انواع دوش حمام ، کدام مناسب حمام شماست؟

0

پس از یک روز طولانی، هیچ چیز به اندازه حمام کردن حال ما را خوب نمی‌کند. حمام خانه، جایی است که می‌خواهیم در آن به طراوت و تمیزی برسیم و احساس بهتری پیدا کنیم. پس بهتر است برای آن دکوراسیون و دوش مناسبی انتخاب نماییم. دوش‌های جدید حمام نه‌تنها لذت استحمام را افزایش می‌دهند، بلکه به کاهش مصرف آب نیز کمک می‌کنند. اگر دوش حمامتان نیاز به تعویض دارد یا اگر در حال بازسازی حمام خود هستید و می‌خواهید یک دوش جدید نصب کنید، بد نیست با انواع دوش حمام آشنا شوید. سپس می‌توانید با داشتن اطلاعات کامل، بهترین نوع دوش را برای حمام خود تهیه کنید.

دوش حمام به چند روش نصب می‌شود؟

دوش‌های معمول در خانه‌ها به صورت رو‌کار نصب می‌گردند. در سیستم‌ بسیاری از حمام‌ها، مغزی دوش را که در واقع ترمینال ورود و خروج آب است، روی دیوار می‌بینید. اما در سیستم جدید نصب، انواع دوش به گونه‌ای نصب می شوند که اجزای اصلی دوش درون دیوار پنهان هستند. این موضوع باعث می‌شود سرامیک‌های کار شده در سطح دیوار، بیشتر به چشم بیایند.

به بیان دیگر در سیستم‎های جدید، آن بخش از دوش که آب سرد و گرم را مخلوط می‌کند، تو‌کار است. در واقع شما فقط یک اهرم روی دیوار می‌بینید که دمای آب با آن تنظیم می‌شود. اگر تمایل دارید این نوع دوش را در حمام خود نصب کنید، توصیه می‌کنیم قبل از نصب کاشی و سرامیک، دوش را نصب کنید، چون باید زیرسازی‌های لازم را قبل از اتمام نازک‌کاری انجام دهید. در غیر‌ این‌صورت، لازم است در حمام کارهای بنایی اضافه‌تری انجام دهید که وقت و هزینه اضافی می‌برد.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که قبل از کاشی‌کاری باید حتما مغزی تو‌کار با آب تست شود. سپس باید مغزی تراز گردد تا قاب شیر کاملا صاف و تمیز روی آن نصب شود.

بیشتر بخوانید: نصب دوش حمام چگونه انجام می‌شود؟

نصب شیرآلات و تعمیر سیفون

نصب شیرآلات و تعمیر سیفون

  • نصب شیرآلات ساختمانی و بهداشتی
  • نصب شیرآلات اهرمی، مخلوط و پیچی
  • نصب شیر ظرفشویی، روشویی و شیرآلات دیواری
  • نصب دوش حمام و شیرهای سرویس بهداشتی
دریافت این خدمت از استادکار

انواع دوش حمام کدام است؟

انتخاب دوش علاوه بر کارایی، از نظر زیبایی بصری هم مورد توجه است. یعنی جدا از کاربرد، دوش را باید با توجه به سبک دکوراسیون حمام و متناسب با آن انتخاب کنید. امروزه تولید‌کنندگان انواع دوش، تنوع زیادی به محصولاتشان داده‌اند. در نتیجه دست مشتری در انتخاب محصول کاملا باز است. عوامل مختلفی در زیبایی و کارایی انواع دوش حمام موثر هستند. باید بتوان به راحتی آن را تمیز کرد، راهی برای جرم‌گیری سوراخ‌های دوش وجود داشته باشد، دوش ضد‌زنگ بوده وحتی نصب آسانی داشته باشد. به طور معمول 6 نوع سر‌دوش حمام وجود دارد که می‌توانید با توجه به سلیقه، کاربرد، سایز و سبک دکوراسیون حمام، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید:

۱. سر‌دوش ثابت یا فیکس

شاید بتوان این نوع دوش را از قدیمی‌ترین انواع دوش حمام دانست که هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. دوش حمام ثابت یک گزینه ساده و اولیه برای افرادی است که می‌خواهند یک دوش ارزان‌قیمت و مقرون به‌صرفه خریداری کنند.

خدمات نصب و تعمیر انواع دوش حمام | مزایا و معایب دوش ثابت
دوش ثابت از انواع دوش ارزان قیمت به حساب می‌آید که به دلیل کارایی محدود آن، امروزه کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۲. سر‌دوش باران‌ساز

انواع دوش باران‌ساز از جمله دوش‌های لوکسی هستند که در سال‌های گذشته محبوبیت بسیاری کسب کرده‌اند. این نوع سردوش‌ها آب را با فشار سبک خارج می‌کنند و موجب می‌شوند قطرات آب درشت‌تری از سر‌دوش خارج شوند. در نتیجه قطرات آب مثل باران روی بدن می‌نشینند. اگرچه دوش‌های باران‌ساز نیز ثابت هستند اما معمولا سردوش‌های عریض‌تری نسبت به دوش‌های معمولی دارند که موجب می‌شود قرار گرفتن زیر این دوش‌ها لذت‌بخش‌تر باشد. چراکه معمولا آب به اندازه یکسان به تمام بدن پاشیده می‌شود. دوش باران‌ساز از جمله دوش‌هایی است که به دلیل نوع کارکردی که دارد در مصرف آب نیز صرفه‌جویی می‌کند.

بیشتر بخوانید: انواع دوش حمام ، کدام مناسب حمام شماست؟

نحوه نصب انواع دوش حمام باران ساز مدرن برای دکوراسیون حمام لاکچری
دوش باران‌ساز از انواع دوش‌های مدرن به حساب می‌آید. این دوش، قیمت نسبتا بالایی دارد و در حمام‌های لاکچری نصب می‌شود.

۳. سر‌دوش دستی

دوش دستی یا متحرک برای افرادی مناسب است که دوست ندارند دائم زیر دوش حرکت کنند و ترجیح می‌دهند کنترل دوش و فشار آب دست خودشان باشد. دوش دستی یکی از کاربردی‌ترین انواع دوش حمام برای شستن کودکان و حیوانات خانگی است. سر‌دوش دستی معمولا در یک محل ثابت نیز قرار می‌گیرد و می‌تواند همانند یک دوش فیکس عمل کند.

پرفروش‌ترین مدل‌های انواع دوش حمام دستی و متحرک در بازار
دوش دستی به دلیل کنترل راحت آن، از انواع دوش پر‌فروش در بازار است.

۴. سر‌دوش سقفی

سر‌دوش حمام سقفی یکی‌ دیگر از انواع دوش لوکس است که به حمام چهره‌ای متفاوت و مد روز خواهد داد. این نوع دوش روی سقف حمام نصب می‌شود و یکی از گران‌ترین دوش‌های حمام به شمار می‌آید. نصب این دوش هم هزینه‌بر است، چراکه نیاز به لوله‌کشی خاصی دارد.

بیشتر بخوانید: ترندهای جدید دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام

انواع دوش حمام سقفی | کاربرد انواع دوش‌های توکار در دکوراسیون حمام کوچک
امروزه سر‌دوش سقفی در بسیاری از منازل لاکچری و هتل‌ها کار می‌شود. این نوع دوش از انواع دوش‌های توکار است.
خدمات لوله کشی آب و فاضلاب

لوله‌کشی آب و فاضلاب

  • لوله کشی آب سرد و گرم
  • لوله کشی فاضلاب و سرویس بهداشتی
  • نشت یابی لوله فاضلاب و رفع ترکیدگی فاضلاب
  • لوله کشی فاضلاب آشپزخانه، سرویس بهداشتی و توالت
دریافت این خدمت از استادکار

۵. سر‌دوش حمام ماساژور

دوش حمام ماساژور یکی از گران‌ترین و لوکس‌ترین انواع دوش حمام موجود در بازار است و استحمام با این سر‌دوش آرامش و لذت بیشتری به همراه خواهد داشت. این نوع دوش‌ها فقط زمانی قابل نصب هستند که حمام خانه به‌طور کلی بازسازی شود. این نوع دوش حمام چند پنل دارد که در دیوار نصب می‌شوند و آب را با فشار به بدن فرد می‌پاشند. یک دوش نیز در بالای سر قرار می‌گیرد که سایز و نوع آن می‌تواند به دلخواه متنوع باشد.

هزینه نصب و قیمت انواع پانل دوش حمام ماساژوردار مدرن لاکچری
دوش‌های ماساژور‌دار در بین انواع دوش، بالاترین قیمت را دارند.

۶. سر‌دوش حمام نور‌افشان

شاید بخواهید در یک خانه هوشمند، حمامتان را هم کمی هوشمند کنید. در این صورت انتخاب سر‌دوش نور‌افشان می‌تواند گزینه مناسبی باشد. هر رنگ از نور، مشخص‌کننده درجه خاصی از دما است. این نوع دوش‌ها شبیه به دوش‌های معمولی هستند. با این تفاوت که هسته داخلی‌شان متفاوت است و با نور LED کار می‌کند. معمولا نور این نوع دوش‌ها از سه رنگ تشکیل می‌شوند. این سر‌دوش آب سرد (دمای بین 20 تا 31 درجه سانتی‌گراد) را به رنگ آبی، آب ولرم (دمای بین 32 تا 43 درجه سانتی‌گراد) را سبز و آب داغ (دمای بین 44 تا 50 درجه سانتی‌گراد) را قرمز نشان می‌دهند.

قیمت دوش لاکچری LED نور افشان با قابلیت تغییر رنگ مطابق دمای آب
رنگ سردوش نور‌افشان، با تغییر دمای آب عوض می‌شود. بنابراین برای تنظیم درجه حرارت آب، نیاز به صرف وقت زیادی نیست.

متریال مختلف دوش کدام است؟

  •  استنلس استیل

استیل ۳۰۴ یا استنلس استیل در برابر خوردگی، زدگی و خش بسیار مقاوم است. به همین دلیل عمر بالایی دارد. ظاهر دوش حمام با این جنس، همیشه براق و زیبا خواهد بود.

  • آلومینیوم

برای سر‌دوش‌های ثابت معمولا از این متریال استفاده می‌شود. وزن کم، مقاومت در برابر آب و زنگ‌زدگی از ویژگی‌های این جنس از دوش حمام به شمار می‌رود. البته آلومینیوم بیشتر در سبک دکوراسیون کلاسیک استفاده می‌شود.

  • برنج

برخی از سر‌دوش‌ها با آلیاژ برنج ساخته می‌شوند و سپس با کروم آب‌کاری می‌گردند. این متریال انتقال حرارت بالایی داشته و گران‌قیمت است. در ضمن تمیز کردن سر‌دوش‌های برنجی به دلیل ظاهر مات آن‌ها دشوار بوده و هنگام انتخاب شوینده مناسب برایشان باید دقت کرد.

  • پلاستیک

مقاومت بالا در برابر رطوبت، خوردگی و انعطاف‌پذیری بالا از ویژگی‌های این متریال در سر‌دوش حمام است. اما این سر‌دوش به علت مقاومت مکانیکی پایین و ظاهر نه چندان زیبا، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل ضدعفونی حمام و سرویس بهداشتی

قیمت حدودی انواع دوش

قیمت انواع دوش بر اساس برند، نوع متریال، امکانات (نظیر قابلیت اتصال به بلوتوث و پخش موزیک)، شکل صفحه سر‌دوش و آبکاری متفاوت است. بر اساس بررسی‌های انجام شده و با توجه به قیمت روز بازار، قیمت برخی از انواع دوش را در زیر آورده‌ایم:

  • قیمت دوش ثابت در بین انواع دوش ارزان‌ترین است و بین 100 تا 250 هزار تومان متفاوت خواهد بود.
  • قیمت انواع دوش دستی، با توجه به تنوع مدل، ارگونومیک بودن یا نبودن و برند آن، از 300 هزار تومان شروع می‌شود. انواع مدرن آن هم تا 4 میلیون تومان در بازار موجود بوده و انواع لاکچری این دوش با برندهای خاص تا 7 میلیون تومان هم قابل تهیه هستند. این دوش‌های گران‌قیمت آبکاری از جنس طلا دارند.
  • دوش‌های باران‌ساز هم در رنج قیمتی 2میلیون تا 4.5 میلیون تومان قرار دارند.
  • انواع دوش‌ سقفی توکار، بسته به متریال و رسوب‌پذیری و آبکاری، از 2.5 میلیون تا 5 میلیون تومان موجود هستند. البته در مورد این نوع دوش، هزینه بالای نصب و لوله‌کشی آن را هم باید در نظر گرفت.
  • سر‌دوش‌های ماساژوری بسته به مدل، جنس و رنگ از 5 میلیون تا 8 میلیون تومان قابل خریداری هستند.
هزینه نصب انواع دوش‌های توکار سقفی لاکچری درن چقدر است؟
با درنظر گرفتن هزینه نصب دوش سقفی، این دوش در بین انواع دوش، حتی انواع دوش‌های مدرن، قیمت بسیار بالایی دارد.

معرفی برندهای معتبر و معروف

تولیدکنندگان مختلف داخلی و خارجی، انواع دوش با ظاهر و کیفیت مختلفی به بازار عرضه می‌کنند. اما از میان همه آن‌ها، برندهایی که با استقبال مشتریان مواجه هستند و فروش بیشتری دارند عبارتند از:

  • برند راسان

این شرکت در سال 1376 شروع به کار کرد. ایده اولیه راسان تولید محصولات ایرانی با کیفیت آلمانی بود. راسان در طول سال‌ها، با تلاش تیم متخصص خود به میزان زیادی به این هدف دست یافته است. شاید از اولین محصولات این مجموعه استقبال زیادی نشد. اما اکنون پس از گذشت سال‌ها، این شرکت با دو برند به نام‌های راسان و ماهسان شناخته می‌شود. این برندها به یک رقیب جدی برای شیرآلات خارجی تبدیل شده‌اند.

  • برند کسری

برند کسری در سال 1381 تأسیس شد. این شرکت بیش از 120 طرح و مدل شیرآلات مختلف را تولید و به بازار عرضه می‌نماید. صادرات محصولات کسری به کشورهایی مانند عراق، افغانستان، ترکمنستان، سوریه، روسیه و شمال آفریقا در دستور کار قرار دارد.

  • برند شودر

شودر از سال 1380 در تولید و عرضه شیرآلات ایرانی فعالیت می‌کند. گروه شودر تأکید زیادی بر جزئیات دارد. در نتیجه توجه این گروه صنعتی به طراحی، فناوری و نیازهای مشتریان توانسته‌‌اند حداکثر رضایت مشتری را به دست آورند. طرح‌های محصولات شودر تنوع بسیار زیادی دارند.

  • برند درخشان

مجتمع صنعتی درخشان در سال 1382 به منظور تولید شیرآلات بهداشتی مطابق با استانداردهای بین المللی، فعالیت خود را آغاز کرد. در طول سال‌ها، این برند معروف سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص داده است. شرکت درخشان رضایت مشتری را سرلوحه کار خود قرار داده و تاکنون توانسته است استانداردها و گواهینامه‌های زیادی کسب نماید. مزیت این برند قیمت رقابتی، تنوع رنگ و طراحی جذاب شیرآلات و انواع دوش است.

  • برند قهرمان

این شرکت معروف و قدیمی در سال 1370 تاسیس شد. شهرت و اعتبار این برند، با کسب تجربه طی سال‌ها و استفاده از متخصصین فن به دست آمده است. امروزه برخی از محصولات این شرکت به بیش از 30 کشور جهان صادر می‌شود و نقش به‌سزایی در صنعت ایران داشته است. اگر قصد خرید از این برند را دارید، نگران قیمت و تنوع محصولات نباشید.

  • برند کی دبلیو سی

کی دبلیو سی (KWC) یک شرکت سوئیسی قدیمی بوده که از ۱۵۰ سال پیش فعالیت خود را آغاز نموده است. برند کی دبیلیو سی در کشورهای مختلفی مانند ایالات متحده آمریکا، آلمان و ایتالیا خط تولید دارد.

شرکت شیرهای ساختمانی و صنعتی ایران در سال ۱۹۷۴ میلادی به مناسبت صدمین سالگرد تأسیس KWC اقدام به عقد قرارداد انتقال تکنولوژی تولید شیرهای بهداشتی از این شرکت کرد. تا به امروز تنها نماینده رسمی KWC در خاورمیانه، شرکت شیرهای ساختمانی وصنعتی ایران KWC IRAN است. تنوع و کیفیت محصولات این شرکت قابل قبول است و در سبک‌های مختلف کلاسیک، مدرن، توکار، چشمی، ترموستاتیک و حتی مدل‌های رنگی و فانتزی تولیدات متنوعی دارد.

چطور بهترین دوش حمام را انتخاب کنیم؟

حالا که با انواع دوش حمام آشنا شدید و تفاوت و کاربرد هر یک را متوجه شدید نوبت به انتخاب می‌رسد. برای اینکه بهترین دوش حمام را تهیه کنید چند نکته را باید مدنظر داشته باشید:

  • بودجه خود را در نظر بگیرید

اولین نکته برای اینکه متوجه شوید کدام دوش حمام مناسب شماست، برآورد هزینه خرید و نصب آن است. بودجه اولیه خود را مشخص کنید. به‌عنوان مثال اگر بودجه محدودی دارید، شاید بهتر باشد از دوش‌های معمولی ثابت برای حمام استفاده کنید. اما اگر بودجه زیادی دارید و می‌خواهید حمام لوکسی بسازید، می‌توانید سراغ دوش‌های حمام گران‌قیمت‌تر نظیر دوش سقفی یا ماساژور بروید.

ایده‌های جالب بازسازی و تغییر دکوراسیون حمام و دستشویی با نصب انواع دوش حمام
با توجه به رنج قیمت متفاوت انواع دوش، لازم است قبل از هر چیز بودجه خود را برآورد نمایید. سپس با توجه به قیمت‌های بازار، دوش مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
  • به اندازه حمام توجه کنید

یکی‌دیگر از نکاتی که هنگام خرید دوش حمام به شما کمک خواهد کرد، در نظر گرفتن ابعاد و اندازه حمام است. اگر حمام کوچک یا متوسطی دارید، بهتر است دوش ثابت یا دستی (متحرک) را انتخاب کنید. برای داشتن دوش حمام ماساژور یا سقفی نیاز به فضای بیشتری خواهید داشت.

نکات مهم انتخاب لوکس‌ترین دوش‌های مدرن با توجه به اندازه حمام و اتاقک دوش
انداره حمام در انتخاب نوع دوش بسیار مهم است، زیرا هر دوشی را در هر فضایی نمی‌توان استفاده کرد.
  • نصب دوش حمام چطور انجام می‌شود؟

نصب دوش حمام نیز از مراحل مهم و هزینه‌بر برای بازسازی حمام و تعویض دوش محسوب می‌شود. دوش‌های ساده را می‌توانید به سادگی جایگزین دوش قدیمی کنید. اما برای دوش‌های پیچیده‌تر نظیر دوش سقفی یا ماساژور، نیاز به افراد متخصص و گاهی لوله‌کش حرفه‌ای خواهید داشت. بنابراین باید هزینه هر یک را نیز در بودجه اولیه خود وارد کنید تا ببینید هزینه خرید دوش حمام در کنار نصب آن با بودجه شما هماهنگ است یا خیر.

خدمات نصب و قیمت دوش‌های ماساژوردار و انواع دوش مدرن موجود در بازار
تعویض یک دوش قدیمی با انواع دوش‌های مدرن، کار ساده‌ای نیست. بنابراین برای این جابجایی، از فرد متخصص کمک بگیرید.

 

خانواده شما چند نفر است؟

اگر چه بزرگ یا کوچک بودن یک خانواده به‌طور کلی بر اندازه حمام تاثیری ندارد، اما در انتخاب دوش می‌تواند به شما کمک کند. به‌عنوان مثال اگر فرزند شما کوچک است و یا شما حیوان خانگی دارید، انتخاب دوش دستی یا متحرک برای شما مناسب‌تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره ی بازسازی حمام، از نصب کاشی تا دکور حمام

قیمت انواع دوش‌های دستی و قطعات علم دوش موجود در بازار مناسب شستشوی کودک
همانگونه که اشاره شد، دوش دستی برای شستشوی کودکان، بسیار کارآمد است. انواع دوش دستی در بازار موجود است و با توجه به جنس و آبکاری، قیمت‌های متنوعی دارد.

سخن پایانی

برای بررسی انواع دوش، پیش از هرچیز لازم است کاربرد و بودجه خود را مشخص نمایید. در این صورت به راحتی می‌توانید متوجه می‌شوید چه نوع دوشی برای حمام شما مناسب است. سعی کنید دوش مورد نظر خود را از یک برند معتبر تهیه نمایید تا در مورد جنس و دوام آن مطمئن باشید.

اگر در مرحله بازسازی حمام هستید، شاید بتوانید دوش‌های لوکس‌تری انتخاب کنید. اگر قصد دارید انواع تو‌کار دوش را در حمام خود نصب کنید، حتما قبل از نازک‌کاری اقدام به نصب آن نمایید تا نیاز به دوباره‌کاری نباشد. در ضمن هزینه‌های اضافه‌تری هم به شما تحمیل نشود.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده + 16 =