رفع کدری چراغ خودرو؛ راهنمای براق کردن چراغ ماشین

4

تمیز و براق کردن چراغهای خودرو ، نه تنها باعث زیباتر شدن اتومبیلتان می شود، بلکه برای امنیت سفرهای شهری و بین شهری شما هم لازم و ضروری است. وقتی چراغهای خودرویتان کثیف باشد، دید شما در رانندگی در شب کاهش پیدا می کند.پس تمیز کردن و براق کردن چراغهای خودرو بهترین کاری است که می توانید انجام دهید.با گذر زمان، چراغهای پلاستیکی ماشین تدریجا ابرآلود، زرد و یا مه آلود می شوند و این مشکلی رایج است که برای همه اتومبیلها پیش می آید.

پلاستیکی که روی چراغهای اتومبیل را می پوشاند، نوعی پلاستیک پلی کربنات است که استحکام بالایی دارد ولی به صورت ذاتی متخلخل است.تولید کنندگان این چراغها، پلاستیک را با لایه ای محافظ می پوشانند تا بتوانند ذات متخلخل پلاستیک را جبران کرده و سطحی صاف و هموار ایجاد کنند. اما در شرایطی مثل قرار گرفتن در معرض تابش خورشید و یا اشعه ماورا بنفش، مواد شیمیایی و یا پاشیدن ذرات ریز کف جاده به روی چراغ، باعث آسیب دیدن و کدر شدن این پلاستیک می شود. خوشبختانه راه های ساده و سریعی هستند که می توانید با بهره گیری از آنها چراغهای خودرویتان را براق کنید و نیازی به هزینه ای هنگفت و ساعتها زمان نخواهیدداشت.

چرا چراغ‌های خودرو به تمیزکردن نیاز دارند؟

پاسخ این سوال ساده است؛ چراغهای کثیف اجازه نمی دهند تا به اندازه زمانی که چراغها تمیز هستند نور زیادی به جاده تابانده شود.از همین رو اتومبیل های مقابل سخت تر ماشین شما را در جاده می بینند. به علاوه عمق نفوذ نور چراغهای ماشین شما هم کم می شود و دیده شدن ماشین شما در شب و یا درهوای مه آلود سخت ترمی شود. قبل از هرکاری لازم است تا چراغهای اتومبیلتان را با مخلوط آب گرم و کمی مایع ظرفشویی شسته و خشک کنید.

براق کردن چراغهای خودرو
براق کردن چراغهای خودرو

راه های ساده و ارزان براق کردن چراغهای خودرو:

  • آب و پارچه کهنه:

اگر چراغهای خودرویتان کثیف و یا گلی شده و به تمیز شدن نیاز دارند، راهکار ساده این است که آنها را با یک پارچه کهنه و آب تمیز پاک کنید. این باعث می شود تا خیلی سریع چراغها تمیز شوند. اما اگر چراغهای خودرویتان کدر، زرد یا ابری شده باشند، باید اقدامات دیگری برای تمیز و براق کردن چراغها انجام دهید.

  • خمیردندان و مسواک:

نه اشتباه نخوانده اید… خمیردندان و مسواک.ایده های زیادی برای تمیز و براق کردن چراغهای کدر شده، اکسیده شده و کثیف ماشین مطرح می شود ولی استفاده از خمیردندان یکی از بهترین گزینه هاست. راهکاری سریع، در دسترس و ارزان.. فقط به یک مسواک، یک بطری اسپری آب، خمیر دندان و یک پارچه کهنه نیاز دارید.

این پروسه را به ترتیب انجام دهید:

۱-با استفاده از مسواک، خمیردندان را روی چراغ های ماشین بمالید. اگر حس کردید که کدری و کثیفی بیش از حد معمول است، می توانید از یک اسکاچ استفاده کنید.

۲-آنقدر این کار را ادامه دهید تا اینکه حس کنید و ببینید که چراغها تمیزتر شده اند. اگر کدری و کثیفی چراغهای ماشینتان زیاد است، می توانید خمیردندان را برای ۲۰ دقیقه روی چراغ ماشین باقی بگذارید وبعد آن را پاک کنید.

۳- حالا آب گرم داخل اسپری آب را برروی چراغ ها اسپری کنید و بدین ترتیب خمیردندان روی چراغها را با یک پارچه کهنه تمیز پاک کنید.

براق کردن چراغهای خودرو با خمیردندان
براق کردن چراغهای خودرو با خمیردندان
  • جوش شیرین وسرکه:

یک پارچه میکروفیبر و یا یک مسواک بردارید. کمی سرکه، جوش شیرین و یا مخلوط ترکیبی این دو را برروی چراغهای ماشین بمالید. بعد آن را خشک کنید و درصورت نیاز این پروسه را چند بار تکرار کنید. در صورت تمایل می توانید وکس شیشه روی چراغها مالیده و آنها را پولیش کنید.

  • سمباده:

دوام تمیزی و براق کردن چراغهای خودرو با این روش، بیشتر است ولی در عوض این متد پیچیده تر از متد خمیردندان است و به کمی دقت نیاز دارد. شاید بهتر باشد تا چراغ ماشین را از جایش خارج کنید و در غیر این صورت می توانید اطراف چراغها را با چسب کاغذی بپوشانید تا بدنه ماشین آسیب نبیند.

این پروسه بدین ترتیب است:

۱-محوطه اطراف چراغ ماشین روی بدنه اتومبیل را با چسب کاغذی بپوشانید یا اینکه چراغ ماشین را از جایش خارج کنید

۲- چراغ ماشین را مرطوب کرده و سمباده ۴۰۰ و مقداری آب گرم آماده کنید.

۳- به آرامی و با حرکاتی دورانی روی چراغ ماشین را سمباده بکشید و دائما سمباده و چراغ را مرطوب کنید.

۴-در نهایت با حرکات افقی سمباده را روی چراغ ماشین بکشید.

۵-حالا یک سمباده ۶۰۰ برداشته و آن را مرطوب کنید و به صورت دورانی روی چراغ ماشین بکشید.

۶-سپس چراغ ماشین را با آب تمیز کنید

۷- حالا نوبت سمباده ۲۰۰۰ است. آن را مرطوب کرده و به سمباده کشیدن ادامه دهید

۸-حالا چراغ خودرو را خشک کنید و آن را با آب تمیز کنید.

درصورت تمایل می توانید مقداری وکس مخصوص شیشه یا چراغ ماشین را روی چراغ ماشین بمالید.

استفاده از سمباده برای براق کردن چراغهای خودرو
استفاده از سمباده برای براق کردن چراغهای خودرو

 سخن آخر:

به احتمال قریب به یقین کثیفی و کدری چراغهای ماشین شما به بکارگیری این متدها برطرف خواهد شد و پروژه براق کردن چراغهای خودرو ، موفقیت آمیز خواهد بود. اما در صورتی که این اتفاق نیفتاد، احتمالا مه گرفتگی یا کثیفی مربوط به بخش داخلی چراغ است و در این شرایط، شاید بهتر باشد چراغهای اتومبیلتان را تعویض کنید.اگر تجربیات دیگری دراین زمینه دارید و از راهکارهای دیگری بهره برده اید، تجربیاتتان را با ما در میان بگذارید.

کارواش نانو بخار در محل

کارواش نانو بخار در محل

  • شستشوی بدنه و سطوح خارجی
  • شستشوی سطوح داخلی با استفاده از بخار خشک
  • روتولوکس انواع خودرو شامل روشویی، جاروبرقی و نظافت داخل کابین و صندوق عقب، شستشوی کفپوش و واکس داشبورد و لاستیک می‌باشد.
دریافت این خدمت از استادکار
خدمات کارواش سبز روشویی و توشویی ماشین های سواری و شاسی بلند در منزل و محل کار

کارواش سبز در محل

  • شستشوی انواع خودروهای شاسی بلند
  • شستشوی انواع خودروهای سواری
  • توشویی و روشویی انواع خودرو
  • واکس و پولیش داشبورد و لاستیک
دریافت این خدمت از استادکار

4 نظرات
  1. هاشم می گوید

    سلام، با تشکر از آموزشهای ارزنده شما.
    من این کار رو انجام دادم ولی متاسفانه چراغهای ماشین من مات تر شد. مجبور شدم ببرم بیرون بدم درست کنند از آگهی دیوار یه جایی پیدا کردم حوالی توحید، بردم اونجا چون قبلش سنباده زده بودم اوستا قبول نمیکرد ، اخرشم با هزینه بالاتر قبول کرد ولی واقعا خیلی زحمت داشت. دستش درست طلق چراغام نو شد.

  2. اذر یدکی می گوید

    سلام داش خوب نتونستین به حا بیارین درسته در مرحله اخر که به کدری برمیخورید طلقها کاملا کدر میشوند و حتی داخلش دیده نمیشوند در اون موقع باید کاملا با دقت به همه جای طلق نگاه کنین تا خش روش نباشه سمباده 800 نزدین باید سمباده 800 بزنین و در اخر سمباده 10000 که احساس میکنید مثل کاغذ هست با اون زیر اب گرفته و به فقط به یک طرف مالش میدین الان طلق کمی کدریش از بین رفته ولی مرحله اخر مونده در مرحله اخر پولش باید بکشین پولش براق میکنه دو باره با مواد شوینده مثلا ریکا کاملا میشورید در اخر وکس مخصوص براق کننده باید بکشین طریقه مالیدن واکس هم این هست کمی واکس را روی طلق میمالید به طوری که هیج حای طلق نمونه بعد از 10 دقیقه واکس که کمی خشک شد با پنبه تمیز میکنید انوقت نتیجه کار مشخص میشه.

  3. محمدی می گوید

    دوستان من یه مایع تمیز کننده آلمانی دارم
    ۸۵ هزار تومن
    برید تو اینستام ببینید
    چراغ ها را نو و مثل روز اول می کنه
    @nanosun_ir

  4. داود خوانساری می گوید

    باسلام خدمت تمامی دوستانی که مطالب این سایت و میخونن

    من چند ساله تجربه این کارو دارم.. به نظر من مطالب کامل هست… گول این ادمای سود جو رو نخوریید که هر مزخرفی رو با پول میفرشن.. تا فقط سود ببرنند

    باتشکر از مطالی اموزنده ساید شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 2 =