نظافت منزل در تابستان و فرصت‌های ویژه برای خانم‌های خانه

0

در فصل تابستان اگر چه آب و هوا خوب و خورشید درخشان در آسمان می تابد، اما رسیدگی به منزل و امور نظافتی، برخی چالش ها را نیز با خود به همراه خواهد داشت. فصل تابستان اغلب با گرما، رطوبت، گرد و غبار، ورود حشرات موذی (پشه، مگس و …)به منزل و … همراه است که با توجه به گرمی هوا کار نظافت را دشوارتر می کند. نظافت منزل در تابستان می تواند نکات خاص  خود را داشته باشد که در صورت رعایت آنها می توانید خانه خود را بهتر و آسان تر مدیریت کنید.

ویژگی فصل گرما و نظافت منزل در تابستان چیست؟

خوشبختانه با توجه به بلندی روزها نسبت به شب ها، چند ساعت اضافی از نور روز را خواهید دید، که برای خشک کردن البسه و ضدعفونی کردن آنها مفید خواهد بود. از نکات و دستور العمل های این مطلب استفاده کنید تا بتوانید خانه خود را در طول فصل گرم تمیز نگه داشته و بهتر سازماندهی کنید. قبل از ارائه نکات لازم برای تمیزکاری و نظافت قسمت های مختلف پیشنهاد می کنیم چند نکته مهم زیر را حتما مطالعه و در نظر بگیرید. به هر حال خانه داری و سلیقه به خرج دادن برای داشتن خانه ای تمیز و زیبا بسیار سخت و زمان بر است و قرار نیست شما کل تعطیلات خود را صرف تمیز کردن منزلتان کنید.

نکته ۱: برنامه ریزی داشته باشید

یکی از مواردی که می توانید بواسطه آن خانه خود را در فصل تابستان تمیز نگه دارید این است که یک برنامه منظم برای نظافت منزل داشته باشید. برای مثال آیا می دانید کدام یک از نقاط منزلتان در روزهای گرم تابستان به نظافت بیشتری احتیاج دارند. یا چه ساعاتی از روز رفت و آمد افراد در منزل بیشتر است و باعث آلودگی و ریخت و پاش بیشتر می شود؟ تهیه چک لیستی از این موارد می تواند به شما در رسیدگی به امور منزل در فصل تابستان کمک کند.

نکته ۲: از بچه ها کمک بگیرید

اگر دارای فرزندی هستید حتما مسئولیت هایی را در خدمات نظافت منزل به آنها بسپارید. بچه ها زمانی که کاری را خودشان انجام می دهند در حفظ و نگه داری آن نیز تلاش بیشتری خواهند نمود، زیرا برای آن کار شخصا زحمت کشیده اند و به این ترتیب قدر کار شما را نیز بیشتر می دانند.

نظافت منزل در تابستان
نظافت منزل در تابستان

نکته ۳: تقسیم بندی منزل برای نظافت

بعد از اینکه برای کار خود برنامه تهیه کردید حال نوبت به اولویت بندی قسمت های مختلف می رسد با توجه به اینکه خانه ها دارای متراژ و ابعاد مختلفی هستند در اینجا سعی می کنیم یک برنامه جامع و کامل ارائه دهیم. در ادامه برای تمیزکاری هر قسمت از منزل راهکارهایی ارائه داده ایم:

آشپزخانه

  • به دلیل گرمای بیش از حد هوا در تابستان بهتر است برای جلوگیری از پخش شدن بوی زباله ها در سطل، روزانه کیسه محتویات آشغال را تعویض کنید.
  • همچنین برای پاک کردن سطوح بهتر است از پاک کننده های مخصوص سطوح استفاده کنید. برای پاک کردن وسایلی مانند ماکروفر، یخچال، فریزر و …می توانید چند حلقه لیمو ترش را داخل مقداری آب ریخته و سپس به مدت ۳ دقیقه جوشانده و با یک دستمال پارچه ای داخل آنها را تمیز کنید. همچنین این کار را می توانید با استفاده از مخلوطی از جوش شیرین و آب نیز انجام دهید.
  • سطح کابینت ها را نیز می توان با استفاده از اسپری های مخصوص که لکه ها و جای دست ها را از بین می برد پاک نمود.
  • برای شستن ظرف ها نیز می توانیذ به مایع ظرفشویی که استفاده می کنید مقداری سرکه اضافه کنید این کار باعث ممی شود مایع ظرفشویی پس از شستن ظرف ها برروی آنها باقی نماند. همچنین این کار باعث جلوگیری از ضررهای شیمیایی ناشی از آن می شود.
  • در هنگام صرف غذا در آشپزخانه برای جلوگیری از پخش شدن خرده های نان و غذا می توانید یک پارچه رومیزی را بر روی میز پهن کنید. این کار باعث می شود تا باقی مانده غذا بر روی زمین نریزد و زحمت شما را دو چندان نکند.
  • یک ترفند جالب برای از بین بردن لکه های آب بر روی سطوح چوبی که معمولا بر اثر گذاشتن ظرف یا لیوان بر روی آن ایجاد می شود، این است که مقداری سس مایونز پرچرب را بر روی آن قسمت بریزید و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس به راحتی می توانید آن را با یک دستمال پارچه ای پاک کنید.

تمیزکاری کف، و پنجره ها

  • برای تمیز کردن کف می توانید ابتدا با جاروبرقی آشغال های ریز و حتی گرد و غبار باقی مانده را از بین برده و سپس با استفاده از طی و مقداری آب و مایع شوینده و ضدعفونی کننده کف زمین را طی بکشید.
  • برای پاک کردن پنجره ها می توانید از مایع شیشه شور و دستمال پارچه ای استفاده کنید. همچنین برای برق افتادن بیشتر می توانید از روزنامه به جای دستمال استفاده کنید.

بیشتر بدانید شرکت خدمات نظافت منزل در شمال تهران

نظافت منزل در تابستان
نظافت منزل در تابستان

اتاق خواب ها

  • به دلیل گرمای هوا و تعریق زیاد بهتر است ملحفه ها در ماه حداقل دو بار در فصل تابستان شسته شوند. بهتر است بعد از شستشوی ملحفه ها آنها را اتو کنید زیرا باعث ضدعفونی شدن آنها می شود.
  • پرده های اتاق خواب نیز بهتر است در طول فصل تابستان یک بار شسته شوند.(برای اطلاعات بیشتر برای نحوه نظافت اتاق خواب ها به این مطلب مراجعه کنید)

حمام و سرویس بهداشتی

  • برای از بین بردن رطوبت (که محیط مناسبی برای رشد قارچ ها است)، به تمام اعضای خانه یاد آوری کنید که حتما پنجره حمام را باز گذاشته و یا در صورت نبود پنجره حتما فن یا هواکش را روشن کنند.
  • دیوارها و کف را با استفاده از مواد ضد عفونی کننده تمیز کنید(انواع مختلفی از این موارد در بازار وجود دارند ک می توانید تهیه و استفاده کنید).
  • برای نظم و ترتیب بیشتر، به سراغ کمدی که برای نگه داری وسایل بهداشتی مانند دستمال توالت، صابون، مایع دستشویی، کرم ضد آفتاب، خمیر دندان و … در نظر گرفته اید رفته و تیوب ها و ظروف های خالی از این موارد را دور ریخته و یا مجددا شارژ کنید.
  • به منظور جلوگیری از باقی مانده لکه های آب و رشد قارچ ها هر سطحی را که پس از استفاده مرطوب باقی مانده بلافاصله خشک کنید.
  • می توانید برای از بین بردن بوی بد از بوگیرها و خوشبو کننده های مخصوص حمام و دستشویی استفاده کنید.
  • در داخل سطل زباله مخصوص سرویس بهداشتی، از کیسه های پلاستیکی استفاده کنید که تعویضشان راحت تر بوده و مانع از بو گرفتن سطل می شوند.
نظافت منزل در تابستان
نظافت منزل در تابستان

شستن لباس ها

  • از آنجائیکه در فصل تابستان بیشتر از البسه با رنگ های روشن استفاده می شود، بهتر است قبل از شستشو ابتدا لباس های رنگ روشن را از تیره جدا کنید تا مانع از رنگ گرفتن آنها شود.
  • بعد از شستشوی لباس ها از مایع نرم کننده برای آنها استفاده کنید. استفاده از نرم کننده از الکتریسیته شدن لباس ها پس از خشک شدن جلوگیری می کند. همچنین کار اتو کردن آنها را نیز راحت تر می کند.

بیشتر بدانید نظافت منزل توسط آقای جوان چه محاسنی دارد؟

نظافت منزل در تابستان
نظافت منزل در تابستان

نکات مهم پایانی

نکته ۱: برای تمیز کردن لوستر ها باید ابتدا آنها را باز کرده و لامپ های آن را جدا کنید. سپس به تمیزکاری آنها بپردازید. برای پاک کردن حباب ها و بلورهای آن می توانید از پارچه، آب و ماده شوینده استفاده کنید. همچنین برای لوستر های کریستالی می توانید برای شستن اشک های لوستر آنها را جدا کرده و داخل سینک با احتیاط با آب صابون بشویید. اما قبل از باز کردن آنها از شکل لوستر خود عکس بگیرید که بعدا بتوانید آن را درست مانند اول مونتاژ کنید. پس از شستشو کاملا آن ها را خشک کنید.

نکته ۲: برای دفع حشرات موذی در فصل تابستان می توانید از توری برای پنجره ها استفاده کنید. همچنین می توانید کل خانه را سم پاشی کنید.

نکته ۳: با توجه به شرایط کشور ما و کمبود آب بهتر است شیر آلاتی را که خراب هستند و چکه می کنند، تعمیر یا تعویض کنید. همچنین بهتر است برای آمادگی بیشتر در فصل زمستان رادیاتور ها و آبگرمکن یا پکیج خود را کنترل کرده و در صورت خرابی تعمیر کنید.

در این مطلب سعی کردیم تا نکات لازم برای نظافت منزل در تابستان را عنوان کنیم. همچنین می توانید برای انجام بهتر امور منزل از افراد با تجربه و نیروهای خدماتی نیز کمک بگیرید. تجربیات خود را در امور خانه داری با ما در میان بگذارید.

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 8 =