در کدام فضا می‌توان از رنگ‌ خاص دکوراسیون استفاده کرد؟

0

امروزه اغلب افراد رنگ‌های خنثی را در دکوراسیون خانه می‌پسندند. اما در این عصر که رنگ‌های خنثی در کانون توجه قرار دارد، باید به یاد داشته باشید که اتاق‌های رنگارنگ نیز به معنای واقعی می‌توانند بدرخشند. با رنگ‌ خاص دکوراسیون، منزل خود را به طرز چشمگیری تغییر دهید. اگر هیچ ایده‌ای برای استفاده از رنگ‌های خاص و پررنگ در خانه ندارید، با ما در این متن همراه باشید. ما از تجربه طراحان مدرن و ماهری می‌گوییم که رنگ‌های خاص را به طرز فوق‌العاده‌ای در خانه‌های مدرن امروزی استفاده کرده‌اند. از تجربه این طراحان ایده بگیرید و جلوه تازه‌ای به خانه خود ببخشید.

چرا رنگ‌ خاص دکوراسیون کمتر مورد توجه است؟

اغلب افراد با این تصور که رنگ‌های پررنگ قرار است پس از مدتی دلشان را بزند، سراغ آن‌ها نمی‌روند. اما زمان آن رسیده که این تصور غلط را دور بیندازید. قرار نیست استفاده از تناژ پررنگ شما را از انتخابتان پشیمان کند.

برعکس آنچه که فکر می‌کنید، استفاده درست و به جا از رنگ‌های پررنگ توجه زیادی به خود جلب می‌کند. همین امر نیز سبب می‌شود اکثر افرادی که این انتخاب را دارند، راضی باشند. در نهایت نتیجه چیزی نیست جز این‌که رنگ‌های خاص در دکوراسیون خانه ماندگار خواهد شد. باور ندارید؟ در ادامه با ما باشید تا در مورد تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی خانه و فضاهای مختلف بیشتر بدانید.

بهترین رنگ‌ها برای دیوار خانه کدامند؟ تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی منزل
تنها افرادی که به دنبال زیبایی‌های منحصربه‌فرد هستند، سراغ رنگ‌ خاص دکوراسیون می‌روند.

استفاده از رنگ‌ خاص دکوراسیون در کتابخانه

یکی از معماران کتابخانه‌ای با طراحی خاص در خانه یکی از مشتریان خود بنا کرد. در طراحی اولیه این کتابخانه از رنگ‌های خنثی مانند سفید، خاکستری و دیوارهای شیشه‌ای بهره بردند. مدیر طراحی می‌گوید مشتری دوست داشت کتابخانه رنگ‌آمیزی شود. ابتدا تصور او این بود که این مشتری تنها می‌خواهد رنگ‌ها را در قسمت‌های مختلف ببیند. در این صورت می‌توانستند رنگ‌ها را از دیوار پاک کنند. اما برخلاف آنچه طراح تصور می‌کرد، مشتری در استفاده از رنگ‌ها کاملا مصمم بود.

طراحان نیز از این انتخاب شگفت‌زده شده و خیلی سریع دست به کار شدند. در نهایت نیز رنگ‌آمیزی کتابخانه طرحی جذاب از آب درآمد که با شخصیت گرم و زنده مشتری نیز همخوانی داشت. مشتری، فردی فرانسوی بود که رنگ‌آمیزی کتابخانه با این استایل خاص و شیک را می‌پسندید.

طراحان دست به کار شدند و کتابخانه بالای پله را تغییر دادند. در این تغییر از رنگ‌های جسورانه و خاص در دکوراسیون کتابخانه استفاده کردند. نتیجه نیز چیزی نبود جز این که کتابخانه به نقطه کانونی منزل تبدیل شد. جالب اینجا بود که مشتری کتابخانه را با یک اثر هنری که شامل رنگ‌های به کار رفته در کتابخانه می‌شد، تکمیل کرد. در نهایت نیز این پروژه به خانه‌ای منحصربه‌فرد و خاص تبدیل شد. استفاده از رنگ‌ها سبب می‌شود مهمانان این خانه گرمای آن را احساس کنند، نه این که فکر کنند در موزه هستند.

بیشتر بخوانید: چگونه دکوراسیون زرد را به خانه بیاوریم؟

نکات مهم انتخاب رنگ‌ خاص دکوراسیون کتابخانه جالب و جسورانه
رنگ‌ خاص دکوراسیون کتابخانه جلوه‌ای خاص به خانه می‌بخشد.

رنگ‌ خاص دکوراسیون در نشیمن

فردی که سفارش تغییر کوراسیون اتاق نشیمن خود را به طراحی داده بود، به دنبال روشن کردن دکوراسیون فضا بود. مشتری‌ رنگ و طبیعت را دوست داشت و با توجه به همین موضوع طراح معمار دست به کار شد.

بهترین رنگ برای دیوار خانه این مشتری کاغذ دیواری گلدار رنگی بود. طراح از رنگ‌ها در این فضا استفاده کرد و در نهایت نتیجه، دکوراسیونی شیک و فوق‌العاده شد. در پایان نیز از یکی از هنرمندان نقاش خواستند که تابلویی متناسب با فضای اتاق و رنگ‌های موجود در آن نقاشی کند. با وجود این تغییرات شگفت‌انگیز یک اتاق مطالعه تاریک تبدیل به اتاق نشیمنی روشن با رنگ‌های شاد شد.

اصول انتخاب رنگ دیوار پذیرایی و نشیمن برای روشن و بزرگ نشان دادن فضا
استفاده از رنگ‌ خاص دکوراسیون نشیمن را بسیار زیبا خواهد کرد.

رنگ‌ خاص دکوراسیون حمام

چه کسی می‌تواند در برابر وان‌های پنجه‌ای قدیمی مقاومت کند؟ بدون شک پاسخ شما به این سوال «هیچکس» است! اما معمار طراحی مقاومت کرد. براساس گفته او، این وان شکسته بود و باید بازسازی می‌شد. بهترین راه نیز این بود که وان را به شکل قدیمی به رنگ‌های سفید یا سیاه درآورند. اما این کار انجام نشد و در نهایت وانی به رنگ صورتی مرجانی در حمام قرار دادند.

شاید در ابتدا انتخاب این رنگ برای شما غیرمعمول به نظر برسد، اما در نهایت نتیجه اجرای این رنگ خاص در دکوراسیون حمام فوق‌العاده زیبا بود. البته جذابیت این وان رنگی به این دلیل بیشتر به چشم می‌آید که در کنار دیوار خاکستری آبی و کف چوبی قرار گرفته است. نکته مهم این است که مشتری از وان رنگی خانه خود راضی است. این معمار اظهار داشت که صاحبان این خانه دختری کوچک داشتند و می‌خواستند با انتخاب رنگ صورتی روشن، جذابیت حمام را برای دخترشان بالا ببرند. این رنگ صورتی در حمام همان چیزی بود که می‌خواستند و توجه دختر را نیز جلب می‌کرد.

بهترین ترکیب رنگ‌ خاص دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی کلاسیک
رنگ‌ خاص دکوراسیون حمام خانه شما را به شکل متفاوتی زیبا می‌کند.

استفاده از رنگ‌های خاص در اتاق خواب

طراحی دیگر اتاق خوابی نورگیر را نیز تغییر داد. سرانجام این تغییر دیواری مملو از تصاویر هنرمندانه، صندلی‌هایی به رنگ سبز کمرنگ در گوشه اتاق و در نهایت دیواری به رنگ قرمز بود.

او می‌گوید: «زمانی‌که قصد طراحی دکوراسیون این اتاق را داشتیم، می‌دانستیم دیوار گالری آن قرار است از چندین طرح هنری در قاب‌های مشکی یا طلایی پر شود. از این‌رو دیوار در نهایت رنگی خنثی خواهد داشت.». طراح بر این باور بود که همین دیوار گالری خنثی به او و همکارانش اجازه داده از رنگ‌ خاص دکوراسیون استفاده کنند و دیوار دیگر اتاق را به رنگ قرمز درآورند. رنگ خانه مدرن این اتاق همان چیزی بود که آن را از سادگی نجات داد. روی این دیوار طرح‌هایی به شکل مربع و به‌صورت منظم در آمد که زیبایی آن را دوچندان می‌کند.

بیشتر بخوانید: چگونه رنگ پاییزی را در دکوراسیون خانه وارد کنیم؟

ایده‌های جذاب نقاشی دیوار خانه و تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی اتاق خواب
رنگ‌ خاص دکوراسیون اتاق خواب زیبایی و آرامش را برای شما به ارمغان می‌آورد.

رنگ‌های خاص در آشپزخانه

یکی از طراحان باسابقه و فوق‌العاده برای طراحی آشپزخانه‌ای سراغ کابینت‌هایی به رنگ سبز جنگلی رفت. روی کابینت‌های این آشپزخانه از صفحات برنجی استفاده شده که جذابیت رنگ سبز کابینت‌ها را بیش از پیش می‌کند. طراح فضا بر این باور است که کابینت‌های پررنگ، آشپزخانه شما را از سایر آشپزخانه‌های دیگر متمایز می‌کند. جالب اینجاست که مشتری او نیز از کاربرد رنگ‌های پررنگ و خاص در دکوراسیون آشپزخانه خود هیچ هراسی نداشت. بنابراین طراح دست به کار شد و این آشپزخانه زیبا را به مشتری خود تحویل داد. ماجرا زمانی جالب‌تر شد که کاشی‌های طرح‌دار پشت اجاق گاز نیز با حال و هوای مدرن این آشپزخانه سازگار شدند.

طراحان تصمیم گرفتند در آشپزخانه یکی‌دیگر از مشتریان که منظره‌ای خیره‌کننده رو به اقیانوس آرام داشت، از رنگ‌های بیرونی در داخل آشپزخانه استفاده کنند. آن‌ها ریسک کرده و رنگی شاد، روشن و البته پررنگ برای کابینت‌های آشپزخانه انتخاب کردند. در نهایت این رنگ منحصر به فرد کاملا با زندگی ساحلی همخوانی دارد.

نکات مهم انتخاب بهترین رنگ برای دیوار خانه و رنگ‌ خاص دکوراسیون آشپزخانه
رنگ‌ خاص دکوراسیون آشپزخانه جلوه‌ای متفاوت به خانه شما خواهد داد.

رنگ‌های خاص در باشگاه خانگی

چه کسی گفته است فضای تمرینات ورزشی در خانه باید خسته‌کننده باشد؟ یک طراح از تجربه خود در طراحی دکوراسیون یک اتاق ورزش در خانه می‌گوید. طبق گفته او، صاحب‌خانه درخواست دکوراسیونی پرجنب و جوش و البته کمی غیرمتعارف داشته است.

درواقع آن‌ها قصد داشتند اتاقی را به‌عنوان باشگاه ورزشی خانگی به منزل خود اضافه کنند، فضایی که با رنگ‌ خاص دکوراسیون آن به جذابیت خانه بیفزاید. ابتدا برای این‌که هر فردی متوجه اضافه کردن این اتاق نشود، باید فضا را به گونه‌ای طراحی می‌کردند که گویی همیشه وجود داشته است. برای کمک به این موضوع آجرهای بیرونی اتاق را به رنگ سیاه درآوردند. البته این تمام چیزی نبود که این اتاق ورزش خاص به آن نیاز داشت. اتاق را با تابلوی نئونی، قفسه صورتی روشن و کاغذ دیواری‌های زیبا به فضایی شیک تبدیل کردند. طراح معمار باور دارد که انرژی و خلاقیت مشتریان او بوده که این طراحی خلاقانه و شگفت‌آور را رقم زده است.

بهترین ترکیب رنگ خانه مدرن برای دکوراسیون اتاق ورزشی و باشگاه خانگی
اتاق‌های ورزشی در خانه‌های خود را با رنگ‌ خاص دکوراسیون کنید.

گوشه‌ای دنج برای مطالعه با رنگ‌های خاص

می‌توان از کوچکترین فضاها در خانه نیز استفاده کرد. طراحی دیگر در مورد تجربه خود با یکی از مشتریانش می‌گوید: «آن‌ها به رنگ‌ها و کنتراست بین آن‌ها علاقه داشتند.»

 بنابراین او کار خود را شروع کرد. به دنبال رنگی بود که نه‌تنها در خانه جذابیت زیادی داشته باشد، بلکه با تمام فضای سبز زیبایی که ملک را احاطه کرده نیز تناسب داشته باشد. در نهایت رنگ آبی سبز انتخاب شد که محیط خانه را بسیار جذاب می‌کند.

بهترین رنگ برای دیوار خانه کدام است؟ انتخاب رنگ‌ خاص دکوراسیون گوشه دنج خانه
رنگ‌ خاص دکوراسیون گوشه دنج خانه شما را برای مطالعه از سایر قسمت‌های خانه متمایز می‌کند.

کلام آخر

به‌غیر از فضاهای ذکر شده رنگ دیوار پذیرایی نیز مانند سایر نقاط خانه می‌توانند خاص باشند. بنابراین این شما هستید که باید میان رنگ‌های خنثی و معمولی و رنگ‌های خاص و جذاب یکی را انتخاب کنید. نوبت شماست که برای تغییر خانه خود قدمی بردارید. در این مسیر کارشناسان بازسازی استادکار می‌توانند شما را به بهترین شکل راهنمایی کنند. همچنین اگر نیاز به نقاشی ساختمان داشتید، می‌توانید از کارشناسان استادکار در این زمینه‌ها کمک بگیرید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

منبع: thespruce

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − شانزده =