کاربرد هیدروژن پراکسید در خانه را بشناسید

28

آیا به یک تمیزکننده و ضدعفونی موثر در خانه نیاز دارید؟ آیا با کاربرد هیدروژن پراکسید در خانه آشنا هستید؟ پراکسید هیدروژن را از کجا تهیه کنیم؟ هیدروژن یا همان آب‌اکسیژنه یک ترکیب شیمیایی ساخته ‌شده از هیدروژن و اکسیژن با فرمول شیمیایی H2O2 است. این ماده ارزان‌قیمت کاربردهایی فراتر از انتظار دارد. هیدروژن پراکسید علاوه بر اینکه می‌تواند یک تمیزکننده و ضدعفونی‌کننده درجه‌ یک در خانه باشد، در امور پزشکی، روشن کردن مو و سفید کردن دندان نیز کاربرد دارد. در این مقاله قصد داریم تمام کاربرد هیدروژن پراکسید را معرفی کنیم.

با هیدروژن پراکسید بیشتر آشنا شوید

درست در حوالی قرن ۱۸ بود که لوئیز ژاک تانارد، شیمی‌دان فرانسوی ماده‌ای به نام هیدروژن پراکسید یا آب‌اکسیژنه را کشف کرد. ماده‌ای بی‌رنگ و چسبناک‌تر از آب که خاصیت اکسیدکنندگی بالایی دارد. آب‌اکسیژنه طی سال‌های گذشته در پاک کردن جراحات پوستی کاربرد زیادی داشت و عضو جدایی‌ناپذیر جعبه کمک‌های اولیه بود. اما امروزه محققان دریافته‌اند که کاربرد آب‌اکسیژنه بر روی پوست نه‌تنها موجب از بین رفتن باکتری‌ها می‌شود، بلکه به سلول‌های سالم نیز آسیب وارد می‌کند. به همین دلیل از هیدروژن پراکسید برای این منظور کمتر استفاده می‌شود.

اما دلایلی که گفته‌ شد، مبنی بر این نیست که بتوان از کاربرد هیدروژن پراکسید در خانه گذشت. آب‌اکسیژنه در ضدعفونی لوازم ‌خانگی، لکه‌زدایی لباس و مواردی ازاین‌دست بسیار موثر است. به یاد داشته باشید هیدروژن پراکسید باگذشت زمان تجزیه می‌شود و خاصیت خود را از دست می‌دهد. همچنین گرما و نور موجب بالا رفتن سرعت تجزیه و از بین رفتن ترکیبات هیدروژن پراکسید می‌شود. به همین دلیل این ماده را در بطری‌های کدر قهوه‌ای‌رنگ بسته‌بندی و در مکان خنک نگهداری می‌کنند.

پراکسید هیدروژن را از کجا تهیه کنیم؟
ماندگاری پراکسید هیدروژن تقریبا شش ماه پس از باز شدن شیشه است.

کاربرد هیدروژن پراکسید در شستن لباس

اگر از لکه‌زدایی شوینده‌ها ناامید شده‌اید، بهتر است از قطره هیدروژن پراکسید کمک بگیرید. این ماده یک لکه‌زدای بسیار قوی برای لباس‌هاست. همچنین قیمت هیدروژن پراکسید در داروخانه بسیار به‌صرفه‌تر از خرید شوینده‌های مختلف است. البته در برخی مواقع لکه‌زدایی تقریبا غیرممکن بوده و بهتر است لباس را برای از بین بردن لکه به متخصص بسپارید. درصورتی‌که برای تمیز کردن و شستن لباس به خشک‌شویی نیاز داشتید می‌توانید از سرویس آنلاین خشک‌شویی استادکار کمک بگیرید. در ادامه به کاربرد هیدروژن پراکسید در شستن لباس می‌پردازیم.

 روشن کردن لکه‌های زیر بغل لباس

تعریق بدن در فصل تابستان اجتناب‌ناپذیر است و در اکثر مواقع موجب زرد شدن لباس به‌خصوص در قسمت  زیربغل می‌شود. بسیاری از شوینده‌های لباس قابلیت پاک کردن این لکه‌ها را ندارند. در این مواقع بسیاری افراد از تیره شدن رنگ زیر بغل لباس‌هایشان خجالت‌زده می‌شوند و مدتی از پوشیدن لباس تقریبا نوی خود صرف‌نظر می‌کنند.

اما کاربرد هیدروژن پراکسید برای لکه‌زدایی این تیرگی‌ها واقعا حیرت‌انگیز است. بدین منظور تنها کافی است محلولی از یک پیمانه مایع ظرف‌شویی و دو پیمانه هیدروژن پراکسید تهیه کنید و برای مدت ۱ ساعت قسمتی از لباس را که لک شده، داخل این محلول قرار دهید و سپس آن را آبکشی کنید. در برخی مواقع لکه آن‌قدر به جسم پارچه نفوذ کرده که لازم است بعد از این مرحله آن را دوباره با جوش‌شیرین بشویید.

فواید و کاربردهای آب اکسیژنه را بشناسید
لکه خون، عرق، چای و نوشیدنی به‌راحتی با قطره هیدروژن پراکسید از بین می‌رود.

استفاده به‌عنوان سفیدکننده در لباسشویی

آب‌اکسیژنه علاوه بر لکه‌زدایی خاصیت سفیدکنندگی نیز دارد. بنابراین این محلول جایگزین خوبی برای سفیدکننده‌ها خواهد بود. برای استفاده از آن در ماشین لباس‌شویی یک پیمانه محلول 3 درصد پراکسید هیدروژن را به لباس‌های داخل ماشین اضافه کنید. به یاد داشته باشید که باید قبل از استفاده از آب‌اکسیژنه برای همه لباس‌های ماشین لباس‌شویی، ابتدا آن را روی یک پارچه‌ قدیمی آزمایش کنید، زیرا می‌تواند پارچه‌های تیره را لکه‌دار کند.

آیا آب اکسیژنه خاصیت رنگبری دارد؟
هیچ‌گاه هم‌زمان از قطره پراکسید هیدروژن و ماده سفیدکننده استفاده نکنید، زیرا سدیم موجود در سفیدکننده کلر بر پراکسید هیدروژن غلبه می‌کند و هر دو ماده خاصیت خود را از دست می‌دهند.

کاربرد آب‌اکسیژنه در مراقبت از لوازم‌خانگی

بسیاری از لوازم ‌خانگی بعد از مدتی استفاده نیاز به تمیز کردن و ضدعفونی دارند، زیرا همواره مستعد رشد باکتری و میکروب هستند. قطره هیدروژن پراکسید بهترین ماده برای ضدعفونی آن‌ها است. در صورتی که با هر گونه خرابی این وسایل برقی ارزشمند در خانه مواجه شدید از سرویس تعمیر لوازم خانگی آنلاین استادکار کمک بگیرید. لوازم خانگی که می‌توان با آب‌اکسیژنه تمیز کرد، شامل موارد زیر است:

  ماشین ظرف‌شویی

فضای داخلی ماشین ظرف‌شویی تاریک، مرطوب و گرم است. یعنی می‌تواند بهترین فضا برای رشد قارچ‌، میکروب و باکتری‌ باشد. بنابراین بهتر است در فواصل زمانی منظم با کمک قطره هیدروژن پراکسید و آب، فضای داخلی ماشین ظرف‌شویی را ضدعفونی و تمیز کرد. برای این منظور می‌توانید مقداری ترکیب مساوی هیدروژن پراکسید سه درصد و آب را در فضای داخلی دستگاه اسپری و بعد از 15 دقیقه آن را پاک‌ کنید.

کاربردهای هیدروژن پراکسید در خانه
خروجی آب ماشین ظرفشویی همواره محل جمع شدن آشغال و رشد میکروب است. بعد از هر بار استفاده خروجی آب را تمیز کنید.

یخچال و فریزر

داخل یخچال نیز می‌تواند محلی برای رشد باکتری باشد، به‌خصوص اگر مواد غذایی مانند سبزیجات نشسته در آن نگهداری شود. برای خلاص شدن از باکتری‌های یخچال، مقداری قطره پراکسید هیدروژن سه درصد را روی یک حوله، پارچه یا اسفنج بریزید، سپس قفسه‌ها و دیوارهای یخچال را با آن تمیز کنید.

کاربرد هیدروژن پراکساید برای تمیز کردن یخچال فریزر
تا جایی که امکان دارد، هر آنچه را در یخچال قرار می‌دهید بشویید.

ماشین لباسشویی

در اغلب مواقع لاستیک دور درب ورودی ماشین لباسشویی مرطوب می‌ماند و موجب کپک زدن و ایجاد بوی نامطبوع می‌شود. کپک‌ها اغلب ناشی از مواد نرم‌کننده اضافی و باقی‌مانده مواد شوینده در دستگاه‌ است. برای جلوگیری از کپک زدن ماشین لباسشویی، دو فنجان پراکسید هیدروژن را به محفظه خالی مواد شوینده ماشین لباسشویی اضافه کنید. سپس شست‌وشو با آب گرم را فعال کنید. این کار را در فواصل منظم انجام دهید. این نکته را هم در ذهن داشته باشید که قیمت پراکسید هیدروژن در داروخانه بسیار ارزان‌تر از خرید محصولاتی مختص ضدعفونی لباس‌شویی است. برای کسب اطلاعات کافی در این زمینه مقاله از بین بردن بوی بد لباسشویی با روش‌های اصولی و کم‌هزینه را مطالعه نمایید.

شستن و پاک کردن لکه لباس با هیدروژن پراکسید
بعد از هر بار استفاده از ماشین لباسشویی درب آن را برای چند ساعت باز بگذارید تا محفظه آن خشک شود.

ضدعفونی کردن خانه با هیدروژن پراکسید

کاربرد پراکسید هیدروژن برای ضدعفونی کردن خانه روشی عالی و همیشگی است. از آب‌اکسیژنه در شستشو و ضدعفونی ظرف‌های کثیف، لباس، اسفنج و برس‌های توالت کمک بگیرید. همچنین اگر از بیماری پرستاری می‌کنید، برای ضدعفونی وسایل اتاق مثل دماسنج و مانند آن از هیدروژن پراکسید استفاده کنید. در ادامه به کاربرد پراکسید هیدروژن در خانه بیشتر می‌پردازیم.

ضدعفونی حمام

کاربرد هیدروژن پراکسید برای از بین بردن قارچ‌ها، باکتری‌ها و کپک‌ها بی‌نظیر است. بهتر است یک بطری اسپری خالی بردارید، درونش آب‌اکسیژنه بریزید و آن را روی تمام وسایل، کف و دیوارهای حمام و هرجایی که با آب در تماس است، اسپری کنید. در نهایت ببینید هیدروژن پراکسید چطور موجب تمیز شدن این قسمت‌ها می‌شود.

فرآیند ضدعفونی کردن حمام و سرویس بهداشتی با هیدروژن پراکسید
برای تمیز کردن و ضدعفونی حمام مقاله راهنمای کامل ضدعفونی حمام و سرویس بهداشتی را مطالعه کنید.

شفاف کردن ظروف

اگر ظرف و ظروف آشپزخانه کمی کدر شده یا بعد از یک وعده غذای چرب، قصد شستن ظرف‌ها را دارید، بهتر است چند قطره هیدروژن پراکسید را با مایع ظرف‌شویی ترکیب کنید یا آن را روی اسفنج و اسکاچ ظرف‌شویی بچکانید. بعد از شستشو شاهد تمیزی و درخشندگی ظروف خواهید بود.

کاربردهای آب اکسیژنه در آشپزخانه
برای شستشوی ظروف محلول سه درصد آب اکسیژنه تقریبا بی‌خطر است. اما حتما ظروف رو خوب آ‌بکشی کنید.

دوغاب

کاربرد هیدروژن پراکسید برای سفید کردن دوغاب یا همان فضای بین کاشی‌های نصب شده بسیار رایج است. برای این منظور باید محلول هیدروژن پراکسید را مستقیم روی کاشی‌ها بریزید یا آن را با جوش‌شیرین مخلوط‌کنید و خمیر تهیه شده را روی درز کاشی‌ها بمالید. بعد از یک ساعت آن را بشویید.

درصورتی‌که قصد ترمیم درزکاشی‌ها را دارید مقاله چگونه دوغاب بین کاشی را ترمیم کنیم؟ را مطالعه کنید.

ضدعفونی زخم

قطره هیدروژن پراکسید عضو جدانشدنی جعبه کمک‌های اولیه است. شاید به خاطر داشته باشید که مادرتان ضخم‌های ناشی از بازی‌های کودکانه را با هیدروژن پراکسید ضدعفونی می‌کرد. آب‌اکسیژنه برای شستشوی خاک و خون خشک‌شده عالی است. البته کاربرد هیدروژن پراکسید برای ضدعفونی زخم‌ها نیست و باعث از بین رفتن هر نوع باکتری نمی‌شود. بنابراین نمی‌توان از آن برای زخم‌های عمیق استفاده کرد.

نحوه ضدعفونی زخم با محلول آب اکسیژنه
قطره هیدروژن پراکسید یک محلول عالی برای ضدعفونی زخم‌های سطحی به‌خصوص برای کودکان است.

ضدعفونی لوازم آرایش

پراکسید هیدروژن برای تمیز کردن هر نوع ابزار زیبایی از سرایت باکتری به پوست جلوگیری می‌کند و می‌تواند یک راه درمان مشکلات پوستی و مهار آکنه باشد. محلولی با نسبت مساوی آب و پراکسید هیدروژن سه یا پنج درصد بسازید. به کمک این محلول می‌توانید تمام براش‌ها و پدهای آرایشی خود را بشویید. کافی است محلول را در ظرفی ریخته و ابزار آرایشی خود را درون آن قرار دهید. سپس صبر کنید تا بین پنج ‌تا هفت دقیقه خیس بخورند. در مرحله آخر آنها را آبکشی کرده و بگذارید در هوای آزاد خشک شود. برای کسب اطلاعات کافی در مورد شستشوی ابزار آرایشی مقاله روش ایده آل وصحیح شستن قلم موهای آرایشی را مطالعه کنید.

محلول هیدروژن پراکسید برای ضدعفونی کردن لوازم آرایش
لوازم آرایشی را در فواصل منظم ضدعفونی کنید، زیرا آن‌ها همواره مستعد جذب میکروب‌هایی هستند که مستقیما به پوست منتقل می‌شوند.

درست کردن دهان‌شویه

کاربرد پراکسید هیدروژن برای از بین بردن باکتری‌های دهان خارق‌العاده است. این ماده علاوه بر سفیدی دندان توانایی این را دارد که دندان و دهان را ضدعفونی کرده و در تسکین گلودرد، بهبودی زخم‌های کوچک داخل دهان و همچنین کاهش درد و التهاب لثه‌ها نیز مورد استفاده قرار ‌گیرد. بدین منظور باید محلولی از آب و پراکسید هیدروژن 3% تهیه کنید. این دهان‌شویه می‌تواند دندان‌هایتان را سفیدتر و دهان را ضدعفونی کند و در کنار مسواک، یک محافظ فوق‌العاده برای دندان‌ها باشد. برای استفاده از هیدروژن پراکسید می‌توانید مسواک خود را به محلول هیدروژن پراکسید آغشته کرده و دندان‌های خود را به مدت 20 الی 30 ثانیه مسواک بزنید. همچنین می‌توانید این محلول را مانند دهان‌شویه مصرف کنید.

خرید هیدروژن پراکسید دندان
در خرید هیدروژن پراکسید دندان حتما به غلظت آن توجه کنید که بیش از سه درصد نباشد و بنا بر احتیاط قطره هیدروژن پراکسید را با آب رقیق کنید.

هیدروژن پراکسید برای پوست

آیا هیدروژن پراکسید می‌تواند در درمان مشکلات پوستی مفید باشد؟ در ادامه به این سوال پاسخ ‌خواهیم داد.

درمان آکنه

یکی دیگر از تاثیرات و کاربرد هیدروژن پراکسید، از بین بردن آکنه و جوش است. برای این منظور باید مقداری قطره آب‌اکسیژنه سه درصد روی پنبه بریزید و آن را روی جوش و آکنه قرار دهید. بعد از دو دقیقه پوستتان را با آب فراوان بشویید. ازآنجایی‌که ممکن است آب‌اکسیژنه باعث خشکی پوست شود، بعد از این مرحله پوستتان را با نرم‌کننده چرب کنید.

این ماده حتی می‌تواند رنگ ناخن‌هایتان را سفیدتر کند. تنها کافی است یک پیمانه پراکسید اکسیژن را با دو پیمانه جوش‌شیرین ترکیب کنید. سپس آن را به‌صورت خمیر روی ناخن‌ها‌ بمالید. بعد از دو تا سه دقیقه می‌توانید خمیر را از روی ناخن‌ها‌ بردارید و آنها را بشویید. حال مشاهده می‌کنید که ناخن‌هایتان چقدر براق و سفید شده است.

فواید هیدروژن پراکسید برای پوست و درمان آکنه
مدت ‌زمان گذاشتن آب‌اکسیژنه روی پوست به ‌هیچ‌ عنوان نباید بیشتر از دو دقیقه باشد تا پوست آسیب نبیند.

رشد بیشتر گیاهان باغچه

کسانی که باغبانی می‌کنند، می‌دانند که هیدروژن پراکسید یکی از بهترین مواد برای گیاهان است. این ماده برای کنترل آفات، جلوگیری از بروز مشکل در درختان آسیب‌دیده، از بین بردن قارچ‌های شاخه و برگ و پوسیدگی ریشه و همچنین رشد بیشتر گیاه بسیار مفید است و موجب می‌شود مواد مغذی از طریق ریشه جذب گیاه شوند. برای رشد و کنترل آفات تنها کافی است یک قاشق چای‌خوری آب‌اکسیژنه را با یک فنجان آب ترکیب کرده و آن را از فاصله دورتر روی گیاه اسپری کنید.

غلظت آب اکسیژنه برای ساخت اسپری قطره هیدروژن پراکسید
یک محلول هیدروژن پراکسید 6 تا 9 درصد تهیه کرده و داخل گلدان ها اسپری کنید. همچنین می توانید حین هرس کردن گل‌ها و گیاهان، ابزارتان را در آب اکسیژنه ضدعفونی کنید.

نگهداری بهتر از سبزیجات و میوه‌ها

سم‌زدایی و بالا بردن عمر میوه و سبزی‌ها از مزایای دیگر آب‌اکسیژنه است. برای شستشو و ضدعفونی میوه و سبزی‌ها یک‌چهارم فنجان آب‌اکسیژنه سه یا پنج درصد را به یک سینک پر از آب سرد اضافه کنید. سپس میوه و سبزیجات را به خوبی با محلول بشویید. بدین ترتیب از شر باکتری‌ها و مواد آفت‌کش خلاص می‌شود.

جهت بالا بردن عمر و نگهداری طولانی‌‌مدت از میوه و سبزیجات، آب و هیدروژن پراکسید را ترکیب کنید. سپس محلول را روی میوه و سبزیجات اسپری کنید و در یخچال قرار دهید. این کار موجب می‌شود میوه‌ها و سبزیجات مدت‌زمان بیشتری سالم و با طراوت بمانند. فراموش نکنید که قبل از هر بار مصرف، میوه و سبزیجات را خوب بشویید و تا حد امکان آن‌ها را در طول ده روز مصرف کنید.

کاربرد هیدروژن پراکسید در شستشو و ضدعفونی میوه و سبزیجات
برای نگهداری از میوه سبزیجات از هیدروژن پراکسید ۳ تا ۵ درصد استفاده کنید، زیرا این غلظت بعد از شستشو ضرری نیز برای انسان نخواهد داشت.

پرورش قارچ

پرورش قارچ فرایند سخت و بسیار چالش‌برانگیز است. جالب است بدانید که کاربرد هیدروژن پراکسید برای رشد قار‌چ‌ها هم شگفت‌انگیز خواهد بود، زیرا مانع خراب شدن آنها می‌شود. افرادی که متخصص پرورش قارچ خوراکی هستند، جهت از بین بردن باکتری‌های مضری که موجب خرابی و آسیب به قارچ‌ها می‌شوند، تنها از آب‌اکسیژنه یک تا 35 درصد استفاده می‌کنند.

کاربرد هیدروژن پراکسید در پرورش قارچ خوراکی
در صد استفاده از آب اکسیژنه در پرورش قارچ بستگی به تشخیص متخصص دارد.

کلام آخر

به یاد داشته باشید هر ماده مفیدی باید به‌درستی و با رعایت اصول مورد استفاده قرار بگیرد. کاربرد هیدروژن پراکسید با غلظت بالا می‌تواند در بسیاری از موارد مضر باشد. بنابراین بهتر است قطره هیدروژن پراکسید را از داروخانه تهیه کنید. همچنین قبل از مصرف با کاربردها و روش استفاده از آن برای مصارف متفاوت آشنا شوید، تمام مزایا و معایب را مورد بررسی قرار داده و سپس شروع به مصرف کنید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
28 نظرات
  1. حمید می گوید

    سلام.
    ممنون از مطلب مفیدتون.
    فقط اگه درصد دقیق هر کاربرد مشخص میشد عالی بود.مثلا گفتید یه قاشق اب اکسیژنه با لیوان آب مصرف کنید ولی نگفتید از چه در صدی آب اکسیژنه استفاده کنیم یا در نهایت برای هر کاربرد چه درصدی باید استفاده کنیم.
    ممنونم

    1. مژده عاشوری می گوید

      سلام دوست عزیز و ممنون از وقتی که برای مطالعه این مقاله گذاشتید. به منظور ضدعفونی کردن سطوح، سبزیجات و میوه ها باید از آب اکسیژنه 3 درصد استفاده بشه که میتونید از داروخانه تهیه کنید.

  2. مهدی می گوید

    خانم عاشوری واقعا عالی بود

    1. مژده عاشوری می گوید

      سلام دوست عزیز. ممنون از لطف و توجه شما.

    2. اشکان می گوید

      درصد استاندارد آب هیدروژینه برای پوست و سطح جهت ضد عفونی چه قدره ؟
      وسایل حفاظتی برای غلظت ۳٪ ماسک تنفسی فیلتر داره ؟؟

  3. اَوِسینا شیمی می گوید

    خانم عاشوری مطالبتون فوق العااااده عالی بود. دست مریزاد.

    1. مژده عاشوری می گوید

      سلام دوست عزیز. از اینکه وقت گذاشتید و مطالب مارو مطالعه کردید بی نهایت از شما ممنونم.

  4. فروش آب اکسیژنه اَوِسینا شیمی می گوید

    سپاس

    1. مژده عاشوری می گوید

      سلام. ممنون از شما برای مطالعه این مطلب دوست عزیز.

  5. محمد می گوید

    سلام خسته نباشید
    آیا می توان از اّب اکسیژنه برای برای ضد عفونی کردن سطوح مورد ویروس کرونا استفاده کرد

    1. مژده عاشوری می گوید

      سلام دوست عزیز برای ضدعفونی سطوح به منظور از بین بردن ویروس کرونا بهتر است از مواد ضدعفونی کننده مطمئن و تایید شده مثل الکل بالای 60 درصد، کلر یا آنولیت استفاده کنید.

  6. مهدی می گوید

    با عرض سلام و تشکر از مطالب مفید با ارزشتون.میشه لطف کنید در زمینه اینکه ترکیب اب اکسیژنه 2.5درصد با اب برای استفاده در دست و ضدعفونی برای میوه ها راهنمایی کتید؟با تشکرات فراوان

    1. مژده عاشوری می گوید

      سلام دوست عزیز و ممنون از توجه شما. برای ضدعفونی سبزیجات و میوه‌ها به وسیله آب اکسیژنه 3 درصد باید یک چهارم پیمانه آب اکسیژنه را با حدود 3.5 تا 4 لیتر آب ترکیب کنید و بهتره که برای 20 دقیقه میوه ها رو داخل این ترکیب بذارید و بعد با آب فراوان بشویید.

  7. دکتر د... می گوید

    سلام. من پزشک هستم. لطفا مقاله رو کاملا اصلاح کنید. این مقاله متاسفانه برای عموم خیلی غلط انداز هست. در هیچ جای مقاله به در صد پرکسید هیدروژن اشاره نشده . این ماده بسیار کوروسیو هست و اگه با در صدی غیر از در صد استاندارد استفاده بشه؛ کاملا ضرر رسان هست و بافتهای بدن و پروتینهای سطحی پوست رو تخریب میکنه. ممکنه که کسی از در صد های بالای پرکسید هیدروژن استفاده کنه و راهی بیمارستان بشه با مقاله ی شما!! ( منظورم دقیقا به اون قسمت دهان شویه هست).
    و یا در صد پایینی که در دسترس عموم هست رو استفاده کنه و اصلا و ابدا نتیجه ای نگیره…

    لطفا اگه مقاله ای در سایت میگذارین؛ کمی بیشتر از نظر علمی بهش توجه شه و یا لااقل با شخصی که در این زمینه تخصص داره مشورت بشه تا سلامت افراد رو به خطر نندازه و اینطور نباشه که فقط برای پر کردن سایت از یکسری مطلب به ظاهر علمی باشه. ممنون

  8. فرانک می گوید

    سلام وقتتون بخیر
    ممنون از سایت خوبتون
    آب اکسیژنه 35 درصد رو چطوری به سه درصد تبدیل کنم؟؟
    چه مقدار آب مقطر اضافه کنم؟

    1. دکتر د... می گوید

      سلام. وقتتون بخیر. فرانک خانم؛ اولا که ظرفی تهیه کنید که مطمئن باشید که دقیقا حجمش یک لیتر هست. بعد از آن 86 سی سی از آب اکسیژنه 35 در صد حجمی حجمی رو با احتیاط درون ظرف بریزید و با کمک آب مقطر حجم ظرف رو به ۱ لیتر برسانید.
      نکته ی مهم هم اینه که حتما باید آب اکسیژنه ای که به این ترتیب درست کردید رو درون کمد یا جای تاریک بگذارید که نور نبینه و در ضمن درش را هم محکم ببندید تا بی اثر نشه.

  9. فرانک می گوید

    سپاسگزارم بابت پاسخگوییتون 🙂

    1. دکتر د... می گوید

      خواهش میکنم فرانک خانم.

  10. داریوش می گوید

    برای اطلاعات مفید باید اطلاعات دقیق و علمی باشد .
    آب اکسیژنه به صورت معمول ۳۳ یا ۳۵ درجه موجود است .
    چرا که آب اکسیژنه خالص کمتر استفاده شده و مصارف دیگری دارد .
    برای ضد عفونی کردن قارچی و باکتریائی گیاهان ، معمولآ باید از آب اکسیژنه ۳ درجه استفاده شود .
    برای این کار ۳ میلی از آن را باید به ۳۳ میلی رسانید چون غیظ یا رقیق تر آن تآثیر بخش نیست .
    ضمن تشکر در این موارد باید راهنمایی ها دقیق باشد .

  11. مهدی پورراهدار می گوید

    باسلام ممنون از مطالب خوبتون
    اطلاعات خوبی در اختیار ما گذاشتید
    موفق وپیروز باشید
    درود و دستمریزاد….

  12. تنیان می گوید

    بااین اطلاعاتی که درموردآب اکسیژن دادید به هیچ کدوم از کاربردهاش کاری ندارم فقط اون قسمت دهانشویه وسفیدکننده دندان که گفتید جاداشت آخرش هم بگید که مصرف مداوم به طورجدی به دندان ولثه آسیب بدی میزنه به طوری که باعث پوسیدن دندان وبیمارشدن لثه میشه..لطفا از معایب ومضرات آب اکسیژنه هم برای مخاطب بگید

  13. هاشمی می گوید

    درود بر شما
    آیا میشه آب اکسیژنه 35 درصد رو با مقداری آب مخلوط کرد و آب اکسیژنه 3 درصد بدست آورد
    تناسبشون چقدر باید باشه ؟؟
    و آیا میشه ا ان محلول 3 درصد آب اکسیژنه برای بخور سرد برای ضد عفونی ریه و مجاری تنفسی استفاده کرد ؟؟
    با سپاس

  14. الهه می گوید

    این ماده برای دهان و دندان ضرر نداره؟?

    1. فاطمه می گوید

      بله اگه غلظت آب اکسیژنه سه درصد باشه مسئله‌ای نداره

  15. سلمی می گوید

    یعنی میشه باهاش سبزی شست؟

    1. فاطمه می گوید

      بله اگه غلظت آب اکسیژنه سه درصد باشه مسئله‌ای نداره

  16. سلمی می گوید

    یعنی میشه باهاش حمام رو ضد عفونی کرد؟

    1. فاطمه می گوید

      بله

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − 11 =