوراکی‌ها توجه کنید

در آشپزخانه، اتاق کولر، انباری یا هر جای دیگری که خوراکی دارید، احتمال وجود حشرات بیشتر است. در نتیجه احتمالا یکی از نقاط هدف همین مکان‌ها است. بهتر است قبل از اینکه متخصص سمپاشی منازل به خانه شما مراجعه کند، خوراکی‌ها را در جایی قرار دهید که امکان نفوذ سم به آن‌ها بسیار کم باشد.

توجه داشته باشید که محفوظ نگه داشتن خوراکی‌ها بسیار بسیار مهم است. حتی ضعیف ترین سموم برای سمپاشی منازل نیز در صورتی که به مواد غذایی نفوذ کنند، می‌توانند باعث مسمومیت غذایی شوند.

مراقب حیوانات خانگی خود باشید

بسیاری از سم‌های ضعیف که برای انسان‌ها خطری ندارند، ممکن است برای حیوانات خانگی مضر باشند. به ویژه اگر حیوانات شما می‌توانند آزادانه در منزل حرکت کنند، بهتر است پیش از انجام سمپاشی، آن‌ها را در قفس قرار داده یا در بهترین شرایط، مدتی از منزل خود دور کنید. هرچند ممکن است برای شما دوری از حیوان خانگی‌تان اذیت کننده باشد؛ اما این کار برای حفظ سلامتی او نیاز است.

برنامه ریزی کنید

نکته پایانی که باید در مورد سمپاشی منازل به آن اشاره شود، برنامه ریزی است. بهتر است قبل از شروع مراحل سمپاشی، برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. برنامه ریزی برای زمان سمپاشی و بعد از آن را باید قبل از شروع مراحل سمپاشی انجام داد.

علاوه بر مشخص کردن روزی برای انجام سمپاشی، باید به بعد از آن هم فکر کنید. اگر سمپاشی قوی باشد، چند روز و اگر ضعیف باشد، بهتر است حداقل ۱ روز دور از خانه باشید تا اثرات سم از خانه شما خارج شود. بهتر است پیش از شروع عملیات سمپاشی، برنامه‌ای برای مسافرت یا رفتن به خانه یکی از نزدیکان بریزید.

موضوع بعدی اهمیت نظافت منزل بعد از سمپاشی است. حتما توجه کنید که پس از انجام عملیات سمپاشی باید منزل خود را نظافت کنید. به ویژه اگر سوسک، کنه یا حشرات بزرگ و کوچکی در منزل خود داشته اید، توجه به این نکته بسیار مهم و حائز اهمیت است. می‌توانید از متخصصین تمیزکاری استادکار برای نظافت منزل خود استفاده کنید.

متخصص سمپاشی منازل

سخن پایانی

سمپاشی منازل یکی از کارهای حرفه‌ای است که باید توسط افراد متخصص انجام شود. به همین منظور سعی کنید کار سمپاشی منزل خود را به افراد حرفه‌ای که دانش و تجربه لازم در این زمینه را دارند بسپارید.

اپلیکیشن استادکار می‌تواند در تامین نیروی متخصص برای سمپاشی منازل شما، بهترین گزینه باشد. استادکار تلاش کرده تا با انتخاب بهترین‌ها، اعتماد افرادی که به خدمات مختلف نیاز دارند را جلب کند. البته نظرات افراد مختلفی که از خدمات متخصصان استادکار استفاده کرده‌اند نیز می تواند برای شما ملاکی جهت انتخاب فرد متخصص باشد.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

راستی شما هم در منزل خود حشرات موذی دارید؟ تا به حال چه اقداماتی برای از بین بردن آن‌ها کرده‌اید؟

1 نظر
  1. سمیه می گوید

    سلام و عرض ادب. من تازه تولید محتوا رو شروع کردم. میخواستم در این حوزه پیشرفت کنم. تجربه ای هم در این زمینه ندارم . آقای حسامی می تونن کمکم کنن؟ ممنون میشم. به کمکتون واقعا احتیاج دارم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو − یک =