راهنمای کامل سفارش ساخت کمد دیواری

0

اگر قرار باشد بین یک خانه بزرگ بدون کمد با یک خانه با متراژ پایین و تعداد زیادی کمد دیواری یکی را انتخاب کنید، به سراغ کدام خانه می‌روید؟

شاید با خواندن این سؤال با خودتان فکر کنید خب خانه بزرگ را انتخاب می‌کنید و بعد یک کمد دیواری ریلی بزرگ برای خانه‌تان می‌سازید. موضوع دقیقاً همین است! اولین فکری که بعد از خرید چنین خانه‌ای با آن روبرو خواهید شد، نصب یک کمد دیواری برای آن است؛ چون حتی یک خانه بزرگ هم زمانی که کمد مناسب برای قرار دادن لوازمتان را نداشته باشد، نمی‌تواند مکان راحتی برای زندگی باشد.

در این مقاله قصد داریم تا با هم بیشتر با انواع مدل کمد دیواری و طریقه ساخت و سفارش دادن کمد دیواری آشنا شویم، پس همراه ما باشید.

انواع کمد دیواری بر اساس سبک کمد

امروزه وجود کمد دیواری در یک خانه نقش مهمی در راحت بودن اعضای خانه و همچنین سبک و دکوراسیون خانه شما دارد. همان‌طور که می‌دانید کمدها انواع متفاوتی دارند و هر کدام دارای ویژگی‌ها و ظاهری متفاوت هستند که برای نیازی خاص و دکوراسیونی مشخص کاربرد دارند.

شما برای انتخاب یک کمد برای خانه جدیدتان باید سبک و دکوراسیون داخلی منزل و همچنین نوع وسایلی که قرار است در کمد قرار بگیرد را در نظر بگیرید و سپس اقدام به نصب کمد دیواری اتاق خواب‌تان کنید و یا در قسمت پذیرایی خانه یک کمد جدید اضافه کنید.

به طور کلی از یک کمد دیواری معمولاً برای قرار دادن انواع البسه و لوازم منزل و همچنین جاسازی لوازم مختلف استفاده می‌شود.

کمدها بر حسب سبک آن به سه دسته مختلف تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

  • کمد دیواری ریلی
  • کمد دیواری با در لولایی
  • کمد دیواری با در آکاردئونی

کمد دیواری ریلی

امروزه استفاده از انواع کمد دیواری ریلی به ویژه برای دکوراسیون مدرن بسیار رایج شده و آن را با مواد مختلفی مثل شیشه، چوب ام دی اف، های‌گلاس یا شیشه تهیه می‌کنند. این کمدهای دیواری ریلی برای مکان‌هایی که فضای کافی ندارند تا درب کمد باز و بسته شود، گزینه فوق‌العاده‌ای است و بدین شکل، به بهترین نحو از فضا استفاده می‌شود.

از طرف دیگر مقاومت درب کمد دیواری ریلی، از درب یک کمد لولایی به نسبت بیشتر است و همین موارد موجب شده که طرفداران بیشتری نسبت به سایر انواع کمد داشته باشد.

نصب کمد دیواری ریلی معمولاً سریع و آسان است اما هزینه آن کمی نسبت به سایر انواع کمدها بیشتر است و برای مکان‌های مختلفی نظیر خانه، اداره و شرکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از مهم‌ترین نکاتی که باید در زمان ساخت و استفاده از کمد دیواری ریلی مد نظر قرار دهید این است که حتماً از یراق‌آلات باکیفیتی استفاده کنید تا به مرور زمان مشکلی در باز و بسته کردن درب نداشته باشید.

مدل کمد دیواری ریلی
یکی از مدرن‌ترین انواع کمد دیواری، نوع ریلی آن است که به دلیل حساسیت ریل‌ها حتماً باید در ساخت آن از یراق‌آلات درجه یک استفاده شود.

کمد دیواری با در لولایی

کمد دیواری با در لولایی یکی از قدیمی‌ترین انواع کمد است که از قدیم در خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت و امروزه، هم در خانه‌هایی با سبک‌های کلاسیک و سنتی و هم مدرن سازگاری دارد. 

یکی از مهم‌ترین مزیت‌هایی که کمدهای دیواری لولایی نسبت به ریلی دارند این است که شما می‌توانید همه درب‌های کمد را با هم باز کنید و به همه بخش‌های آن دسترسی داشته باشید؛ اما در مورد کمد ریلی زمانی که سمتی از آن را باز کنید، سمت دیگر آن بسته می‌شود. از طرف دیگر معمولاً قیمت کمد با درب لولایی معمولاً از کمد دیواری ریلی بیشتر است و این موضوع می‌تواند روی انتخاب خیلی از افراد مؤثر باشد.

مدل کمد دیواری با در لولایی
یکی از قدیمی‌ترین انواع کمدهای دیواری، کمد دیواری دارای درب لولایی است و از قدیم تا به امروز به عنوان یک مدل کمد دیواری رایج شناخته می‌شود.

کمد دیواری با در آکاردئونی

قبل از هر چیز بهتر است بدانید که طراحی کمد دیواری با درب آکاردئونی از ساز آکاردئون الهام گرفته و قابلیت جمع شدن دارد و این موضوع موجب می‌شود تا فضای کمتری توسط درب کمد اشغال شود. به این مدل کمد، کمد با درب تاشو یا کرکره‌ای نیز گفته می‌شود و درواقع در زمان باز کردن درب، به جای اینکه کامل باز شود، درب به صورت تاشو بوده و انعطاف بیشتری دارد.

نجاری و تعمیرات چوب

نجاری و تعمیرات چوب

  • تمامی خدمات نجاری و ساخت سازه های چوبی
  • طراحی ساخت و نصب سرویس های چوبی
  • طراحی و ساخت کمد دیواری، سرویس خواب، بوفه، دراور، ویترین، میز، صندلی
  • تعمیر و نصب انواع مصنوعات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار
مدل کمد دیواری با در آکاردئونی
استفاده از درب‌های آکاردئونی در کمد به شما این امکان را می‌دهد که حتی در فضاهای کوچک‌تر هم به راحتی قادر به باز کردن درب کمد باشید.

انواع کمد دیواری بر اساس جنس

کمدهای دیواری از نظری جنس نیز با هم متفاوت هستند و هرکس می‎تواند با توجه به سلیقه، بودجه و سبک و دکوراسیون خانه خود از مواد و مصالح متفاوتی استفاده کند. در ادامه می‌توانید با انواع کمد دیواری بر اساس جنس و ویژگی‌های هر کدام از آن‌ها آشنا شوید.

  • کمد دیواری چوبی
  • کمد دیواری ام دی اف
  • کمد دیواری شیشه‎‌ای

کمد دیواری چوبی

این نوع کمد دیواری معمولاً یکی از لوکس‌ترین و گران‌ترین انواع کمدهای دیواری محسوب می‌شود که برای تهیه آن از چوب درختان مختلف استفاده می‌گردد. در بسیاری از مواقع برای کاهش هزینه‌ها بدنه کمد را از جنس دیگری همچون ام دی اف تهیه می‌کنند و فقط روی آن روکش چوب طبیعی به کار می‌برند تا نقش و نگارهای طبیعی چوب روی آن مشخص باشد.

ساخت کمد دیواری چوبی
برای ساخت ارزشمندترین و زیباترین انواع کمد دیواری پذیرایی معمولاً از چوب استفاده می‌شود.

کمد دیواری ام دی اف

مدل کمد دیواری mdf یکی از پرطرفدارترین انواع کمد است که امروزه در اکثر خانه‌ها یافت می‌شود، جنسی مقاوم در برابر ضربه دارد و طرح‌ها و رنگ‌های آن بسیار متنوع است.

برای ساخت کمد دیواری ام دی اف از خمیر چوب استفاده می‌شود که با استفاده از نوعی صمغ که در معرض فشار و حرارت زیاد قرار گرفته است، تهیه می‌شود. سطح ام دی اف بسیار صاف و بدون شکاف است و از آن برای ساخت انواع کمد، کابینت، میز و لوازم مختلف استفاده می‌شود.

مدل کمد دیواری mdf
امروزه بیشتر از هر جنس دیگری در خانه‌ها از مدل کمد دیواری mdf استفاده می‌شود که قیمت و دوام بالایی دارد.

کمد دیواری شیشهای

کمد دیواری شیشه‌ای به نوعی از کمد گفته می‌شود که بدنه داخل دیوار قرار گرفته و می‌تواند از جنسی مثل ام‌ دی اف درست شده باشد و درب شیشه‌ای برای آن تعبیه می‌شود و بنابراین داخل کمد کاملاً قابل رؤیت است. امروزه برای اینکه داخل کمد کمتر دیده شود، از شیشه‌های دودی و یا حتی آینه برای این نوع کمدها استفاده می‌شود.

مدل کمد دیواری شیشه ای
به منظور زیبایی بیشتر، گاهی اوقات درب کمد دیواری را از جنس شیشه درست می‌کنند که حالتی شبیه به ویترین پیدا کند.

کمدهای دیواری بر اساس ظاهر و کاربرد

  • کمد دیواری ویترینی
  • کمد دیواری بدون در
  • کمد دیواری مخصوص بخش ورودی
  • کمد دیواری کابینتی آشپزخانه
  • کمد دیواری ابزارآلات
  • کمد دیواری اتاق خواب
  • کمد دیواری پذیرایی

کمد دیواری ویترینی (Walk in closet)

کمد دیواری ویترینی نوع مدرنی از انواع کمد که از آن برای نگهداری لباس‌ها، کیف و کفش و لوازم شخصی استفاده می‌شود. معمولاً از این کمدها در خانه‌های بزرگ که اتاقی مجزا دارند و یا اتاق خواب آن‌ها خیلی بزرگ است، استفاده می‌شود که احتمالاً هر خانمی آرزوی داشتن این اتاق را دارد.

در این نوع از انواع کمد دیواری اتاق خواب، معمولاً بخش‌هایی برای آویزان کردن لباس‌ها در نظر گرفته می‌شود و قفسه‌بندی‌های زیادی هم برای قرار دادن کیف و کفش و سایر لوازم وجود دارد که دسترسی به لوازم را بسیار ساده‌تر می‌کند. برخی از قفسه‌ها به صورت باز و بدون درب هستند و چند کمد دیواری ریلی نیز برای قرار دادن برخی لوازم در نظر گرفته می‌شود.

معمولاً برای ساخت این نوع کمدهای دیواری ویترینی به سبک WALK-IN از رنگ‌های روشن استفاده می‌شود تا موجب کوچک‌تر به نظر رسیدن اتاق نشود. معمولاً سایز و اندازه این کمدها بر اساس میزان فضای موجود در خانه در نظر گرفته می‌شود.

مدل کمد دیواری walk-in-closet
یکی از مدرن‌ترین و لوکس‌ترین سبک‌های کمد که بیشتر در خانه‌های بزرگ ساخته می‌شود و برای آن یک اتاق جداگانه در نظر گرفته می‌شود، مدل Walk-In است.

کمد دیواری بدون در

کمد دیواری بدون در نوع دیگری از کمد که شباهت زیادی به کمد ویترینی دارد اما در مقیاسی کوچک‌تر که در یک بخش از دیوار و داخل آن قرار می‌گیرد. معمولاً عمق این نوع کمدها نسبتاً زیاد است و از 1 تا 3 متر در نظر گرفته می‌شود تا در هنگام آویزان کردن لباس با مشکل روبرو نشوید. برای جدا کردن فضای کمد از سایر بخش‌های اتاق معمولاً از درب‌های کشویی، پارتیشن یا پرده استفاده می‌شود و در برخی موارد نیز بخشی از آن به کشو و دراور اختصاص داده می‌شود.

کمد دیواری بدون در
یکی از بهترین ایده‌ها برای ساختن کمد دیواری اتاق خواب استفاده از کمد بدون در است که برای هر چیزی در آن قفسه و آویز وجود دارد.

کمد دیواری مخصوص بخش ورودی

نوع دیگری از انواع کمد دیواری در بخش ورودی اصلی منزل و برای آویزان کردن لباس و قرار دادن کفش‌ها قرار می‌گیرد. معمولاً این نوع از کمدها بر اساس میزان فضایی که در بخش ورودی خانه وجود دارد طراحی و ساخته می‌شوند و برای راحتی ساکنین خانه و مهمان‌ها اهمیت زیادی دارد.

کمد دیواری ورودی
یکی از ضروری‌ترین کمدهای هر خانه باید درست در ابتدای درب ورودی قرار بگیرد تا ساکنین خانه و مهمان‌ها لباس و کفش خود را داخل آن قرار دهند.

کمد دیواری آشپزخانه

این مدل کمد دیواری معمولاً داخل آشپزخانه یا کنار آن قرار می‌گیرد که گاهی اوقات همانند کمد ویترینی مکانی برای قرار دادن لوازم آشپزخانه است و گاهی نیز درب‌هایی کشویی یا لولایی دارد. کمد دیواری کابینتی آشپزخانه معمولاً قفسه‌بندی و طبقات زیادی دارد و در آن برای نگهداری انواع ظروف و خوراکی‌هایی که در آشپزخانه قرار می‌گیرند، مکانی تعبیه شده است.

کمد دیواری آشپزخانه
برای قرار دادن لوازم و تجهیزات آشپزخانه لازم است تا یک کمد دیواری مخصوص برای این بخش از خانه‌تان در نظر داشته باشید.

کمد دیواری ابزارآلات

از این مدل کمد معمولاً برای فروشگاه، کارگاه‌ها یا داخل انبار و زیرزمین خانه استفاده می‌شود و محل مناسبی برای قرار دادن ابزارها و لوازم مختلف محسوب می‌شود.

بسیاری از مواقع کمد دیواری ابزارآلات با توجه به شغل فرد و برای قرار دادن ابزارها و تجهیزات مورد استفاده در کار طراحی می‌شود. برای مثال فردی که کارهای مربوط به تعمیرات را انجام می‌دهد از مدل کمد ابزارآلات به منظور قرار دادن انواع آچار، پیچ‌گوشتی و ابزارهای مورد نیاز خود استفاده می‌کند و در یک کارگاه چوبی نیز از این کمد برای قرار دادن انواع اره و تجهیزات مربوط به برش و اصلاح چوب استفاده می‌شود.

کمد دیواری ابزارآلات برای انبار و تجهیزات کارگاهی
برای نظم بخشیدن به انبار و یا تجهیزات کارگاهی می‌توانید از نوعی کمد دیواری با قفسه‌بندی‌های زیاد و مجهز استفاده کنید.

کمد دیواری اتاق خواب

کمد دیواری اتاق خواب معمولاً یک ضرورت برای هر اتاقی محسوب می‌شود و امروزه اکثر اتاق‌ها با توجه به سبک و متراژ اتاق به مدل کمد دیواری mdf یا چوبی و های‌گلاس مجهز هستند.

برخی افراد استفاده از نوع کمد دیواری ریلی را برای اتاق خواب ترجیح می‌دهند و برخی دیگر به دنبال کمدهایی با درب‌های کلاسیک و لولایی هستند. در نظر گرفتن نور، فضا و همچنین سبک خانه و سلیقه فرد بر این موضوع تأثیر زیادی دارد و در نهایت این کاملاً یک موضوع سلیقه‌ای است که شما در اتاق خواب خود از مدل کمد دیواری mdf استفاده کنید یا هایگلاس و چوبی.

کمد دیواری اتاق خواب
به منظور قرار دادن لباس و لوازم ضروری لازم است تا هر اتاق خواب حتماً یک کمد دیواری داشته باشد.

کمد دیواری پذیرایی

کمد دیواری پذیرایی که از قدیم در بخش پذیرایی خانه تعبیه می‌شد، امروزه طرح و شکلی مدرن‌تر به خود گرفته و هنوز هم در خیلی از خانه‌ها جایگاه خود را حفظ کرده است. از یک کمد پذیرایی معمولاً هم به صورت کمدی با درب لولایی و هم به صورت ویترینی استفاده می‌شود. می‌توان از آن برای قرار دادن کتاب، ظروف تزئینی یا لوازم اضافه استفاده کرد و استفاده‌های مختلفی از آن نمود.

کمد دیواری پذیرایی
برای قرار دادن اشیای تزئینی یا کتاب و لوازم ضروری می‌توانید از یک کمد دیواری پذیرایی در خانه خود استفاده کنید.

رنگ‌بندی کمد دیواری

کمد دیواری شما با توجه به طرح و جنسی که دارد، می‌تواند رنگ‌بندی‌های متفاوتی نیز داشته باشد. معمولاً برای سفارش یک کمد دیواری چوبی شما می‌توانید از روشن‌ترین رنگ چوب تا تیره‌ترین آن را مد نظر قرار دهید چون به هر صورت رنگ چوب رنگ‌های مشخصی دارد و فقط در همان رنگ‌ها قابل دسترسی است، اما در مورد کمد مدل کمد دیواری mdf یا های‌گلاس شما می‌توانید هر رنگی که باسلیقه و دکوراسیون خانه شما هماهنگ است را سفارش دهید و هیچ محدودیتی نیز در این مورد وجود ندارد.

مهم‌ترین مواردی که باید در زمان انتخاب رنگ کمد دیواری به آن‌ها توجه کنید، در نظر گرفتن رنگ اتاق، سبک دکوراسیون، نور فضا و متراژ است. مثلا معمولاً در اتاق‌های کوچک و مکان‌هایی که نور کمتری دارند، بهتر است حتماً از یک مدل کمد با رنگ روشن استفاده کنید و تا اتاق شما روشن‌تر و بزرگ‌تر به نظر برسد.

از طرفی شما می‌توانید برای دکوراسیون اتاق خواب کودک از یک کمد رنگی استفاده کنید تا انرژی بیشتری به اتاق ببخشید و کودکتان نیز حس بهتری را در اتاق تجربه کند.

رنگ بندی کمد دیواری اتاق خواب کودک
برای ساخت کمد دیواری هیچ محدودیتی در رنگ آن وجود ندارد و شما می‌توانید یک کمد جدید طبق سلیقه و دکوراسیون خانه‌تان انتخاب کنید.

قیمت ساخت کمد دیواری

معمولاً برای برآورد هزینه ساخت انواع کمد لازم است ابتدا جنس و مدل آن را انتخاب کنید و سپس بررسی کنید که قرار است این کمد در چه ابعاد و سایزی ساخته شود، چند قفسه داشته باشد و جزئیات آن چگونه باشد.

از طرف دیگر انتخاب یک شرکت معتبر برای سفارش یک کمد دیواری جدید در نتیجه کار شما بسیار مؤثر خواهد بود. استادکار به عنوان یک پلتفرم معرفی متخصصین حوزه‌های مختلف به شما کمک می‌کند تا با افرادی باتجربه و ماهر در زمینه ساخت انواع کمد دیواری آشنا شوید و قبل از ساخت نیز بتوانید در مورد جزئیات هزینه و دستمزد افراد مطلع شوید.

به طور کلی قیمت ساخت کمد دیواری به عوامل متعددی بستگی دارد که در جدول زیر می‌توانید جزئیات آن را مشاهده کنید.

شرح خدمات قیمت واحد (تومان)
اجرت ساخت کمد دیواری معمولی کلافی متری 450,000
اجرت ساخت کمد دیواری معمولی ریلی متری 700,000
اجرت ساخت کشو- تکی 120,000
اجرت ساخت شلف- تکی 75,000
ساخت قفسه چوبی توافقی

نحوه سفارش کمد دیواری

برای سفارش ساخت یک کمد دیواری جدید برای خانه‌تان تنها کافی است که به صورت رایگان در وب‌سایت یا اپلیکیشن استادکار ثبت‌نام کنید و در بخش نجاری وب‌سایت استادکار بر روی دکمه ثبت سفارش کلیک کنید و نیاز مورد نظر خود را از میان گزینه‌های طراحی، ساخت، نصب و تعمیر انتخاب کنید و گزینه کمد دیواری را انتخاب کنید.

در بخش توضیحات در مورد نیازها و انتظاراتی که دارید بنویسید و بعد از مشخص کردن روز و تاریخ دقیق اعزام نیرو به محل سفارش خود را ثبت کنید و منتظر پیشنهاد از طرف متخصصین همکار استادکار باشید.

نجاری و تعمیرات چوب

نجاری و تعمیرات چوب

  • تمامی خدمات نجاری و ساخت سازه های چوبی
  • طراحی ساخت و نصب سرویس های چوبی
  • طراحی و ساخت کمد دیواری، سرویس خواب، بوفه، دراور، ویترین، میز، صندلی
  • تعمیر و نصب انواع مصنوعات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار

سخن آخر

برای سفارش یک کمد دیواری جدید باید جنبه‌های متفاوتی را مد نظر قرار دهید و با توجه به سبک دکوراسیون و میزان فضایی که دارید یک کمد جدید برای خود انتخاب کنید. فراموش نکنید که کیفیت اجناس استفاده شده و مهارت سازنده در این موضوع اهمیت زیادی دارد، بنابراین سعی کنید حتماً از افرادی باتجربه و متخصص برای ساخت کمد دیواری کمک بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − هفده =