مشکلات رایجی که برای هرسینک آشپزخانه ای ممکن است پیش بیاید

0

همه ما عادت داریم تا پس از ورود به آشپزخانه به سراغ سینک برویم و کارهای مرتبط با شستشو و آشپزی را در نزدیک سینک انجام دهیم. اما اگر مشکلات سینک ظرفشویی به سراغ سینکمان بیاید پیش بیاید، تازه متوجه اهمیت این بخش حیاتی آشپزخانه می شویم. بی تردید سینک ظرفشویی یکی از مهمترین بخش های هر آشپزخانه ای است.

کمتر پیش می آید که در خانه ای نیاز به تعویض سینک پیش بیاید ولی چطور متوجه شویم که مشکلات سینک ظرفشویی گریبانگیر خانه ما شده است؟ اگر از مشکلات سینک ظرفشویی که رایج است، مطلع باشیم، به راحتی و بدون نگرانی می توانیم از پس این مشکلات بربیایم.

پس از روبرو شدن با مشکلات مرتبط با سینک، قبل از آنکه تصمیم به خرید یک مجموعه کامل سینک ظرفشویی بگیرید، اول باید مطمئن شوید که مشکل سینک شما مشکل غیرقابل حلی است. چون معمولا اکثر مشکلات سینک ظرفشویی قابل حل شدن هستند و درنتیجه تنها در زمان تغییر دکوراسیون و بازسازی منزل، شاید نیاز به خرید سینک جدید احساس شود. چرا که این کار هزینه زیادی را در بر دارد. تعمیر و رفع ایراد، در اکثر مواقع مشکل شما را برطرف می کند.

در این گزارش قصد داریم تا مشکلات سینک ظرفشویی که رایج هستند را با شما مطرح کنید:

مشکلات سینک ظرفشویی که رایج هستند

بسته شدن آبراه

این یکی از مشکلات اصلی در استفاده از هر نوع آبراه است. این مشکل به خصوص در سینک های آشپزخانه به خاطر تجمع مواد غذایی ریز و خرده غذاها رخ می دهد و علاوه بر مسدود شدن راه عبور آب، باعث بوی بد و حتی جمع شدن حشرات می شود. برای برطرف کردن این مشکل، چند تاکتیک مختلف وجود دارد. اول باید سعی کنید و ببینید که آیا می توانید محل تجمع این خرده غذاها را پیدا کرده و مانع را برطرف کنید یا خیر. گاهی وقتها شاید یک تکه ماده غذایی کوچک راه را بسته باشد و بتوانید آن را بردارید.

تجمع خرده غذاها در آبراه سینک ظرفشویی
تجمع خرده غذاها در آبراه سینک ظرفشویی

اگر این کار جواب نداد، می توانید از ترکیبی از سرکه و جوش شیرین برای باز کردن آبراه وبرطرف کردن مانع استفاده کنید. در صورتی که نتیجه نگرفتید، محصولات شیمیایی که برای حل کردن این خرده مواد غذایی ساخته شده اند بهره ببرید. معمولا این کار جواب می دهد ولی تضمینی برای از بین رفتن و عبور کردن تمام این موانع نیست. در استفاده از این موادشیمیایی راه بازکن احتیاط کنید و اگر این راه هم جواب نداد، باید از کمک افراد متخصص بهره بگیرید.

استفاده از جوش شیرین وسرکه برای بازکردن گرفتگی آبراه
استفاده از جوش شیرین وسرکه برای بازکردن گرفتگی آبراه

فشار آب کم و گرفتگی شیر آب

اگر جریان آب از شیر آشپزخانه کم شده، باید بدانید که شیر آب سینک شما دچار گرفتگی شده است. این مشکلی است که خیلی از ما آن را نادیده می گیریم و یا حتی نمی دانیم که چه چیزی را باید چک کنیم. معمولا در اثر گذشت زمان، رسوب مواد معدنی از جمله کلسیم باعث گرفتگی پخش کننده ریز سر شیر آب می شوند. برای برطرف کردن این مشکل، کافی است که پخش کننده آب (صافی سرشیر) را از سر شیر آب باز کنید و آن را مقداری سرکه غوطه ور کنید و بگذارید شب تا صبح بماند. صبح می بینید که تمام رسوبها از بین رفته اند و دوباره می توانید پخش کننده را سرشیر قرار داده و مشکل شما حل می شود.

اما اگر مشکل حل نشد، شاید گرفتگی مربوط به بخش دیگری باشد. شیر آب سینک را از بخش پائینی اش که روی بدنه کابینت قرار دارد باز کرده و ببینید که آیا چیزی در مسیر جریان آب قرار گرفته یا نه. گرفتگی معمولا در مناطقی که آب سخت دارند بیشتر رخ می دهد. البته زمانی که بعد از مدت طولانی شیر آب سینک را باز کرده باشید هم ممکن است با این مشکل روبرو شوید. اگر مشکلتان حل نشد با فرد متخصص تماس بگیرید.

کم بودن جریان شیر آب سینک
کم بودن جریان شیر آب سینک

چکه آب از بخش پائینی سینک 

این می تواند نتیجه چکه آب از راه آب سینک باشد. این بخش در حقیقت همان بخشی است که زیر سینک و در داخل کابینت قرار دارد و آب از آن منطقه وارد آبراه فاضلاب می شود. شاید اتصالات این بخش شل شده باشد و یا به خوبی آب بندی نشده باشند. این قسمت از سینک، قسمت گرانی نیست و عوض کردنش هم کار سختی نیست.

بخش پائینی سینک ظرفشویی
بخش پائینی سینک ظرفشویی

نشتی شیر آب 

این اتفاق هم با جریان آب مرتبط است. باید چک کنید و ببینید که نشتی آب از کدام بخش است و مطمئن شوید که تمام چفت و بست ها سفت باشد. گاهی حتی وقتی که آب هم بسته است، باز هم روند چکه کردن متوقف نمی شود. اگر می خواهید شخصا مشکل را بررسی کنید، یادتان باشد که فلکه اصلی آب را ببندید. در اکثر مواقع، چکه و نشتی آب از بخش اتصال شیر به سینک است که راهکار آن تعویض حلقه اتصال شیر به سینک است.  اگر با این کار مشکلتان حل نشد، از یک فرد متخصص کمک بگیرد.

سخن آخر

نکته مهم برای همه این کارها این است که تجربه و ابزار کافی را داشته باشید؛ چون در غیراین صورت در تلاشتان برای برطرف کردن مشکلات سینک ظرفشویی ، شاید آسیب بیشتری به سینک وارد کنید و درنتیجه هزینه تعمیر این وسایل توسط فرد متخصص چند برابر شود.

تخلیه‌چاه و لوله‌بازکنی

لوله‌بازکنی و فنرزنی لوله

  • فنرزنی لوله
  • باز کردن لوله توالت ایرانی
  • لوله‌بازکنی انواع لوله‌ها
  • باز کردن لوله کف شور آشپزخانه
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − دو =