دورریختنی های خونه‌تکونی شب عید؛ در هنگام خانه‌تکانی از چه چیزهایی دل بکنیم

0

هرسال زمان خانه‌تکانی شب عید که می‌رسد با انبوهی از اسباب و وسایلی روبه‌رو می‌شویم که در حقیقت کاربرد چندانی برای ما ندارند و فقط فضای کمد، کابینت و انباری را پر کرده‌اند. ممکن است سال‌ها این وسایل را گوشه خانه نگهداری کرده باشیم به امید آن‌که روزی به درد ما بخورند. اما در واقعیت از چند درصد از این وسایل دوباره استفاده خواهیم کرد؟ خانه‌تکانی عید این فرصت را به ما می‌دهد که یک بازنگری کامل بر اسباب و وسایل خانه داشته باشیم و وسایل مفید را از دورریختنی های خونه‌تکونی شب عید جدا کنیم. در ادامه ۸ مورد از دورریختنی های خونه‌تکونی را معرفی می‌نماییم.

۸ مورد از دورریختنی های خونه‌تکونی شب عید

۱- لباس‌هایی که دیگر سایز شما نیستند

هرکسی چند تکه لباس قدیمی دارد که خاطرات خوشی را در او زنده می‌کند و دل کندن از آن لباس‌ها برای شخص آسان نیست. نگه‌داشتن یک یا دو تا از چنین لباس‌هایی به‌رسم یادگاری هیچ اشکالی ندارد ولی مسلماً پر کردن یک کمد بزرگ از لباس‌هایی که برای شما کوچک‌شده یا بیش‌ازحد کهنه‌شده‌اند کاری منطقی نیست. خانه‌تکانی شب عید فرصتی است که لباس‌هایی که دیگر به در شما نمی‌خورند را دور بریزید یا به فقرا ببخشید و بار خود را سبک کنید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

۲- کاغذهای باطله

یکی دیگر از دورریختنی های خونه‌تکونی شب عید کاغذهای باطله است. گاهی پیدا کردن این‌همه کاغذ باطله مثل روزنامه، قبض‌ها و رسیدهای قدیمی، نقاشی‌ها و برگه‌های امتحانی کودکان و… که در گوشه و کنار خانه جا خوش کرده‌اند حیرت ما را برمی‌انگیزد. خانه‌تکانی فرصت خوبی است که از شر تمام این کاغذهای باطله خلاص شوید. فقط فراموش نکنید که این کاغذها را همراه با زباله‌های خشک دور بریزید یا به مراکز بازیافت تحویل دهید.

دورریختنی های خونه‌تکونی شب عید؛ در هنگام خانه‌تکانی از چه چیزهایی دل بکنیم
کاغذهای باطله ای که در گوشه و کنار خانه جمع شده اند را دور بریزید.

۳- لوازم آشپزخانه بدون استفاده

قهوه سازی که موقع جشن عروسی خود هدیه گرفتید و اکنون سال‌هاست گوشه کابینت خاک می‌خورد را به یاد می‌آورید؟ یا آن آب‌میوه‌گیری که سال پیش با رؤیای یک زندگی با تغذیه سالم در سر خریدید و تا امروز حتی یک‌بار هم از آن استفاده نکردید؟ خونه‌تکونی شب عید و تمیز کردن آشپزخانه فرصت خوبی است که با حقیقت روبه‌رو شوید. این‌که وسایل آشپزخانه‌ای که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید جزو دورریختنی های خونه‌تکونی شب عید هستند. می‌توانید این وسایل را به‌صورت دست‌دوم بفروشید یا به دیگران هدیه دهید و با این کار فضای آشپزخانه خود را برای وسایلی که برای شما کاربرد دارند بازنمایید.

دورریختنی های خونه‌تکونی شب عید؛ در هنگام خانه‌تکانی از چه چیزهایی دل بکنیم
بعضی از لوازم آشپزخانه شما هرگز استفاده نمی شوند آن ها را بفروشید یا هدیه دهید.

۴- چیزهایی که چند تا از آن‌ها دارید

هنگامی‌که وسایل قدیمی را با وسایل جدید جایگزین می‌کنیم اغلب گرایش داریم که وسیله قدیمی را نگهداریم. به همین دلیل ممکن است که یک لپ‌تاپ قدیمی مدل ۲۰۰۷ همچنان در کشو میز کارتان باشد یا سه تی‌شرت سفید در کمد لباستان داشته باشید که همگی لکه‌های پاک نشدنی دارند و سوراخ شده‌اند. در خانه‌تکانی شب عید یک‌بار برای همیشه از وسایل قدیمی خود که مدت‌هاست جایگزین جدیدی برای آن‌ها خریده‌اید خداحافظی کنید.

۵- اسباب‌بازی‌ها و عروسک‌های قدیمی

از دیگر دورریختنی های خونه‌تکونی شب عید می‌توان به عروسک‌ها و اسباب‌بازی‌های انبارشده در خانه اشاره کرد که دیگرکسی با آن‌ها بازی نمی‌کند. برای بعضی افراد جدا شدن از اسباب‌بازی‌های دوران کودکی کار سختی است و ابداً اشکالی ندارد یکی دو اسباب‌بازی خاطره‌انگیز خود را برای یادگاری نگهدارید. اما نگه‌داشتن توده‌ای از اسباب‌بازی‌ها و عروسک‌های قدیمی خودتان یا فرزندتان در کمد یا انباری تنها فضای شما را اشغال می‌کند. درحالی‌که با هدیه دادن این اسباب‌بازی‌ها به مراکز خیریه می‌توانید چندین کودک را شاد کنید.

دورریختنی های خونه‌تکونی شب عید؛ در هنگام خانه‌تکانی از چه چیزهایی دل بکنیم
عروسک ها و اسباب بازی های بدون استفاده را به کودکان نیازمند هدیه دهید.

۶- لوازم آرایشی و  بهداشتی نصفه و تاریخ‌مصرف گذشته

احتمالاً شما هم در گنجه حمامتان بطری شامپو و کف ریش‌تراشی تمام‌شده دارید. یا در کشوهای میز توالت لوازم آرایشی و بهداشتی که سال‌هاست از آن‌ها استفاده نکرده‌اید و احتمالاً تاریخ‌مصرف آن‌ها به سررسیده است وجود دارد. خانه‌تکانی عید فرصت خوبی است که به محتویات داخل کمدها و گنجه‌ها سروسامان دهید و بطری‌های خالی و لوازم آرایشی و بهداشتی بدون استفاده را دور بریزید. با کمک ترفندهایی می توان از لوازم آرایش تاریخ مصرف گذشته استفاده های متفاوتی نمود. اگر می خواهید از لوازم آرایشی قدیمی خود نهایت استفاده را ببرید حتما از پیش درباره این مورد تحقیق کنید.

دورریختنی های خونه‌تکونی شب عید؛ در هنگام خانه‌تکانی از چه چیزهایی دل بکنیم
لوازم آرایشی و بهداشتی نیمه کاره و تاریخ مصرف گذشته از دورریختنی های خانه تکانی است.

۷- کفش‌های کهنه و دمپایی‌های قدیمی

دورریختنی های خونه‌تکونی شب عید محتویات جاکفشی شما را نیز شامل می‌شود. تمام کفش‌هایی که دیگر از آن‌ها استفاده نمی‌کنید و بیش‌ازحد کهنه و خراب به نظر می‌رسند را دور بریزید. از چکمه‌های زمستانی گرفته تا کفش‌های مجلسی را خوب بررسی کنید و آن‌هایی که دیگر نمی‌پوشید را  از سایر کفش‌هایتان جدا کنید. این کار را برای دمپایی‌های داخل خانه هم انجام دهید.

دورریختنی های خونه‌تکونی شب عید؛ در هنگام خانه‌تکانی از چه چیزهایی دل بکنیم
فضای جا کفشی را با بیرون انداختن کفش های کهنه آزاد کنید.

۸- تمام چیزهایی که وجودشان را به یاد نمی‌آورید

اغلب در طول خانه‌تکانی به وسایلی برمی‌خوریم که مدت‌هاست وجود آن‌ها را فراموش کرده‌ایم. در این‌گونه مواقع باید با خود روراست باشیم: چطور ممکن است وسیله‌ای که وجود آن را از یاد برده‌ایم روزی به درد ما بخورد؟ پس هر چیزی که در سال گذشته ندیده‌اید و از آن استفاده نکردید را به لیست دورریختنی های خونه‌تکونی شب عید خود اضافه کنید. ازآنجاکه وجود آن‌ها را فراموش کرده بودید احتمالاً هرگز دلتان برای آن‌ها تنگ نمی‌شود!

سخن پایانی

خانه‌تکانی شب عید فرصت خوبی است که اسباب و وسایل بلااستفاده را دور بریزیم و فضای خانه را برای وسایلی که برای ما هنوز کاربرد دارند بازنماییم. در این مقاله ۸ مورد از دورریختنی های خونه‌تکونی شب عید را برشمردیم. شما در طول خانه‌تکانی با چه وسایلی برخورد می‌کنید که لازم است دور ریخته شوند؟

درصورتی‌که برای نظافت منزل و خانه‌تکانی شب عید خود به کمک احتیاج داشتید می‌توانید با کمک استادکار خدمت موردنظرتان را انتخاب کنید و آن را سفارش دهید.

منابع: thisisinsider، bustle

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × یک =