راهنمای خرید صندلی غذاخوری کودک برای کوچولوهای شیرین

0

یکی از نیازهای اساسی کودک طی مراحل رشد بعد از دوران شیرخوارگی، توانایی خوردن غذاهای جامد است. همان‌طور که می‌دانیم غذا خوردن آدابی دارد که باید فرزندان‌مان را با آن آشنا کنیم. جمع شدن خانواده کنار یکدیگر در زمان صرف غذا یکی از لذت‌های زندگی است. صندلی‌های میز غذاخوری ابعاد استانداردی برای استفاده کودکان ندارند، بنابراین نیاز است که برای کودک صندلی مخصوص به خودش را خریداری کنید. در این مطلب نکات مربوط به خرید صندلی غذاخوری کودک را بررسی کرده‌ایم. با استادکار همراه باشید.

چه زمانی باید به فکر خرید صندلی غذاخوری کودک بود؟

کودکان معمولا در سنین 9 الی 12 ماهگی توانایی نشستن و خوردن غذاهای جامد را پیدا می‌کنند. از این‌رو لازم است در این زمان صندلی غذاخوری کودک را تهیه کنید، چراکه مزایای زیادی برای شما و کودکتان دارد. خوردن غذا روی این صندلی کودک به کودکتان احساس اعتماد به نفس و استقلال می‌دهد و توانایی‌های او را تقویت خواهد کرد. با کمک این وسیله دیگر برای غذا دادن به کودک مجبور نیستید خم شوید و به مهره‌های کمرتان فشار بیاورید، زیرا این صندلی‌ها پایه‌های بلندی دارند که معمولا ارتفاع‌شان تنظیم می‌شود. با توجه به اینکه این صندلی فضای کافی برای صرف غذا در اختیار کودک قرار می‌دهد، میز غذاخوری شما کثیف نمی‌شود و زمان کمتری را صرف نظافت خواهید کرد.

همین‌طور بخوانید: بدغذایی کودک چه علتی دارد و چگونه می‌توان آن را رفع کرد؟ 

انواع صندلی غذاخوری کودک

صندلی‌های غذاخوری کودک با توجه به طراحی و شکل ظاهری‌شان، به چند دسته تقسیم‌بندی می‌شوند و شما می‌توانید طبق سلیقه و نیازتان هر یک از آنها را خریداری کنید. انواع صندلی غذاخوری کودک عبارتند از:

صندلی استاندارد

صندلی غذاخوری استاندارد یا معمولی امکانات جانبی مانند قابلیت تنظیم ارتفاع را ندارند. این مدل صندلی‌ها معمولا در مکان‌های عمومی مانند رستوران‌ها، تالارها و… کاربرد بیشتری دارند. ولی خرید این صندلی‌ها از لحاظ اقتصادی مقرون به‌صرفه است.

راهنمای خرید صندلی غذاخوری کودک استاندارد ارزان و باکیفیت
صندلی غذاخوری استاندارد طراحی ساده‌ای دارد و معمولا تاشو نیست.

صندلی چندکاره

این مدل صندلی‌ها قابلیت بیشتری نسبت به سایر مدل‌ها دارند و علاوه بر کاربرد آنها برای غذا خوردن، می‌توانید به عنوان میز و صندلی مخصوص کودک برای بازی یا نقاشی هم از آن استفاده کنید.

خرید انواع صندلی غذای کودک و نوزاد چندکاره تاشو چرخ‌دار
صندلی غذاخوری چندکاره حجم زیادی را اشغال می‌کند بنابراین مناسب خانه‌‌‌‌های کوچک نیستند.

صندلی قابل تنظیم

صندلی قابل تنظیم یا منعطف قابلیت‌های زیادی دارند. شما به راحتی می‌توانید تکیه‌گاه، پایه‌ها، ارتفاع و سینی آن را تنظیم کنید. این ویژگی‌ها موجب شده قیمت صندلی قابل تنظیم در بازار نسبت به سایر مدل‌ها بیشتر باشد.

راهنمای خرید صندلی غذای کودک و نوزاد قابل تنظیم با قابلیت تنظیم ارتفاع پایه، پشتی و سینی غذا
صندلی قابل تنظیم را می‌توانید با توجه به سن و فیزیک بدنی کودک تنظیم کنید.

صندلی حمایتی

صندلی حمایتی یا بوستر، قابلیت نصب روی انواع صندلی‌های دیگر را دارد. قبل از نصب صندلی بوستر، پارچه‌ یا ملحفه‌ای روی صندلی زیرین پهن کنید تا از کثیف شدن آن جلوگیری شود.

راهنمای خرید صندلی غذاخوری کودک حمایتی یا بوستر قابل نصب بر روی انواع صندلی‌های دیگر
حمل و نقل صندلی تقویتی آسان بوده و فضای کمی را اشغال می‌کند.

ابعاد و اندازه‌های استاندارد

صندلی‌های غذاخوری کودک برای کودکان یک تا پنج سال طراحی شده‌اند و اندازه‌های آنها با توجه به طراحی‌شان متغیر است. ابعاد و اندازه‌های استاندارد رایج در بازار عبارتند از:

  • 100*33*50 سانتی‌متر
  • 100*55*70 سانتی‌متر
  • 100*73*60 سانتی‌متر

صندلی غذاخوری کودک با توجه به نوع و مدل آن، قابلیت تحمل وزن 15 الی 25 کیلوگرم را دارد.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید صندلی اپن و کامل‌ترین اطلاعات برای انتخاب

نکات خرید صندلی غذاخوری کودک

قبل از خرید صندلی غذاخوری کودک باید به تعدادی از نکات توجه کنید تا بعد از آن دچار مشکل شوید. مهم‌ترین این فاکتورها عبارتند از:

ایمنی

مهم‌ترین فاکتور برای خرید صندلی کودک توجه به ایمنی آن است زیرا در سنین پایین احتمال آسیب دیدن آنها بیشتر خواهد بود. حتما مقاومت صندلی و پایه‌ها را در نظر بگیرید. صندلی غذاخوری کودک باید مجهز به کمربند ایمنی باشد.

در حین خرید صندلی غذاخوری کودک دقت کنید که هیچ سطح ناهموار یا تیزی وجود نداشته باشد، زیرا باعث جراحت دست و پای او خواهد شد.

قیمت

زمان خرید صندلی غذاخوری کودک بودجه‌ای را که برای آن در نظر گرفته‌اید، با فروشنده در میان بگذارید تا ضمن صرفه‌جویی در وقت، بهترین گزینه را به شما معرفی کند.

قابلیت تاشوندگی

اگر به دنبال نوعی صندلی‌ هستید که فضای کمتری اشغال کند، باید مدلی را انتخاب کنید که قابلیت جمع شدن داشته باشد. این قابلیت برای خانه‌هایی با فضای کوچک بسیار مناسب است.

قابلیت شست‌وشو

با توجه به اینکه کودکان در زمان غذا خوردن صندلی و فضای اطرافشان را کثیف می‌کنند، باید مدلی از صندلی را انتخاب کنید که تمیز کردن آن کار دشواری نباشد و به راحتی شسته شود. اگر تشک صندلی ثابت بود و قابلیت جدا شدن نداشت، حتما روی آن را با روکش بپوشانید.

خوب است بخوانید: شستن اسباب‌بازی کودکان و ضدعفونی آنها

سینی جداشونده

غذا و نوشیدنی کودک روی سینی صندلی قرار می‌گیرند، بنابراین بعد از هر وعده نیاز به تمیز کردن و شست‌شو دارد. تمیزکاری صندلی‌هایی که دارای سینی ثابت هستند، کار سختی است. از این‌رو زمان خرید، به متحرک بودن سینی آن دقت کنید.

تنظیم آسان

ارتفاع صندلی و فاصله آن از میز باید به‌گونه‌ای باشد که کودک در زمان غذا خوردن احساس راحتی کند و هم‌‌سطح با میز قرار گیرد. تنظیم آسان  صندلی کار کردن با آن را برای شما و دیگر اعضای خانواده راحت می‌کند.

کیفیت

دوام و کیفیت صندلی از جمله نکات مهم در زمان خرید است. هر چقدر صندلی کیفیت بیشتری داشته باشد، از استحکام و پایداری بیشتری در برابر ضربات مختلف برخوردار خواهد بود.

صندلی غذاخوری کودک از کجا بخرم؟

در هر شهری که باشید، قطعا فروشگاه‌های معتبری برای خرید وسایل کودک مانند صندلی ماشین، صندلی غذاخوری، سیسمونی و… وجود دارند. امروزه با توجه به گسترده‌ شدن خرید اینترنتی، سایت دیجی‌کالا و شرکت کارن ماما می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای خرید صندلی غذاخوری کودک باشد.

جمع‌بندی

صندلی غذاخوری لذت غذا خوردن را برای بچه‌ها چندین برابر می‌کند و برای کودکان بد غذا بسیار مناسب است. زمان خرید صندلی سن، وزن و قد کودک را در نظر بگیرید تا مناسب‌ترین صندلی را برایش تهیه کنید. امیدواریم با خواندن این مطلب نکات مهم برای خرید صندلی غذاخوری کودک را یاد گرفته باشید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت − 5 =