۰ تا ۱۰۰ دکوراسیون پذیرایی منزل به همراه تصاویر

0

آپارتمانی کوچک یا خانه‌ای بزرگ، کلبه‌ای در دل جنگل یا یک ویلای کنار دریا، مهم نیست خانه شما کجا و چطور ساخته شده باشد، اتاق پذیرایی و اتاق هال و نشیمن در هر خانه‌ای نقشی کلیدی و مهم دارند و تاثیر زیادی روی مهمانان می‌گذارند. دکوراسیون پذیرایی منزل به مهمانان شما می‌گوید که صاحبان خانه افرادی رسمی ‌و سنتی هستند یا خاکی و متواضع. در واقع طراحی داخلی اتاق نشیمن و پذیرایی، حس و حال کلی خانه شما را شکل می‌دهد و انعکاسی از سلیقه و روحیات صاحب‌خانه است.

برخی افراد از اتاق پذیرایی فقط در مراسم رسمی ‌و برای پذیرایی از مهمانان خاص استفاده می‌کنند و برخی دیگر در شبانه‌روز بارها برای دورهمی‌های دوستانه یا خانوادگی و همچنین امور مختلفی مثل تلویزیون دیدن، کتاب خواندن یا مطالعه از این فضا بهره می‌گیرند. در هر دو حالت، دکوراسیون هال و پذیرایی اهمیت بسیاری داشته و جا دارد در طراحی و اجرای آن نهایت دقت و سلیقه به خرج داده شود. در این مطلب درباره اصول طراحی داخلی پذیرایی، دکوراسیون داخلی نشیمن، دکوراسیون هال و پذیرایی کوچک و دکوراسیون هال و پذیرایی مستطیل می‌خوانیم. با استادکار همراه باشید.

اصول دکوراسیون پذیرایی منزل و هال و نشیمن

یک اتاق پذیرایی رسمی ‌در قدیم تنها برای نشان دادن اشیای تزئینی و مراسم خاص استفاده می‌شد. همچنین دکوراسیون پذیرایی منزل در قدیم معمولا متقارن بود، مثلا یک مبل بزرگ در مرکز یک ضلع اتاق و تابلویی بالای سر آن و در دو طرف آن دو میز کوچک با آباژورهای تزئینی قرار می‌گرفتند. پرده‌های اتاق پذیرایی هم معمولا از پارچه‌های لوکس و مجلسی دوخته می‌شد و استفاده از والان پرده در دکوراسیون پذیرایی منزل‌های قدیمی بسیار رایج بود. اما امروزه خانه‌های معدودی از چنین طراحی داخلی و دکوراسیونی استقبال می‌کنند؛ زیرا در واقع این نوع طراحی و دکور، بیشتر به درد تزئین و نگاه کردن می‌خورد تا استفاده.

امروزه سبک‌های دکوراسیون پذیرایی منزل و اتاق نشیمن تبدیل به سبک‌هایی مدرن، غیر رسمی ‌و راحت شده‎اند. در عین حال که هنوز هم از عناصری رسمی مثل والان پرده در طراحی داخلی پذیرایی استفاده می‌شود، وسایل اصلی مثل مبلمان تبدیل به وسایل راحت‌تری شده‌اند و اصولی مثل تقارن اتاق‌های پذیرایی و نشیمنِ قدیمی ‌نیز جای خود را به قوانینِ کمتر، رنگِ بیشتر و خط‌های نرم‌تر داده است.

البته این بدان معنا نیست که طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی امروزی از هیچ قانون و اصولی پیروی نمی‌کند. هنوز هم اصولی هستند که بهتر است در طراحی داخلی نشیمن و پذیرایی رعایت شوند. اما این اصول کاربردی‌تر و نسبتا آسان‌تر از قبل هستند. البته به هر صورت تمامی ‌اصول باید بر اساس سلیقه و خواست شما رعایت شوند، چرا که شما بیشتر از هر فرد دیگری در این اتاق وقت خواهید گذراند. در ادامه برخی از این اصول را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

یادآوری: گاهی اوقات املای کلمه “هال” به معنای اتاق نشیمن یا فضای خودمانی اهالی منزل، به اشتباه در برخی متون به صورت “حال” نوشته می‌شود. در این مطلب سعی شده است، از شکل صحیح کلمه، یعنی هال استفاده شود.

مبلمان و وسایل در دکوراسیون هال و پذیرایی

یکی از مشکلات رایج افراد در دکوراسیون پذیرایی منزل این است که نمی‌دانند چیدمان مبلمان و وسایل اتاق پذیرایی و نشیمن را چگونه انجام دهند. بیشتر اوقات افراد تنها یک مبل را جلوی یک دیوار و چند صندلی را مقابل چند صندلی دیگر قرار می‌دهند و احساس می‌کنند که این کار برای چیدمان دکوراسیون اتاق پذیرایی کافی‌ست. اما چیدمان مبلمان چیزی است که نیاز به برنامه ریزی بیشتری دارد. ملاحظات مهمی‌ مانند انتخاب نقطه کانونی، ایجاد محلی برای مکالمه افراد و در نظر گرفتن جریان رفت و آمد باید حتما در دکوراسیون داخلی نشیمن رعایت شوند.

بیشتر بدانید بررسی کامل دکوراسیون داخلی ویلا

ایجاد نقطه کانونی، محلی برای مکالمه افراد و در نظر گرفتن جریان رفت و آمد باید حتما در چیدمان مبلمان در دکوراسیون داخلی نشیمن رعایت شوند.
ایجاد نقطه کانونی، محلی برای مکالمه افراد و در نظر گرفتن جریان رفت و آمد باید حتما در چیدمان مبلمان در دکوراسیون داخلی نشیمن رعایت شوند.

فرش در در دکوراسیون پذیرایی منزل و هال و نشیمن

انتخاب و چیدمان فرش‌ها می‌تواند یک مشکل و چالش بزرگ در طراحی داخلی پذیرایی شما باشد. دلایل مختلفی برای استفاده از فرش در دکوراسیون هال و پذیرایی وجود دارد، اما قبل از خرید یک فرش صرفا به این دلیل که از آن خوشتان آمده است، حتما اصول انتخاب و جانمایی فرش در دکوراسیون را بدانید. مهم‎‌ترین نکته در مورد هر فرش اندازه آن است. یک فرش خیلی کوچک می‌تواند شکل و چیدمان کل اتاق را به هم بزند. بنابراین مطمئن شوید که بهترین اندازه فرش را برای اتاق پذیرایی و نحوه چیدمان مبلمان خود انتخاب می‌کنید. تمام مبلمان باید روی فرش قرار بگیرند و در حالت ایده آل، بین لبه‌های فرش و دیوارهای اتاق حدود ۲۵ تا ۵۰ سانتیمتر کفِ خالی و بدون فرش وجود داشته باشد.

 

تمام مبلمان باید روی فرش قرار بگیرند و بین لبه‌های فرش و دیوارهای اتاق حدود ۲۵ تا ۵۰ سانتیمتر کفِ خالی و بدون فرش وجود داشته باشد.
تمام مبلمان باید روی فرش قرار بگیرند و بین لبه‌های فرش و دیوارهای اتاق حدود ۲۵ تا ۵۰ سانتیمتر کفِ خالی و بدون فرش وجود داشته باشد.

تابلوهای هنری در دکوراسیون پذیرایی منزل و هال و نشیمن

دیوارهای خالی نشانه یک اتاق پذیرایی ناقص است. البته این بدان معنا نیست که شما باید هر سانتیمتر از دیوار را پر کنید، اما تزئین دیوارها با تابلوهای هنری بسیار مهم است. همچنین برای ایجاد ظاهری جذاب و منسجم لزوما نیازی به هزینه بالا نیست. هنر ممکن است در نظر هرکسی متفاوت از نظر شخص دیگری باشد. بهترین کار این است که در انتخاب تابلو برای دکوراسیون داخلی پذیرایی خود به غریزه‌تان اعتماد کنید. از قوانین اساسی درباره چگونگی آویزان کردن و نحوه چیدمان تابلو در طراحی داخلی پذیرایی هم مطلع شوید ولی در نهایت بگذارید حستان راهنمای شما باشد.

دیوارهای خالی نشانه یک اتاق پذیرایی ناقص است.
دیوارهای خالی نشانه یک اتاق پذیرایی ناقص است.

روشنایی و نورپردازی در دکوراسیون هال و پذیرایی

نورپردازی عنصر تقریبا پیچیده‌ای در هر اتاق است. در اتاق‌های نشیمن، پیچیدگی نورپردازی کمتر از اتاق‌های مفید دیگر مانند آشپزخانه است، اما هنوز هم ملاحظات مهمی ‌وجود دارد که نباید از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. از همه مهم‌تر اینکه نورپردازی اتاق در طراحی داخلی پذیرایی باید هر یک از سه نوع اصلی روشنایی را شامل شود: نورپردازی فراگیر، مستقیم و تاییدکننده. منابع نور باید در سطوح مختلف در سرتاسر اتاق پذیرایی قرار گیرند. سعی کنید برای نورپردازی اتاق نشیمن‌تان، هم از لوسترهای سقفی و نور تزئینی برای بالای دیوارها و هم از آباژور استفاده کنید.

نورپردازی اتاق پذیرایی باید هر یک از سه نوع اصلی روشنایی را شامل شود: نورپردازی فراگیر، مستقیم و تاییدکننده.
نورپردازی اتاق پذیرایی باید هر یک از سه نوع اصلی روشنایی را شامل شود: نورپردازی فراگیر، مستقیم و تاییدکننده.

رنگ آمیزی دکوراسیون پذیرایی منزل

انتخاب رنگ درست برای طراحی داخلی پذیرایی چیزی است که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و اگر یک کار در دکوراسیون هال پذیرایی وجود داشته باشد که بیشتر مردم در آن اشتباه می‌کنند، آن انتخاب رنگ اتاق پذیرایی است. نقاشی کاری نسبتاً آسان و ارزان است (عمل نقاشی کار راحتی نیست، اما اصولا جزو امور نسبتا راحت برای تغییر دکوراسیون محسوب می‌شود)، بنابراین ابتدا وسایل و مبلمان گران‌قیمت‌تان را مشخص نموده و سپس بر اساس آن‌ها رنگ اصلی اتاق پذیرایی را انتخاب کنید.

بنابراین ابتدا وسایل و مبلمان گران‌قیمت‌تان را مشخص نموده و سپس بر اساس آن‌ها رنگ اصلی اتاق پذیرایی را انتخاب کنید.
بنابراین ابتدا وسایل و مبلمان گران‌قیمت‌تان را مشخص نموده و سپس بر اساس آن‌ها رنگ اصلی اتاق پذیرایی را انتخاب کنید.

اندازه گیری‌ها و ابعاد در دکوراسیون پذیرایی منزل و هال و نشیمن

مهم نیست که کدام بخش دکوراسیون پذیرایی منزل و نشیمن را می‌خواهید طراحی کنید یا تغییر دهید، فرش‌ها، پرده‌ها و پنجره‌ها و یا مبلمان، حتما اندازه‌ها و ابعاد همه وسایل را در کنار اندازه‌ قسمت‌های مختلف خود اتاق بدانید. البته به خاطر سپردن این همه عدد و رقم کار راحتی نیست، بنابراین فکر خوبی است که یک راهنمای مفید از ابعاد وسایل و اتاق، مخصوص دکوراسیون پذیرایی منزل داشته باشید تا بتوانید در صورت لزوم در مغازه یا موقع چیدمان به سراغ آن بروید. قوانین چیدمان و طراحی داخلی راهنمای خوبی برای طراحی داخلی پذیرایی هستند، اما در نهایت باید آنچه را که در فضای خانه شما و برای شما مناسب‌تر است انجام دهید. بنابراین مطابقت ابعاد وسایل با ابعاد اتاق نشیمن و پذیرایی منزل و در نهایت مورد پسندِ شما بودن بسیار مهم است.

مطابقت ابعاد وسایل با ابعاد اتاق نشیمن و پذیرایی منزل و در نهایت مورد پسندِ شما بودن بسیار مهم است.
مطابقت ابعاد وسایل با ابعاد اتاق نشیمن و پذیرایی منزل و در نهایت مورد پسندِ شما بودن بسیار مهم است.

کاغذ دیواری در دکوراسیون هال و پذیرایی

تنوع کاغذ دیواری در بازار بسیار گسترده است، از طرح‌های گلدار و ملایم گرفته تا راه‌های رنگی، رنگ‌های ساده اما بافت‌دار و یا طرح‌های سنتی؛ همه چیز بسته به سلیقه و سبک دکوراسیون اتاق پذیرایی شما دارد. اما چند نکته را در دکوراسیون پذیرایی با کاغذ دیواری در نظر داشته باشید:

  • سعی کنید برای فضاهای نسبتا بسته، از کاغذهای شلوغ و پرنقش‌ونگار استفاده نکنید؛ برعکس، فضای باز و خلوتتان را با انتخاب یک کاغذ دیواری زیادی ساده، کسل‌کننده نکنید.
  • هنگام خرید کاغذ دیواری، به جنس و نحوه شست‌وشوی کاغذ دیواری هم توجه کنید.
  • برای دکوراسیون پذیرایی با کاغذ دیواری، می‌توانید آن را به روش‌های مختلفی نصب کنید. حتما نیازی به پیروی از روش سنتی و کاغذ کردن هر چهار دیوار نیست. مثلا می‌توانید تنها یک دیوار را کاغذ کنید، یا دو دیوار را کاغذ و دو دیوار دیگر را رنگ کنید.
  • قبل از خرید کاغذ دیواری، از اندازه‌ها و ابعاد دیوارهای مورد نظر حتما مطمئن شوید.
برای دکوراسیون پذیرایی با کاغذ دیواری، می‌توانید آن را به روش‌های مختلفی نصب کنید.
برای دکوراسیون پذیرایی با کاغذ دیواری، می‌توانید آن را به روش‌های مختلفی نصب کنید.

پرده در دکوراسیون هال و پذیرایی

پرده‌های اتاق نشیمن تنوع فراوانی دارند. پنل‌های پرده معمولا گزینه گران‌قیمتی نیستند، اما والان پرده می‌تواند نسبتا گران باشد. در هر صورت بهتر است برای انتخاب پرده، اول به سبک اتاق نشیمن و پذیرایی و البته خود پنجره‌هایتان فکر کنید. پرده‌های دوپنلی برای اتاق پذیرایی بزرگ تقارن و زیبایی بیشتری دارند. اما پرده‌های تک‌پنلی هم زیبایی خاص خود را دارند و به خصوص برای دکوراسیون پذیرایی کوچک مناسب‌ترند. والان پرده نیز برای دکوراسیون داخلی پذیرایی نسبتا سنتی و کلاسیک مناسب است. همچنین در صورتی که دکوراسیون سالن پذیرایی‌تان خیلی رسمی ‌است، می‌توانید از کتیبه پرده هم استفاده کنید.

بیشتر بدانید تفاوت دکوراسیون مدرن و کلاسیک در چیست؟

بهتر است برای انتخاب پرده، اول به سبک اتاق نشیمن و پذیرایی و البته خود پنجره‌هایتان فکر کنید.
بهتر است برای انتخاب پرده، اول به سبک اتاق نشیمن و پذیرایی و البته خود پنجره‌هایتان فکر کنید.

نقطه کانونی در دکوراسیون پذیرایی منزل و هال و نشیمن

نقطه کانونی در اتاق پذیرایی همان جایی است که نگاه افراد در نظر اول به آن جلب می‌شود. گاهی اوقات در طراحی داخلی پذیرایی، از قبل نقطه کانونی مثل شومینه در نظر گرفته شده است. اگر سالن پذیرایی و نشیمن شما چنین نقطه‌ای را از قبل ندارد، می‌توانید خودتان با نصب یک آینه بزرگ، یک پیانو و یا یک تابلوی هنری بسیار بزرگ یک نقطه کانونی در دکوراسیون هال پذیرایی ایجاد کنید. پس از این که تصمیم گرفتید که نقطه کانونی‌ سالن‌تان چه باشد، دکوراسیون داخلی پذیرایی را دور آن نقطه بچینید.

نقطه کانونی در اتاق پذیرایی همان جایی است که نگاه افراد در نظر اول به آن جلب می‌شود.
نقطه کانونی در اتاق پذیرایی همان جایی است که نگاه افراد در نظر اول به آن جلب می‌شود.

تعادل زیبایی و کارایی در طراحی داخلی پذیرایی

یکی از اصول مهم زیباترین دکوراسیون پذیرایی، تساوی بین زیبایی و کارایی در اتاق پذیرایی و نشیمن است. درست است که همه ما به دنبال فضایی با زیبایی فوق‌العاده هستیم، اما نباید یادمان برود که قرار است در این فضا زندگی هم کرده و از آن استفاده کنیم. به همین دلیل بسیار مهم است که دکوراسیون داخلی پذیرایی علاوه بر  تطابق با سلیقه ما، با روش زندگی‌مان هم مطابق باشد.

برای مثال، اگر به فضای نگهداری بیشتری نیاز دارید، حتما وسایلی تهیه کنید که علاوه بر زیبایی، دارای قفسه و جا برای نگهداری وسایل هم هستند. یا مثلا یک مبل بسیار زیبا و مدرن اگر راحت نباشد، چه فایده‌ای برای شما دارد؟ بنابراین حتما در چیدمان دکوراسیون هال و پذیرایی به کاربردی بودن وسایل و فضاها هم دقت کنید.

یکی از اصول مهم زیباترین دکوراسیون پذیرایی، تساوی بین زیبایی و کارایی در اتاق پذیرایی و نشیمن است.
یکی از اصول مهم زیباترین دکوراسیون پذیرایی، تساوی بین زیبایی و کارایی در اتاق پذیرایی و نشیمن است.

دکوراسیون سالن پذیرایی بزرگ

چالش‌های طراحی دکوراسیون پذیرایی منزل محدود به شکل و ابعاد خاصی نیستند. برخی افراد با طراحی دکوراسیون هال و پذیرایی کوچک خود درگیرند و برخی دیگر درگیر طراحی دکوراسیون سالن پذیرایی بزرگشان که انگار با هیچ وسیله‌ای پر نمی‌شود. اگر شما هم تردید دارید که دکوراسیون هال بزرگ یا دکوراسیون سالن پذیرایی بزرگ خود را چطور بچینید، حتما نکات زیر را بخوانید:

بخش‌بندی در دکوراسیون سالن پذیرایی بزرگ

یکی از تکنیک‌های رایج در طراحی دکوراسیون سالن پذیرایی بزرگ، بخش‌بندی و ایجاد مناطق مختلف در سالن است؛ به این معنی که فضا را براساس کاربری‌شان تقسیم کرده و به همه مناطق معنی خاصی دهیم. به عنوان مثال، ممکن است در مقابل یک شومینه دکوراسیون رسمی‌تری چیده شود و برای تماشای تلویزیون دکوراسیونی راحت و غیر رسمی. اگر پنجره‌ای مشرف به یک باغ در پذیرایی و هال خود دارید، جلوی این پنجره می‌تواند یک فضای عالی برای صندلی راحتی و یا یک میز تحریر کوچک باشد. نمونه‌های دیگر از بخش‌بندی رایج در اتاق نشیمن، محل مطالعه، محل بازی یا یک محل غذاخوری است.

بخش‌بندی سالن پذیرایی و نشیمن یعنی فضا را براساس کاربری تقسیم کرده و به همه مناطق معنی خاصی دهیم.
بخش‌بندی سالن پذیرایی و نشیمن یعنی فضا را براساس کاربری تقسیم کرده و به همه مناطق معنی خاصی دهیم.

ایجاد دو منطقه نشیمن در دکوراسیون سالن پذیرایی بزرگ

متداول‌ترین روش برای دکوراسیون سالن پذیرایی بزرگ، ایجاد دو نشیمنگاه مجزا است. این بدان دلیل است که پر کردن یک فضای بزرگ با یک دست مبلمان تقریباً غیر ممکن است. در وهله اول پیدا کردن مبلمانی که به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتواند فضا را به طور موثر پر کند، بسیار دشوار خواهد بود و در وهله دوم حتی اگر چنین مبلمان پیدا شود، ابعادی غیر طبیعی و نامتناسب خواهد داشت.

ایجاد دو فضای نشیمن مجزا این امکان را برای شما فراهم می‌کند که یک اتاق نشیمن برای کارکردهای مختلف و حتی گاهی اوقات به طور همزمان استفاده شود، همچنین از ایجاد فضای مرده یا گوشه‌های خالی در اتاق نشیمن جلوگیری می‌کند.

ایجاد دو فضای نشیمن مجزا این امکان را برای شما فراهم می‌کند که یک اتاق نشیمن برای کارکردهای مختلف و حتی گاهی اوقات به طور همزمان استفاده شود.
ایجاد دو فضای نشیمن مجزا این امکان را برای شما فراهم می‌کند که یک اتاق نشیمن برای کارکردهای مختلف و حتی گاهی اوقات به طور همزمان استفاده شود.

چیدمان باز در دکوراسیون سالن پذیرایی بزرگ

هنگام طراحی دکوراسیون هال بزرگ سعی کنید حتما در چیدمان وسایل سخاوتمند باشید، به این معنا که از ایجاد فضای باز بین وسایل و مبلمان نترسید. البته وسایل را آنقدر دور از هم قرار ندهید که برای رفتن از مبلی به مبل دیگر مجبور به طی کردن مسافتی زیاد باشید.

در طراحی دکوراسیون هال بزرگ از ایجاد فضای باز بین وسایل و مبلمان نترسید.
در طراحی دکوراسیون هال بزرگ از ایجاد فضای باز بین وسایل و مبلمان نترسید.

جداکننده‌ها در دکوراسیون سالن پذیرایی بزرگ

جداکننده‌های اتاق، در هر شکل و فرمی، توانایی شکستنِ بصریِ یک فضا را دارند و از این ویژگی می‌توان در طراحی دکوراسیون هال بزرگ استفاده کرد. جداکننده‌ها می‌توانند غیر دائمی ‌باشند، مثل یک میز مرکزی شیک و صفحه‌های تقسیم کننده، یا دائمی ‌مثل کتابخانه‌های بزرگ و یا قفسه‌های دیواری. هر کدام مزایای خود را دارند.

جداکننده موقت مانند یک میز، قفسه کتاب یا صفحه جداکننده را می‌توان به راحتی در اتاق جابجا نموده و فضا را برای مجالس بزرگ‌تر باز کرد و یا در صورت لزوم آن را به اتاق دیگری انتقال داد. یک قفسه کتاب بلند راه حلی خوب و معقول است – هم فضا را نسبتا به خوبی جدا می‌کند (در عین اینکه که یک قفسه کتاب باز، هنوز هم امکان تعامل بین فضاها را فراهم می‌کند) اما می‌تواند در صورت لزوم هم جابجا شود.

اما یک قفسه‌بندی دائمی ‌و بلند تا سقف هم یک عنصر معماری به شمار می‌رود که می‌تواند برای همیشه جزوی از دکوراسیون اتاق بزرگ شما شود و هم فضا را به خوبی و کاملا تقسیم می‌کند.

جداکننده‌های اتاق توانایی شکستنِ بصریِ یک فضای بزرگ را دارند.
جداکننده‌های اتاق توانایی شکستنِ بصریِ یک فضای بزرگ را دارند.

بهترین رنگ برای دکوراسیون سالن پذیرایی بزرگ

رنگ‌آمیزی روشی فوق‌العاده آسان برای ایجاد زیباترین دکوراسیون پذیرایی است. از آنجایی که رنگ‌های سیر «پیش‌رونده» به نظر می‌رسند و برعکس رنگ‌های روشن به نظر «عقب‌نشینی‌کننده» می‌آیند، استفاده از این رنگ‌ها روش بسیار خوبی برای جلب توجه در یک اتاق است. می‌توانید این تکنیک را روی دیوارها (برای اینکه به نظر برسد فضا را کمی‌ بیشتر محصور می‌کنند)، سقف (اگر می‌خواهید حس پایین‌تر بودن سقف را بدهید) یا کفپوش پیاده کنید.

همچنین می‌توانید به سادگی رنگ فضا را خنثی نگه دارید و از مبلمان و وسایل جانبی با رنگ‌های تندتر و عمیق‌تر استفاده کنید که باعث افزایش وزنِ بصریِ و بزرگ‌تر به نظر رسیدن آنها می‌شود.

رنگ‌آمیزی روشی فوق العاده آسان برای ایجاد زیباترین دکوراسیون پذیرایی است.
رنگ‌آمیزی روشی فوق العاده آسان برای ایجاد زیباترین دکوراسیون پذیرایی است.

استفاده از بافت برای دکوراسیون سالن پذیرایی بزرگ

استفاده از بافت مثل استفاده از رنگ، واقعاً می‌تواند اندازه یک اتاق را در چشم افراد تغییر دهد. بافت‌های براق، صیقلی و پیوسته احساس یکپارچگی و استمرار را به وجود می‌آورند، گویی می‌توانند برای همیشه ادامه داشته باشند. از طرف دیگر بافت می‌تواند ایجاد عمق نموده و مانند رنگ‌های عمیق‌تر احساس پیشروی به افراد دهد.

کاغذ دیواری دارای بافت و یا کفپوش و سقف‌پوش‌های دارای بافت، مثل سقف کاذب و یا پنل‌های دیواری، می‌توانند بر ابعاد اتاق تاثیر بسیاری بگذارند.

استفاده از بافت مثل استفاده از رنگ، واقعاً می‌تواند اندازه یک اتاق را در چشم افراد تغییر دهد.
استفاده از بافت مثل استفاده از رنگ، واقعاً می‌تواند اندازه یک اتاق را در چشم افراد تغییر دهد.

مبل بزرگ برای دکوراسیون سالن پذیرایی بزرگ

بدیهی‌ترین راه حل برای دکوراسیون هال بزرگ، تهیه یک مبل بزرگ یا یک وسیله تقسیم‌کننده بزرگ است. این اصلی‌ترین قطعه مبلمان یک اتاق نشیمن است و مبلی کوچک یا نامناسب در یک اتاق نشیمن بزرگ وجهه خوبی نخواهد داشت و از فضا نیز حداکثر استفاده را نخواهد کرد.

شما می‌توانید یک کاناپه سفارشی دقیقا برای پذیرایی خودتان تهیه کنید. این کار به شما امکان می‌دهد تا پارچه و جزئیات مبلمان خود را دقیقا مطابق با دکوراسیون اتاق پذیرایی‌تان انتخاب کنید.

می‌توانید برای دکوراسیون هال بزرگ خود، یک کاناپه بزرگ سفارشی با پارچه و جزئیات دلخواه خود سفارش دهید.
می‌توانید برای دکوراسیون هال بزرگ خود، یک کاناپه بزرگ سفارشی با پارچه و جزئیات دلخواه خود سفارش دهید.

فرش بزرگ برای دکوراسیون سالن پذیرایی بزرگ

وقتی صحبت از فرش‌های بزرگ برای اتاق نشیمن می‌شود، گزینه‌های متعددی در بازار وجود دارد (حتی گزینه‌های سفارشی). اگر واقعاً می‌خواهید اتاق نشیمن بزرگ خود را به خوبی تزیین کنید و بودجه‌تان هم اجازه می‌دهد، فرشی را انتخاب نمایید که تمام آن زیر مبلمان قرار می‌گیرد. اگر چندین دست مبلمان در اتاق پذیرایی‌تان دارید، از چندین فرش استفاده کنید، اما هر فرش به اندازه‌ای بزرگ باشد که کاملا زیر هر دست مبلمان را بپوشاند. این طراحی هوشمندانه، شکاف بین دیوارها و مبلمان را شکسته و باعث می‌شود فضای بین آن‌ها کمتر به نظر برسد. این شیوه همچنین از نظر بصری دو ناحیه را از هم جدا می‌کند.

برای دکوراسیون هال بزرگ خود فرشی را انتخاب کنید که تمام آن زیر مبلمان قرار می‌گیرد.
برای دکوراسیون هال بزرگ خود فرشی را انتخاب کنید که تمام آن زیر مبلمان قرار می‌گیرد.

تابلوهای هنری بزرگ برای دکوراسیون سالن پذیرایی بزرگ

اتاق نشیمن بزرگ معمولا به معنی دیوارهای خالی فراوان است (کمتر اتاقی در هر طرف دارای پنجره یا در است) و این فضاهای بزرگ و غیرمنقطع، در صورت تزئین و رسیدگی نامناسب بسیار ناخوشایند به نظر می‌رسند. اگر نمی‌دانید که چگونه دیوار اتاق نشیمن بزرگ خود را تزئین کنید، یک راه حل موثر این است که از تابلوهای نقاشی یا عکس بزرگ و یا سایر عناصر دکوراتیو و هنری روی دیوار استفاده کنید. یک تابلوی نقاشی یا عکس بزرگ، نقطه‌ای کانونی در فضای شما ایجاد می‌کند، یک شومینه یا دیوار پشت مبل را کاملا قاب می‌گیرد و به اتاق پذیرایی شما شخصیت می‌دهد.

از تابلوهای نقاشی یا عکس بزرگ برای دیوارهای خالی اتاق پذیرایی بزرگ استفاده کنید.
از تابلوهای نقاشی یا عکس بزرگ برای دیوارهای خالی اتاق پذیرایی بزرگ استفاده کنید.

لوستر بزرگ برای دکوراسیون سالن پذیرایی بزرگ

هنگام انتخاب منبع اصلی نور اتاق نشیمن، قاعده رایج برای اندازه مناسب لوستر، مجموع طول و عرض اتاق شما به سانتیمتر، تقسیم بر عدد ۱۲ است. بنابراین اگر طول و عرض اتاق نشیمن شما ۳ * ۵٫۵ متر است، مجموع این دو عدد ۸٫۵ متر یا ۸۵۰ سانتیمتر است. با تقسیم ۸۵۰ بر ۱۲، عدد حدودی ۷۰ سانتیمتر به دست می‌آید که قطر تقریبی لوستر مناسب اتاق شماست. همچنین ارتفاع مناسب برای لوسترهای اتاق نشیمن بزرگ ۶-۷٫۵ سانتیمتر برای هر ۳۰ سانتیمتر است، بنابراین اگر برای مثال ارتفاع سقف اتاق پذیرایی شما ۲۷۴ سانتیمتر باشد، بهترین ارتفاع لوستر برای شما بین ۵۵ تا ۶۸ سانتیمتر خواهد بود.

هنگام انتخاب منبع اصلی نور اتاق نشیمن، قاعده رایج برای اندازه مناسب، مجموع طول و عرض اتاق شما است
هنگام انتخاب منبع اصلی نور اتاق نشیمن، قاعده رایج برای اندازه مناسب، مجموع طول و عرض اتاق شما است

دکوراسیون ‌هال و پذیرایی کوچک

اجازه ندهید اندازه ‌هال و پذیرایی کوچک خانه شما، سلیقه و سبک‌تان را خراب کند. مهم نیست اتاق پذیرایی و هال خانه شما چقدر کوچک باشد، همیشه کارهای مفیدی هستند که می‌توانید برای زیباتر شدن دکوراسیون‌ هال و پذیرایی کوچک انجام دهید. در ادامه برخی نکات مهم برای دکوراسیون ‌هال کوچک و دکوراسیون پذیرایی کوچک را می‌خوانیم:

دیوارهای سفید برای دکوراسیون هال و پذیرایی کوچک

دیوارهای سفید کمی ‌عادی و بی‌هیجان هستند، اما به هر صورت می‌توانند حس و حالی آرامش‌بخش در فضا ایجاد کنند و در عین حال محیط را بازتر و پرنورتر هم جلوه بدهند. می‌توانید در طراحی دکوراسیون ‌هال کوچک، به طور کلی از رنگ‌های سفید و روشن بهره بگیرید. مثلا هم دیوارهایتان سفید باشند و هم مبلمانی با رنگ روشن انتخاب کنید. بدین ترتیب هم دکوراسیون شیکی خواهید داشت و هم کوچکی اتاق به چشم نخواهد آمد. همچنین می‌توانید برای تکمیل دکوراسیون پذیرایی کوچک‌تان، از عناصری رنگی و دارای بافت مثل کوسن‌های رنگی، گلدان‌های پر گل و گیاه و یا تابلوهای رنگی استفاده کنید.

می‌توانید در طراحی دکوراسیون ‌هال کوچک، به طور کلی از رنگ‌های سفید و روشن بهره بگیرید.
می‌توانید در طراحی دکوراسیون ‌هال کوچک، به طور کلی از رنگ‌های سفید و روشن بهره بگیرید.

زاویه‌های غیرعادی در دکوراسیون هال و پذیرایی کوچک

چیدمان دکوراسین‌ هال کوچک با شکل و زاویه‌های غیر متقارن کار راحتی نیست، اما غیر ممکن هم نیست. مثلا می‌توانید از یک دیوار اتاق پذیرایی‌تان که زاویه‌ای عجیب دارد، به عنوان نقطه کانونی‌ هال کوچک‌تان استفاده کنید.

می‌توانید از یک دیوار اتاق پذیرایی‌تان که زاویه‌ای عجیب دارد، به عنوان نقطه کانونی‌ هال کوچک‌تان استفاده کنید.
می‌توانید از یک دیوار اتاق پذیرایی‌تان که زاویه‌ای عجیب دارد، به عنوان نقطه کانونی‌ هال کوچک‌تان استفاده کنید.

گیاه برای دکوراسیون هال و پذیرایی کوچک

هیچ چیزی مثل دکوراسیون با گلدان‌های گل و گیاه، یک اتاق پذیرایی کوچک را زیبا نمی‌کند. گلدان‌های گل هم به اتاق پذیرایی رنگ می‌دهند و هم هوای اتاق را تصفیه می‌کنند. حتی اگر اهل نگهداری گل و گیاه هم نیستید، همیشه انواعی از گیاهان راحت و اصطلاحا بی‌عار وجود دارند که نگهداری‌شان کم دردسر است.

با استفاده از گلدان‌های گل و گیاه می‌توانید زیباترین دکوراسیون پذیرایی را برای خانه کوچکتان ایجاد کنید.
با استفاده از گلدان‌های گل و گیاه می‌توانید زیباترین دکوراسیون پذیرایی را برای خانه کوچکتان ایجاد کنید.

فضای خلوت برای دکوراسیون هال و پذیرایی کوچک

یکی از مهم‌ترین اصول طراحی دکوراسیون ‌هال کوچک، خلوت نگه داشتن فضا است. منظورمان این نیست که از هیچ المان دکوراتیوی در اتاق استفاده نکنید، اما سعی کنید دکوراسیون پذیرایی کوچک‌تان را پر از انواع و اقسام مجسمه‌ها، صندلی‌ها، میزها و… نکنید؛ زیرا هر قدر فضای شما شلوغ‌تر باشد، فضای اتاق تنگ‌تر و بسته‌تر دیده خواهد شد. تصور کنید که یک مهمانی شام دارید و در عین حال که تقریبا جایی برای نشستن فرد جدیدی در فضای کوچک‌تان نیست، کسی هم نمی‌تواند از ترس انداختن یکی از اشیای دور و برش تکان بخورد. یکی از بهترین ایده‌ها در طراحی دکوراسیون پذیرایی کوچک پیروی از سبک مینیمال است.

هر قدر فضای شما شلوغ‌تر باشد، فضای اتاق تنگ‌تر و بسته‌تر دیده خواهد شد.
هر قدر فضای شما شلوغ‌تر باشد، فضای اتاق تنگ‌تر و بسته‌تر دیده خواهد شد.

سقف در دکوراسیون هال و پذیرایی کوچک

اگر سقف اتاق پذیرایی‌تان کوتاه است و فضا بسیار بسته و کوچک به نظر می‌رسد، می‌توانید در رنگ‌آمیزی دیوارهای اتاق از راه‌های ملایم و عمودی استفاده کنید. این تکنیک می‌تواند سقف اتاق نشیمن کوچک را بلندتر نشان دهد.

راه‌های ملایم و عمودی می‌تواند سقف اتاق نشیمن کوچک را بلندتر نشان دهد.
راه‌های ملایم و عمودی می‌تواند سقف اتاق نشیمن کوچک را بلندتر نشان دهد.

آینه در دکوراسیون هال و پذیرایی کوچک

این تکنیک نسبتا قدیمی ‌اما بسیار کاربردی و موثر است. استفاده از آینه در دکوراسیون اتاق پذیرایی کوچک می‌تواند بلافاصله باعث شود که فضای اتاق بزرگ‌تر به نظر برسد، به خصوص اگر از آینه‌ای بزرگ استفاده گردد که یک دیوار را کاملا می‌پوشاند. آینه با انعکاس نور و البته تصویر دکوراسیون باعث بزرگ‌تر دیده شدن فضا می‌شود، به خصوص اگر رنگ‌آمیزی فضا هم روشن باشد.

بیشتر بدانید شیک ترین و جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل

استفاده از آینه در دکوراسیون اتاق پذیرایی کوچک می‌تواند بلافاصله فضای اتاق را بزرگ‌تر نشان دهد.
استفاده از آینه در دکوراسیون اتاق پذیرایی کوچک می‌تواند بلافاصله فضای اتاق را بزرگ‌تر نشان دهد.

وسایل چندکاره در دکوراسیون هال و پذیرایی کوچک

وسایل چندکاره بهترین دوستِ ‌هال و نشیمن کوچک هستند؛ مثلا یک میز عسلی که زیر آن کشویی برای نگهداری وسایل دارد و یا صندلی‌های مخصوصی که داخلشان فضایی برای نگهداری دارند. سعی کنید حتما از چنین وسایلی برای دکوراسیون اتاق پذیرایی کوچک خود استفاده کنید. با این کار هم فضایی برای نگهداری وسایل فراهم می‌کنید (بدون اضافه کردن کمد یا دراوری اضافه) و هم محلی برای نشستن و پذیرایی.

سعی کنید حتما از وسایل چندکاره برای دکوراسیون اتاق پذیرایی کوچک خود استفاده کنید.
سعی کنید حتما از وسایل چندکاره برای دکوراسیون اتاق پذیرایی کوچک خود استفاده کنید.

مبلمان اِل شکل در دکوراسیون هال و پذیرایی کوچک

یکی از بهترین گزینه‌ها برای دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک مبلمان اِل شکل است. این نوع مبل می‌تواند در گوشه یک اتاق کوچک قرار داده شود و به این شکل از تمامی ‌نقاط بهترین استفاده انجام شود.

مبل اِل شکل می‌تواند در گوشه یک اتاق کوچک قرار داده شود و به این شکل از تمامی ‌نقاط بهترین استفاده انجام شود.
مبل اِل شکل می‌تواند در گوشه یک اتاق کوچک قرار داده شود و به این شکل از تمامی ‌نقاط بهترین استفاده انجام شود.

دکوراسیون‌هال و پذیرایی مستطیل

چیدمان دکوراسیون ‌هال و پذیرایی مستطیل شکل نسبت به یک فضای عادی، کار راحتی نیست. اما می‌توانید با به کار بردن چند تکنیک دکوراسیون و طراحی داخلی، شکلِ مستطیلِ فضا را عادی‌تر جلوه بدهید و در عین حال فضایی بسیار کاربردی داشته باشید. در ادامه برخی از تکنیک‌های مخصوص دکوراسیون پذیرایی مستطیل شکل را مرور می‌کنیم:

دیوارها در دکوراسیون‌ هال و پذیرایی مستطیل

از رنگ تیره برای دیوارهای ‌هال و پذیرایی مستطیل شکل استفاده نکنید. دیوارهای تیره باعث می‌شوند چنین سالنی بسیار باریک به نظر برسد و حس نزدیک شدن دیوارها را به مهمان می‌دهند. در عوض سعی کنید از رنگ‌های روشن برای دیوارهای ‌هال و پذیرایی مستطیل شکل استفاده کنید، مانند سفید، کرم، بژ، طوسی روشن و سایر رنگ‌های مشابه. این رنگ‌ها باعث می‌شوند فضا بازتر دیده شود. همچنین می‌توانید از رنگ‌هایی استفاده کنید که جلوه‌ای براق دارند. برق این رنگ‌ها باعث انعکاس نور از روی دیوارها شده و فضا دلبازتر دیده می‌شود.

عوض سعی کنید از رنگ‌های روشن مثل سفید، کرم، بژ و طوسی روشن برای دیوارهای ‌هال و پذیرایی مستطیل شکل استفاده کنید.
عوض سعی کنید از رنگ‌های روشن مثل سفید، کرم، بژ و طوسی روشن برای دیوارهای ‌هال و پذیرایی مستطیل شکل استفاده کنید.

پنجره‌ها در دکوراسیون‌ هال و پذیرایی مستطیل

نور طبیعی بهترین دوستِ یک اتاق مستطیل شکل و باریک است. نور طبیعی فضا را روشن‌تر می‌کند و در نتیجه حس بزرگ‌تر بودن فضا را به افراد می‌دهد. اگر ‌هال و پذیرایی مستطیل شکل شما دارای پنجره است و نور طبیعی را از بیرون می‌گیرد و البته اگر پنجره‌ها مستقیما رو به کوچه نبوده و حریم شخصی‌تان لطمه‌ای نمی‌خورد، سعی کنید از پرده و پوشش برای پنجره استفاده نکنید تا نور طبیعی کاملا وارد فضای شما شود. اگر با این کار احساس راحتی نمی‌کنید، می‌توانید از پرده‌های نازک و رنگ روشن استفاده کنید تا هم نور از آن رد شود و هم پنجره‌ها تا حدی پوشانده شوند.

نور طبیعی فضا را روشن‌تر می‌کند و در نتیجه حس بزرگ‌تر بودن فضا را به افراد می‌دهد.
نور طبیعی فضا را روشن‌تر می‌کند و در نتیجه حس بزرگ‌تر بودن فضا را به افراد می‌دهد.

مبلمان و وسایل در دکوراسیون‌ هال و پذیرایی مستطیل

چیدمان مبلمان نقش بسیار مهمی‌ در دکوراسیون ‌هال و پذیرایی مستطیل دارد. با قرار دادن مبل‌های کوتاه دو نفره، پشت به پشت در مرکز اتاق و عمود بر دیوارهای طولانی، خط مستقیم دید را در اتاق طولانی و باریک بشکنید. مبل‌های کوتاه‌تر از مبلِ استاندارد این امکان را فراهم می‌کنند تا فضای کافی برای رفت و آمد بین دیوار و هر انتهای مبل وجود داشته باشد. برای ایجاد ناحیه گفتگوی صمیمی، یک جفت صندلی را در مقابل هر مبل قرار دهید. همچنین می‌توانید یک میز بزرگ عثمانی یا میز عسلی را میان هر گروه از مبلمان قرار دهید. شما همچنین می‌توانید یک قفسه باز را به جای مبل‌های دونفره قرار دهید تا فضای باریک و مستطیل شکل را به دو فضای مجزا و غیر بسته تبدیل کنید.

چیدمان مبلمان نقش بسیار مهمی‌ در دکوراسیون ‌هال و پذیرایی مستطیل دارد.
چیدمان مبلمان نقش بسیار مهمی‌ در دکوراسیون ‌هال و پذیرایی مستطیل دارد.

وسایل تزئینی در دکوراسیون‌ هال و پذیرایی مستطیل

تعداد وسایل و عناصر تزئینی را در دکوراسیون ‌هال و پذیرایی مستطیل شکل خود محدود کنید تا فضای مستطیل و باریک، شلوغ و نامرتب به نظر نیاید. مثلا به جای تابلوها و قاب‌های متعدد و کوچک، از یک یا دو تابلوی هنری بزرگ برای شکستن دیوار طولانی استفاده کنید. همچنین یک آینه دیواری بزرگ را روی دیواری کوتاه در انتهای اتاق باریک و مستطیل قرار دهید تا فضای بصری را گسترش دهید. گروه‌های مبلمان و وسایل را با پهن کردن فرش زیر هر گروه از هم جدا کنید. یک گلدان گیاه بزرگ هم می‌تواند اتاق را شادتر جلوه دهد. یک تکنیک دیگر که می‌توانید برای دکوراسیون پذیرایی مستطیل شکل استفاده کنید، نصب دو لوستر برای تقسیم فضا به دو قسمت است. این کار باعث می‌شود اتاق زیادی بلند و باریک به نظر نرسد.

به جای تابلوها و قاب‌های متعدد و کوچک، از یک یا دو تابلوی هنری بزرگ برای شکستن دیوار طولانی استفاده کنید.
به جای تابلوها و قاب‌های متعدد و کوچک، از یک یا دو تابلوی هنری بزرگ برای شکستن دیوار طولانی استفاده کنید.

دکوراسیون پذیرایی ایرانی

با وجود اینکه دکوراسیون و طراحی داخلی در سال‌های اخیر تا حد زیادی به سمت غربی شدن پبش رفته است، هنوز هم بسیاری از خانواده‌های ایرانی تمایل دارند تا از عناصری ایرانی و شرقی در دکوراسیون هال و پذیرایی خود استفاده کنند تا علاوه بر ایجاد زیبایی، هویت ایرانی خود را هم حفظ کنند. در ادامه برخی پیشنهادات برای دکوراسیون هال پذیرایی ایرانی را با هم مرور می‌کنیم:

فرش در دکوراسیون هال ایرانی

یکی از مهم‌ترین عناصر تزئینی برای دکوراسیون‌ هال ایرانی یا پذیرایی ایرانی، فرش ایرانی است. می‌توانید به سادگی با استفاده از یک فرش ایرانی اصیل، جلوه‌ای شرقی به دکوراسیون هال و پذیرایی خانه‌تان بدهید.

بیشتر بدانید دکوراسیون داخلی منزل ایرانی چه ویژگی‌هایی دارد؟

به سادگی با استفاده از یک فرش ایرانی اصیل، جلوه‌ای شرقی به هال و پذیرایی خانه‌تان بدهید.
به سادگی با استفاده از یک فرش ایرانی اصیل، جلوه‌ای شرقی به هال و پذیرایی خانه‌تان بدهید.

آجر در دکوراسیون هال و پذیرایی ایرانی

در دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید، استفاده از عناصر قدیمی‌ بسیار رواج یافته است، می‌توانید با استفاده از دیوارپوش‌های کاذب با طرح آجرهای قدیمی، دیواری کوتاه و تزئینی در پذیرایی درست کنید و یا یکی از دیوارهای اصلی ‌هال و پذیرایی را با طرح و نقش آجری، شبیه دیوارهای خانه‌های قدیمی‌ کرده و حسی نوستالژیک به فضا بدهید.

با طرح آجرهای قدیمی، حسی نوستالژیک به دکوراسیون هال و پذیرایی خود بدهید.
با طرح آجرهای قدیمی، حسی نوستالژیک به دکوراسیون هال و پذیرایی خود بدهید.

اشیای تزئینی در دکوراسیون هال و پذیرایی ایرانی

اگر به دنبال ایجاد حس و حالی شرقی در دکوراسیون هال و پذیرایی خانه هستید، می‌توانید به سادگی با استفاده از برخی اشیاء تزئینی این تغییر را در دکوراسیون‌تان ایجاد کنید. مثلا می‌توانید از تابلوهایی با نقش و نگار سنتی ایرانی، آباژورهای سنتی و یا وسایل قدیمی ‌و سنتی ایرانی مثل سماور، دستگاه گرامافون و… و بدون ایجاد تغییرات بنیادی و گران‌قیمت در طراحی داخلی پذیرایی، دکوراسیون پذیرایی ایرانی را برای خود ایجاد کنید.

می‌توانید به سادگی با استفاده از برخی اشیای تزئینی حس و حالی شرقی را در دکوراسیون‌تان ایجاد کنید.
می‌توانید به سادگی با استفاده از برخی اشیای تزئینی حس و حالی شرقی را در دکوراسیون‌تان ایجاد کنید.

پرده در دکوراسیون هال و پذیرایی ایرانی

در دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید خود از پرده‌ها غافل نشوید. این روزها پرده‌ها در انواع مختلف و البته طرح‌های مختلف ایرانی، از طرح‌های مینیاتوری گرفته تا طرح بته جقه در بازار فراوان‌اند. می‌توانید پرده پذیرایی یا هال خود را یکی از این طرح‌ها انتخاب کنید و حتی رانر یا کوسن روی مبل را هم با آن هماهنگ کنید. البته از آنجایی که اصولا طرح‌های ایرانی ذاتی شلوغ دارند، بهتر است بقیه وسایل و عناصر را ساده نگه دارید، تا فضای شلوغ و نامرتبی نداشته باشید.

این روزها پرده‌ها در انواع مختلف و البته طرح‌های مختلف ایرانی، از طرح‌های مینیاتوری گرفته تا طرح بته جقه در بازار فراوان‌اند.
این روزها پرده‌ها در انواع مختلف و البته طرح‌های مختلف ایرانی، از طرح‌های مینیاتوری گرفته تا طرح بته جقه در بازار فراوان‌اند.

راه‌های خلاقانه برای دکوراسیون هال و پذیرایی ایرانی

به غیر از روش‌های بالا، همیشه راه‌های خلاقانه دیگری هم برای دکوراسیون‌هال ایرانی وجود دارند. مثلا اگر با انجام کارهای عمیق‌تر، زمان‌برتر و البته هزینه‌برتر مشکلی ندارید و به دنبال تغییراتی اساسی هستید، می‌توانید بخش کوچکی از دکوراسیون پذیرایی منزل یا اتاق نشیمن خود را به شکل یک حوض قدیمی ‌ایرانی در بیاورید و یا قسمتی از سالن خود را به رسم خانه‌های قدیمی‌ با مخده و پشتی به شکل سنتی تزئین کنید و به این شکل دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید خود را کاملا نوآورانه نمایید.

می‌توانید بخش کوچکی از دکوراسیون پذیرایی منزل یا نشیمن خود را به شکل یک حوض قدیمی ‌ایرانی در بیاورید و یا قسمتی از سالن خود را به رسم خانه‌های قدیمی‌، با مخده و پشتی به شکل سنتی تزئین کنید.
می‌توانید بخش کوچکی از دکوراسیون پذیرایی منزل یا نشیمن خود را به شکل یک حوض قدیمی ‌ایرانی در بیاورید و یا قسمتی از سالن خود را به رسم خانه‌های قدیمی‌، با مخده و پشتی به شکل سنتی تزئین کنید.

سخن آخر

پیشنهاد می‌کنیم قبل از انجام هر تغییری در دکوراسیون ‌هال و پذیرایی خود، حتما با یک طراح داخلی و یا متخصص دکوراسیون داخلی مشورت کنید. همچنین در صورتی که به دنبال راه‌های نسبتا آسان و مقرون به صرفه برای تغییر دکوراسیون پذیرایی منزل تان هستید، حتما در وب سایت‌های مختلف، نمونه‌ها و ایده‌های گوناگون را جست و جو کنید. خلاقیت افراد در دکوراسیون‌ هال و پذیرایی بی انتهاست و فارغ از شکل و اندازه اتاق نشیمن یا پذیرایی خانه‌تان، همیشه راهی برای زیباتر کردن دکوراسیون آن هست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 + شانزده =