راهنمای کامل خرید روکش مبل مناسب حیوانات خانگی

0

حتماً شما هم به‌عنوان صاحب یک حیوان خانگی به‌خوبی می‌دانید که نه‌تنها مبلمان، بلکه تقریباً تمام دکوراسیون خانه از آسیب سگ یا گربه شما در امان نیستند. چراکه حتی زمانی که حیوان خانگی دوست‌داشتنی شما تلاش نمی‌کند که وسایل خانه شما را خراب کند، پریدن، بالا رفتن و راه رفتن آن‌ها روی مبلمان شما می‌تواند باعث ایجاد خراش و کثیف شدن روکش مبل شود. به همین دلیل انتخاب بهترین روکش مبل می‌تواند برای شما کمی مشکل شود. خوشبختانه پارچه‌هایی وجود دارند که می‌توانند اثر پنجه سگ و گربه را تحمل کنند و در مقابل جذب موی حیوانات خانگی مقاوم باشند. در این مقاله استادکار بهترین روکش مبل مناسب حیوانات خانگی را معرفی می‌نماییم.

توصیه‌هایی برای صاحبان حیوانات خانگی

درحالی‌که آموزش دادن حیوان خانگی خود و منع کردن آن‌ها از پریدن روی مبلمان و خراش دادن روکش مبل بهترین کار برای حفاظت از مبلمان شما است، روکش مبل مناسب حیوانات خانگی می‌تواند خیال شما را تا حد زیادی راحت کند. پارچه‌ای را برای روکش مبل انتخاب کنید که بافت سفت و فشرده‌ای داشته باشد و رنگ آن تا  حد امکان روشن نباشد. حتی درصورتی‌که حیوان خانگی خود را به‌خوبی آموزش داده باشید بازهم انتخاب رنگ‌هایی مثل خاکستری دودی، قهوه‌ای و شتری کمک می‌کند که موهای چسبیده به این روکش‌ها دیده نشوند. درنهایت پارچه‌ای را انتخاب کنید که در مقابل لکه شدن مقاوم باشد و استقامت بالایی داشته باشد.

راهنمای کامل خرید روکش مبل مناسب حیوانات خانگی
انتخاب رنگ‌هایی مثل خاکستری دودی، قهوه‌ای و شتری کمک می‌کند که موهای چسبیده به این روکش‌ها دیده نشوند.

همچنین می‌توانید از روش‌هایی که در ادامه معرفی می‌شود برای بازداشتن حیوان خانگی خود از پریدن روی مبلمان استفاده نمایید:

۱- فراهم کردن جای خواب راحت برای حیوان

آیا جای خواب حیوان خانگی شما به‌اندازه کافی نرم و راحت است؟ در غیر این صورت یک جای خواب راحت برای او خریداری کنید تا دیگر به لم دادن روی مبلمان شما تمایلی نداشته باشد.

۲- استفاده از سرکه

سرکه بوی تندی دارد که حیوانات خانگی را از مبلمان شما دور نگه می‌دارد. برای عادت دادن حیوان خانگی خود به نرفتن روی مبلمان چند روزی مقداری پنبه را آغشته به سرکه کنید و آن‌ها را در یک بشقاب روی مبل‌های خود بگذارید. این کار باعث دور شدن حیوان از مبلمان شما می‌شود.

۳- استفاده از اسپری‌های معطر

اکثر حیوانات خانگی نسبت به بوی اسانس‌های معطر حساس هستند و علاقه‌ای به نزدیک شدن به محل‌هایی که این بو را داشته باشد ندارند. می‌توانید این اسپری‌ها را با ترکیب کردن آب و روغن‌های معطر در خانه درست کنید و روی مبلمان خود بیفشانید.

۴- پر کردن بطری‌های پلاستیکی از سنگ‌ریزه

یکی از روش‌هایی که می‌توانید به کمک آن جلو رفتن حیوان خانگی را به روی مبلمان خود بگیرید ترساندن آن‌ها است! برای این کار چند بطری پلاستیکی را پر از سنگ‌ریزه کنید و بطری‌ها را طوری روی مبل قرار دهید که به‌محض پریدن حیوان روی مبل این بطری‌ها روی زمین بریزند و صدای بلندی ایجاد کنند. به‌این‌ترتیب حیوان از نزدیک شدن به مبلمان می‌ترسد و دیگر روی آن نمی‌پرد.

۵- پوشاندن رویه مبل با فویل آلومینیوم

یکی از کاربردی‌ترین راهکارها برای آموزش حیوانات خانگی قرار دادن چند ورق آلومینیومی روی مبل‌ها است. به‌این‌ترتیب هر وقت که حیوان روی مبل می‌پرد ورق‌های آلومینیوم صدای بلندی تولید می‌کنند و حیوان را می‌ترسانند. فایده دیگر استفاده از ورق‌های آلومینیومی این است که سطح مبل برای لم دادن حیوان سرد و تیز می‌شود و احساس ناخوشایندی را در حیوان ایجاد می‌کند. این باعث می‌شود که حیوان دیگر تمایلی به پریدن روی مبل نداشته باشد.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

راهنمای خرید روکش مبل مناسب حیوانات خانگی

۱- چرم

چرم یکی از بهترین انواع روکش مبل مناسب حیوانات خانگی است. در حقیقت این روکش بادوام و طبیعی با گذشت زمان و استفاده فراوان مقاوم‌تر می‌شود. نگهداری از چرم کار سختی نیست. همچنین روکش مبل چرمی در انواع رنگ‌ها و در قیمت‌های مختلف قابل تهیه کردن است. اما مهم‌ترین ویژگی روکش مبلی چرمی برای صاحبان حیوانات خانگی، مقاوم بودن آن در مقابل آسیب حیوان است. گردوخاک، رطوبت و کثیفی که حیوان خانگی ممکن است به مبل منتقل کند و موی ریخته شده حیوانات به‌سادگی از روی مبل با روکش چرمی پاک می‌شود.

البته گربه شما می‌تواند روکش چرمی را با پنجه‌های خود سوراخ کند و بهتر است یک اسکرچر برای او تهیه کنید تا کمتر پنجه‌های خود را روی روکش مبل بکشد.

راهنمای کامل خرید روکش مبل مناسب حیوانات خانگی
مبلمان چرمی بوی بد نمی گیرد و موی حیوانات خانگی را به خود جذب نمی کند.

۲- میکرو فایبر

میکرو فایبر یک پارچه با بافت مصنوعی است که می‌تواند انتخابی مناسب برای صاحبان حیوانات خانگی باشد. نگهداری و شستشوی میکرو فایبر ساده است، قیمت آن از چرم مناسب‌تر است و در انواع رنگ‌های مختلف پیدا می‌شود. گرچه این نوع پارچه زیبایی سایر پارچه‌های مبلی را ندارد اما ازآنجاکه بافت میکرو فایبر فشرده و بدون درز است جای پنجه‌های حیوانات خانگی روی آن باقی نمی‌ماند. همچنین موی حیوانات خانگی به درون بافت این نوع روکش مبل نفوذ نمی‌کند. به همین خاطر این روکش مبل مناسب حیوانات خانگی با موی بلند است.

روکش مبل میکرو فایبر را می‌توان به‌آسانی یک حوله تمیز و مقداری آب و صابون لکه‌گیری کرد، اما پیش از شستشوی کامل آن راهنمای سازنده روکش مبل را مطالعه نمایید.

یکی از ویژگی‌های روکش مبل میکرو فایبر این است که با کشیدن دست در جهت خواب بافت آن یا مخالف جهت خواب می‌توانید کاری کنید رنگ روکش روشن‌تر یا تیره‌تر به نظر برسد.

۳- آکریلیک

پارچه آکریلیک اغلب در بیرون از خانه استفاده می‌شود تا داخل خانه. به‌عنوان‌مثال چترهای آفتابی که در لب ساحل استفاده می‌شوند یا روکش صندلی‌هایی که اغلب در فضای باز قرار داده می‌شوند از آکریلیک ساخته‌شده‌اند. از جمله ویژگی‌های بارز پارچه‌های آکریلیک مقاومت آن‌ها در برابر خم و پاره شدن و استحکام بالای آن‌هاست. این پارچه‌ها در انواع رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند و تا مدت‌ها درخشش خود را حفظ می‌کنند. به‌علاوه این پارچه‌ها به‌آسانی پاره نمی‌شوند و درنتیجه می‌توان مدت‌زمان بیشتری از آن‌ها استفاده کرد. به همین دلایل آکریلیک از بهترین گزینه‌ها برای روکش مبل مناسب حیوانات خانگی است.

راهنمای کامل خرید روکش مبل مناسب حیوانات خانگی
به حیوانات خود آموزش دهید که روی مبلمان شما نپرند و پنجه های خود را روی آن نکشند.

۴- پارچه مبلی طرح دار

پارچه‌های روکش مبلی که دارای طرح و نقش و نگار هستند برای مبلمان صاحبان حیوانات خانگی بسیار مناسب هستند. چنین پارچه‌هایی کمک می‌کنند که اثرات مو و جای خراش پنجه‌های حیوانات در میان نقش‌های پارچه گم شود و به چشم نیاید. چنین ویژگی به‌خصوص زمانی بیشترین اثر را دارد که رنگ غالب پارچه با رنگ موی حیوان خانگی یکسان باشد. بعضی وقت‌ها صاحبان حیوانات خانگی برای دیده نشدن موی حیوانات خانگی بر روی روکش مبل، پارچه مبلی فاستونی یا پشمی را انتخاب می‌کنند. اگرچه ممکن است در کوتاه‌مدت این نوع پارچه کارایی داشته باشد اما هنگام تمیز کردن آن دردسرها شروع می‌شوند. چراکه به علت نوع بافت این‌گونه پارچه‌ها، موی حیوانات در تاروپود پارچه فرورفته و در آن گره می‌خورد و تمیز کردن آن عملاً غیرممکن می‌شود.

جمع‌بندی

همان‌طور که اشاره شد روکش مبلی مناسب برای مبلمان صاحبان حیوانات خانگی بهتر است از جنس چرم، میکرو فایبر، آکریلیک یا پارچه‌ای با طرح و نقش فراوان باشد. هنگام انتخاب روکش مبل مناسب حیوانات خانگی از انتخاب پارچه‌های نرم و با بافت شل مثل کتان، نخ، مخمل و سایر پارچه‌های لطیف پرهیز کنید. تنها در صورتی اقدام به خریدن این نوع پارچه‌ها نمایید که حیوان خانگی خود را به‌خوبی تربیت‌کرده باشید و آن‌ها را از راه رفتن و پنجه کشیدن به مبلمان منع کرده باشید.

منابع: thespruce، apartmenttherapy

مبل‌شویی در منزل

مبل‌شویی در منزل

  • خشکشویی مبلمان اداری و نشیمن خانگی
  • شستشوی مبلمان و خشکشویی مبل در منزل
  • شستشوی مبل سلطنتی، استیل، راحتی، کاناپه و انواع مبل خارجی
  • شستشوی مبل چرم مصنوعی، سفید و رنگی و...
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 2 =