راهکارهای به‌روز کردن ظاهر مبل راحتی قدیمی

0

اگر ظاهر مبلمان منزلتان کمی قدیمی شده و به دنبال راهی برای به روز کردن ظاهر مبل قدیمی خود هستید، پس این مقاله برای شماست!

راهکارهای زیادی برای ایجاد تغییرات در مبلمان قدیمی وجود دارد که به شما کمک می‌کند با صرف هزینه‌ای نه چندان زیاد، جلوه زیبایی به مبل‌های فرسوده‌تان ببخشید. گاهی اوقات تنها ایجاد چند لکه و تغییر رنگ پارچه مبلی موجب می‌شود احساس کنید دیگر به مبلمان قدیمی منزلتان علاقه‌ای ندارید و دوست دارید هر چه سریع‌تر از شر آن راحت شوید. اما بهتر است دست نگه دارید و با روش‌هایی کاربردی برای تغییر دادن ظاهر یک مبل قدیمی آشنا شوید.

در این مقاله با استادکار همراه باشید تا با هم چند راهکار ساده برای ایجاد تحولاتی اساسی در ظاهر مبلمان قدیمی را یاد بگیریم.

اهمیت به‌روز کردن ظاهر مبل قدیمی

برای خیلی از ما اتفاق افتاده است که بعد از چند سال از ظاهر مبلمان قدیمی خانه‌مان خسته می‌شویم و با خود فکر می‌کنیم چطور می‌توان نقص‌های این مبل را پوشاند و یا آن را تغییر داد. شاید در ابتدا تنها راهکاری که به ذهن خطور می‌کند، بیرون انداختن مبل قدیمی و خرید یک مجموعه مبلمان جدید است. اما همه ما می‌دانیم که خرید مبل جدید هزینه گزافی را برایمان به دنبال دارد و بیشتر ما دوست داریم با کمترین هزینه این کار را انجام دهیم. شاید باورش سخت باشد اما گاهی می‌توان با هزینه‌هایی بسیار پایین و تنها با به کار بردن چند ترفند ساده و هوشمندانه، به‌طورکلی ظاهر مبلمان را عوض کرد و از طرفی کاری کرد که مشکلات مبل کمتر به چشم بیاید.

راهکارهای به روز کردن ظاهر مبل قدیمی با کمترین هزینه
راهکارهای مختلفی برای به‌روز کردن ظاهر مبل قدیمی وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا با کمترین هزینه دوباره جلوه‌ای زیبا به خانه‌تان ببخشید.

زمانی که برخی از قسمت‌های مبل شما آسیب دیده، شما می‌توانید اقدام به ترمیم همان قسمت‌ها کنید و یا راهکارهایی به کار ببرید که نقص‌های مبلتان کمتر به چشم بیاید. چند نمونه از این راهکارها را با هم می‌خوانیم:

کوسن‌ها را عوض کنید

کوسن‌های مبلمان شما تأثیر زیادی روی جلوه بخشیدن و به‌ روز کردن مبل قدیمی‌تان دارند. یکی از راحت‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌ها برای به روز کردن ظاهر مبل قدیمی، انتخاب چند کوسن جدید است. یک کوسن با ظاهری فشرده و مسطح بیشتر موجب کهنه به نظر رسیدن مبلتان می‌شود. به همین دلیل بهتر است در صورت نیاز کمی الیاف داخل کوسن‌ها اضافه کنید و یک روکش جدید و زیبا برای آن تهیه کنید.

برای تنوع بخشیدن به دکوراسیون خانه و زیباتر به نظر رسیدن مبلمان می‌توانید از کوسن‌هایی با طرح‌های مختلف و رنگ‌های تند و زیبا استفاده کنید و با خرید تنها چند کوسن جدید برای مبلمان قدیمی‌تان، از تغییر جذابی که در خانه ایجاد می‌شود لذت ببرید.

استفاده از کوسن‌های جدید و رنگی یک راهکار فوق‌العاده برای به‌روز کردن ظاهر مبل است.
استفاده از کوسن‌های جدید و رنگی یک راهکار فوق‌العاده برای به روز کردن ظاهر مبل است.

برای پوشاندن مشکلات مبل از کوسن‌های بزرگ استفاده کنید

استفاده از کوسن‌های بزرگ و بلند روی مبل به شما کمک می‌کند تا بتوانید به سادگی ایرادات مبلتان را پنهان کنید. اگر احساس می‌کنید چروک زیادی روی مبل ایجاد شده و لبه بالای مبل حالت آویزان به خودش گرفته، بهتر است چند کوسن بلندتر سفارش دهید و بخش‌های چروک خورده را زیر کوسن‌ها پنهان کنید. این موضوع برای پنهان کردن لکه‌های پارچه مبلی هم کاربرد زیادی دارد. در بسیاری از موارد می‌توانید با کمک اتوی بخار چروک‌های مبل را کاهش دهید، اما برخی اوقات پوشاندن این چروک‌ها بهترین راهکار است.

مبلمان‌تان را تمیز کنید

اگر مبل شما پر از لکه‌های مختلف شده، بهتر است ابتدا همه تلاش خود را برای از بین بردن این لکه‌ها بکنید و بعد اگر راهی نبود، آن را پشت کوسن جدیدتان پنهان کنید. توجه داشته باشید که برای از بین بردن لکه روی مبل باید از پاک‌کننده مخصوص جنس پارچه مبلی‌تان استفاده کنید. به طور معمول پاک‌کننده‌هایی در بازار هستند که برای از بین بردن لکه‌های روی پارچه و مبل بسیار مؤثر هستند. می‌توانید با کمک گرفتن از یک مشاور یا فردی باتجربه یک پاک‌کننده مناسب بخرید و سعی کنید لکه‌ها را از بین ببرید.

از بین بردن لکه‌های پارچه مبلی پیش از به روز کردن ظاهر مبل راحتی قدیمی
برای به روز کردن ظاهر مبل بهتر است که قبل از هر اقدامی مشکلات ظاهری و لکه‌های روی پارچه را از بین ببرید. برای از بین بردن لکه‌های مبل می‌توانید از تمیزکننده‌های مخصوص پارچه مبلی استفاده کنید.

برخی مواقع کمک گرفتن از افرادی حرفه‌ای و متخصص در زمینه نظافت و تمیز کردن مبل می‌تواند به شما کمک کند سخت‌ترین لکه‌ها و مشکلات مبلمانتان را برطرف کنید و بدون هیچ نگرانی از ظاهر تمیز و زیبای مبلتان لذت ببرید. اگر به دنبال افرادی ماهر و باتجربه در زمینه شستشوی مبل در منزل هستید، می‌توانید از تیم همکار ما در استادکار کمک بگیرید و همین حالا سفارش خود را در وب‌سایت یا اپلیکیشن استادکار ثبت کنید.

مبل‌شویی در منزل

مبل‌شویی در منزل

  • خشکشویی مبلمان اداری و نشیمن خانگی
  • شستشوی مبلمان و خشکشویی مبل در منزل
  • شستشوی مبل سلطنتی، استیل، راحتی، کاناپه و انواع مبل خارجی
  • شستشوی مبل چرم مصنوعی، سفید و رنگی و...
دریافت این خدمت از استادکار

پایه‌های مبلتان را عوض کنید

 یک راهکار فوق‌العاده برای به روز کردن ظاهر مبلمان قدیمی این است که پایه‌های مبلتان را عوض کنید. در بسیاری از موارد پایه مبل و صندلی به صورت جداگانه به بدنه آن وصل می‌شوند و امکان جدا کردن آن‌ها وجود دارد. شما می‌توانید یک پایه مدل جدید‌تر و زیباتر برای مبل قدیمی‌تان انتخاب کنید و آن را به جای پایه‌های قدیمی نصب کنید.

اگر پایه‌های مبلتان به بدنه وصل شده و امکان جدا کردن وجود ندارد، می‌توانید برای به ‌روز کردن ظاهر مبل راحتی قدیمی با کمک اسپری رنگ، رنگ پایه‌ها را تغییر دهید. مطمئن باشید انتخاب یک پایه مدرن و امروزی با رنگی جدید می‌تواند تأثیر زیادی روی به روز کردن ظاهر مبل قدیمی شما بگذارد.

تعویض پایه‌های مبل قدیمی | تعمیر پایه مبل
برای به روز کردن ظاهر مبل می‌توانید پایه‌های مبل قدیمی‌تان را عوض کنید و به جای آن‌ها از پایه‌هایی مدرن و جدید استفاده نمایید.

فراموش نکنید که در مورد مبل‌های راحتی حتی این امکان وجود دارد که به‌طورکلی پایه‌ها را جدا کنید و از مبل بدون هیچ پایه‌ای استفاده کنید تا ظاهر مدرن‌تری نسبت به قبل پیدا کند.

از روکش مبل استفاده کنید

برای اینکه ظاهر کلی مبلتان را تغییر دهید و هزینه زیادی نیز متحمل نشوید، می‌توانید یک روکش مبل (کاور مبل) برای مبلمان قدیمی‌تان سفارش دهید. برای این کار می‌توانید از فردی باتجربه بخواهید تا طبق اندازه مبلمان شما و با پارچه انتخابی خودتان یک روکش برای مبلتان درست کند. این کار راه حل بی‌نظیری برای به روز کردن ظاهر مبل قدیمی محسوب می‌شود. از طرفی زمانی که یک روکش برای مبل‌تان درست می‌کنید این امکان وجود دارد که هر زمان که دوست دارید روکش را بردارید و طرح دیگری را جایگزین آن کنید.

استفاده از روکش مبل راهکاری بی‌نظیر برای به روز کردن مبل قدیمی است.
استفاده از روکش مبل راهکاری بی‌نظیر برای به روز کردن مبل قدیمی است.

دکوراسیون اطراف مبل را تغییر دهید

شاید تغییر دادن دکوراسیون اطراف سالن پذیرایی یا نشیمن خانه ارتباط مستقیمی با مبلمان نداشته باشد، اما گاهی وقت‌ها ایجاد تغییراتی در اطراف خانه می‌تواند روی زیباتر به نظر رسیدن سایر وسایل نیز مؤثر باشد. برای مثال اگر دیوار خانه را کاغذ دیواری کنید، یک آباژور با رنگ متناسب به دکوراسیونتان اضافه کنید و یا حتی با نصب یک لوستر جدید نور بیشتری به خانه بیاورید، ظاهر مبلمان قدیمی‌تان نیز بسیار متفاوت‌تر و بهتر از گذشته به نظر خواهد رسید.

تغییر دکوراسیون و چیدمان مبلمان قدیمی
گاهی اوقات شما می‌توانید برای به روز کردن مبل راحتی‌تان ظاهر خانه را کمی تغییر دهید و با اضافه کردن لوستر یا آباژوری جدید جلوه بیشتری به مبل‌ها ببخشید.

برای از بین بردن چروک روی مبل از دکمه کمک بگیرید

به طور معمول مبلمان قدیمی بعد از مدتی چروکیده می‌شوند و ظاهری نامناسب و شل پیدا می‌کنند. برای از بین بردن حالت چروکیدگی مبل می‌توانید دکمه‌هایی زیبا روی بخش تکیه‌گاه و نشیمن‌گاه مبل اضافه کنید. این کار هم ظاهر مدرن‌تری به مبلتان می‌بخشد و هم چروک‌های زشت روی مبل را از بین می‌برد.

از بین بردن چروک روی مبل قدیمی
برای از بین بردن چروکیدگی روی تکیه‌گاه مبل می‌توانید از چند دکمه استفاده کنید و ظاهر مبلتان را به طور کلی تغییر دهید.

از خز و پارچه‌های رنگی استفاده کنید

برای به روز کردن ظاهر مبل و پوشاندن ایرادهای آن می‌توانید از یک تکه خز سفید و زیبا بر رو مبل استفاده کنید و یا یک پارچه رنگی که رنگ آن با دکوراسیون شما هماهنگ است، روی مبل بیندازید. با این روش هم ظاهر مبلتان زیبا می‌شود و هم مشکلات مبل به چشم نمی‎خورد.

به‌روز کردن مبل قدیمی با خز و پارچه رنگی
برای به روز کردن مبل قدیمی می‌توانید مقداری خز یا پارچه‌ رنگی روی مبلتان قرار دهید و با این کار هر بخش از مبل را که پارگی یا لک دارد، زیر پارچه‌ها پنهان کنید.

بالشتک‌های مبل را بپوشانید

در بسیاری از مواقع بالشتک‎‌های مبلمان قدیمی که از آن‌ها زیاد استفاده شده، تغییر رنگ می‌دهند و یا در بخش‌هایی از آن‌ها پارگی و زدگی ایجاد می‌شود. بسیاری از این بالشتک‌ها قابلیت جدا شدن از مبل را دارند. شما می‌توانید این بالشتک‌ها را داخل یک روکش که دور آن کش دوخته شده قرار دهید و سپس سر جای خودش بگذارید. با این روش هم رنگ و ظاهر مبلتان عوض می‌شود و هم با کمترین هزینه می‌توانید رنگ و مدل مبلتان را نیز کمی تغییر دهید.

تعویض روکش بالشتک مبل | تعمیر مبل قدیمی
اگر برخی از بخش‌های مبل شما قابل جدا کردن است، می‌توانید بالشتک‌ها را جدا کنید و یک روکش برای این بخش‌ها درست کنید و سپس سر جای خودش قرار دهید.

 از طرف دیگر شما با صرف کمی هزینه می‌توانید با کمک گرفتن از یک خیاط ماهر یا فردی که با دوخت روکش مبل آشنایی دارد، یک روکش جدید برای بالشتک‌های مبلتان بدوزید. با دوخت روکش جدید برای بالشتک‌های مبل می‌توانید از یک رنگ‌بندی متناسب با پارچه قبلی استفاده کنید و ببینید که این موضوع چگونه روی زیباتر به نظر رسیدن دکوراسیون داخلی منزلتان تأثیر می‌گذارد.

از جلا و رنگ روی بخش چوبی مبل استفاده کنید

دسته‌های چوبی مبل بعد از مدتی استفاده شروع به کدر شدن می‌کنند و از طرفی ممکن است رنگ چوب نیز بعد از مدتی از بین برود. برای رفع این مشکل می‌توانید از مقداری جلادهنده یا براق‌کننده روی بخش چوبی مبل استفاده کنید و یا با کمک مقداری رنگ مخصوص بخش‌های آسیب‌دیده را ترمیم کنید. در بسیاری از موارد می‌توانید از افرادی که کار تعمیرات مبل را انجام می‌دهند کمک بگیرید.

 ما در استادکار با متخصصین تعمیرات مبلمان همکاری می‌کنیم. شما می‌توانید با ثبت‌نام در وب‌سایت استادکار و مشخص کردن نوع مشکل مبلمان درخواست خودتان را ثبت کنید. سپس باید منتظر بمانید تا پیشنهادها از سوی نیروها برای شما ارسال شود. در این شرایط با بررسی رزومه و در نظر گرفتن تجربیات سایر مشتریان می‌توانید یک نیروی متخصص برای تعمیر مبل خود انتخاب کنید. برای تعمیرات مبل می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید.

تعمیرات مبلمان و سرویس خواب

تعمیرات مبلمان و سرویس‌خواب

  • تعمیر مبلمان اداری، راحتی، استیل، چرمی، پارچه ای و...
  • ساخت سرویس خواب، کمد، ویترین و تمامی منسوجات چوبی
  • تعمیر و تغییر مدل رویه مبلمان
  • رنگ کاری مبلمان و منسوجات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار

کلام آخر

این روزها شاید همه ما به دنبال راهکارهای برای کاهش هزینه‌های زندگی هستیم و خرید یک مبلمان جدید برای خانه می‌تواند بسیار پرهزینه باشد. آشنا بودن با روش‌هایی برای به روز کردن ظاهر مبل قدیمی و یا کمک گرفتن از راهکارهای ساده برای مدرن به نظر رسیدن آن می‌تواند به شما کمک کند خانه‌ای زیباتر و به روزتر داشته باشید.

فراموش نکنید که در بسیاری از موارد تنها با شستشوی دقیق و حرفه‌ای مبلمان می‌توانید ظاهر آن‌ها را عوض کنید و بدون اینکه نیازی به مبلمان جدید داشته باشید، از ظاهر تمیز و زیبای مبلتان لذت ببرید. اگر برای دریافت خدمات نظافت مبل در منزل به افرادی حرفه‌ای و باتجربه نیاز دارید، می‌توانید همین حالا اپلیکیشن استادکار را دانلود کنید و از خدمات مختلف ما در این سامانه استفاده کنید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

منابع: thespruce.com oprah.com banarsidesigns.com lovelyetc.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × پنج =