پرپشت کردن ابرو ؛ با استفاده از این ۸ روش ابروهایتان را تقویت کنید

0

ابروها موجب می‌شوند که عرق و رطوبت به چشم نرسد، بنابراین می‌توان از آن‌ها با عنوان محافظان چشم نام برد. اما جز این مورد، ابروها نقش زیادی در زیبایی چهره دارند و از این رو هر کس که به زیبایی صورت خود اهمیت می‌دهد نا گزیر باید به زیبایی ابروهای خود نیز اهمیتی ویژه دهد. اگر شما نیز جزو کسانی هستید که به زیبایی صورت خود و البته به زیبایی ابروهای خود اهمیت می‌دهند باید به فکر تقویت ابروها باشید. تقویت ابروها همراه است با پرپشت کردن آن‌ها. بنابراین باید به دنبال راه‌هایی بود که پرپشت کردن ابرو را در پی دارند. این نوشتار دقیقاً بر روی روش‌های پرپشت کردن ابرو تمرکز دارد. در صورتی که به دنبال تقویت ابروهای خود هستید با ما تا انتهای این نوشتار همراه باشید.

گفتنی است که روش‌هایی که در ادامه برای پرپشت کردن ابرو معرفی می‌شوند کاملاً مبتنی بر مواد طبیعی اند و هیچ‌گونه نیازی به هیچ ماده‌ی شیمیایی و هیچ دستگاهی نیست.

روش‌های پرپشت کردن ابرو

۱- برای تقویت ابرو از روغن کرچک استفاده کنید

پرپشت کردن ابرو
روغن کرچک برای پرپشت کردن ابرو

از دیرباز از روغن کرچک به عنوان ماده‌ای برای پرپشت کردن ابرو استفاده می‌شده است. این روغن موجب تغذیه‌ی فولیکول‌های مو شده و در نتیجه رشد مو را در پی دارد. برای استفاده از خواص روغن کرچک جهت پر پشت کردن ابروها:

  1. قبل از خواب مقداری روغن کرچک اصل آورده و با استفاده از یک پنبه‌ی تمیز مقداری از روغن را به ابروهای خود بزنید.
  2. سپس با استفاده از انگشتان حدود دو دقیقه روغن را به ابروهای‌تان بمالید.
  3. می‌توانید اجازه دهید که روغن ۳۰ دقیقه و یا حتی کل شب روی ابروهای‌تان بماند. پس از آن با استفاده از آب گرم روغن را از ابروها پاک کنید.

برای بهره بردن از خواص روغن کرچک، بهتر است هر شب این کار را انجام دهید. توجه داشته باشید امکان آن که نیم ساعت روغن را روی ابروها بگذارید وجود دارد اما چه بهتر که اجازه دهید کل شب روغن روی ابروهای شما باشد.

۲- از خواص روغن نارگیل برای پرپشت کردن ابرو بهره ببرید

پرپشت کردن ابرو
روغن نارگیل برای پرپشت کردن ابروها

روغن نارگیل سرشار از برخی مواد مغذی از جمله ویتامین E و آهن است و بنابراین برای تقویت موها و رشد موهای ضخیم مفید است. علاوه بر این، به سبب اسید لائوریک فراوانی که در روغن نارگیل وجود دارد، این روغن به سادگی در موها نفوذ کرده و از ازدست‌رفتن پروتئین آن‌ها جلوگیری می‌کند. همان‌طور که می‌دانید پروتئین، بنیان موهای خوب و سالم است و اگر به میزان کافی وجود داشته باشد بسیاری از مشکلات مو از بین خواهند رفت.

مواردی که در بالا در مورد خواص روغن نارگیل برای مو گفتیم، برای ابروها نیز صادق هستند و بنابراین می‌توانید برای رشد ابروهای ضخیم از روغن نارگیل استفاده کنید.

بد نیست بدانید که اگر مقداری ریشه آشواگاندا را با روغن نارگیل ترکیب کنید اثرات روغن نارگیل برای تقویت ابروها بهتر و قوی‌تر می‌شود.

برای بهره بردن از خواص روغن نارگیل در راستای پرپشت کردن ابروها:

  1. مقداری روغن نارگیل آماده کنید و با استفاده از پنبه آن را به ابروها بمالید.
  2. دو سه دقیقه روغن را با استفاده از انگشتان روی ابروها بمالید. مالش روغن با استفاده از انگشتان موجب بهتر شدن جریان خون در ناحیه‌ی ابروها می‌شود.
  3. اجازه دهید که روغن یک شب تا صبح روی ابروها بماند و اول صبح آن را شستشو دهید.

یک ماه این کار را هر شب انجام دهید تا پس از مدتی اثرات مثبت روغن نارگیل را روی ابروهای خود ببینید.

۳- روغن زیتون را فراموش نکنید

پرپشت کردن ابرو
روغن زیتون برای تقویت ابروها

روغن زیتون به نسبت دو روغن بالا بیش‌تر در میان مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روغن که عمدتاً برای سالاد استفاده می‌شود برای تقویت ابروها نیز مفید است. اسید اولئیک موجود در روغن زیتون موجب می‌شود ریشه‌ی ابروها محکم شده و هم‌چنین به خوبی مرطوب شوند.

علاوه بر این روغن زیتون حاوی مقدار زیادی ویتامین E است که این ویتامین می‌تواند با تحریک رشد مویرگ‌ها باعث افزایش رشد ابرو شود. هنگامی که مویرگ‌ها سالم هستند و رشد خوبی دارند، جریان خون نیز بهبود می‌یابد و این امر در رشد موها مؤٍثر است.

برای بهره بردن از خواص روغن زیتون برای پرپشت کردن ابروها:

  1. چند قطره روغن زیتون را با مقدار کمی عسل ترکیب کنید و به ابروها بمالید.
  2. دو الی سه دقیقه با استفاده از انگشتان‌تان روغن را به ابروها بمالید و موجب تقویت جریان خون در آن ناحیه شوید.
  3. سپس اجازه دهید که یک شب روغن میان ابروها بماند و اول صبح آن را با آب گرم بشویید.

هر شب این کار را به طور مرتب و منظم انجام دهید و پس از یک ماه شاهد پر پشت شدن ابروهای‌تان باشید.

۴- با استفاده از آب پیاز ابروها را تقویت کنید

پرپشت کردن ابرو
آب پیاز برای رشد ابروها

هیچ می‌دانستید که پیاز علاوه بر آن که بخشی از یک رژیم غذایی سالم است، می‌تواند در رشد انواع مو نیز مفید باشد؟ پیاز دارای مقادیر زیادی از فلاوونول‌ها و همچنین گوگرد است که هر دو برای تقویت موها ضروری هستند. برای بهره بردن از خواص پیاز، دو پیاز را ریز کنید و آب آن‌ها را بگیرید. سپس آب پیاز را به ابروها زده و دو دقیقه بمالید. اجازه دهید آب پیاز در ابروها خشک شود. پس از چند دقیقه آب پیاز را با استفاده از آب سرد بشویید.

دو بار در روز آب پیاز به ابروها بمالید و این کار را به مدت یک ماه انجام دهید تا شاهد اثرات مثبت آب پیاز بر روی ابروهای خود باشید.

۵- از زرده تخم مرغ برای تقویت ابرو استفاده کنید

پرپشت کردن ابرو
زرده تخم مرغ برای تقویت ابروها

تخم مرغ سرشار از پروتئین است و موهای بدن نیز برای رشد نیاز به پروتئین دارند. البته در حالی که زرده تخم مرغ آن مقدار پروتئینی که سفیده دارد را ندارد، اما از مقدار زیادی ویتامین D برخوردار است که این ویتامین یک ویتامین ضروری برای رشد موها به حساب می‌آید. ضمناً زرده تخم مرغ مقدار قابل توجهی گوگرد نیز دارد که این ماده هم برای تقویت موها مفید است.

برای استفاده از خواص زرده تخم مرغ جهت پرپشت کردن ابروها:

  1. زرده تخم مرغ را از سفیده جدا کنید. دقت کنید که زرده باید کاملاً از سفیده جدا شود و به هیچ عنوان نباید از سفیده استفاده کنید.
  2. سپس زرده تخم مرغ را در یک ظرف ریخته و به هم بزنید تا حالت کرمی به خود بگیرد.
  3. سپس با استفاده از پنبه‌ای تمیز زرده‌ تخم مرغ را به ابروها بمالید.
  4. اجازه دهید زرده تخم مرغ ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی ابروها بماند و سپس با آب سرد آن را بشویید.

برای آن که این کار تأثیر مناسبی داشته باشد بهتر است آن را دو بار در هفته انجام دهید.

۶- برای پرپشت کردن ابرو از خواص دانه شنبلیله بهره ببرید

پرپشت کردن ابرو
دانه شنبلیله برای پرپشت کردن ابروها

دانه شنبلیله حاوی پروتئین، اسید لیکوتینیک و لسیتین است و بنابراین می‌تواند به عنوان ابزاری برای پرپشت کردن ابرو مورد استفاده قرار گیرد. در طب هندی نیز از دیرباز از دانه شنبلیله برای رشد مو و جلوگیری از ریزش مو استفاده می‌شده است.

برای استفاده از دانه شنبلیله:

  1. چند دانه شنبلیله را یک شب تا صبح در آب بخیسانید.
  2. سپس آن‌ها را ریز کرده و یک خمیر غلیظ ایجاد کنید.
  3. در مرحله بعدی، مقداری روغن بادام به خمیر اضافه کنید.
  4. هر شب پیش از رفتن به رختخواب، با استفاده از پنبه مقداری از این خمیر را به ابروها بزنید.
  5. صبح روز بعد خمیر را با استفاده از آب سرد بشویید.

برای دریافت اثرات قوی‌تر، این کار را دو الی سه بار در هفته انجام دهید.

۷- برای تقویت ابروها از شیر استفاده کنید

پرپشت کردن ابرو
شیر برای پرپشت کردن ابروها

ساده‌ترین روش برای پرپشت کردن ابروها استفاده از شیر است. شیر حاوی پروتئین و بسیاری مواد مغذی دیگر است و بنابراین می‌تواند برای تقویت ابروها مفید باشد.

برای استفاده از شیر مقداری از آن را در یک ظرف ریخته و با استفاده از پنبه به ابروهای خود بزنید. سپس اجازه دهید که شیر در میان ابروها خشک شود و پس از آن می‌توانید با استفاده از آب گرم آن را بشویید. این کار را می‌توانید هر زمان که خواستید انجام دهید. احتمالاً پس از مدتی شاهد بهتر شدن وضعیت ابروهای‌تان خواهید بود.

۸- آلوئه ورا نیز برای تقویت ابروها مفید است

پرپشت کردن ابرو
ژل آلوئه ورا برای پرپشت کردن ابرو

آلوئه ورا نیز برای بهتر شدن وضعیت ابروها مفید است. این ماده با دارا بودن قدرت مرطوب کنندگی زیاد می‌تواند اثرات مثبتی در رشد ابروها داشته باشد. برای استفاده از آلوئه ورا بهتر است که خود گیاه را مورد استفاده قرار دهید و از هیچ ماده‌ی فرآوری‌شده‌ای استفاده نکنید.

برای این کار، مقداری از آلوئه ورا را برش داده و ژل آن را به ابروهای خود بمالید. اجازه دهید که ژل نیم ساعت روی ابروها بماند و سپس با ولرم آن را بشویید. برای دریافت اثرات بهتر، سعی کنید چند بار در هفته و به مدت چند هفته این کار را انجام دهید.

سخن آخر

البته که در کنار روش‌های بالا، باید برای پرپشت کردن ابرو وضعیت خورد و خوراک را نیز بهبود ببخشید. باید مطمئن شوید که در رژیم غذایی‌تان به میزان کافی ویتامین A، ویتامین‌های گروه B، ویتامین C، ویتامین D و همچنین امگا۳ وجود دارد.

این نکته نیز قابل ذکر است که در صورتی که به هر یک از مواد بالا آلرژی داشتید استفاده از آن را ادامه ندهید. بهتر است پیش از استفاده از هر یک از آن‌ها، ابتدا آن‌ها را روی قسمت کوچکی از بدن امتحان کنید و در صورت نبود آلرژی نسبت به استفاده از آن‌ها اقدام نمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × چهار =