با شناخت انواع مدل موکت اتاق خواب، فضای آرام‌تری داشته باشید

0

اتاق خواب یک فضای خصوصی برای آرامش و خواب شبانه بوده و چیدمان و دکوراسیون آن در استفاده بهینه از این فضا تاثیرگذار است. طراحان داخلی برای انتخاب مدل موکت اتاق‌ خواب، از المان‌های هماهنگ با دکوراسیون منزل استفاده می‌کنند، چون ویژگی‌های زیبایی‌شناختی نیز باید در این فضا رعایت شود.

طراحی رنگی و کفپوش اتاق خواب در ایجاد احساس گرمی و آرامش این فضا نقش مهمی دارد. پس بهتر است کف اتاق خواب را با قالیچه، فرش یا کفپوش مناسب بپوشانید تا سردی کف از بین برود. انواع موکت اتاق خواب هم از مناسب‌ترین کفپوش‌ها برای پوشاندن کف اتاق محسوب می‌شوند.

با توجه به سبک زندگی و کاربری‌های موازی، می‌توان انواع موکت اتاق خواب را برای فضای استراحت انتخاب کرد. جهت انتخاب این موکت برای اتاق خواب کودکان، دقت بیشتری به خرج دهید تا فرزندتان روی آن احساس آرامش داشته باشد. موکت از کفپوش‌های مقاوم و ماندگار است و اغلب تا سال‌ها باقی می‌ماند. لذا به کار بردن نهایت دقت در انتخاب آن ضروری خواهد بود. در ادامه این مطلب، نکته‌های کاربردی برای انتخاب صحیح مدل موکت اتاق خواب را به شما ارائه خواهیم کرد.

قالیشویی و رفوگری

قالیشویی و رفوگری

  • شستشوی تخصصی انواع فرش، قالی، تابلو فرش و فرش ابریشمی
  • شستشوی فرش دستباف، ماشینی و نفیس
  • شستشوی موکت، روفرشی، پتو و لحاف
  • رفوگری فرش دستباف و ماشینی
دریافت این خدمت از استادکار

استفاده از موکت برای اتاق خواب بهتر است یا فرش؟

ما ایرانی‌ها عادت داریم کف خانه خود را با فرش و موکت بپوشانیم. خصوصا در خانه‌های سنتی و قدیمی این مورد تقریبا عضو جدایی‌ناپذیر دکوراسیون منزل است. اما امروزه در برخی از خانه‌های مدرن هم از این ترکیب استفاده می‌شود. معمولا اندازه فرش‌ها به گونه‌ای نیست که بتواند کل سطح یک اتاق را بپوشاند. بنابراین برای این منظور، از موکت استفاده می‌گردد.

پهن کردن سرتاسری موکت در خانه مزیت‌های زیادی دارد. به‌عنوان مثال اگر فرزند کوچکی در خانه دارید، این ترفند ایمنی بالایی برای بازی فرزندتان فراهم خواهد کرد. به‌علاوه استفاده از موکت باعث می‌شود فضای خانه گرم و راحت به نظر برسد. اگر به دنبال ترکیبی از دکوراسیون‌ مدرن و گرمای سبک کلاسیک هستید، می‌توانید از فرش‌های منطقه‌ای استفاده کنید. طوری که فقط بخش مشخصی از کف خانه پوشیده شود.

برای مثال یکی از بهترین مکان‌ها برای استفاده از فرش‌های کوچک، اتاق نشیمن و جلوی مبلمان راحتی و پذیرایی است. فرشی که انتخاب می‌کنید باید از لحاظ نخ و کرک به‌کار رفته دوام، اندازه، الگو، بافت، وزن، قیمت، رنگ، کارایی و در نهایت زیبایی مورد بررسی دقیق قرار بگیرد. به این ترتیب شما بهترین انتخاب ممکن را انجام خواهید داد.

بسیاری ار طراحان داخلی توصیه می‌کنند پس از انتخاب مدل موکت اتاق خواب، در صورتی که علاقه‌مند به استفاده از فرش هم هستید، از فرش‌هایی با بافت تخت و کم ارتفاع استفاده کنید. چون هم تمیز کردن فرش راحت‌تر خواهد بود و هم زیبایی بیشتری به دکوراسیون مدرن خواهد افزود.

چنانچه فرزند کوچکی در خانه دارید، برای نرم‌تر شدن فضای بازی او، می‌توانید موکت‌های نرم و مخصوصی کف اتاق پهن کنید. با این راهکار، فضای راحت و دلچسبی برای بازی کودک دلبندتان فراهم می‌آورید.

در این رابطه بیشتر بدانید: اصول نگهداری از فرش و موکت و راهنمای کامل آن

راهنمای خرید انواع موکت اتاق خواب دخترانه و پسرانه
پهن کردن موکت در اتاق خواب، برای ایمنی بیشتر کودکان توصیه می‌شود. انواع موکت اتاق خواب دخترانه و پسرانه در بازار قابل خریداری هستند.

انواع مدل موکت اتاق خواب 

  • مدل موکت کبریتی

نوعی از انواع موکت‌ که با نام کبریتی شناخته می‌شوند، تقریبا از قدیمی‌ترین انواع آن به شمار می‌روند. این مدل موکت اتاق خواب قیمت مناسبی هم دارد. در نتیجه با هر بودجه‌ای، می‌توان به سراغ آن رفت. شستشوی این نوع موکت بسیار راحت است. اما نازک بودن و البته داشتن سطح نسبتا زبر از نقاط ضعف بارز این مدل موکت محسوب می‌شود.

راهنمای انتخاب انواع موکت اتاق خواب با طرح کبریتی
انواع موکت اتاق خواب با طرح کبریتی و از جنس پروپیلن برای مکان‌هایی که در معرض آفتاب یا رطوبت قرار دارند، گزینه بسیار خوبی هستند؛ زیرا این نوع موکت‌ها ضدحریق هستند. در ضمن الکتریسیته ساکن هم تولید نمی‌کنند.
  • مدل موکت اتاق خواب طرح‌دار

این مدل موکت نیز یکی از مناسب‌ترین انواع مدل موکت اتاق خواب به شمار می‌آیند. تنوع بالای این مدل موکت، باعث شده که به‌عنوان یک انتخاب ایده‌آل برای اتاق خواب شناخته شود. از این نوع موکت‌ها علاوه بر منزل، می‌توان برای مفروش کردن فضاهایی مثل لابی‌های بزرگ یا راهروها نیز بهره گرفت. همچنین بهره‌گیری از این مدل موکت برای فضاهای اداری مانند اتاق‌های کنفرانس، بسیار متداول است. علاوه بر این موارد، این نوع موکت در هتل‌ها هم بسیار دیده می‌شود.

شما می‌توانید از این نوع موکت‌ها برای فضاهای مختلف با کاربری‌های متفاوت استفاده کنید و آن فضا را منحصر به فردتر جلوه دهید. عیب موکت‌های طرح‌دار این است که اغلب دارای نقوش و خطوط زیادی هستند و فضا را شلوغ و بی‌نظم نشان می‌دهند. پس سعی کنید برای اتاق‌های کوچک‌تر، مدل‌های ساده‌تر و به رنگ روشن را انتخاب کنید.

در این رابطه بیشتر بدانید: راهنمای نصب موکت و تمیزکردن آن

جدیدتریم مدل موکت اتاق خواب طرح‌دار مناسب دکوراسیون مینیمال روشن
توصیه می‌کنیم موکت‌های طرح‌دار را در فضایی به کار ببرید که دیوارهای ساده و به رنگ روشن دارد. در غیر این‌صورت فضا بیش از حد شلوغ به نظر می‌رسد.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
  • مدل موکت اتاق خواب پرز بلند

یکی از انواع رایج مدل موکت‌ اتاق خواب در بازار، موکت‌هایی با پرزهای بلند هستند. موکت پرز بلند برای اتاق عروس و داماد، جذابیت فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند. موکت اتاق خواب عروس، می‌تواند یک قطعه کوچک در پای تخت‌خواب باشد. در این‌صورت اندازه موکت را طوری در نظر بگیرید که پایه‌های تخت‌خواب روی موکت نباشند. اگر در کف اتاق خواب، موزاییک یا سرامیک‌های قدیمی کار شده، بهتر است مدل موکت اتاق خواب عروس را با پرز نیمه‌بلند و به‌طور سرتاسری در نظر بگیرید. چون موکت دارای پرز بلند، در قسمت‌های زیر پایه‌های تخت‌خواب، جا می‌اندازد.

موکت با پرز بلند، یک انتخاب ایده‌آل برای افرادی است که دنبال موکت نرم و راحت می‌گردند. معمولا این نوع موکت‌ها برای مناطق سردسیری فوق‌العاده هستند. چراکه می‌توانند گرمای موجود در فضا را به راحتی حفظ کنند. موکت پرز بلند نیز همانند بیشتر انواع موکت اتاق خواب، برای حرارت و صدا، نوعی عایق به حساب آید. به همین دلیل برای محیط‌های سرد و پر سروصدا بسیار کارآمد است. مشکل این نوع موکت آن است که گرد و خاک و آشغال لابه‌لای پرزهای بلند آن گیر می‌کند، در نتیجه تمیز کردنش سخت است.

در این رابطه بیشتر بدانید: نحوه شستشوی موکت به چه ترتیب است؟

جدیدترین مدل موکت اتاق خواب عروس | انواع موکت پالاز پرز بلند
برای موکت اتاق خواب عروس، گزینه موکت پرز بلند طرح‌دار نیز گزینه جالبی است. بافت مناسب موکت پرزدار هم می‌تواند ظاهر دلپذیری را به اتاق خواب ببخشد. بنابراین این موضوع به لحاظ زیبایی‌شناختی هم حائز اهمیت است.
  • مدل موکت اتاق خواب تایل

همان‌طور که از اسم این مدل پیداست، طرح موکت تایل شباهت زیادی به کاشی دارد. به همین دلیل می‌تواند یک انتخاب جذاب و شیک باشد. انواع موکت اتاق خواب با طرح تایل، محاسن زیادی دارد که از بین آن‌ها می‌توان به نصب و نظافت ساده، انعطاف‌پذیری، دوام بالا و مقاومت زیاد در برابر آلودگی و لکه اشاره کرد.

موکت تایل به دلیل مزایا و ویژگی‌های خاصش مورد استقبال علاقه‌مندان به طراحی داخلی قرار دارد. به‌خصوص که از این محصول می‌توان در هر اتاق و محیطی بهره گرفت. از سوی دیگر می‌توان موکت تایل را بدون زیرسازی یا برداشتن کفپوش پیشین، به‌طور مستقیم روی سطوح دیگر چسباند.

موکت تایل همچنین برای محیط‌های اداری نیز کاربرد دارد. به‌خصوص این مدل موکت برای اداراتی با دکوراسیون شیک و لاكچری مناسب خواهد بود. این مدل موکت در فضاهای اداری لکه چای، قهوه یا رد پای کارمندان را نشان نمی‌دهد. اما از معایب آن می‌توان به این مورد اشاره کرد که درزهایش به راحتی دیده می‌شوند. در ضمن چنانچه این موکت در معرض رطوبت باشد، به راحتی کپک می‌زند. پس برای مناطقی که دارای آب و هوای مرطوب است، مناسب نخواهند بود.

در این رابطه بیشتر بدانید: چگونه از شر لکه موکت خلاص شویم؟

راهنمای خرید انواع موکت تایل مناسب اتاق خواب کودک یا حیوانات خانگی
انواع موکت اتاق خواب تایل، در برابر آسیب‌های ناشی از لکه، مقاومت بسیار بالایی دارند. بنابراین این محصول به خانواده‌هایی که حیوان خانگی یا کودک نوپا دارند، توصیه می‌گردد.

قیمت انواع مدل موکت اتاق خواب

امروزه در بازار نوسان زیادی در قیمت فروش موکت دیده می‌شود و نرخ‌ها معمولا ثابت نیستند. ولی اغلب برندهای ایرانی در مقایسه با برندهای خارجی، استاندارد قیمت مناسب‌تری دارند. قیمت موکت به‌طور معمول بر حسب متر مربع محاسبه می‌گردد. در زیر به قیمت حدودی انواع مدل موکت اتاق خواب اشاره خواهیم کرد.

  • قیمت موکت کبریتی

این مدل موکت اتاق خواب از مقرون به صرفه‌ترین و اقتصادی‌ترین انواع موکت به حساب می‌آید. قیمت هر متر مربع از آن، از 30 هزار تومان آغاز می‌شود. اما بر اساس کیفیت و رنگ، تا حدود 40 هزار تومان هم قابل خریداری است.

  • قیمت موکت طرح‌دار

این موکت اتاق خواب که طرفداران زیادی هم دارد، نسبت به مدل کبریتی از میانگین قیمت بالاتری برخوردار است. قیمت این مدل موکت از حدود 35 هزار تومان برای هر متر مربع شروع می‌شود و بر اساس مرغوبیت جنس، نوع الیاف و طرح آن تا حدود 100 هزار تومان هم در بازار ارائه می‌گردد. این مدل در بین انواع موکت اتاق خواب، از تنوع بالایی برخوردار است.

  • قیمت موکت پرز بلند

این مدل موکت اتاق خواب، در مقایسه با انواع موکت اتاق خواب اشاره شده در بالا، قیمت گران‌تری دارد. قیمت هر متر مربع آن در پایین‌ترین حالت، 120 هزار تومان است. انواع مدل موکت پرز بلند با الیاف باکیفیت‌تر، تا 300 هزار تومان هم در بازار موجود هستند.

  • قیمت موکت تایل

قیمت این مدل موکت اتاق خواب از 50 هزار تومان بر متر مربع شروع می‌شود و بسته به طرح و کیفیت الیاف آن تا 500 هزار تومان نیز عرضه می‌شود. تنوع مدل و رنگ این محصول، بیشتر از سایر مدل‌ها است.

در این رابطه بیشتر بدانید: چه ابعادی برای فرش اتاق خواب مناسب است؟

ایده‌های جالب برای دکوراسیون اتاق خواب با انواع موکت ارزان طرح فرش
امروزه موکت‌های طرح فرش بسیار پرطرفدار شده‌اند. زیرا قیمت موکت‌ طرح فرش نسبت به فرش دستباف و ماشینی پایین‌تر است. در ضمن این مدل موکت اتاق خواب بادوام است و به راحتی با هر دکوراسیونی ست می‌شود.

برندهای معروف و معتبر

شرکت‌های مختلفی در ایران تولیدکننده موکت هستند. برخی از معتبرترین برندهای انواع موکت، بدون در نظر گرفتن ترتیب خاصی عبارتند از:

  • موکت ظریف مصور
  • موکت پالاز
  • موکت سپاهان
  • موکت آرتا نقش تاک
  • موکت سیزال
  • موکت نگین مشهد

بورس خرید انواع مدل موکت اتاق خواب

برای خرید انواع موکت در تهران، می‌توانید به فروشگاه‌های موکت در خیابان سهروردی مراجعه نمایید. اکثر برندهای معتبر، در این خیابان نمایندگی دارند. بنابراین امکان بررسی و مقایسه کیفیت و قیمت وجود دارد. در خیابان مطهری نیز تعدادی از فروشگاه‌های فرش و موکت وجود دارد که انواع موکت در آن‌ها یافت می‌شود. خیابان شهید مصطفی خمینی هم محل مناسبی برای خرید انواع مدل موکت اتاق خواب است.

علاوه بر مکان‌های ذکر شده، تهرانپارس نیز محلی است که اگر برای خرید انواع موکت اتاق خواب به آنجا مراجعه کنید، دست خالی بر نمی‌گردید. در ضمن خرید موکت به صورت اینترنتی و از فروشگاه‌های آنلاین معتبر نیز امکان‌پذیر است.

در این رابطه بیشتر بدانید: ۱۱ راهکار برای طراحی داخلی اتاق خواب

جمع‌بندی

بهتر است طرح و رنگ و مدل موکت اتاق خواب خود را با دکوراسیون منزل هماهنگ کنید تا در کل فضای داخلی دل‌پذیری ایجاد گردد. برای موکت اتاق خواب، رنگ‌های خنثی بسیار توصیه می‌شوند. در فضای اتاق خواب که محیطی برای استراحت است، از موکت‌های تک‌رنگ استفاده کنید تا به این ترتیب بتوان چیدمان بهتری طراحی کرد.

در بین انواع مدل موکت اتاق خواب، استفاده از موکت پرز بلند برای بزرگ‌تر دیده شدن اتاق خواب ایده بسیار مناسبی است. ولی در عوض برای اتاق خواب‌های کوچک و با فضای محدود، بهتر است از موکت‌هایی استفاده کنید که پرزهای کوتاه‌تری دارند و رنگ آن‌ها روشن‌تر است. در نتیجه موکت هماهنگی بیشتری با فضای اتاق خواهد داشت. توجه داشته باشید که مدل موکت اتاق خواب باید در ایجاد احساس آرامش و راحتی، نقش موثری داشته باشد. بنابراین برای پوشاندن کف اتاق خواب، موکت‌های نرم با الیاف باکیفیت ایده‌آل هستند.

هنگام خرید موکت، حتما به کیفیت آن توجه کنید. هرچه موکت شما متراکم و جمع و جورتر باشد، کیفیت آن نیز بالاتر است. قبل از خرید، پشت موکت را از نظر کیفیت مواد یا نوع گره هم بررسی کنید. هر چه گره‌ها به هم نزدیک‌تر و به اصطلاح متراکم‌تر و فشرده‌تر باشند، موکت قوی‌تر است و دوام بیشتری خواهد داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت − پنج =